P.S. Maar vlak na mijn ovulatie heb ik wel een poos gedacht: "Zijn we niet te snel van stapel gelopen?" Heb ik nu nog wel een beetje. Ontzettend blij dat ik weer zwanger ben maar emotioneel is het ook best zwaar. Bij elk steekje dat ik voel denk ik: "Het zit weer in mijn eileider!". Dat is dan wel weer de andere kant van het verhaal...
Oh echt Kweenie, ik wist niet dat je nog zo lang last kon hebben van de operatie... verklaart wel wat aanvalletjes van buikpijn bij mij. De gyn heeft niets gezegd over menstruatie afwachten, en de VK zei dat we gewoon weer 'aan de slag' mogen als we dat willen. Dus dat doen we. De eerste keer seks werd trouwens geen seks, aangezien ik moest huilen om ons kindje.. later ging het wel .
Hai, Ik moest het ook vragen hoor. Maar ja, het kan nog ongeveer 3 maanden blijven zeuren. Denk niet dat het veel verschil maakt of het een besparende operatie is geweest of niet. De menstruatie afwachten is in veel gevallen ook meer om een eventuele zwangerschapstermijn wat zekerder vast te stellen. @ All: Kon het niet laten.... Moest het gewoon zien...het woord:
Kweenie, natuurlijk is het emotioneel best zwaar. Jij hebt een besparende operatie gehad toch? Bij mij is de eileider verwijderd, dat kon niet anders. Ik ga er daarom voor het gemak maar vanuit dat het zo'n vaart niet zal lopen.. ook omdat het zowel bij mijn dochter als bij de tweede zwangerschap (de bbz dus) wel een tijdje duurde dat het raak was. Hoewel je het nooit weet natuurlijk! Hoe reageerde je man? En hoe heb jij dat eigenlijk gedaan met het advies 'niet tillen', aangezien jij ook al een kleintje hebt rondlopen? Mijn dochtertje is bijna 20 maanden, ze kan heel veel zelf, maar toch is het meerdere keren per dag nodig om haar op te tillen, dus op een gegeven moment (toen ik daar geen hulp meer voor had van familie) ben ik dat maar gewoon weer gaan doen..
Niet tillen? Ehmmm... ik weet het niet eens meer haha. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis moeten blijven. Vervolgens is mijn vriend thuis gebleven en heb ik een week later onze dochter weer voor het eerst zelf moeten verzorgen. Dat ging eigenlijk prima. Mijn vriend....tsja, laten we het er maar op houden dat hij niet echt reageert. Geloof niet dat hij echt door heeft wat voor impact het allemaal op me heeft. Voor hem gaat het ook pas echt leven als er een kindje geboren is. T is verder een lieverd hoor, echt waar. Maar ik kan hier beter mijn ei kwijt. En ja, mijn eileider is dus bespaard gebleven! x Kweenie
Hi lieve meiden! Als eerste: dank jullie wel voor jullie lieve reacties hier! Echt fijn, al zit ik dan in de MMM, deze nare ervaring is voor ons allemaal hetzelfde... Eentje die je nooit meer hoopt mee te maken... Kweenie: had gisteren ook al een heel stukje getikt, en da's mislukt met plaatsen, maar SUPER!!! Wilde al zeggen dat ik een Kruidvat-expert ben en die zijn heel gevoelig en daar staat echt een duidelijke streep hoor. En wat ook kan, dat je nu weer een beetje pijn hebt aan die ene kant, omdat je eitje weer aan die kant gesprongen is, dat dat wat gevoeliger was. Vind het - net als de rest hier- echt geweldig (en hoopgevend!) dat je weer zo snel zwanger bent. Kan het me 100% voorstellen!!! Al ligt bij ons de kans op een spontane zwangerschap nóg lager door mijn eicelkwaliteit en net als Danabellen en nog wat meiden hier, mis ik nu ook eileider. Maar, echt wel dat wij doorgaan met het gezellig maken hoor ! Iedere kans is er een en wonderen bestaan! Tina, dat caramelkleurige (ik noemde het koffieverkeerd ) dat