Ha dames, @ Kweenie, Ja bizar om te zien hè, een kindje zoals je op elke gewone echo ziet rond 7-8 weken, maar dan zó duidelijk op de verkeerde plaats.. het was gewoon echt stomme pech natuurlijk, maar het blijft idd behoorlijk balen (understatement, ik wil hier geen lelijke woorden gebruiken). En idd een mooie opmerking, we gaan allemaal voor roze in 2011! Nog een bevalling van een van de dames hier in 2011, nounou, ben benieuwd of we dat nog gaan redden dan, want op een prematuurtje zitten we ook niet te wachten natuurlijk Wordt er bij jullie nog wel eens gevraagd hoe het met jullie is nu? Door mensen die weten van de bbz, en zijn ze dan écht geïnteresseerd in hoe het met jullie gaat? Ik merk dat dat hier heel wisselend is.. sommige mensen lijken er niet naar te 'durven' vragen of beginnen zelf: ik zie dat je al weer (fietst/lacht/iets anders) dus je bent er wel weer bovenop zeker? Ja, denk ik dan, lichamelijk bijna helemaal (al merk ik het nog als ik zwaar til en zijn de littekentjes nog niet zo mooi) maar eeeh het duurt nog wel even eerdat ik er emotioneel echt 'overheen' ben, als dat ooit al gebeurt. Ik vind het daarom ook fijn dat ik hier nog gewoon kan praten over het emotionele aspect, dat ik bijvoorbeeld best even moet slikken als ik een blije zwanger vrouw zie, dat ik dan denk 'oh.. ik had ook...' en dat zal misschien wel voortduren totdat ik ooit weer zwanger word (laten we er even vanuitgaan dat dat gaat gebeuren). En dat ik het best rot vind dat iedereen die begin oktober uitgerekend zou zijn, het nu wereldkundig maakt. Dan denk ik dus weer 'ik had ook..'. En nee, ik schiet er niets mee op om dat te denken, maar het is wel rot! En dat zullen jullie vast wel begrijpen Heb trouwens ovulatietestjes bij de babyboomshop besteld, ik had een kortingscode van ze en zo waren ze goedkoper dan die van zwanger & kids
Hi lieve meiden, Kom even binnenvallen vanuit het vruchtbaarheidsbehandelingen-topic, waar ik ook mijn eigen blogje heb (IVF-dagblogje - van omowit naar arielcolour). Heb net als jullie recentelijk een BBZ achter de rug. Na mijn 2e IVF-behandeling, waar de enige 2 cryootjes zijn teruggeplaatst in de baarmoeder... Er is er 1 gaan 'zwemmen' en in de eileider (rechts gaan zitten). De andere is een miskraam geworden. Afin, dit gebeurde terwijl we net happy met de positieve testen op vakantie waren naar Thailand - onze wens was eindelijk na jaren wachten en een miskraam - vervuld... - dachten we. Tijdens de vakantie kreeg ik enorme steken rechts en - uitgebreide verhaal staat op mijn blogje - uiteindelijk bleek het om een BBZ te gaan. Was 7 weken. Ben met spoed geopereerd in Noord-Thailand, eileider was al gescheurd en had heel veel inwendig bloedverlies. Bloedtransfusie gehad, op de IC, vruchtje en eileider zijn verwijderd: middels laporoscopie. Operatie was op 20-02. Gelukkig is het aan de buitenkant inmiddels wel mooi hersteld... Afgelopen woensdag een echo gehad en alles zag er schoon uit van binnen. Dun baarmoederslijm. HCG was nog 13. Moet over 2 weken weer bloed laten prikken. Alleen nu is het zo dat ik sinds vorige week vooral met plassen, nog wel wat bloedverlies heb. Soms ook van die kleine rode 'broodkruimels' erin. Wat ik me afvroeg, wanneer kwam jullie cyclus weer op gang? En wat kan dat bloedverlies zijn? Net als jullie helpt vooruit kijken mij ook en wil het liefst zsm weer verder... Ben trouwens 34, mijn klokje tikt dan ook een beetje... Sterkte allemaal en alvast bedankt voor jullie antwoorden!!! Liefs, Juul
