Ik heb helemaal geen foto's gezien van de operatie...Ze hebben mij adhv zo een standaard baarmoeder-tekening uitgelegd wat er juist gebeurd is. Vanmorgen opgestaan en...trommelgeroffel...geen bruin- of bloedverlies!!! Whoehoe Ik wil nu niet gelijk te hoog van mijn torentje blazen, maar duimen dat dit zo blijft. Heb wel al de hele morgen last van buikpijn. Ik wou vandaag weer een hele dag gaan werken, maar ik kijk nu wel hoe ver ik raak... @ Kweenie: Logisch dat je van slag bent! En dat mag hoor! Wacht maar tot die hormonen weer de kop opsteken Heb je trouwens al gebeld met het zh?
Kweenie,alweer getest deze morgen? En als ie donkerder is,schuif jij je test van gister dan door naar mij! Ik wil ook!! Hier totaal geen klachten,zal dus wel ongi worden.voelde jij al wat voor je nod? Geniet ervan meissie!! Willen jullie een foto van de operatie zien?
Roos, ik wil best een foto van de operatie zien...weet totaal niet wat ik mij erbij moet voorstellen... Ben eigenlijk wel benieuwd...
Ha Tina,heeft toch geholpen hé! Dat we je bruinverlies de laan uit hebben gestuurd! Ik probeer vnvnd even een foto te posten,ben op mijn werk. Kweenie? X
@Kweenie, wat een super nieuws. Heb je vanochtend nog een keer getest en het zkh al gebeld? In ieder geval gefeliciteerd. @Tina, jippie het bruin is weg, nu alleen dus nog afwachten wat die buikpijn inhoudt. Doe rustig aan vandaag en ik hoop dat je cyclus gauw weer normaal wordt. @Danabelle, succes met de onderzoeken bij je man. @Juulzon, mijn ongi was dit keer niet heftiger dan normaal. De buikpijn herinnerde me alleen wel aan de dag van mn BBZ-operatie want die leken er heel erg op. Alleen waren het toen gemene steken en nu met de ongi waren het echt krampen. @Roos, nog een paar dagen en dan heb jij ook eindelijk weer een positieve test in handen. Ik duim heel hard voor je. Hier gisteravond heerlijk met mn vriend en mn ouders uit eten geweest (helaas daardoor vanochtend niks afgevallen, maar heb heerlijk genoten van mn bord grieks). Gisteravond op het toilet opeens een klodder dik taai helder slijm. Toen ik dat vorige maand had, kwam goed 2 weken later mn ongi. Dus volgens mij staat er bij mij een ei op springen. Het weekend allebei de dagen al gezellig gemaakt, maar ga het vandaag en de komende dagen ook nog maar heel gezellig maken. Houdt wel weer in dat ik nu weer een mooie cyclus van rond de 28 dagen ga krijgen....jippie ole. T wordt nog wat met mn cyclus. Zometeen ff snel naar de stad om gordijnhaken te halen, kan ik eindelijk mn nieuwe gordijnen ophangen en verder lekker rustig aan vandaag Tot later x
@Moi78, bij mij begon het op maandag met licht bloedverlies bij het afvegen. Dit bleef tot de vrijdag. Die bewuste vrijdag kreeg ik 's-ochtends opeens behoorlijke buikpijn, midden in mn buik alsof ik heel erg ongi moest gaan worden. Kon niet plassen en viel ook bijna flauw op de wc. Die pijn werd na 2 uur alleen maar heftiger, begon te zweten en de pijn waren hele gemene steken. Toen ik naar het ziekenhuis ging kreeg ik ook last van schouderpijn en zodra ik plat op mn rug ging liggen hele erge buikpijn vooral aan de rechterkant. (Vruchtje bleek in mn rechtereileider te zitten). Ik ben toen met spoed geopereerd, want bij mij bleek ergens die ochtend mn eileider te zijn geknapt en mn buik zat vol bloed. De buikpijn was er opeens, had in die week verder eigenlijk helemaal geen klachten, daarom stond ik ook niet stil bij een BBZ. Denk wel dat een ieder het anders ervaart, maar de buikpijn en schouderpijn zijn de klachten die volgens mij bij iedereen wel voorkomen.
Dank je wel voor de uitleg.... Ik moet morgen weer naar de gyn, sinds woensdagavond bloed, eerst alleen bij afvegen... Donderdag bloedverlies met stolsels en vrijdag gewoon bloedverlies.. Zaterdag nam het af.. Gister niks meer.. En vandaag weer beetje donkerrood bruinig bloedverlies... Maar ik heb het idee dat ik mijn eileider voel heel de tijd...