had ik afgelopen zaterdag nog en nu 'al' twee dagen niks. Dus heb het idee dat het bij mij het laatste restje HCG is geweest. Kreeg van expert Trees nog een PB'tje (had haar gevraagd hoe lang het bij haar had geduurd) en schreef: Wat ik van mijn gynaecoloog heb begrepen is dat als je hcg na een bbz rond de 10-20 zit je weer wat bloed kan verliezen. Het is geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat mijn hcg daalde en werd daarom ook ruim twee maanden na mijn bbz ongesteld. MAAR op het moment dat mijn hcg 17 was, duurde het volgens mij nog maar een krappe drie weken. Kans dus dat het bij jou ook wel snel gebeurt. (Trees, heb je even geciteerd!!! Hopelijk niet erg!). Dus Tina, wie weet dat dat het ook nog wel was bij jou? mijn operatie was dus 20-02, dus we zijn nu... 22 dagen verder. Misschien dat ik toch ook maar - al is de kans ieniemienie - ovutestjes ga doen . @all: sterkte allemaal en fijn dat ik hier een beetje mee mag kletsen!!! xxx
Hi dames, Wat is er veel geschreven de afgelopen anderhalve week (had even een dipje, en heb de computer nauwelijks aangeraakt). Heb even snel de laatste pagina's gescand en wil alvast even reageren op wat er positief en negatief uitsprong voor mij, te beginnen met positief: @Kweenie: feli met je positieve testen, echt supernieuws!!!!!!!! Kan me goed voorstellen dat je bij elk pijntje denkt, o jee... Ik ga heel hard voor je duimen dat het nu wel op de goede plek zit. Hoop dat je niet te lang meer in spanning hoeft te zitten! @Juulzon: helaas welkom hier. Jij hebt zo te lezen al het nodige meegemaakt op dit gebied, dan denk je dat het gelukt is en dan loopt het zo af. En dan ook nog in het buitenland. Jee, ben er even stil van. Veel sterkte en hopelijk kunnen jullie snel weer verder voor een beep die het gegeven is om wel te blijven plakken. @Danabelle: jouw kindje leefde nog en jij had zelf helemaal geen klachten als ik het goed onthouden heb. Wat verdrietig om te lezen. En dat moet echt een enorme schok voor je geweest zijn. Je hebt wel een hele mooie echo als aandenken aan jullie kindje (al is dat maar een hele, hele schrale troost). Wat betreft mijzelf, nadat het lichamelijk al weer een stuk beter ging (ca. 1,5 week na operatie, had vooral nog last van de snede), ging het psychisch ineens een stuk minder. Toen begon alles pas goed door te dringen, het was ook zo snel gegaan. Maandag zwangerschap ontdekken en een paar dagen later op de operatietafel... Inmiddels gaat ook dat gelukkig weer beter. Vanochtend op nacontrole geweest bij de gyn. De wondjes zijn al bijna helemaal weg, alleen de snee moet nog verder helen. Mijn linker eileider zag er volgens hem goed uit (rechts is weg) en van mijn linker eierstok (waar de cyste zat) heeft hij aardig wat kunnen besparen, dus hij had goede hoop voor de toekomst. Daar ga ik dan maar in mee , hoewel dat het ene moment beter lukt dan het andere (ben ook al 34...). Ik was wel een 'bizar' geval volgens hem, zo'n grote cyste i.c.m. een bzz had hij nog niet eerder gezien, of zelfs over gehoord. Dat is dan in ieder geval iets voor een 1e zwangerschap die helaas zo moest eindigen . @ All: veel liefs voor jullie allemaal en ik hoop dat iedereen snel een positieve test in handen heeft, en daarna een mooie echo op de goede plek met een mooi kloppend hartje!! Te beginnen met Roos over een paar dagen een test en Kweenie z.s.m. een echo! Nu ga ik even verder lezen wat jullie allemaal geschreven hebben. Concentratievermogen laat nog wat te wensen over, dus dat zal wel een tijdje duren .
