Buitenbaarmoederlijke zwangerschap ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kweenie, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Khanzi: Tja, ik heb het na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook moeilijk gehad met te bepalen wat mijn ongi was... Ik bekijk het als volgt. Bruinverlies is geen ongi. Echt bloedverlies (eventueel met stolsels) en dan ongeveer een week lang, dat is een ongi... (voor mij dan ;))
    Maar het is inderdaad niet makkelijk te bepalen. Ik had voorheen altijd hevige ongi's. Veel bloedverlies met stolsels gedurende +/- 2 dagen en dan de volgende 5 dagen wat minder. Mn ongi's na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn veeeeeeeeeeeeel minder en korter dan ik gewend ben (ook dagen met meer bruin-achtig verlies). Ik hou nu in mn agenda bij hoe mn ongi evolueert. Hmmm wat een heerlijk onderwerp ;):D Maar ik begrijp je onzekerheid.

Hier vanmorgen trouwens een beetje vruchtbaar slijm gespot :D Whoehoe!!!!! Ovutestjes waren tot gisteren nog steeds negatief. Hopelijk word het streepje vandaag wat duidelijker. Volgens mn banner zou ik over 3 dagen een ovulatie hebben (uitgaande van een 32-dagen cyclus) Duimen maar! En dan even kijken of ik manlief kan pijnigen... :p

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Meiden,

Vandaag weer een echo gehad. Zag er allemaal nog steeds rustig uit. Iets wat leek op een stolsel in de buik te zien (dus niet in de baarmoeder) dit wordt dan vanzelf opgenomen door mijn lijf. Misschien was dat al de miskraam??? HCG hoor ik morgen aan het einde van de dag. Als dat ver genoeg gedaald is, en ik blijf me goed genoeg voelen, dan hoef ik pas volgende week weer terug te komen.

Waar ik wel een beetje flauw van wordt zijn die vage antwoorden. Ik vroeg bijvoorbeeld wat een HSG onderzoek nou is. Nou, niet nodig volgens de gyn. Want dat is om de toegankelijkheid van je eileider te bepalen (of het doorloopt)... Ehm ja, maar is dat dan nu niet belangrijk om te weten?

Of als ik vraag naar mijn zwangerschapskansen hierna (er van uit gaande dat mijn lijf het zelf oplost). Tsja.....3 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is wel heel uitzonderlijk... Ehm en 2 x niet dan? Heb al wat laten doorschemeren dat als het weer een keer mis gaat ze van mijn de eileider eruit mogen halen. Wil mijn lijf nu nog de voordeel van de twijfel geven maar nog een keer? Er uit!! Begon hij nog over dat je niet altijd kan zien waar het zit. Snap ik maar dan is er rechts toch blijkbaar echt iets aan de hand. Of ben ik nou gek dat ik dat denk?

Nou ja.... ik hoop voor nu dat het HCG genoeg daalt en dat ik geen pijnklachten ga krijgen. Hopelijk is het binnen nu 1 - 2 weken dan echt weer achter de rug.

@khanzi: Zag de foto's op je hyves! Lief hoor. En ik snap heel goed dat je bang bent. Voor wat er uit de onderzoeken komt, voor IVF, voor wat de toekomst brengen zal. Heb het zelfde hoor. En weet je waar ik persoonlijk nog het meest naar van wordt? De goedbedoelde: "Nou, u heeft gelukkig al een dochter he?". Ben ik natuurlijk ook heel blij mee en het scheelt ook echt heel veel maar daarom wordt de pijn dat het nu niet lukt toch niet minder? Of de angst minder groot?