Juulzon, ow, wat jammer. En dan ook nog na je 2e IVF poging, wat zal dat verdrietig voor jullie zijn. Helaas dus ook welkom hier. Hoop ook voor jou dat je hier steun kan vinden. Ah, Kweenie, wat jammer. Hoewel je er rekening mee houdt dat het zo'n vaart niet zal lopen, hoop je het stiekem wel. Op naar de volgende ronde, samen sterk! Ik heb totaal geen klachtjes..even wachten tot donderdag nog, heb wel hoop maar denk het niet. Deetje, hoe gaat het met je? Danabella en de rest, hebben jullie ook een foto van de operatie zelf? Die heb ik ook een meegekregen. ..inderdaad, als je weer lacht dan zijn mensen het ook al gauw weer vergeten. Zo gaat dat, hier ook wel iedere dag confrontatie. Zwangere collega's, gister weer 2 geb kaartjes, en er hing een rek met zwangerschapsbroeken (bedrijfskleding). Normaal hangen er 2 broeken, nu wel 20. Tja, iedereen is zwanger. Gister was mijn schoonzus uitgeteld. Zij 10 mrt, ik 11 mei. Oh, het steekt zo, ze heeft ook totaal geen interesse getoond, ze is zelfs niet langsgeweest. En nu mag ik van de week op kraamvisite, zie er zo tegenop. En de waterlanders komen zo snel bij mij. Majo, gaat het met jou weer wat beter, zoek je ook wel fijne afleiding? Thanx voor je lieve berichtje. Ik haal er veel kracht uit te weten dat ik niet alleen sta. Jij hopelijk ook. En mar76, how's life for you? Tina, bruinverlies gestopt? Kijk maar eens hoe het gaat zonder die vitamine? En een dikke knuffel voor khanzie! Fijne dag, ik probeer vnvnd nog even wat te schrijven! Liefs..
Pff mn streven om elke dag weer mee te schrijven is helaas niet gelukt, maar blijf het proberen. @Deedtje, ik duim heel hard voor je dat het niet weer een BBZ is, maar hou het goed in de gaten. Als de pijn erger wordt gewoon het ziekenhuis bellen en niet wachten. @Danabelle, dat zijn idd hele duidelijke echo's, pfff best heavy. Ik weet niet of ze tijdens de ok foto's hebben gemaakt, moet dinsdag voor controle dus vraag het dan wel na. Degene die hier bij mij weten dat ik een bbz heb gehad (is een klein groepje familie en vrienden), wordt nog wel gevraagd hoe het met me gaat. Tis wel minder geworden dan de 1e weken, maar vooral degene die dichtbij wonen, vragen er wel naar hoe het met me gaat. @Tina, is het bruinverlies al weg of nog steeds aanwezig? @Juulzon, helaas ook welkom hier en wat erg dat het mis is gegaan. IK werd 40 dagen na mn operatie voor het eerst weer ongi. 3 weken na mn ongi was mn hcg 3 en kon ik ervan uitgaan dat het uit mn lichaam was, nog geen 3 weken daarna werd ik weer ongi. IK heb na mn operatie nog 4 dagen gevloeid en daarna niet meer, dus geen idee wat dat bloedverlies is. Bij twijfel anders gewoon het zkh bellen. @Kweenie, jammer dat het niet gelukt is en hoop dat je niet ziek gaat worden. Doe het rustig aan. Op die verjaardag waren niet veel mensen die wisten dat ik die bbz heb gehad, dus kon het ze ook niet kwalijk nemen. Het was de familie van mn schoonzusje die de babypraat hadden, dus kan ze niks kwalijk nemen want weet alleen zeker dat haar moeder het wel van mij wist maar dat is toch al een raar mens. Er is in ieder geval niet bewust gedaan of er niks was gebeurd. @Roos, ik snap heel goed dat het heel moeilijk is om komende week op kraamvisite te moeten bij je schoonzus, zeker omdat ze helemaal geen interesse in je heeft getoond na je BBZ. Heb je haar daarover wel eens aangesproken? Misschien durfde zij ook niet omdat ze dacht dat haar zwangerschap heel confronterend voor jou was. Ik ken haar natuurlijk niet dus weet ook niet of dit zo is, tis een gedachte die bij mij opkomt vandaar dat ik het opschrijf. Als