@ Moi78: Ik kwam er per toeval achter dat ik zwanger was. Omdat ik de week ervoor ongesteld was geweest, hebben ze in het ziekenhuis bloed geprikt en een echo gemaakt. Bloed wees uit dat ik zwanger was, maar op de echo was niets te zien (enkel verdikt baarmoederslijmvlies). Ben toen anderhalve week lang om de 2 dagen naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken en echo's. HCG steeg heeeeeel langzaam (geen verdubbeling) en op de echo's was steeds niets te zien. Na de 2de echo begon ik bruin en soms beetje bloed te verliezen. Dit was op een maandag. Op de zondag erna kreeg ik in de avond buikpijn. De artsen in het zh hadden ons gezegd dat we bij buikpijn en bloedverlies moesten langskomen. Dat hebben we toen ook gedaan. De echo die toen gemaakt werd, was heel pijnlijk. Aangezien ik toen ook aardig begon te vloeien en de gyn zag dat ik bloed in mn buik had ben ik toen met spoed geopereerd. Tussen de positieve test en de operatie heeft anderhalve week gezeten. De gyneacologen (en assistenten) die ik gezien heb, hebben ons elke keer gewezen op het feit dat het een bbz zou kunnen zijn, dus we zagen dit min of meer wel aankomen. Na de operatie heb ik een paar dagen last van schouderpijn gehad. Het bloedverlies wat jij beschrijft heb ik ook gehad. Maar ik wil wel even benadrukken dat dit niet noodzakelijk een bbz is. De symptomen die voorkwamen bij de meesten van ons: bloed/bruinverlies, buikpijn, schouderpijn, flauwvallen Heb je al een echo gehad? Ik weet niet hoe ver je bent? Bij een bbz word vaak geen vruchtje gevonden in de baarmoeder, of ziet men gelijk dat het vruchtje verkeerd zit... Ik hoop voor je dat het geen bbz is. Als je het echt niet vertrouwd, zou ik even contact opnemen met de gyn of vk. Misschien mag je dan even langsgaan of kan deze je geruststellen? Sterkte en succes in ieder geval.
@ Moi1978, ik had dus helemaal geen symtomen van de bbz. Ik voelde me gewoon zwanger (heb een dochter dus ik kon het vergelijken) en had geen pijn of bloedverlies. Pas bij de termijnecho bleek dat het kindje op de verkeerde plek zat. Zo zie je maar, er is van alles mogelijk. @ Roos, ik wil de foto van de operatie wel zien hoor! Heb het bij mezelf ook gezien (alleen niet meegekregen, zit in mijn dossier) en ik vind het niet eng om te zien. @ Kweenie, dankje. Het zijn niet zulke leuke onderzoeken die mijn man krijgt, maarja, alles voor zijn gezondheid natuurlijk! @ Tina, fijn dat je nu geen bruinverlies hebt! @ All, vraagje, die zwangerschapshormonen zouden toch met 14 dagen echt wel uit mijn lichaam moeten zijn (eileider is weggehaald), maar ik voel nog opgezette melkkliertjes in mijn borsten. Hebben/hadden jullie dat ook?
@ Danabella: ik voelde me na mn operatie gelijk niet meer zwanger. Misselijkheid en pijnlijke tepels waren weg, was wel nog moe (maar dat is normaal) Verder heb ik geen klachten van mn zwangerschap gehad... Ik heb een week na de operatie (geloof ik) een zwangerschapstest gedaan. Die was nog heeeeeel licht positief. Een paar dagen daarna werd ik ongi. (Dat was naar mijn mening het teken dat ik geen hormoontjes meer had...)
Kweenie: gefeliciteerd das een hartstikke positieve test. Knallen doet die test ws pas over een week hoor. Als je geen bloedverlies, pijn etc heb is een echo met 6 weken volgens mij het best:dan is er goed iets te zien. Zo is het mij iig altijd aangeraden en vind ik zelf ook het prettigst want ander kom je inderdaad in nog steeds onzekere toestanden terecht, zoals je zelf ook al schrijft. Ik heb wel eens eerder een echo laten maken maar dat was omdat ik had reden tot (extra) ongerustheid (bloedverlies - pijn etc)
Tina, jij werd dus anderhalve week na de operatie (ongeveer) alweer ongesteld? Dat is snel zeg! Ik heb vorige week ook nog een zwangerschapstest gedaan, had het ding nog liggen en hij was t/m deze maand houdbaar maar die was gewoon negatief. Dus ik snap het niet zo.. volgende week maar even vragen aan de gyn. Het overgeven was trouwens direct na de operatie weg, de misselijkheid is nog wel even gebleven. Ik hing vanmorgen opeens weer boven de pot - en een uur later was dochter aan het spugen, zal wel een virusje zijn dus want van de HCG-tjes kan het dus niet komen..