@Majo: Gelukkig heb je nog een fijn weekend gehad. Dat je twijfelt of je gaat tempen snap ik ook heel goed. Ik tempte dan wel niet maar gebruikte wel ovutesten. Denk dat ik die de komende maanden (wanneer we weer bezig gaan) ook maar even laat voor wat het is. Klinkt misschien stom maar ons dochtertje is er gekomen zonder ovulatietesten. En de 2 x dat het nu mis gaat heb ik wel ovulatietesten gebruikt. Krijg daar dan toch een beetje naar gevoel bij. Stom natuurlijk maar ik ga toch maar even proberen het allemaal wat relaxter te benaderen. De grens van een leeftijdsverschil van 3 jaar tussen de kinderen wordt toch al overschreden...

@ Tina: Go Tina, go Tina, go, go, go Tina!!!

@ Roos: Ben jij nou weer ongesteld geworden.

Vind dat het wel eens tijd wordt voor wat roze hier!

Liefs, Kweenie

3. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Haaaaaai!

Nou ik heb daarstraks een ovutestje gedaan, maar die was dus kapot. Kreeg een hele rare streep. Komt misschien door de "uitgeperste" urine :D 2 uurtjes derna nog maar eentje geprobeerd. Superlicht streepje. Dus nog geen ei...
    Afscheiding blijft eiwit-achtig. Denk dat mijn ei kapot is :p:D dus ga man nog niet lastig vallen ;) ik vermoed wel dat er een ei in aantocht is. Maarja, heeft mijn linkereileider wel door dat ie rechts ook eieren moet vangen? Daar ben ik toch een beetje onzeker over...

@ kweenie: wat rot dat ze zo vaag blijven in hun antwoorden. Net nu je wel wat zekerheid kan gebruiken...
    Ik ben deze ronde wel aan het tempen, en dan ook ovutestjes doen. Ik wil echt zicht krijgen in mn cyclus. Want dat is me een zooitje! Ik had verwacht om een donkere ovutest te hebben vandaag, maar niet dus. Hoe je lichaam je kan misleiden hè...

Dames ik zou graag op jullie allemaal reageren, maar ik kruip in bed. Had me vanmorgen bijna verslapen, en ben nu ook erg moe. And my back is killing me! (Ik ga op manlief lijken ;))

Weltrusten

Tina

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @Tina: Ik zou dan wachten tot je echt duidelijk en positieve ovutest hebt en hem dan bespringen. Al weet ik nog niet zo makkelijk een standje te verzinnen voor jullie wat voor hem het makkelijkst is dan... Of misschien....zijlings (lepeltje, lepeltje) en hem dan van te voren alvast een (letterlijk) handje op weg helpen zodat de daad zelf niet al te lang hoeft te duren.... ;).

Liefs, Kweenie

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    P.S. Ik vind de knipoog smiley helemaal niet leuk! Lijkt nu net alsof die smiley zijn ogen tot de hemel richt en zucht... Maar dat is dus een knipoog he?

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha dames!
    @ Kweenie, tja, de gyn weet ook niet altijd alles? Tuurlijk, hij ís ervoor, en hij heeft ervoor geleerd, maar toch.. Ach, bij mij was het ook al gauw 'u heeft al een dochter!' maar ik zag dat meer in de context van: u kúnt gewoon zwanger worden! Maargoed, ik heb maar één buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad natuurlijk. Al is het er eentje te veel.
    @ Tina, jammer dat je nog geen ei gespot hebt. Hoe gaat het nu met je man? Is ehm, op zijn knieën achter jou misschien een mogelijkheid (ehm, je vroeg ons tenslotte om mee te denken..) of is dat net zo belastend voor zijn rug als de missionarishouding?
    @ Andere dames, hoe is het met jullie?

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hihi, ik vind het wel leuk als jullie meedenken over mogelijke standjes! :D Dat gaat echt nog een avontuur worden. Manlief kan dus zo goed als niets... Hij mag enkel op zijn rug en zij liggen en rondlopen. Stilstaan mag niet, zitten mag niet, bukken mag niet, op de knieën mag niet. Op zn zij liggen kan haast niet want dat gaat snel pijn doen. En ik kan niet bovenop omdat dit te zwaar is. Moet misschien maar een schommel aanschaffen :p:D Ach ja, we zien wel, eerst een ei vinden.
    Heb al de hele morgen beetje buikpijn. Temperatuur was gestegen. Wie weet, wie weet?

