Buitenbaarmoederlijke zwangerschap ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kweenie, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha dames!
    @Kweenie, vervelend zeg allemaal.. maar hoe voel je je nu? Fysiek en emotioneel? Lukt het je wel om voor je kleine meisje te zorgen?
    @ Juulzon, mooi dat jullie in mei verder mogen met IVF! Deze keer móet het dus gewoon goed gaan! Ieniemienie-kans is ook een kans toch, je weet het nooit! Mijn achternicht is 41, had drie IVF-pogingen achter de rug, drie keer werd het een miskraam, en toen.. werd ze binnen een jaar spontaan zwanger. Ze is in mei uitgerekend.
    Hier: alles gaat z'n gangetje.

2. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey allemaal,

hoe gaat het met julli,
    voor de gene die me hyve willen stuur me maar ff een pm berichtje..
    met mij gaat het redelijk, ben 3,5 uur per dag aan het werk, ik merk da het zwaar is maar ben blij dat ik er weer ben.
    me ongi is niet echt door gezet deze week heb alles bij elkaar 1 dag gevloeid zeg maar..
    nog 1 weekje en dan de hsg spanned.. en eng bang voor wat er gaat komen, ik verwacht slecht nieuws dan. en dan zit voor ons ook niks anders op als ivf,
    nu vertelde me nichtje bij ivf dat 1 behandeling niet maar 1 terug plaatsing was, maar net zo lang tot dat de eitjes op zijn die ze bij je weg haald hadden , klopt dat weet iemand dat? want ik dacht dus dat je ze maar x terug geplaats kan krijgen.. en dan had je er 3 gehad..
    ik probeer me er vast in te verdiepen voor het geval dat alles mis dan weet ik er vast wat meer van als de gyn er over begint..

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hé Khanzi, balen zeg dat je ongi niet echt doorgezet is, zo weet je niet echt waar je aan toe bent he? Werk je normaal fulltime trouwens? Ik werk helemaal niet, dat scheelt. Nouja, ik zorg voor onze dochter natuurlijk he, is in zeker opzicht ook werk, maar ik werk dus niet buitenshuis en krijg niet betaald zeg maar. Gelukkig mag ik wel het geld uitgeven wat mijn man verdient haha!
    Ik weet niet hoe dat zit met IVF.. Denk dat Juulzon het wel weet?

4. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik werk normaal 5 dagen in de week 35 uur moet ik maken, dat verdeelt over de dinsdag woensdag donderdag vrijdag, of de zaterdag of zondag,
    werk in de horica dus best zwaat werk als het druk is. maar gelukig hebben ze alle begrip voor me.
    vind het soms wel moelijk hoor er komen veel vaste klanten daar (werk nu allebij elkaar 8 jaar daar ) ben er 2 jaar weg geweest, en die hebben me dus 7 weken niet gezien, en nu krijg je al de vragen van goh waar was je zo lang, of ze hebben via via gehoord wat er met me gebuurt was, ( is een dorp waar ik 27,5 jaar gewoond heb dus iedereen kent elkaar daar, dat is soms nog wel ff slikken zeg maar..

Ja vind die ongi echt raar, volgens de huis arts was het niet zo heel erg maar ja weet niet waar ik aan toe ben nu, en ook geen idee hoe me cyclus echt moet zijn want was in dec de pil vergeten en huppa gelijk zwanger..alleen dus fout..

dan meschien een hele blonde vraag hoe moet ik dan nu gaan tellen?

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik zou tóch het bloedverlies als eerste dag van de cyclus rekenen.. dan kun je evt. ovulatietestjes gaan doen als je dat wilt, vanaf dag 9/10 (als je een cyclus hebt van ca. 28 dagen, normaal gesproken). En als dit niet je ongi was maar bijv. een ovulatiebloeding (dat schijnt te kunnen) zou je over twee weken alsnog ongi moeten worden..
    Ik denk dat je (huis) arts hier ook weinig duidelijkheid in kan scheppen trouwens, hooguit een gyn met een echo, dan kunnen ze zien waar in je cyclus je zit, maar bij mij hadden ze dat dus ook fout, zagen ze een aankomende ongi aan voor een eisprong..
    Kan me voorstellen dat de vaste klanten naar je vragen, geef je ook eerlijk antwoord of houd je het vaag door 'ziek geweest' ofzo? Ik ben zelf heel open over de bbz, íedereen weet het.

6. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er gewoon heel erg eerlijk in, dan snappen mensen je beter, ik vind het geen schande wat er gebuurt is, en zou ook niet weten waa rom ik het stil zou moeten houden..ik schaam me er niet voor. mensen leven echt met je mee en dat is fijn.
    vandaag van 1 collega een cado gehad voor alles wat ik had mee gemaakt zo sweet

volgende week moet dus na de gyn en dan ga ik dat ook zeker vragen. Dus als ik het goed begrijp moet je ongeveer 10 dagen na je ongi een eisprong hebben..en dan weer binne 2 weken ongi worden..

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Khanzi, je eisprong gaat vooraf aan een ongi, met de ongi die al geweest is heeft de eisprong in feite niets te maken. De tijd tussen eisprong en ongi is vaak ongeveer twee weken, en vaak duurt het ná een ongi dus twee weken voordat de volgende ongi optreedt. Maar het kan ook allemaal wat langer of korter zijn, dat is per vrouw verschillend!

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @ Khanzi. Het verschilt inderdaad enorm.
    Zo heb ik cyclussen rond de 35-40 dagen en word ik ongeveer 14 dagen na de eisprong ongesteld. Dus rond dag 21-26 heb ik mijn eisprong. Bij een cyclus van 28 dagen ligt dat vaak rond dag 13-16.

x Kweenie

9. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dan moet ik dat eerst dus maar even gaan afwachten.. en dan toch ook maar die testjes gaan halen als alles goed is

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Khanzi, ben inmiddels een hele IVF en MMM-deskundige (medische malle molen).
    Op internet staat heel veel over IVF trouwens.

Je cyclusdag 1 is de dag waarop je rood bloedverlies hebt. De aanloopdagen roze/bruin tellen NIET. Voor jou is het lastig de lengte van je cyclus te bepalen, omdat je het geluk had (helaas met slechte afloop) direct na de pil zwanger te worden. Zoals Danabelle al zei, kun je het beste vanaf dag 10 de testjes gaan doen, zodat je het meest kans hebt de eisprong te vinden. Bij sommigen vindt de eisprong op dag 12 al plaats, bij anderen pas op dag 20 of later.
    Je moet je voorstellen dat als je een 'ideale' cyclus hebt van 28 dagen, je eisprong op dag 14 plaats vindt. 14 dagen later wordt je dan ongie: op dag 28. Bij 30 dagen is je ei op dag 16. Ze houden over het algemeen in de theorie aan dat je 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Maar veelal is dit al iets eerder...

Bij IVF krijg moet je zelf hormonen (zoals Puregon of Gonal-F of Menopur) gebruiken die de follikels in je eierstokken stimuleren en laten groeien. In het meest gunstige geval groeien er aan beide kanten een mooie aantal follikels. FOllikels kúnnen eicellen bevatten! Hoeft niet altijd zo te zijn! Een follikel groeit gemiddeld 2mm per dag. Normaal gesproken springt een eicel uit de follikel als de eicel rijp is. Is meestal als de follikel ongeveer tussen de 20 mm - 24mm is.
    Bij IVF krijg je naast de hormonen die de follikels doen groeien en de eicellen doen rijpen een tweede hormoon wat je moet toedienen: medicatie die de natuurlijke eisprong en je eigen hormoonhuishouding platlegt (decapeptyl).Deze hormonen spuit je iedere dag tot je follikels groot genoeg zijn. Een derde spuit moet je zetten om de follikels klaar te maken voor de eisprong, dat heet Pregnyl (wordt gemaakt van HCG, het zwangerschapshormoon verkregen van Moeders voor Moeders!). Als je de Pregnyl hebt gezet, vindt de eisprong 40 uur later plaats. Maaaaar: dat wil je niet: bij IVF willen ze de follikels zelf leegzuigen om de eicellen zo op te vangen. Dit wordt gedaan door middel van een punctie. Zo'n punctie vindt plaats onder lokale verdoving.

