Buitenbaarmoederlijke zwangerschap ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kweenie, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat een verhalen! En dat terwijl het toch best nog uitzonderlijk is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

@Mama van Dewi: Wat is clomifeen? Is dat het zelfde als Clomid?

@Zena: Wat vervelend om te horen dat er geen 2e meer zal komen. Is dit medisch of hebben jullie zelf bepaald dat genoeg, genoeg is? Veel sterkte in ieder geval!

@Angelica: Precies waar ik dus bang voor ben. Dat het weer via de aangetaste eileider loopt en weer vast loopt. Al is dat natuurlijk niet gezegd. Moest je dit keer weer onder het mes? En was je vrij vlot weer zwanger na de eerste?

Hier neem ik eerst maar gewoon rustig de tijd om te herstellen.

Liefs, K

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Het is medisch Kweenie. Volgende week nog 2nd opinion, maar daar zal ws niets uitkomen.
    Mij is verteld dat je 10% kans op herhaling hebt als ze je eileider laten zitten.

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ach Zena.... ik hoop dat de second opinion wat positiever nieuws voor jullie heeft. Gelukkig mag je jezelf al een trotse mama noemen (net als ik) maar dat neemt verder het verdriet natuurlijk niet weg...het verzacht het hooguit wat.

Veel sterkte! -x- K

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja, ik ben na mijn eerste zwangerschap (eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog 4x zwanger geraakt) Ook zonder eileider was ik na mijn operatie 2x met IUI gelijk zwanger

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @Angelica: Begrijp ik nou goed dat je 1 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad, daarna 4 x zwanger in de baarmoeder, daarna weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en na deze nog 2 x zwanger in de baarmoeder? Ik weet niet eens wat ik daar op moet zeggen..... Hopelijk wordt dit jaar een beter jaar voor jullie!

x Kweenie

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hi Kweenie,

mijn probleem is mijn Immuum, dit weet ik sinds een week.

Ik heb 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap 2x zwangerschap miskraam dan buitenbaarmoederlijke zwangerschap 2x zwanger miskraam

Het probleem bij mij is dat ze in Nederland dit niet onderzoeken en ik ga nu naar Belgie voor mijn immuumprobleem

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Jeetje meis, wat een verhaal!
    Ik hoop dat ze je in België verder kunnen helpen.
    Voor mij biedt het nu trouwens wel hoop dat je na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus ook eerst 2 x 'gewoon' zwanger bent geraakt. Daar heb je zelf natuurlijk weinig aan maar toch...

Veel sterkte en ik hoop gauw positieve berichten over je te lezen!

Kus K

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Idd ik hoop een leuk berichtje van jou voorbij gaan. Hou me op de hoogte

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ga ik zeker doen :).
    Het bloeden is vandaag opgehouden trouwens...whoooeheeooe!
    Hoop nu op wat dagen rust en laat dan de menstruatie maar op gang komen...heb ik het maar weer gehad!

Liefs, K

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoe voel je je verder?

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lief dat je dat vraagt! :)
    Op zich wel goed. Wel duizelig maar dat komt ook wel weer goed.
    Jij hebt aankomende week je onderzoeken weer toch? Veel succes alvast! x K

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ja, duizelig ben ik ook wel ff geweest.

Wij moeten woensdag voor de 2nd opinion. Spannend!

13. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad (dec 2009)met 7 weken,hartje klopte nog.
    Mijn eileider is ook bespaart gebleven, moest 1 maand wachten om weer zwanger te worden.
    Februari 2010 dus direct eerste ronde raak!
    En nu ligt ze te spelen op het kleed ;)
    Dus hou de moed erin!
    sterkte

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heel veel sterkte met het verlies van je kindje :(!

Doe het rustig aan meid! Fijn om te horen dat ze je eileider in ieder geval hebben kunnen besparen. Dat was bij mij destijds niet het geval helaas. Eerst dachten ze dat mijn lichaam het zelf op zou lossen. Toen bleeft mijn hCG toch stijgen en kreeg ik een week lang methotrexaatinjecties (daar ben ik heel ziek van geweest) waarna ik alsnog met gigantische krampen ben opgenomen en middels een kijkoperatie mijn kindje en eileider heb verloren. Ze zeggen dat als je de MTX-injecties niet gehad hebt vrij snel weer mag proberen zwanger te raken. Je hebt inderdaad wel wat meer kans op een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat houden ze als het goed is goed in de gaten (je krijgt een snelle echo).

Doe je wel rustig aan? Je moet echt om jezelf denken hoor. Niet alleen het lichamelijke, maar vooral ook het geestelijke deel.