je op bezoek gaat en je voelt de tranen komen, laat ze gewoon komen. Het is heel begrijpelijk dat je je verdrietig voelt en dat mag je gewoon laten zien en daar is helemaal niks mis mee. Misschien is dat dan ook een opening om te laten zien om aan te geven dat je heel blij voor je schoonzus bent, maar ook heel verdrietig om wat er bij jullie is gebeurd. Heel veel sterkte meis de komende week en hou 1 gedachte: ook bij jullie gaat het lukken en goedkomen. Ook voor ons komt er weer zonneschijn na donkere periode. Dit maakt ons alleen maar sterker en voor ons zal het een nog groter wonder zijn als we weer zwanger zijn en 9 maanden later een kleinmensje in onze armen hebben. Knuffel voor jou. Hier gaat het gelukkig weer beter. Gistermiddag ff met mn vriend meegeweest naar de kroeg. was ff lekker om eruit te zijn, maar was na 2 uur wel behoorlijk moe dus toen lekker naar huis gegaan, eten gemaakt en daarna languit op de bank. Vandaag samen met mn vriend het huis doen (hij de zware klussen en ik de lichte) en vamiddag miss nog ff de stad in. Allemaal een fijn weekend.
Hoihoi meiden! Ben ik weer! Heb het even erg druk gehad, dus geen tijd gehad om te reageren. Hier nog steeds bruinverlies... ik snap er echt niets meer van loop er nu echt van te balen. Heb uit onzekerheid daarstraks een zwangerschapstest gedaan. Negatief uiteraard...wat een verrassing ovutestje was overigens ook negatief... pfff als mijn cyclus niet heel erg snel op gang komt, moeten we onze wens helaas even uitstellen manlief word binnekort toch geopereerd aan zijn hernia... 12 weken revalidatie begrijp me niet verkeerd! Ik ben heel blij voor hem dat ze hem eindelijk van zn pijn afhelpen. Hij sukkelt er al zo lang mee... maar vind het wel jammer...3 maanden lijken nu een eeuwigheid *zucht* Ik ga de ooievaar kidnappen, ik wil NU een beebje! :x Hmmm....even lezen wat jullie allemaal geschreven hebben... @ danabella: goh je ziet echt een wezentje... ik vind het wel heel dubbel. Heel mooi, maar ook heel triest. Maar je mag echt trots zijn op dit fotootje. @ roos: spannende week in zicht! Ik duim voor knalroze! @kweenie: ik slik al een paar maanden de etos-pillen, dus zou het gek vinden als ze nu opeens niet zo goed "vallen". Daarom dat ik denk dat het van de tarwekiemolie komt. Ben er ook niet zeker van hoor. Had gehoopt dat het bruinverlies nu wel over zijn. Het is wel al minder, maar nog niet over. Word er helemaal gek van! En onzeker... Ik blijf wel voor je duimen hoor! Geen bloed=goed! @juulzon: wat erg! Zit je aan de andere kant van de wereld...en ook nog op vakantie. Sterkte... en praat gerust met ons mee. Nou meiden, ik ga nog even tv kijken en daarna naar bed. Ben moe... Knuf Tina
@Tina..nog even snel voor het slapen gaan.. Hubbie, platte bedrust..niet bewegen..12 weken revalidatie.. Let me think...volgens mij is hier voor jou werk aan de winkel. Daar hebben ze nou dat standje voor bedacht! Jij bovenop! Speciaal bedacht voor mannen met een hernia! Krijg je ook nog eens een mooi strak kontje van! Oja, dag na de operatie mogen ze meestal al uit bed! Komt goed dan toch? X
Ha ha Roos, da's een goede... denk dat de hubbie van Tina daar geen moeite mee heeft . Lees ik trouwens dat jij nog een HSG krijgt? Waarom als ik vragen mag? Gebruik je trouwens ovu-testjes? Tina, ik heb dus ook heel raar bruinverlies. Soms gewoon de kleur van koffieverkeerd. Mijn operatie is nu dus... 22 dagen geleden. Het is overigens niet veel. Ga jij nog contact opnemen met je gyn ofzo? Majo, thnx voor je antwoord. Denk zelf ook dat het bij mij nog wel even duurt voor ik echt ongie word. Bedoel, moet er toch eerst weer een ei gaan groeien? Nou ja, we wachten af. Hoe heb jij (of een ieder bij wie een eileider is verwijderd) je ongie erna ervaren? Was deze pijnlijker erna? Ga nu lekker mijn bedje in! Fijne zondag allemaal!!! xxx