@Danabelle: ik heb net je echo's nog eens goed bekeken en bij de ingezoomde zag ik meteen een gezichtje. Lijkt me een mooi aandenken aan deze verder zo trieste gebeurtenis. Ik heb nog steeds niet alles gelezen, dus ik weet niet of jij dat ook zo voelt? Zag wel dat jullie er ook al weer voor gaan. Ik hoop dat het snel gaat lukken! Volgens mij is een goede zwangerschap toch de enige remedie om de pijn echt te verzachten. Voor mij igg wel denk ik. Igg veel klusplezier @Deedtje: hoe is het nu met je? Weet je al meer? @Roos: bedankt voor het vragen! Het ging dus even wat minder, de klap kwam bij mij wat later. Niet alleen de bbz op zich, maar ook het feit dat het beebje het niet gered heeft (en ik helemaal van niets wist toen het nog wel goed ging, hoewel dat missch. de klap ook wel weer wat verzacht heeft), en het feit dat mijn 1e zwangerschap meteen zo geëindigd is, en dat ik dus niet weet of een goede zwangerschap nog wel gaat lukken. Dat laatste maak ik me wel een beetje zorgen om vanwege mijn leeftijd. Voor jou was het ook je 1e zwangerschap toch? Herken je dat een beetje? De gyn zei vandaag dat 85% van de vrouwen in mijn situatie binnen een jaar weer zwanger is, hij maakte zich niet zo'n zorgen. En ook dat 34 nog niet zo oud is (maar ja op de ok vlak voor de operatie bij onze 1e kennismaking noemde hoe me slank, terwijl ik toch echt wel een kilootje of 10 boven de bovengrens van een gezond bmi zit, dus zijn opmerkingen neem ik maar met een korrel zout...). Ik doe erg mijn best om het positief in te zien, en gelukkig lukt dat nu alweer wat beter dan vorige week (maar ben er nog lang niet). Maar goed om te lezen dat het met jou weer een heel stuk beter gaat. En ik duim heel hard voor een positieve test over een paar daagjes, je verdient het meid!! Hoe voel je je nu? En hoe is het afgelopen met je schoonzus? @Tina: balen dat het bloedverlies over leek maar toch nog steeds niet over is. Of is je ongi inmiddels begonnen? Ik slik ook altijd Etos zwanger worden, en was net begonnen met de tarwekiempillen. Maar die laatste ik nu maar even staan denk ik... @Juulzon: bedankt voor je info over het bloedverlies. Ik heb tot ca. 1,5 week na de operatie continu bloedverlies gehad, de ene dag wat rood, de andere alleen bruin. Daarna was het gelukkig eindelijk over! (daar had ik nl. al sinds eind januari last van). Nu is het wachten op mijn 1e ongi. Net nog een testje gedaan om te kijken of hij helemaal wit was, dat was gelukkig zo (vorige week nog een licht streepje). @Majo: hopelijk hebben jullie je 1e eitje n bbz meteen goed benut! Twee weekjes in spanning zitten voor jou dus. Hoe gaat het verder met je? @Moi78: en hoe was het bij de gyn? Met mij gaat het dus alweer een stuk beter. Ben nog wel wat snel moe, en als ik teveel doe krijg ik steken in mijn buik, m.n. links waar de cyste zat. Maar het thuiszitten ben ik zo langzamerhand wel een beetje zat, dus vanaf donderdag ga ik weer rustig beginnen met werken. Eerst thuis een paar uurtjes per dag en dan maandag weer voor een paar uur naar kantoor. En vanochtend van de gyn groen licht gekregen om er weer voor te gaan, zodra ik me weer goed genoeg voel. Ik denk nog een weekje, max. 2 en dan maar weer eens proberen. Hoop dat ik voor die tijd ongi wordt. Helaas heb ik het laatste jaar niets meer waaraan ik een ei kan herkennen, dus ik ga binnenkort weer aan het tempen. Ovu-testjes werken bij mij nl ook al niet goed, heb ik 2 maanden gedaan en geen ei mee gevonden. In dec. heb ik voor het eerst getempt en toen heb ik mijn ei dat de bbz werd wel gevonden. Nadeel van tempen is wel dat je je ei te laat vind, maar i.c.m. met genoeg klussen weet ik dan achteraf igg of we het op de goede momenten gedaan hebben. Een knuffel voor jullie allemaal! p.s. Zit net naar het nieuws te kijken, wat een ellende allemaal in Japan zeg.