In een gunstig geval heb je bijvoorbeeld evenveel eicellen als je follikels had. Daarna gaan ze de eicellen en zaadcellen samenbrengen. Meestal zo'n miljoen zaadcellen op 1 eicel. Als het goed is, vindt er bevruchting plaats. Dus stel, je had 12 eicellen, dan heb je ook 12 bevruchtingen is het meest gunstige geval. Dan is er weer een volgende stap: hoe delen de bevruchte eicellen zich? Sommige delen niet goed of helemaal niet. Hier wordt niets meegedaan en worden voor onderzoek gedaan. Maar stel dat je nu van de 12, 8 mooie embryootjes hebt, dan heb je geluk! Meestal wordt er de 1e keer 1 embryo teruggegplaatst. Dit gebeurt meestal 3/4 dagen na de punctie. Na de punctie moet je weer andere medicatie gebruiken: utrogestan. Dat is om je baarmoeder klaar te maken voor de embryo's en de innesteling te bevorderen.

Als er dan 1 embryo is teruggeplaatst, heb je er nog 7 over! MITS deze van goede kwaliteit zijn... In dat geval worden ze ingevroren (worden dan 'cryo's' genoemd) en die kunnen gebruikt worden als de 1e terugplaatsing niet lukt. Of voor een broertje of zusje in de toekomst. Dit valt allemaal onder 1 poging, 1 IVF-behandeling!

Dus, als je geluk hebt, heb je veel cryo's, want dan heb je ook meer kansen binnen 1 IVF behandeling.

Is een heel verhaal geworden meid. Hoop dat het niet nodig gaat zijn!!!

Knuff en sterkte allemaal!

xxx

11. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

ff een snel berichtje van mij. Heb niet bijgelezen want ben gister erg druk geweest en ook vandaag een drukke dag.

Jullie hoeven voor mij niet meer te duimen, want de ongi is vandaag gekomen. Had gister al zo'n vermoeden omdat mn temp daalde en vanmorgen behoorlijke ongikrampen en op het toilet was de ongi er. Wel een nette ronde van 31 dagen dus daar ben ik wel blij mee. We gaan er gewoon deze ronde opnieuw weer voor.

Vandaag de verjaardag van vriendlief en mezelf vieren, dus ben niet meer online vandaag. Vriendlief was donderdag jarig en ik ben maandag jarig dus vandaag samen vieren. 1x puinhoop in huis.

Geniet allemaal van het mooie weer en een fijn weekend tot gauw.

Liefs MaJo1976

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier ook even snel een berichtje van mij.
    Het gaat redelijk. Heb het idee dat het bloedverlies aan het afnemen is. Het wordt ook wat donkerder van kleur en lijkt dikker... Geen flauw idee of dat een goed teken is maar toe maar.

Gisteren een heerlijke dag gehad. Gewandeld langs het water, ijs gegeten...gewoon even genoten zonder te denken aan de toekomst.

Geloof dat ik het verdriet al weer aardig een plekje kan geven. Al vind ik het nog steeds heel erg dat we nu ver over het leeftijdsverschil van 3 jaar gaan en voorlopig even wachten (al weet ik dat het beter is).

Vraagje: Hoe werkt zo'n HCG scan eigenlijk? Is het iets wat ik kan bespreken met de gyn? Ofwel is het iets voor mij? Extra check of de rechter eileider nog wel open is (in het geval alles uit zich zelf verdwijnt) of is het best een zware ingreep?

Liefs, Kweenie

13. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ juulzon

heel erg bedankt voor je uitleg, dat heb ik het van me nichtje toch goed begrepen.. ik doe nu ff snel andwoorden morgen kom ik nog een keer terug ben moe en wil na bed eigenlijk nu..

14. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kweenie bedoel je niet een HSG? die ik ook ga krijgen?

15. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi allemaal,
    Ik heb even wat afstand genomen.de laatste 8 maanden bestaan bijna voor 24 uur uit zwanger worden,en mezelf zwanger denken, vandaar.

Majomeis,van harte gefeliciteerd!!
    Ben je lekker in de watten gelegd door je mamnetje? Dat heb je verdiend!
    Jammer van je ongi maar wel een mooie cyclus nu! Ik duim dat het volgende ronde raak is!

Kweenie,steeds maar afwachten. Ik hoop nog altijd dat je een operatie bespaard blijft!

Voor iedereen een lieve groet!
    X roos

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Happy Birthday to Majo! :D Gefeliciteerd met je verjaardag! Maar er een leuke dag van!

@ Roos: Ik weet hoe je je voelt. Ik ben ondertussen ook al ruim 6 maanden alleen bezig met zwanger worden. Heb deze periode ook een beetje rust/afstand genomen. Ik heb altijd gezegd, we zien wel wat er gebeurd, maar onbewust ben ik er toch eigenlijk alle dagen mee bezig... Ik ga me nu concentreren op afvallen, om zo mn aandacht een beetje af te leiden. Ik vind het erg moeilijk. Deze periode had ik als "verloren periode" gezien omwille van manliefs operatie. Laat ie afgelopen weekend toch iets doorschijnen dat het misschien wel 1 keertje kan. En hoppa! Mevrouw hier begint weer te dromen... Ik heb voorlopig nog geen eisprong gehad, maar heeeeeel misschien...als ik toch een ei heb...dat we 1 keertje proberen. Moeten dan wel even kijken hoe :D standje bovenop is geen optie...dussssss....;) Iemand handleiding "klussen met platte-bedrust-rugpatient"? :D
    Tempen houdt me ook wel beetje rustiger. Vanmorgen een tempdipje, dus ei zou er mogelijk, misschien kunnen aankomen... Ach ja, als is het maar voor een kortere cyclus :)
    Maar vind het dus heel moeilijk om er helemaal niet mee bezig te zijn...

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hé meiden!
    @Kweenie, fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad! Is het bloedverlies verder afgenomen? En zijn de meest recente uitslagen van de bloedtest al binnen? Waarom denk je dat je een HSG zou 'moeten'? Ze hebben toch bij de kijkoperatie gezien dat alles helemaal in orde leek? Natuurlijk, het zou kunnen dat er een vernauwing zit in de eileider, maar dan is het er blijkbaar één die ze van buitenaf (met de operatie) niet hebben kunnen zien. Dat kan. Maar je (eerste) bbz kan ook gewoon echt stomme pech geweest zijn, en de tweede keer kan het vruchtje zijn blijven hangen op littekenweefsel. Je werd natuurlijk heel snel weer zwanger, het kan zijn dat het littekenweefsel toen nog 'te vers' was misschien?
    @ Tina en Roos, snap het afstand nemen wel.. ik denk dat we allemaal veel bezig zijn met zwanger worden. Weetje, het ís al zo spannend allemaal als er 'niets aan de hand is' en na een bbz wordt het alleen maar spannender..

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Meiden,

Hier even een zware dip vandaag. Had gewoon 17 of 7 weken zwanger kunnen zijn ..... En ondertussen plopt de ene na de andere zwangere als paddestoelen uit de grond hier of is er weer iemand bevallen... Ik wil zo graag blij zijn voor ze, maar kan het even niet.

Ik bedoelde inderdaad een HSG. Dacht dat ze dan misschien konden zien hoe de rechter eileider er voor stond. Want ik heb toch echt groen licht van de gyn gekregen dus mag je toch verwachten dat het wat genezing betreft kon?

Ondertussen weet ik ook niet meer waar ik blijer mee zou moeten zijn.Toch nog een operatie of dat het uit zich zelf verdwijnt. Want wie zegt dat het dan niet nog een keer gebeurd?