@ Kweenie: de knipoog-smiley is toch ;) en niet ;)? Ik denk bij ;) meer van *zucht* of *droom weg*... :D Oh, en ik val manlief niet lastig als ik geen positieve test heb. Zou zonde zijn als ie de dag erna niet meer kan en ik dan wel een positieve test vast heb...

@ Majo: hoe bevalt het uurtje werk?

@ Juulzon: Ik lees in je handtekening dat je 6 weken rust neemt. Maar jij had toch eind maart een posi ovutestje? Nog gezellie geweest? Want dan is het voor jou ook haast nod-tijd...toch???;)

Zow, ik ga weer aan het werk :)
    ready...start...go! :( heb niet zoveel zin...

Liefs Tina

8. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kweenie, balen dat het zo onduidelijk blijft. In ieder geval maar hopen dat je hcg vandaag weer verder gedaald is en je lichaam het zelf aan het oplossen is.

@Tina, ik zou zo gauw geen geschikt standje weten als jij bovenop. Misschien deze ronde toch maar overslaan en hopen dat je cyclus zich nu hersteld en je man de volgende ronde meer kan en er dan helemaal voor gaan. Ik weet een ronde overslaan wil je niet aan denken, want iedere ronde is er eigenlijk al 1 teveel, maar zou het anders ook niet weten:)

@Roos, hou je het nog vol op het wachtbankje?

@hier, gaat het verder goed. ben alleen wel erg moe. Uurtje werken gister ging in ieder geval beter dan maandag. Gister ook voor het eerst op de groep gestaan (niet mn eigen groep, want daar is het te onrustig) en op zich viel dat mee. Was alleen wel doodmoe toen mn vriend me kwam halen en had ook behoorlijke pijnlijke steken in mn buik. Moet ik dus ff in de gaten houden of dat morgen weer gebeurt. Vandaag in ieder geval een vrije dag, dus ff lekker rustig aan doen.
    Ongi is bijna over. Ben nog steeds niet begonnen met tempen. Heb er gewoon geen zin in. Daarbij de ronde dat ik zwanger raakte heb ik ook niet getempt. heb toen de thermometer pas een dag of 2 a 3 na mn ei weer gepakt. Ach zie wel wat ik ga doen. eerst de ongi maar helemaal over.

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden,

Tina, als je temp al gestegen is, is je ei waarschijnlijk al geweest... Meestal stijgt je temp pas na de eisprong... Al hoop ik van niet... Je kan altijd nog even gaan uitprobeerselen met je mannetje :)

Danabelle en Kweenie, kan me heel goed voorstellen dat jullie opkijken tegen het hele MMM traject... Al heb je alles over voor (nog) een wondertje. Danabelle, niks van die mensen aantrekken die zeggen dat je er al 1 hebt... Het is jullie wens, jullie verlangen en niemand kan zich voorstellen hoe intens dat is. Stomme mensen die dar wat van zeggen... Kweenie, doe maar rustig aan met je buikje hoor...

Ik ben alweer ego, maar nu omdat ik op mijn werk zit...
    Had gisteren dus al een beetje bruinverlies..Zit nu op dag 9 na de eisprong en het lijkt erop dat ik vandaag ongie ben geworden.
    Vandaag lijkt er wel rood bloed bij te zitten, maar... alleen 'bij het plassen...' inlegkruisje heeft slechts 1 veegje. Echter, het is niet helder rood, erg donker. Misschien wat ouds, wat er nu eerst uit moet. Verwacht wel dat het doorzet, want voel me 0,0 zwanger ;).

Nou ja, als ik dan zo'n korte cyclus heb ontwikkeld, dan betekent het ook dat we over een maandje weer verder met IVF kunnen :) :). De derde alweer...

Doe ik mee met de vogels, eieren leggen enzo...

