*geeft een knuffel een khanzi* Meid, wat een rotnieuws! jeetje wat erg... nou ik hoop dat de eileider alsnog bruikbaar/doorgankelijk is...ik leef met je mee... zucht...wat een k*tzooi zeg! Ik ben gisteren naar de arbo geweest. Heb vandaag een brief ontvangen dat ik terecht afwezig was en dat hij me adviseerd om vanaf vandaag mijn 4 uurtjes op te bouwen naar 5, en zo stilletjes verder naar 8. Moet over twee weken weer bij hem langs. Hier is de operatie van manlief afgezegd. We hebben ons bij verschillende mensen bevraagd, en de operatie blijkt te drastisch te zijn. We gaan eerst nog wat andere dingen proberen. Ik heb nog steeds een beetje bloedverlies, hoewel het meer op bruinverlies lijkt nu. Nog maar even afwachten dus...
Heb wifi hier vanuit Gent Khanzi, nee hè! Dat is wel erg bedroefd. Ik krijg ook een hsg over 3 weken, heb nu mijn eisprong. Misschien hebben we het in dezelfde week. Mocht je eileider dichtzitten ga je meteen over op IVF. Daar komt veel bij kijken, ook veel hormonen enz. Ik hoop van harte dat het toch goedkomt. Een vriendin van mij heeft ook maar 1 eileider door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de andere heeft een 'fimotisch uiteinde'. De eileider loopt naar het uiteinde tabs toe, heel smal dus, doch is zij nog 4 x spontaan zwanger geworden met deze eileider, maar begrijp dat het heel erg zwaar nieuws voor je zal zijn. Tina, goed dat jullie niet te snel beslissen! Geeft wel weer kans voor jullie beide! Kweenie, wanneer is je nod? Nou, mijn ei is vandaag uitgekomen! Majo, jij kunt ook aftellen tot aan je ei! Scorpion, hoe voel je je tijdens deze zwangerschap? Voel je je goed? Wij gaan even genieten hier! Liefs
@roos, niet anders als een andere zwangerschap. Moe, misselijk, duizelig etc, maar mag niet klagen hoor! Ben veel te blij dat het goed zit!
Haaaai, @khanzi: Meis toch, wat een rot nieuws! Toch hoop ik dat uit de scan blijkt dat het nog enigszins meevalt. Dikke knuf voor jou en geef de moed niet op he? Er zijn meer wegen die naar Rome leidden. Alleen is de ene wat korter en makkelijker dan de ander. Ga heel hard voor je duimen dat alles goed mag komen @Majo: Het gaat vandaag weer wat beter. Lief dat je het vraagt. Heb t emotionele gedeelte iets onderschat. Ben op zich er wel redelijk boven op hoor en stel dat ik nu al weer zwanger ben dan ben ik echt harstikke happy maar als ik er aan denk dat het ook fout kan gaan.... Dan lig ik over 2, 3 weken dus weer op de OK! En ook al is de kans dat het goed gaat veel groter, ik had misschien toch beter nog even kunnen wachten. Maar goed, ga er maar gewoon van uit dat ik ongesteld ga worden en zo niet dat het hartstikke goed zal gaan! @ Roos: Ha, jij dus ook op het wachtbankje. Wat duren die 2 weken altijd lang he? Pffff... Ik zit nu op dag 4/5 na NOD vermoed ik. Had vrijdagochtend een positieve ovu-test dus dan denk ik dat mijn eitje zaterdag of zondag is gesprongen. Dus verwacht mijn NOD in het weekend van 12/13 maart. Tempen doe ik trouwens niet. Vind ik te veel gedoe, althans nu nog wel. Lijkt me wel heel interessant trouwens, dat weer wel maar nee... voorlopig niet. @Tina: Wat fijn dat je het rustig op kunt bouwen. Vraag me soms wel af of ik niet te hard van stapel ben gelopen dan.... Deze week sowieso echt een K-week, heb zelfs langer doorgewerkt omdat ik t een en ander af wilde hebben. Morgen ga ik ECHT op tijd naar huis.. Vind het wel even geschoten! Hé maar dus nog steeds wat bloed verlies? Maar geen posi ovutest? Wel gezellig gemaakt dan? Welke ovutesten gebruik je eigenlijk? @Scorpion: Mag ik wat vragen over je handtekening. Als ik het goed lees ben je na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap eerst nog 2 x zwanger geweest dat mis liep en daarna was je zwanger van Julian? Was je snel zwanger na je Lieve meiden, morgen nog een dagje (of niet en dan al weer weekend! Hopelijk wordt het een fijn weekend! Roos pakt het in elk geval al slim aan . x Kweenie
@Kweenie, Ik had een stolsel (foutje van de gynaecoloog) in de weg zitten waardoor alles een beetje tegen zat. Ik had in feb mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap en in augustus had ik een miskraam. Oktober was ik weer zwanger dat was julian die was een tweeling en zijn broertje is met 8,5 week gestopt met groeien. De meeste die ik ken hebben nog wel een mk na hun buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Maar 99% raakt dus wel gewoon snel zwanger.