IK WORD GEK!! Vrijdagochtend: Nega test van ZenK (met stiekem een niet op de foto te krijgen schaduwlijntje...maar echt alleen als je op de kop staat en héél positief ingesteld bent). Zaterdagochtend (NOD?): Idem dito. Totaal geen symptomen verder alleen nog geen menstruatie en een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "Koop een Kruidvat-test!" Zondag heel vroeg in de ochtend (04.30 uur). Circa 4 uur niet gedronken.... Testen moet kunnen haha.. (Vandaag NOD dan wel 1 dag over tijd). En zie hier het resultaat. Bovenste: ZenK Middelste: KV Onderste: CB Plus Stik, hoe voeg ik een foto toe? Kunnen jullie de bijlagen zien? Mag ik even: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Foto binnen de 5 minuten gemaakt maar zijn de testen mooi genoeg voor NOD of 1 dag over tijd? Ben zo bang dat het weer mis is. Had gehoopt dat als ik weer zwanger zou raken het een dikke, vette test zou worden. Dus...aadvies graag. Wat te doen? Over een paar dagen misschien nog eens testen? Morgen al weer testen? Wanneer het ziekenhuis bellen? Denk zelf dat het verstandig is even rustig aan te doen, relax, haal adem... Donderdag dan nog eens testen en dan het ziekenhuis ook maar even bellen. Pfff...ik duik mijn bed maar weer even in. HELP! x Kweenie
En goedemorgen weer . Nog weer even een egoberichtje. Heb nog weer 2 fotootjes gemaakt (nadat de testjes goed zijn opgedroogd). De CB is veel minder zichtbaar nu. Het testje van ZenK krijg ik nu net op de foto. Denk dat ik morgen toch maar alvast even ga bellen. Of toch donderdag? Aaaaahhh... Ik heb wat positieve berichten nodig!
Kweenie, whoehoe!! Wow, dit is gaaf! Was de test gister nog wit? Oh, meis wat geweldig! Als hij gister wit was en nu roze.. Een hele voorzichtige proficiat! Wat moeten jullie je geweldig voelen, wat fijn zo snel al na je operatie! Dikke knuffel voor jullie samen!! Fijne zondag
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kweenie! Ik ziet em! Ik ziet em! Ik ziet em! Whoehoe!!!! *Staat te springen op de bank van vreugde!* Ben zoooooo blij voor je oooh wat superspannend! Maar testen zijn vrij duidelijk... Ik zou even naar het ziekenhuis bellen om te melden dat je een positieve test hebt, en dan hun verder laten beslissen wat je verder moet doen of wanneer je kan langskomen. Gefeliciteerd meid! @ roos: kom op, nu jij een posi test! Oh en wat betreft manlief... eerste dagen mag hij maar 5 minuutjes uit bed. Rest van de week opbouwen tot half uurtje. Verder hééél veel bedrust. Ik wil heus bovenop hoor, maar ben niet bepaald van de lichtsten... zal je zien...schiet die rug gelijk ergens anders vast tja het zal geen drie maanden onthouding zijn, ik zie het misschien wat te donker. Maar ik loop er wel van te balen. En dan vwerkt die verdomde cyclus ook nog eens niet mee @ juulzon: ik heb na de operatie maar 2 dagen een heel klein beetje verlies gehad. Ben toen na 11 dagen ongi geworden. En op cd 22 begon het rare bruin en bloedverlies weer. De ene keer veel donkerbruin, daarna lichtbruin met rode slierten. Gisteravond dacht ik dat het over was...vanmorgen weer veel bloedkleurig. Daarnet rood met kleine stolseltjes. Normaal zou ik vandaag ongi worden... ik hoop dat het echt doorbreekt of gewoon stopt. Ben het nu zo beu...