Oké, zal eerst nog even kijken of er een paasei uitkomt op advies van onze 'Claire's blije woorden'.....*zucht* (ik bedoel die reclame van de ovulatietesten...)

Werkse of genietse vandaag!

xxx

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik krijg zo'n staart soms van al die reclames..

Enfin. Juulzon, das een vlotte ongi dan. Hoop dat jullie gauw door kunnen met de IVF én dat het raak is! Ik hoop trouwens dat wij de MMM niet in hoeven verder.. ik kàn gewoon zwanger worden, en het kan ook gewoon goed gaan! Denk dat mijn ei bijna springt trouwens, had een teststreepje nog maar een fractie lichter dan het controlestreepje op de ovutest.

@ Kweenie, hoe gaat het nu? Ik vroeg me af, je gyn heeft jullie wel groen licht gegeven destijds om het weer te proberen, maar heeft hij niet uitgelegd dat de kans op nogmaals een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 15-20% is? Medici zijn het er niet over eens wat beter is voor de vruchtbaarheid; eileider verwijderen of laten zitten. In het laatste geval (zoals bij jou is gebeurd) kan er door de operatie een onregelmatigheid in het weefsel zitten die het bevruchte eicelletje uitnodigt zich daar te vestigen. Maargoed, ik snap wel dat je gevraagd hebt naar een HCG..

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ juulzon: Ik denk niet dat mn ei al geweest is. Ovutestjes waren allemaal negatief tot nu toe. Ik heb 1 dag een beetje vruchtbaar slijm gehad, maar heeeeeel weinig. En nu is het weer lotion-achtig. Mijn temperatuur gaat op en neer tussen 35.8 en 36.2.
    Op maandag een dip gehad, en die is dus vandaag weer omhoog gegaan. Maar even afwachten wat mn temp morgen doet.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Gezien ik niet zeker weet of ik vanavond veel tijd heb om te reageren....
    Helaas moet ik morgen weer naar het ziekenhuis. HCG is flink gestegen naar 1753 (afgelopen donderdag was het nog 921). Dus morgen rond -7.15 uur in het ziekenhuis zijn en rond 8 uur weer naar de OK.
    Dit keer gaat de eileider er dus uit (iemand een idee hoe groot de kans op herhaling dan nog is?).

Misschien kom ik vanavond nog even reageren maar moet oppas zien te regelen voor ons meisje en we willen ook nog even ontspannen een film kijken of zo. Kutzooi...begon er net vertrouwen in te krijgen. Maar misschien is het ook maar beter zo!

Liefs, Kweenie

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kweenie, ik breek even in, want ik vind het ronduit klote voor je. Maar hoe zeker is het nou dat de zwangerschap in de eileider zit? Kan die niet ook in je buikholte zitten eigenlijk?

Liefs en sterkte, Suus

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hè verdorie kweenie. Wat een slecht nieuws... sterkte.
    Als je er klaar voor bent, zien we je hier wel weer verschijnen.
    Ik zal aan je denken...

15. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jeetje Kweenie, wat enorm balen dat je hcg zo is gestegen en je morgen alsnog voor een operatie moet.
    Bij mn nacontrole heb ik aan de gyn gevraagd hoe groot de kans nu is op weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in mn andere eileider en zij gaf aan dat die kans net zo groot is als bij iedere andere vrouw.
    Heel veel succes en sterkte morgen

Dikke knuf MaJo

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Lieve Meiden,

Nog even snel voordat we hier met zn beiden op de bank kruipen en lekker film gaan kijken.

@suus: Zou natuurlijk ook kunnen dat het in de buikholte zit. Maar dat zou toch ook wel weer apart zijn toch? 2 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar andere variant? Ik weet het niet.....zie/hoor het wel. Weet op dit moment eigenlijk ook niet zo goed waar ik op moet hopen. Plus ben erg in de war. Bijna in staat om morgenochtend te vragen of ze niet voor de zekerheid nog een keer willen checken of er echt niets in de baarmoeder zit....hoe stom ook!