Ha dames! Ik ben er weer even, was een paar dagen weg. Ben een beetje bijgekomen van de schok. Heb nog wat trekkende hechtingen in mijn buik maar verder geen pijn meer, en het bloed- en stolselverlies nadert zijn einde geloof ik. Dat scheelt wel. 's Avonds komt wel vaak het verdriet nog.. Heb niet alles onthouden wat jullie schreven, wel meegekregen dat het bij iedereen verschillend is/was wanneer jullie weer ongesteld werden. En ik las dat je kansen op een zwangerschap niet minder zijn met 1 eileider - dat is niet wat ze mij hebben verteld! Mij heeft de gyn uitgelegd dat die ene overgebleven eileider de functie van die andere kan gaan waarnemen, maar dat dat wel ca. een jaar duurt. In de tussentijd ben je ongeveer de helft vruchtbaar, tenzij je geluk hebt en het ei toch zijn weg vindt of tenzij je een dominante goede eierstok en eileider hebt. Maar dat is afwachten dus. @ Khanzi, vond jij het prettig om foto's te zien van de operatie? Ik heb er zelf expliciet om gevraagd, had eigenlijk het vruchtje willen zien maar dat kon niet. Bij mij zag alles er, gelukkig, wel heel goed uit. Het is een raadsel waarom deze zwangerschap een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geweest. Wat balen dat het er bij jou niet zo goed uit zag Wij hebben trouwens de echofoto met daarop ons kindje een mooi plaatsje in een lijstje gegeven
@scorpion, dat hoort er inderdaad een beetje bij. Ik wil ook misselijk zijn! Wat is snel in verwachting? Ik was ronde 1 zwanger,nu al 5 rondes niet. Ik zat afgelopen woensdag al bij de Gyn, ik krijg/wil een hsg over 3wkn. Zaad en bloedcheck ook. Of ben ik ongeduldig? Zeg eens eerlijk? Volgende maand word ik 35 en krijg het heen en weer van die teleurstelling iedere maand. @danabella,goed dat je er weer bent!neem je tijd!hier vloeien een half jaar later de tranen nog steeds wanneer het weer eens niet is gelukt. Geeft nix! @iedereen: oh,Gent is zo gaaf! De zon is aan onze zijde,hubbie jarig,taart en een rondvaart! Een ei op de valreep..wat kan ik me nog wensen? Vanavond de kroeg in,ik voel me voor het eerst na mijn operatie,na veel..heel veel tranen..weer intens gelukkig! X
Oké,dat wist ik niet. Dus rond de 8 rondes is normaal,met 1 eileider zullen het er meer zijn.Ik denk steeds; 'ik was zwanger in ronde 1,nu al 5 rondes niet!' Ik kàn dat maar niet accepteren,ik kan het niet geloven en ik kan er maar heel erg moeilijk mee om.