@Mar76, fijn dat het weer wat beter gaat en die dipjes komen me heel bekend voor, ik heb het nu ook nog zeker met bepaalde gebeurtenissen. Doe het rustig aan en geef het de tijd om het een plekje te geven. @Kweenie, en is het al helemaal tot je doorgedrongen dat je echt weer zwanger bent. Wanneer mag je voor de echo? @Roos, hoe gaat het met je? Hoeveel dagen nog op het wachtbankje? Ook ik wil trouwens die foto wel zien. Ben het zelf vergeten te vragen vandaag en heb ook geen idee of ze uberhaupt wel foto's hebben gemaakt. @hier,vanmiddag bij de gyn geweest en heb op al mn vragen antwoorden gekregen. Tijdens de operatie hebben ze 900cc bloed weggezogen en dan is er ook nog bloed achtergebleven. Ben dus idd behoorlijk wat bloed verloren. Verder zagen de wondjes er netjes uit. Ook heb ik nog steeds voldoende kans om zwanger te raken omdat mn linkereileider er prima uitziet. Vertelde ook over het slijm van zondagavond en de gyn zei dat dit idd klinkt als het vruchtbare slijm en mn eisprong is geweest. Verder moeten we het nu de komende 6 maanden weer zelf proberen voor ze eventueel verder gaan met onderzoeken/behandeling. Heb ik ook nog mooi even de tijd om de laatste 5 kilo (+ wat extra kilo's) kwijt te raken die er nog af moeten. Zie het in ieder geval weer zonnig in en ga er weer met goede moed tegen aan en als buiten dat zonnetje ook lekker blijft schijnen zet ik het wachtbankje daar maar lekker neer voor de komende 2 weken. Fijne avond
Ha dames! Wat een lange posts, haha, even bijlezen hoor! @Majo, fijn dat je het weer zonnig inziet! Goed dat je je vragen hebt kunnen stellen aan de gyn. Heb jij een bloedtransfusie gehad? Ik niet, maar ik weet ook nog niet hoeveel bloed ik verloren had. Wel dat mijn bloeddruk 85/40 was net na de operatie. @Mar, leuk om te lezen dat jij het gezichtje ook meteen zag! Ik ben idd blij met die echo, zo heb ik toch een 'mooi' aandenken aan een verder zo trieste gebeurtenis. De echofoto staat ook echt in een lijstje in de kamer bij ons. Wij gaan er idd gewoon weer voor per direct. Wanneer ben jij ook alweer geopereerd? @Juulzon, ik heb niet veel verstand van IVF enzo, maar begrijp ik het goed dat je normaal gesproken maar drie pogingen hebt? En dat jullie tweede poging een bbz werd? Dat is helemaal extra rot.. @Kweenie, ach, de reactie van je vriend is mannen eigen denk ik . Mijn man heeft ook zoiets van 'we maken gewoon nog een kindje', terwijl ik denk: gewóón? En hij zal dat kindje ook als ons tweede kindje zien (als het er mag komen), terwijl voor mij de bbz ons tweede kindje was zeg maar. Maargoed, hij troost me wel goed enzo hoor en het is een schat
@Danabelle: tja, ik liep wat achter dus had ook veel te reageren . Zal vanaf nu weer vaker komen en het wat korter houden. Mijn operatie is vrijdag 'alweer' 3 weken geleden (lijkt veel korter). Ongeveer tegelijk met jou denk ik? Ook mijn man reageert vergelijkbaar met die van jullie. Maar ook hij kan me verder goed troosten, en heeft heel goed voor mij gezorgd de afgelopen weken. Hij was eigenlijk vooral bang/verdrietig om mij. @Marjo bedankt voor je lieve woorden. Goed om te lezen dat het steeds beter met jou gaat. Bijna een liter bloed verliezen is ook niet niks zeg. Mijn gyn vertelde dat ik toch ook bloed in mijn buik had (dacht dat ze na de operatie gezegd hadden van niet), maar niet zo veel gelukkig. Succes met de wachtweken!
Lieve allemaal, ben erg verdrietig vandaag. Mijn temp is alweer dalende en heb ook totaal geen klachtjes voor een evt zwangerschap, wel voor mijn ongi. Verwacht die dus gewoon en ben erg bedroefd. Ik had het zó gehoopt. Sorry, X Roosje
A nee Roos, bah wat een kl*te nieuws:x:x:x. Had het je zo gegund meis. Hele dikke digiknuffel voor jou en heel veel sterkte de komende dagen. Ik weet trouwens niet waarom je 'sorry' schrijft (omdat je maar zo kort reageert misschien?), maar wat de reden ook is: niet meer doen hoor. Je voelt je al zo rot, en je dan ook nog schuldig voelen om 'ons' hier, dat willen we niet hoor! Ach, wou dat ik iets kon zeggen om je te troosten, maar weet niet wat. Als je je verdriet en misschien ook boosheid en frustratie kwijt wil, kun je altijd hier terecht, misschien helpt dat een heel klein beetje...