@Majo: Ik heb ook wel eens verhalen gelezen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die zich nestelt op de plek waar oorspronkelijk de eileider heeft gezeten. Maar die kans is dus te verwaarlozen (ben zo negatief op dit moment, echt heel bang dat het hierna nog weer een keer gaat gebeuren. Heel slecht, weet het en ben van nature helemaal niet zo'n doemdenker maar begin bijna te geloven dat het niet de bedoeling is dat wij nog een kindje krijgen)?

@ All: Vind het echt zo ongelooflijk kut. Zit me nu al weer helemaal druk te maken. Weer een operatie, weer narcose, weer een katheter, infuus en allerlei rot prikken.... Hopelijk ben ik de laatste van ons cluppie en gaat het hierna met iedereen goed!

Liefs en ik hoop het weekend weer even wat van me te laten horen! Kweenie

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Kweenie, ik vraag het omdat er een groot stolsel in de buik is gezien. Dat kan wellicht de zwangerschap zijn? En dan zou het verwijderen van de eileider toch niet veel zin hebben? Misschien mis ik iets hoor, ik heb niet alles gelezen.

Hoe dan ook, ik kan me enigszins voorstellen hoe je je voelt. Ik heb bij de 5 miskramen ook zo veel complicaties gehad dat ik een jaar lang meer dan eens per maand op de OK belandde. En elke keer ben je bozer en is het moeilijker om je erbij neer te leggen. Meid, het is gewoon zo verschrikkelijk oneerlijk wat jou nu weer overkomt, het is gewoon niet te bevatten. Heel veel sterkte morgen, met het je opnieuw moeten overgeven aan de zorg van artsen en verpleging, en met het fysieke en geestelijke herstel van deze dreun. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar je bent veel sterker dan je je nu voelt, je komt ook dit te boven en er zullen betere tijden aanbreken, ook al voel je dat nu niet zo.

Ik denk aan je morgen.

Liefs, Suus

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kweenie, denk dat jij inmiddels al op je bedje ligt, morgen moet je er vroeg uit. Wat een verhaal zeg, hoe kan dat nu toch... :(
    Er was op de echo een vlek te zien in de buikholte, dat was bij mij ook zo en dat bleek een flinke inwendige bloeding te zijn.
    Wil je voor morgen heel veel sterkte wensen... Sterkte kanjer..

Tina, mooi dat je ei nog niet geweest is, want een gemiste kans is altijd zonde...!! Dacht dat je temp al gestegen was, vandaar! Dus maak 't maar heeeel gezellig saampjes ;)!

Danabelle, ook al bijna je ei! Have fun :) ! Iedere kans is er een.

Knuff voor allemaal!

xxx

19. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Lieve kweenie.... je kaarsje brandt weer. Heel veel sterkte vandaag en de komende dagen.
    Knuf
    Tina

20. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje mina gister ff niet online geweest en nu lees ik dit van kweenie.. ik heb er geen woorden vvoor vind het zo k*t voor je. ik denk aan je..en de gedachten die jij heb heb ik ook hoor..ik durf al 6 weken geen sex te hebben om dat ik bang ben dat het weer gebuurt maar dan de andere eileider.. vandaar ook dat onderzoek om te kijken of die goed open is, ik weet dan is de kans er nog maar wel iets minder..meis ik denk aan je.. hoop dat alles je mee valt..ik duim voor je en denk aan je lieverd..

Verder heb ik slecht nieuws van me ma, het is een argrasieve kanker kwaadaardig soort, dus ze moet 6 weken bestralen, en daarna 5x een chemo. en dan weer verder kijken:$:(..

ik heb zo de zenuwen voor morgen hoop dat ik vanacht een beetje kan slapen, morgen 11:10 moet ik er zijn.. duimen julli voor me dat gewoon alles goed is, en dat het onderzoek me niet veel pijn doet..

Deel Deze Pagina