Hallo meiden, Ik lees elke keer mee, maar weet soms niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik heb 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad Okt 2008 en mijn linker eileider is ook verwijderd in Dec 2009 in mei 2010 raakte ik met IUI van links zwanger. Daarna ben ik in Okt ook met IUI van links zwanger geraakt. Het kan gewoon hoor. Deze rond zat hij ook links, volgende week horen we of het gelukt is. Ik ben na mijn eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap binnen een maand weer gaan werken en na de tweede pas na 2 maanden. Ik kon het geestelijk niet aan. Ik ben na de eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap operatie pas na 3 maanden ongi geworden. Mijn hcg steeg na de operatie en die daalde heel langzaam. Ik zou mtx krigjen, maar daar heb ik nee tegen gezegd. Na mijn 2de buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd ik na 47 dg ongi Ik wilde jullie meiden succes wensen en dat de roze/blauwe droom voor jullie uitkomt
Ik ben 36 en heb 5 mk's gehad. (Nog geen kindjes.) Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar mijn rechtereileider (rechts is bij mij dominant) raakte verkleefd door het syndroom van Asherman. (Complicatie van curettage.) Daardoor was hij helemaal niet doorgankelijk meer bleek uit contrastecho. Ik geloofde ook geen bal van de rooskleurige verhalen die mijn gyn me vertelde over nog steeds zeer goede zwangerschapskansen (90 procent), maar was binnen 3 maanden toch zwanger van een eitje uit m'n rechtereierstok (dat konden ze zien, ik had een cyste aan de eisprong overgehouden). Het eitje was overgesprongen op m'n linkereileider. Nu ben ik bijna 12 weken zwanger. Er is echt hoop. Heel veel sterkte meiden. Ik vond die miskramen een ramp waar maar geen einde aan leek te komen. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me ook zo ontzettend ingrijpend, ook fysiek. Maar houd moed! Suus
Hallo dames, Ook ik ben helaas vorige week geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De eerste dagen was ik voornamelijk bezig met mijn lichamelijke herstel, maar sinds gisteren gaat dat al een stuk beter. Een beetje aan het googlen geslagen en zo bij jullie draadje van dit forum terecht gekomen. Ik heb jullie verhalen al gedeeltelijk gelezen en zou het erg fijn vinden als ik ook met jullie mee mag praten. Tot 4 dagen voor de operatie wist ik niet eens dat ik zwanger was, dus het is allemaal heel snel gegaan. Aan het eind van mijn vorige cyclus was ik nl gewoon ongesteld geworden (ik dacht toen nog, he het is wel minder dit keer, maar verder niet bij stil gestaan). Vervolgens was het er ivm vakantie en griep (man+ik) niet meer van gekomen zeg maar. Niet al te lang na de griep kreeg ik wat bruinverlies. Dus ik dacht ik ben van slag door de griep en wordt binnenkort alweer ongi. Dat duurde meer dan twee weken en toen leek het eindelijk door te zetten: een dag rood. Maar de dag er na weer bruin. Toen dacht ik, ik zal toch niet zwanger zijn?? Ik was de afgelopen weken ook al regelmatig niet helemaal lekker, maar dacht dat dat ook naweeen waren van de griep icm het op mijn werk niet helemaal lekker in mijn vel zitten... dus toch maar een test gedaan, en jawel zwanger. Ik kon het niet geloven en hubbie ook niet. We maakten ons meteen al zorgen over het bloedverlies (meteen op internet gezocht en gevonden dat het dan best nog wel goed kan gaan, zeker omdat ik geen pijn had). Ik na twee dagen de vk gebeld en alles uitgelegd. Die