Ach lieverd nee....ik had het ook zo gehoopt! Maar je hoeft echt geen sorry te zeggen voor het feit dat je nu verdrietig bent. Logisch toch?! Neem je tijd en hopelijk krabbel je gauw weer op! Liefs, Kweenie
Hé lieve meiden, Wat wordt hier gezellig veel gekletst! Wat jullie schrijven over de bezorgde mannen, herken ik helemaal. Heeft ook onwijze impact gehad op mijn vriend. Vooral bezorgd om mij, omdat ik ook zoveel bloed had verloren (en ook een transfusie en zo'n lage bloeddruk, heel herkenbaar!). Maar, we zijn er allemaal nog, omdat we echt nog wel een beebje op de wereld gaan zetten! Valt me op dat we hier met een aantal '76-ers zijn. Toeval...? Herken dus ook dat van die bio-klok en het idee te hebben 'al oud' te zijn... Helaas. Was op mijn 30e gestopt met de pil en helaas alweer bijna 5 jaar verder . Soms is hoop houden - helemaal na de BBZ - wel moeilijk. Roos, heb je nu binnenkort een HSG? Of heb je die al gehad? Baal wel met je mee, je hebt toch iedere maand weer een sprankje hoop... Dikke knuff! Mar76, ook een verhaal.. en dan zo'n grote cyste, dat moet je wel gevoeld hebben zeggen. Gelukkig dat je eierstok er goed vanaf is gekomen, die hebben we toch nodig . Enne, neem je tijd hé meis, laat je lichaam en geest maar goed herstellen: de lentezon doet wonderen in deze! En dat concetratievermogen herken ik ook. Lig zelf 's nachts veel wakker, word om o4u wakker en kan dan amper verder slapen... Danabelle, klopt. Bij de 1e IVF had ik slechts 1 embryootje van slechte kwaliteit en dat werd dus niks. En deze 2e IVF zijn er 2 embryootjes teruggeplaatst, maar 1 is er dus gaan 'zwemmen' naar de eileider, want ze worden in principe in de baarmoeder geplaatst om daar in te gaan nestelen. Maar 1 tje is aan de wandel gegaan - de ander is een miskraam geworden, want er waren 2 vruchtzakjes, 1 van de BBZ en 1 van MK. Jij al een positieve ovutest...? Begreep ik dat goed...? @all, ga zo lekker de TV Makelaar kijken! FIjne avond allemaal!!! Knuff!
Wat roos Roos Hier: emotionele dip. Net man gebeld, die was op de voetbalclub. Presteert hij het nog om te zeggen dat ze daar op hem rekenen.. heb huilend opgehangen.. manlief belde terug om te vragen of hij naar huis moest komen - maar echt van harte ging het niet. Nouja, hoe dan ook, hij komt me even troosten.
@Danabelle, laat die tranen maar lekker gaan. Hopelijk lucht het een beetje op en groot gelijk dat je je man hebt gebeld om te vragen of hij naar huis komt. Ik heb geen bloedtransfusie gehad. Gyn gaf aan dat ze dat liever niet doen bij vrouwen die nog zwanger willen worden. Daarbij ben ik verder gezond en gingen ze ervan uit dat mn lichaam het zelf in orde zou maken. @Roos, wat ongelooflijk %$%$#%:x dat je temp aan het dalen is. Ik had het zo voor je gehoopt en ik sluit me aan bij de rest, je hoeft echt geen sorry te zeggen. Dikke knuf voor jou @Juulzon, hier tikt die bio-klok ook behoorlijk. Over 3 weken wordt ik 35 en volgens de arts-assisitent die ik in dec had ben ik nog jong en moest ik me geen zorgen maken. Ja ja hij heb makkelijk praten. Ik ga zo lekker mn bed opzoeken en ik denk dat we het nog maar een keer gezellig gaan maken. Fijne avond
Beetje een emo-dag hier met z'n allen he? Af en toe is dat ook goed. Niet leuk maar wel goed. Dikke knuffel voor jullie allemaal! Oh en Roos, als mijn echo over 2 weken goed is stuur ik je heel wat HCG!!! Tegen die tijd heb jij je eisprong al weer (gehad) dus dat komt goed!!!! Nog een dikke knuffel dan maar!!! Liefs, Kweenie
Pff hier ook een dip... Bruinverlies is nog steeds niet over. Verder ovutest gedaan vandaag...weer negatief. Zit op anderhalve maand na operatie en heb sindsdien geen ei meer gehad. Zie het heel somber in... heb het de afgelopen dagen ook heel moeilijk. Vind het zo erg dat ik niet meer zwanger ben. Het doet gewoon pijn... Manlief heeft al voorgesteld om naar de ha te gaan voor het bruinverlies. Maar heb geen behoefte om me daar weer te laten wegsturen...doen ze toch niets aan. Ik zie het even niet meer zitten...geen ei, geen ongi, onverklaarbaar bruinverlies,nega ovutesten, cyclus uit zn ritme...het word me allemaal teveel. Verder vandaag weer bij arbo geweest. Heb zelf voorgesteld om vanaf volgende week weer 40u te werken. Ging hij mee akkoord. Deze week probeer ik het ook al, maar kan ik nog vroeger naar huis gaan als ik me niet lekker voel. *zucht* ik ga nog even wat rondsurfen en daarna naar bed. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf moet...