Nee hè...:x#&@§:x@&#§:x Weer bruinverlies :x GRRRRRRRRRRRRR:x Nu ben ik het echt beu hè! Het is dan wel beetje caramelkleurig...maar was vanmorgen zo blij dat het over leek. Pffff, het is mij gewoon niet gegund :x @ Danabella: Ja, klinkt als een een virusje...Beterschap. Als die zwangerschapstest negatief was dan zal al het hcg wel weg zijn, en zouden de klachten ook moeten verdwijnen...
Ja klopt, morgen mag ik naar de gyn... Donderdag ook al geweest... Ze zag op inwendige echo dus alleen maar verdikt bms... Donderdag had ik stolsels, en vrijdag alleen bloed, donker, niet helderrood... Zaterdag werd het minder, en gister was het weg.. Vanmorgen dus weer bloed, bruinig, en nu dus weer weg.. Dus ik wordt er zo onzeker van gewoon....
Goedemiddag Meiden, Even gauw reageren voordat ik echt nodig door het huis moet. Zou bijna zeggen: "We verhuizen wel..." zo'n giga bende is het hier hahaha. Eerst even een beetje teruglezen wat ik allemaal heb gemist. @Danabella: Hier wordt er ook heel wisselend met me omgegaan. Heb zelfs opmerkingen gekregen als: "He, moet je horen...die en die is zwanger... vind je dat niet onwijs leuk?"..... Ja tuurlijk schat... laten we een feestje bouwen! Begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen maar je moet niet denken dat je me er nu een heel groot plezier mee doet om het zo enthousiast aan me te verkondigen. Maar ik moet toegeven dat het ook wel een beetje mijn eigen schuld is hoor. Heb heel nadrukkelijk aangegeven dat wat gebeurd is, gebeurd is. Dat ik niet als een gehandicapte behandeld wil worden en dat ze niet met alles rekening met me moeten gaan houden. Dat kan door sommige mensen natuurlijk een beetje verkeerd opgepakt worden. Dat ze net een beetje te veel hun best doen om vooral mij niet het idee te geven dat ze me willen behandelen als een gehandicapte.... Ach ja, ik denk er altijd maar bij: "Het is niet slecht bedoeld!" Gaan jullie trouwens ook gelijk verder met proberen zwanger te worden? Las dat je ook nog niet ongesteld bent geworden na de operatie. @Deedtje: Hoe is het met jou??? @Juul: Ach meis, ook al zo'n een BBZ moeten meemaken. Elke keer als ik hier weer een nieuwe naam tegen kom doet het me zeer om weer iemand welkom te wensen in dit topic. Mijn cyclus is ehm...nou ja, kun je het opgang gekomen noemen? Ik heb geen menstruatie meer gehad... 1 februari geopereerd (besparende operatie), omstreeks 26/27 februari weer een eisprong gehad en nu over 2 weken weer een afspraak voor een echo omdat ik dus gelijk weer zwanger ben geworden. Hoe wonderbaarlijk ook..... Hoe is het nu met je bloedverlies? Kan het niet horen bij een ovulatie? @Roos: Ben jij ondertussen al op kraamvisite geweest? Wat rot dat ze geen interesse in jou heeft getoond maar zat te denken. Misschien durfde ze niet? Bang om jou te veel te confronteren met haar dikke buik? Niet weten wat ze moest zeggen? Hoe slecht dat ook is, niets van je laten horen, en hoe laf eigenlijk ook....zo zijn wij mensen helaas wel he? Wanneer mag/ ga je testen? @Tina: Ik had helemaal niet goed meegekregen dat je man alsnog geopereerd wordt. En dan ook nog 12 weken revalideren. Hebben jullie al een datum? En dus nog steeds bruinverlies. Het kan echt er bij horen hoor. Ik heb er dus in de eerste ronde na het stoppen met de pil erg last van gehad. Hoeveel dagen zit je nu? En heb je verder ook klachten? @ Scorpion: Wouw, jij haalt veel uit een echo! Wie weet heb ik over 2 weken wel een hele mooie voor je hihi...maar dan dus eentje van een kindje in de baarmoeder! @Majo: Spannend!! Dus jij kunt dus zo ook op het wachtbankje? Hoop dat jullie precies goed mikken . En lekker uit eten geweest las ik. Goed idee, moeten wij ook maar weer eens gaan doen! @Moi: Ik ben gaan bloeden toen ik dik 5 weken (bijna 6) weken zwanger was. Daarvoor had ik een paar dagen lang erge pijn in mijn rechterbeen. Op de echo was niets te zien en dacht men in eerste instantie dat ik het vruchtje al was kwijtgeraakt. Maar het bloeden werd niet minder. 