zei, probeer binnen nu en een week een termijnecho te krijgen, dan weten we zeker hoe ver je bent en meer over het bloedverlies (ook vk zei: geen pijn is gunstig). Dus gedaan, en die dag begonnen we een beetje hoop te krijgen dat het misschien toch goed zou kunnen gaan. De dag erop kreeg ik helaas wel buikpijn en ben ik zelfs flauwgevallen. Dat had ik nog nooit eerder gehad, en vond ik maar eng. De pijn werd daarna ook erger (maar niet heel erg, en vooral overal in mijn buik), maar het leek me niet aan te voelen als weeen of ongi-krampen. En bloedverlies was weer minder, dus geen mk leek me. Weer de verloskundige gebeld, die aanraadde om de echo te vervroegen. En zodra de pijn of het bloedverlies erger werden mocht ik hun meteen weer bellen. De echo kon gelukkig de volgende ochtend al. Heb die nacht wel slecht geslapen, want op internet hadden we al wat verhalen over buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelezen. Ikzelf maakte me nogal ongerust. Hoewel ik had niet echt duidelijke symptomen had, voelde het wel alsof mijn hele buik vol vocht zat, was ook helemaal opgezet. Maar na het flauwvallen had ik geen last meer gehad van flauwtes en ik was ook niet bleek. Zodra dat wel het geval zou zijn had ik met hubbie afgesproken meteen naar het ziekenhuis te gaan. Volgende ochtend gehaald , en op naar de echo. Mijn buik was inmiddels zo dik, dat bijna niets meer paste... ik had steeds meer het gevoel dat het niet goed was. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik de zw-test deed, maar ja iedereen (ha, vk, hubbie, collega) probeerde me gerust te stellen. De echoscopiste zag vrij snel dat er geen hartje klopte, dus dat ik waarschijnlijk een missed abortion had gehad met 6,5 week. Zou al bijna 10 weken moeten zijn. Dat was naar om te horen (vooral omdat ik van niets wist toen het nog wel leefde), maar niet helemaal onverwacht. Ze kon alleen niet goed zien waar het zat, omdat ik heel veel vocht in mijn buik had (dus toch). Dat vocht leek haar een enorme cyste te zijn (20 bij 10 cm in doorsnede). Dus zij meteen met de verloskundige gebeld om voor dezelfde dag nog een afspraak in het ziekenhuis te regelen. Want ze vertrouwde het vocht niet en er was een kleine kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Niet lang daarna belde de vk dat ik een paar uur later al in het ziekenhuis terecht kon. Dat was wel confronterend, vlakbij de kraamafdeling. We moesten uiteindelijk bijna twee uur wachten (onverwachte bevallingen enzo), en toen eindelijk een inwendige echo. Bloed was inmiddels al onderzocht op hcg. De gyn in opleiding zag ook een hoop vocht, maar dacht dat dit in mijn buikholte zat. In de baarmoeder zag ze niets en samen met het hcg was de conclusie al snel: buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik ga even met de gyn overleggen. Na 2 min. was ze terug: je wordt zo snel mogelijk geopereerd, igg vanavond nog. Ik had toevallig sinds de lunch al niets meer gegeten en alleen water gehad, dus 2 uur later lag ik al op de ok. Weer 2 uur later kwam ik weer bij en hoorde ik: rechter eileider weg en een deel van linkereierstok (daar zat die cyste, de echoscopiste had het dus beter gezien dan in het zkh). Om de cyste te verwijderen was een extra snee nodig, dus naast de drie gaatjes van de kijkoperatie heb ik een snee van ca. 10 cm. Met name daar heb ik nu nog wat last van, hoewel het vandaag lichamelijk alweer een stuk beter gaat. Had daardoor eerst de neiging om na 2 weken