Liefs,
    Josien

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @ Zena: Woensdag!! Ik hoop op goede berichten! Krijg je dat ook gelijk te horen? Of starten er dan eerst nog allerlei onderzoeken?

@ Rijswijkse: Wat super om te horen!!! Dus je hebt 1 menstruatie afgewacht en daarna was het gelijk raak? Wat goed zeg! Ik neem jou graag als mijn voorbeeld :).

@ Josien: Lief van je! Zo te zien aan je handtekening heb jij al flink wat voor je kiezen gehad! Als ik goed zie willen jullie nog wel gaan voor een 2e? Hopelijk wordt dit jaar dan ook jullie jaar.

Op emotioneel vlak gaat het op zich best goed met me trouwens. Maar dat komt denk ik ook omdat ik op woensdag 19 januari al ben begonnen met bloeden en de zaterdag erop dacht dat ik het vruchtje was verloren. Afscheid van wat ons 2e kindje had kunnen worden heb ik ondertussen dus wel al kunnen nemen. Alleen ben ik inderdaad wel enorm geschrokken toen bleek dat ik nog helemaal niks kwijt was en de zwangerschap er nog zat...en wel in mijn eileider. Alleen is deze zwangerschap volgens mij ook al mis gegaan toen ik begon met bloeden, dus het is niet zo dat er nog een levend vruchtje met kloppend hartje te zien was. Dat scheelt natuurlijk ook wel. Het had hoe dan ook niet geleefd....

Ik wil nu het liefst gewoon zo snel mogelijk de draad weer oppakken en dan de eerste zware weken door waarin je nog niet weet of het nu wel in de baarmoeder genesteld zit... (en vervolgens uiteraard hopen dat het hartje gaat kloppen, 12 weken door etc).

Het komt wel goed... Ik heb echt hele, dikke pech gehad, hopelijk dan over een paar maandjes heel veel geluk!

Liefs, K

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ja ben 1 keer ongesteld geworden 4 weken na me operatie.
    Na 6 weken moest ik terug kijken hoe het met me bespaarde eileider ging.
    Daar stonden 2 eitjes klaar in me linker eileider en daar is me kleine dus uit gekomen:D(dus heb haar als eitje al gezien ;))
    Met 5 weken kreeg ik me eerste echo,week later weer en met 39 weken en 2 dagen was ze er op een hele mooie datum 20-10-2010 :D
    Neem mijn voorbeeld maar hoor;)

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @Rijswijkse: Was je linker eileider ook de aangetaste eileider?????
    Ik heb geen controle meer na 6 weken geloof ik. Heb m volgende week al staan maar dat kan ook wel zo zijn omdat ik zo weinig HCG had. Maar wel een goede om even op mijn vragenlijst te zetten voor het geval er inderdaad geen vervolgafspraak meer wordt gemaakt!

x K

18. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi Kweenie, fijn dat het weer beter met je gaat!
    Bij mij is mijn eileider wel weggehaald. Ik was in de 2e ronde zwanger en helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In de 4 maanden daar opvolgend helaas niet zwanger. Jammer want het is iedere maand zo'n grote teleurstelling. Daar ik bijna meteen zwanger raakte, had ik ook gedacht na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap redelijk snel weer een positieve test te hebben.
    Hopelijk is het snel raak, ook voor jou en de dames die hier meelezen!
    Neem je tijd, bij mij heeft het er toch behoorlijk ingehakt.

19. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Nee me rechter zat het vruchtje.
    Mijn hgc was 10.000 heel hoog moest ook 5 weken bloedprikken en mocht naar huis met 3000 hgc na e operatie.
    Dus had een dubbele eisprong in me goede eileider.
    Ik zal nog wel o een echo vragen hoor.

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

@Roos76: Hopelijk is het voor jullie snel weer raak. Zal inderdaad mijn tijd nemen. Vandaag een beetje een terug val. Wat meer buikpijn en erg lopen balen omdat ik dacht dat ik vandaag gebeld zou worden door de gyn (gisteren dus wezen bloed prikken) maar had morgen pas moeten bloedprikken en wordt dan donderdag gebeld. Nou ja, maandag of woensdag bloedprikken, HCG moet sowieso wel gedaald zijn maar vond het zo erg... Hoopte echt op wat positief nieuws vandaag en nu moet ik nog 2 dagen wachten...

@rijswijkse: Een dubbele nog wel :). Heb je trouwens een beetje fijne zwangerschap nog gehad? T zal wel zwaarder zijn dan als je geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap had gehad maar hoop dat het alsnog een mooie ervaring is geweest. Ik zal inderdaad vragen naar een echo. Dank voor de tip!

Liefs, K

Deel Deze Pagina