Ha fijn reacties!!! Ik had gisteren nog een 'schaduw' op het testje van Zwanger en Kids. Bijna niet te zien. Maar vandaag zie je op een testje van Zwanger en Kids nog bijna niets hoor. Nu ie goed is opgedroogd hoef je niet meer te turen maar het blijft heeeeeeeeeel licht. Eerder dan vandaag nog geen Kruidvat test gedaan. Maar die is dus duidelijk positief. Nog geen knaller helaas maar hopelijk zegt dat verder nog niet zo veel. De Clear Blue had wel een erg mooi plusje maar bij het opdrogen zie je nu niet zo heel veel meer, jammer. Heb ondertussen even goed nagedacht en met mezelf afgesproken dat ik toch nog even een paar dagen wacht tot ik het ziekenhuis bel. Veel eerder dan 6 weken kunnen ze toch niet echt wat zien op een echo en ik denk dat ik van bloedonderzoeken (stijging HCG) alleen maar meer gestrest raak. Dus even een paar dagen alles laten bezinken. Donderdag nog een test (of wil ze allebei nog doen om te kijken of die van ZenK dan eindelijk wel een goede lijn heeft) en dan ga ik (hoe dan ook) even bellen om een afspraak te maken. Verder sorry dat ik het alleen maar even over mezelf heb maar ben er dan ook even behoorlijk vol van. Hoop zo dat het goed mag blijven gaan!!!! Liefs, Kweenie
Oooohhhhhh, Kweenie, denk de hele tijd aan jou! Wat heerlijk zo snel alweer! Wat mij betreft is qua verwerken toch een nieuwe zwangerschap de beste remedie! Wat leuk joh! @juulzon, heb even een kopie van een eerder berichtje van mij gemaakt: Volgens mijn gyn heb ik 'bewezen' zwanger te kunnen worden dus ip een jaar vanaf die tijd zelf proberen. Nou zit ik niet dichtbij maar zowat ín het vuur en heb in overleg met mijn gyn een afspraak gemaakt. Ik heb voor mijn zwangerschap een héle zware tijd gehad (psychisch) en wil door deze maandelijkse teleurstellingen niet in een depressie raken. Nu al 5 mnd op een rij ben ik totaal in paniek en overstuur wanneer het weer eens niet gelukt is. Nu maand 6 is de 1e maand dat het 'redelijk' gaat. Ik ben erg gespannen en mijn leeftijd begint ook mee te spelen, vandaar. IK kan maar niet begrijpen dat het de 1e x raak was en nu al 6 maanden niet. Ben ik ongeduldig? @majo, wat lief! Lees wel dat het met jou ook weer beter gaat. Lekker naar de kroeg met majoman! Heerlijk! Echt fijn dat je hier weer bent! Ook een knuffie voor jou! Tina,thanx! Dat komt echt wel goed hoor met je hubbie! Ik denk dat je er verstelt van staat hoe snel het geneest. Echt geen zorgen hoor! Dat bruinverlies moet maar eens stoppen:"ga weg chocoladezooi, en niet meer terugkomen!" X
Ooh Kweenie, een streep is een streep is een streep hoor! Mag ik je vast feliciteren? Ik duim héél hard voor je dat je idd GOED zwanger bent deze keer! @ Juulzon, ik ben 4 dagen na jou geopereerd en ben nog niet ongesteld geweest. Voor zover ik weet heb ik ook nog geen eisprong gehad. Ben nu wel begonnen met ovutesten. Ik heb trouwens wel nog láng na de operatie (een dag of tien) bloedverlies gehad. @ Tina, als je weet wanneer je ovuleert en jullie willen héél graag alle kansen voor een kindje benutten, zóu je eh, het handwerk kunnen doen en dan zelfinseminatie maar das misschien wat vergezocht haha. Lijkt me wel heel vervelend zo'n operatie en alle consequenties, maar uiteindelijk gaat je hubbie er als het goed is enórm op vooruit! Sorry dat ik niet op iedereen reageer, ben maar heel even online. Mijn man is trouwens hartpatiënt, dat werkt ook niet altijd mee bij het maken van een kindje. Hij krijgt deze week weer onderzoeken want de kwaal verergert