gewoon weer aan het werk te gaan (wel kantoorbaan). Maar na wat hier te hebben gelezen, ga ik dat toch maar rustig opbouwen. Heb het idee dat de geestelijke klap nu pas begint te komen namelijk. Jee, sorry voor mijn lange verhaal. Twijfel of ik het wel zo uitbreid moet plaatsten, maar wie weet heeft iemand er nog iets aan als ze zoiets vermoedt. Ik heb eigenlijk een geluk bij een ongeluk gehad dat ik en de cyste en de buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, want door die twee gezamenlijk is het bij mij op tijd ontdekt, ondanks dat ik geen duidelijke symptomen had (geen schouderpijn en geen pijn duidelijk aan een kant, ook niet bij de inwendige echos). En ik had geluk dat iedereen die ik tegenkwam er meteen de ernst van inzag (waarschijnlijk ook weer door die combi). Daardoor is bij mij gelukkig voorkomen dat er iets geknapt is, wat ik hier op het forum wel gelezen heb. Dat is nog veel heftiger zeg. O, dit was trouwens mijn allereerste zwangerschap, hoop dat de volgende beter afloopt! En ook dat die niet al te lang op zich laat wachten, want ik ben niet een v/d jongsten meer. [FONT="]Hoop dat het met iedereen hier snel weer beter gaat, en dat iedereen snel een goede zwangerschap mag meemaken!! Ik zal voor jullie duimen.[/FONT]
O, het is nog langer geworden dan ik dacht , schaam schaam.... sorry! @Suus, jee 5 mk's dat is wel heel heftig zeg. Geeft idd moed om te horen dat het na zoveel ellende ook goed kan gaan. Wat fijn voor je dat het nu eindelijk gelukt is! Hoop dat je er van kan genieten en dat je over 6,5 mnd een gezonde beeb kan knuffelen. Fijn weekend allemaal!
hey lieve mensen.. ik zit er door heen, en niet door wat ik alleen mee maak, maar heb vandaag ook slecht nieuws gehad over me ma... zei heb te horen gekregen dat ze die verschikkerlijke ziekte heb, waarvan je altijd hoop dat het niet bij je gebuurt.. heb net ook op bed gelegen en kon niet slapen.. ik wil julli dan ook even laten weten dat ik niet veel meer ben..dus dan weten julli wat er een klein beetje hier aan de hand is.. @Danabelle ze vroeg mij om of ik de foto's wilde zien, en dat wilde ik wel denk dan heb ik een beter beeld met wat alles wat ze me verteld, ik vond het niet prettig omte zien, en heb ook steeds de foto's voor me.. maar het is me nu wel duidelijk wat ik gezien heb en wat ik presies heb.. heb vandaag ook me huisarts nog gebelt omdat ik toch dat woordje wilde weten waar ze ook dingetjes van hebben verwijdert, zo dat ik dat met julli kon delen.. en heb het gelijk opgeschreven zo dat ik het niet kan vergeten.. Endrometriose had ik er dus ook zitten.. zijn julli hier bekend mee? ik doe me best om hier regel matig te komen.. maar als ik een minderedag heb dan hoop ik dat julli begrijpen als iker niet ben.. ik hoop dat julli allemaal een leuk weekend tegemoed gaan.. liefs
Ach lieve khanzi, wat een tegenslagen, wat een verdriet. En dat ook nog allemaal op het zelfde moment. Ik vind die buitenbaarmoederlijke zwangerschap al erg zwaar..zeker nu het steeds niet lukt maar jij krijgt ook dit nog eens er bovenop. Ik wens je onwijs veel kracht en sterkte toe. En natuurlijk hoef je niet steeds te schrijven, dat begrijpt toch iedereen. Neem tijd, huil, praat en schreeuw. En wat hoop ik dat je veel steun kan vinden..thuis..bij vrienden en familie. Hier alvast een hele lieve knuffel voor jou! Heel veel sterkte en wiij denken aan jou! X Ps, ik had ook endometriose, bij mijn zijn de plekjes (3) dichtgebrand. Had je er veel dan?