Ben even heel erg verdrietig en voel me daar dan ook weer lullig om. Het kan immers altijd nog erger...

En als de buurman nou niet gauw ophoudt met boren..... grrrrrr!
    Man, ik kan werkelijk waar niets hebben vandaag!

Liefs, Kweenie

19. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen meiden,

Ben ik weer. Na een paar drukke dagen eindelijk ff tijd.

@Kweenie, hoe gaat het vandaag met je? Laat dat verdriet maar gewoon komen daar hoef je je echt niet lullig om te voelen. Tis niet niks wat er de afgelopen maanden is gebeurd. De dip die je gister had, is heel begrijpelijk en geeft echt niks.
    Een HSG is om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn, anders misschien gewoon vragen aan je gyn of dat een optie is om te kijken of er niks zit. Ik heb ook een HSG gehad, de ronde voor ik zwanger werd en die was prima en toch had ik een ronde later een bbz, dus het zegt niet zoveel.

@Roos en Tina, als het afstand nemen helpt gewoon lekker doen. Soms heb ik ook wel eens van die momenten dat ik zou willen dat ik ergens in mn hoofd een knopje kon omdraaien en er dan niet aan zou denken maar kan het niet vinden en de ene dag lukt het beter om er minder mee bezig te zijn dan de andere dag.

@Khanzi, hoe gaat het met je en met je moeder. Nog een paar dagen en dan de HSG.

@Hoe is het met de andere meiden?

@hier, ondanks de ongi zaterdag een heerlijke dag gehad. T was super mooi weer en erg gezellig en druk. Lag om 2 uur in mn bed, alleen was mn vriend zo slim geweest om zn wekker aan te zetten (lang leve het bier;)) dus om half 6 ging de wekker:$. Uiteindelijk om half 9 er maar uit gegaan en de boel op gaan ruimen. 's-middags nog naar een verjaardag geweest en toen was het 's-avonds helemaal over bij me. Ben om 9 uur me bed ingedoken.

Gister weer voor het eerst op mn werk geweest. Ben bij mn collega's langsgeweest en heb gelijk getrakteerd voor mn verjaardag. Ging op zich goed, tot mn directe collega terugkwam van een gesprek met mn manager en vertelde dat ze per direct al niet meer kwam omdat ze haar vakantie-uren kan opnemen (wist al dat ze haar ontslag had ingediend) toen werd het me teveel en ben ik weggelopen omdat ik niet in het bijzijn van mn collega's in huilen wilde uitbarsten. Mn manager kwam wel achter me aan en heb in het kantoor een potje staan huilen. Ben toen nog heel ff gebleven en toen naar huis gegaan. Was toen ik thuiskwam helemaal op en hoofdpijn. Viel dus best tegen. Vandaag voor het eerst een uurtje op de groep, (niet mn eigen groep want daar is het op het moment te onrustig door alle problemen op het werk) benieuwd hoe dat gaat. Ben in ieder geval wel blij dat ik de komende 2 weken maar een uur per dag boventallig werk.

Ongi is gelukkig alweer op zn retour, dus kunnen we weer aan de slag. Heb tot nu toe nog niet getempt en weet ook nog niet of ik het weer ga doen. Misschien laat ik het wel ff deze ronde

Liefs MaJo

20. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey hier ff snel een berichtje van me.. zit niet lekker me vel bang voor vrijdag, bang dat het allemaal niet zal gaan lukken wat we voor ogen hadden..ga zo werken gelukig wat dan loop ik er niet de hele tijd aan te denken..

gister een leuke dag gehad vriendin van me kwam langs met haar kleine ( ik ben pe tante) was heel leuk gezellig, maar toen ze weg was ook weer heel dubbel bang dat ik nooit z'n kleine van me zelf zou hebben..

verder hoor ik verhalen dat ik mijn ongi die ik vorige week had niet als ongi mag zien omdat het oudbloed was en maar af en toe was:( ik weet dus niet of mijn cyclus wel of niet moet tellen, wat denken julli?

Deel Deze Pagina