4 dagen na de 1e echo weer een echo gehad, dit deed ineens erg pijn. Verder nauwelijk klachten gehad. Ja, kreeg op een gegeven moment toch wat buikpijn maar dat heeft net zo goed door de zenuwen kunnen komen. Laat je ons weten hoe het morgen gaat? @All (maar speciaal Roos . Ik heb amper klachten! Het enige wat ik heel sterk had was dat ik me gewoon echt niet kon voorstellen dat ik ongesteld ging worden. Toen de test van Z&K negatief (oke, met een verbeeldlijntje) was dacht ik wel heel even: "Oke, word het dus wel..." Maar een dag later toch weer het gevoel van: "Neeeheee!" Heb wel sinds de eisprong zo'n beetje dagelijks buikpijn. Van heeeeeeeeel licht tot redelijk aanwezig. Sinds zaterdag ook een wat diarree-achtig gevoel zeg maar. Wee-ig. Begin vorige week ook 1 x gehad dat ik bij het opstaan een soort bandenpijn had, heel kort. Steek in je liezen. Die avond er voor was mijn buikpijn wat heftiger, alsof ik ongesteld ging worden. Vanaf eisprong overigens ook meer witverlies dan anders. Vooral de afgelopen dagen erg veel. En helaas dus de hele periode lang ook vaak steken etc aan de rechte (geopereerde) kant. Buikpijn is nu constant aanwezig. Alsof er iets aan het irriteren is midden in je buik (op bikinilijn-hoogte). En mijn borsten voelen wat zwaarder aan. Oh, en mijn rechterbeen voelt wat beurs aan. Dat vind ik dus best eng. Maar goed, zegt nog niet heel veel + doet ook niet veel pijn. Plus wat meer last van mijn stoelgang (zowel lucht als vaker naar de wc... mjam). Goede uitleg? Verder niet meer getest!!!! Ik durf het niet. Als de test niet donkerder is ga ik me alleen maar meer opvreten. Donderdag doe ik weer een testje. Die moet dan echt wel duidelijker zijn (en anders trek ik wel aan de bel). En ja, heb een afspraak staan over 2 weken. Toch maar gebeld alvast. Kon volgende week dinsdag ook al terecht maar dan zien ze misschien nog niks... Wacht ik liever nog een week. Als ik ondertussen toch klachten krijg moet ik even bellen. Ofwel....ik zit de komende 2 weken op nieuw op het wachtbankje! Als jullie het goed vinden schrijf ik ook maar gewoon alles op wat ik voel. Wie weet komt het nog eens van pas. Goed, heel even nog verder surfen en dan echt wat doen hier!!! Liefs, Kweenie
@Tina, wat irritant dat bruinverlies weer! Zo weet je dus niet waar je aan toe bent.. @Kweenie, wij gaan idd weer proberen zwanger te worden, houden geen pauze ofzo. Ik had trouwens ook nog geen menstruatie verwacht hoor, de operatie is nog geen drie weken geleden. Ben wel vanaf vrijdag begonnen met ovulatietestjes, tot nu toe telkens negatief. Spannend hoor dat je nu weer zwanger bent! Ach, je kunt van alles voelen in je buik, maar al zóu het weer een bbz zijn, daar hoef je dus ook niet persé iets van te voelen. Dus je zult even 'geduldig' moeten afwachten tot de echo. Vind het trouwens wel héél gaaf dat je direct weer zwanger bent! Hadden jullie met ovutestjes precies uitgekiend wanneer het moest gebeuren?
Hai Danabella, Ha, leuk! Ook iemand die gewoon lekker verder gaat. Dus jullie hoeven ook niet persé een menstruatie af te wachten? En ja, op 25 februari had ik een positieve ovutest. Die avond + 26 februari gezellig gemaakt in bed et voila... Thanks ook voor de peptalk! Is ook zo, ook al zou het weer een BBZ zijn...daar kan ik nu nog niet gelijk wat van voelen. Dan is het eerder een nasleep van de operatie. Wat ook goed kan kloppen, de nasleep daarvan kan zo'n 3 maanden duren. Liefs, Kweenie