@mar76, helaas welkom hier. Lees en schrijf lekker mee. Ook voor jou hoop ik dat je hier veel steun, info en gezelligheid kunt vinden. Ik ben ook uit 76.. Ook hier het idee dat de tijd dringt. Was je snel zwanger? @Suus, gefeliciteerd! Ik lees veel berichten van je, altijd steunend en opbeurend. Wat gun ik het jou van harte! Geniet er maar lekker van. @Angelica..hier ook een ei op rechts en links heb ik een eileider. Deze maand een hele heftige eisprong, dat had ik ook de maand dat ik zwanger raakte. Heb jij al kindjes of gaan jullie voor de eerste? @iedereen..wij gaan nu lekker slenteren op de vlooienmarkt hier in Gent. Gisteren kroegentocht met hubbie! Lunchen, designmuseum vanmiddag en natuurlijk gaan we shoppen!! Fijne dag iedereen, ik denk aan jullie! As always
@mar: sterkte...praat gerust met ons mee. @ khanzi: wat een rotnieuws... sterkte meid. Als je je hart wil luchten, dan weet je ons te vinden he. Meiden ik heb een vraag. Heeft iemand van jullie ervaring met een tusssentijdse bloeding? En dan niet als je al zwanger bent/was. Ik ben niet zwanger, maasr verlies dus al sinds donderdag een beetje bloed en bruin. Helemaal niet zo veel, heb ook maar een klein vlekje in mn maandverband. Heb zelf nooit een tussentijdse bloeding gehad dus weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Hoe lang duurt zoiets, en hoeveel verlies je dan? Afgelopen donderdag was cd 22, dus te vroeg voor mn ongi. Het is ook veel te weinig voor een ongi. Heb verder geen eisprong gehad volgens de ovutesten (waren allemaal superlicht of wit) Heb donderdag een zwangerschapstest gedaan en die was ook negatief. Hebben jullie ervaring met een tussentijdse bloeding? Ik weet even niet wat ik hiermee moet... Groetjes Tina
@Kanzi, wat een vreselijk nieuws zeg in deze voor jou al enorm zware tijd... het is soms zo oneerlijk verdeeld in deze wereld :x. @Roos wij waren nog niet zo lang bezig (man is stuk jonger dan ik) en waren in ronde 3 al zwanger (terwijl ik juist aan het twijfelen was of ik wel een eisprong had ), behoorlijk snel dus. Dat zeiden ze ook in het zkh tegen ons. Maar ja, dat geeft geen garanties dat het hierna ook weer zo snel gaat he. Bovendien heb ik nu aan de kant met eileider nog maar een gedeelte van een eierstok. Ze kunnen niet zeggen of het deel wat over is wel of niet goed is. Dus als het idd een jaar duurt voordat mijn linker eileider ook eitjes van rechts op gaat vangen kan het nog wel even duren. Heb inmiddels dit hele draadje ong. doorgelezen en zag dat het bij jou ook snel raak was de 1e keer, maar tot nu toe nog niet. Hoop echt voor je dat het niet lang meer duurt meid! Nog heel veel (klus)plezier en Gent, wie weet . Fijn dat je weer echt kan genieten. @Tina Ik heb meestal rond de dag van mn ei 1 a 2 dagen een beetje bruin. Voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ten minste dan, heb begrepen dat je cyclus daarna nogal anders kan zijn. Kan het geen innestelingsbloeding zijn? Volgens mij kan dat voorkomen vanaf ca. 1 week na je ei (heb ik wel eens gehoord). Weet niet of dat past in je cyclus?? Als ik naar je banner kijk zou het kunnen...
He wat raar...ik zou zweren dat ik vanmorgen hier iets had gepost... hmmm.... Vanmiddag wou ik nog een ovutestje doen. Maar aangezien het bloedverlies wat erger was geworden heb ik het toch maar niet gedaan. Ik vermoed dat ik gewoon ongi word/ben... wel beetje raar, want dan is mn vorige cyclus dus 22 dagen...beetje kort als je mn rijtje bekijkt Ik heb mn banner maar weggehaald want daar klopt dus niets meer van. Ik ga even afwachten hoe het bloedverlies hier evolueert... we will see... Maar ben bang dat die mooie pendels voor maart er ook helemaal langs zitten.