@ danabella: om eerlijk te zijn, is dat idee ook door mn hoofd geschoten. Maar ook weer heel snel afgeschoten het is ons eerste kindje, en buiten manliefs hernia zijn we beide gezonde mensen. Als moeder natuur het toelaat wil ik toch liever samen een kindje "maken" op de natuurlijke manier als we dan even moeten wachten, dan is het niet anders... Zal maar eens eerst gaan hopen dat mn cyclus weer normaal doet. Zonder ei hoef ik manlief ook niet lastig te vallen natuurlijk. Succes met de onderzoeken van je man. Zal ook spannend zijn...
ik ben inmiddels bijna echo expert Ik heb er een stuk of 40 gehad inmiddels. Ik heb als je het niet erg vind even je echo bewerkt misschien is het duidelijker voor je zo.
je kindje zat dus heel ver van je bm vandaan. echt in je buikholte. alles rechts bovenin was ook bloed. wat zei je gynaecoloog? waren het er 2?? @kweenie... jeetje meid jij bent snel! Gefeliciteerd!! hij word donkerder dus dat is alleen maar goed. je zal met 5 a 6 weken je eerste echo krijgen. spannend ik duim voor je!
Lieve, lieve Meiden, Leef nog steeds een beetje in een roes vandaag. Misschien toch morgen maar alvast even bellen . En ik beloof jullie dat ik ook gauw even bij lees en weer normaal op iedereen reageer! Want inderdaad....wat snel he? Dan mag je ook wel even een beetje van de leg zijn toch? Hoop dat het met jullie allemaal ook ineens heel snel mag gaan!!!! Oh Roos... jij binnenkort toch? Liefs, Kweenie
@ Scorpion, wat lief dat je de moeite hebt genomen zo goed naar mijn echofoto te kijken! Je ziet het wel anders dan dat de gyn ons heeft uitgelegd. Wat jij aangeeft als 'dit lijkt op nog een kindje' was inderdaad het, enige voor zover wij weten, kindje. Het hartje klopte, dat hebben we zelf op de echo kunnen zien. Het kindje zat juist heel dicht (op 1/2 cm afstand) bij de baarmoeder, dat is ook één van de redenen dat de gyn besloot de hele eileider weg te halen. Kindje zat in mijn linkereileider, de baarmoeder zou rechts op de foto moeten liggen. Het was een inwendige echo, misschien scheelt dat qua gezichtspunt? Er zat trouwens geen bloed in mijn buik(holte). Wel wat vocht in de baarmoeder, de gyn dacht in eerste instantie dat dat bloed was (toen ze de echo maakte) maar toen ze hoorde dat ik geen bloedverlies had gehad zei ze dat dat misschien wel vruchtwater was?! Nouja, hoe dan ook, ik ben kindje plus linkereileider kwijtgeraakt, maar ben blij dat ik deze echofoto nog heb als aandenken.. Ook @ degene die vroeg naar foto's van de operatie (sorry, weet ff niet wie het vroeg), die zijn bij mij idd ook gemaakt maar ik heb ze niet meegekregen. De gyn heeft ze na de operatie nog wel met me besproken en laten zie wat ze had weggehaald en waarom enzo, ik vond het wel prettig om dat allemaal te zine.