Nee, intuïtie is iets heel waardevols. Als ik iets geleerd heb in de afgelopen rampjaren, is dat mijn gevoel het altijd goed had. Beseffen dat je op je gevoel mag afgaan, is trouwens 1 ding, artsen overtuigen van je gelijk is een tweede. Maar goed, geen medische ellende meer voor jou nu hoor, het is meer dan genoeg geweest. Pak je rust, kom tot jezelf, voel wat er gevoeld moet worden, en zie per dag gewoon hoe het gaat. Als je over een tijdje tijdens een vrijpartij (moet je nu ff niet aan denken) denkt: 'we gaan ervoor', dan ga je er gewoon voor. Zo niet, dan wacht je nog even. Nu eerst goed voor Kweenie zorgen! Dingen doen waar je blij van wordt. Weer voelen wat het leven fijn maakt. Bla, je snap me wel . Trusten! Lfs, Suus
Hmmm...even een egoberichtje... Heb mn banner maar weer aangepast. Ditmaal naar 40 dagen. Ei is nog niet gearriveerd. Daar gaat mn mooie verjaardagskadootje Ben eind volgende week jarig, en had gehoopt om dan een posi zw-test te hebben. Maar zonder ei gaat dat dus niet lukken... Maar ik blijf positief. Al is het wel onzeker positief...volgens FF zou ik deze week mn ei moeten hebben... (ben benieuwd)
Hé Tina, jammer nog geen ei.. Ga je je verjaardag wel gewoon leuk vieren? Of ga je iets leuks doen met manlief? Kweenie, jij klinkt altijd zo positief, heerlijk! En ach, het belangrijkste is dàt er een kindje komt toch? En wannéér, dat maakt achteraf waarschijnlijk nauwelijks meer uit. Je bent die maanden of jaren wachten zó vergeten als je kindje eenmaal op je buik ligt
Ohja, net gehoord dat mijn vroegere buurmeisjes allebei zwanger zijn van de tweede.. eentje is uitgerekend in oktober, 'net als ik was'. Best even slikken.. Maar het zijn leuke meiden, ik gun het ze! Heel erg misschien, maar ik ken ook een niet-leuke vrouw die zwanger is, en haar 'gun ik het minder'.. slecht van mij, ik weet het..
@ Kweenie: Respect dat je toch alweer zo positief bent! @ Danabella: ik gun het iedereen, maar vraag me dan vaak zelf af... En ik dan??? Mn collegaatje is ook zwanger, en hoewel ik het op het werk niet laat merken, heb ik het daar toch wel moeilijk mee. Elke dag word ik geconfronteerd met die dikker wordende buik. (Zij zou iets verder zijn dan mij) En dat is best pijnlijk... Maarja, zij kan er ook niets aan doen. Ik heb vorig weekend met mn ouders mn verjaardag gevierd. Met mn verjaardag zelf wouden we eerst een weekendje weg gaan, maar door manliefs operatie zit er dat er nu niet in. Heb een paar dagen vrij, maar van echt vieren zal er niets in huis komen... Heb eerlijk gezegd ook niet het gevoel dat er iets te vieren valt... @ Khanzi: Hoe bevallen de hele dagen werk? Kun je je gedachten wat verzetten? Ben benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen.
Dag lieve meiden, Hier verdrietig vandaag..morgen mijn 35e verjaardig en ik had zó gehoopt zwanger te zijn, of..in ieders geval na een half jaar na de bbz..of wacht..de ronde na de hsg want dan raken best veel vrouwen zwanger..als het in ieders geval maar raak is voor mijn uitgerekende datum van mijn bbz 11 mei..helaas mag het steeds niet zo zijn. Ik had zo intens gehoopt op een posi test op mijn verjaardag en dan uitgerekend op 25 december na alle tegenslagen die ik al heb mogen verweken....helaas mag het weer niet zo zijn. Ik vind het super dat jullie zo positief blijven maar vandaag lukt dat hier even niet. Kweenie, hoe gaat het met jou? Doe het rustig aan hè Melsele, ik vond 1 operatie al heftig, best een aanslag die narcose. Knuffie voor jou. @Khanzi, hele dagen alweer, succes morgen bij de gyn. Ik heb ooit eens gelezen dat in sommige gevallen inderdaad de eileider beter verwijderd kan worden zodat IVF het beter zou doen of zo? Schrijf al je vragen maar eens op en neem dat briefje mee! Sterkte en succes. Tina, jij ook jarig, net als majo en ik. Hoop dat de paashaas je een mooi bevrucht eitje zal brengen! Een dikke knuffel voor Danabella, Majo en Suus.
Hallo Meiden, Wat leuk om te horen dat jullie me zo positief over vinden komen . Ik doe mijn best! Ook nog maar net hoor, heb mezelf even een flinke schop onder mn r... moeten geven. Zeker de mensen die me persoonlijk ook erg goed kennen (real life) weten dat ik ook een hele duistere kant heb, heel somber kan zijn. Best vermoeiend af en toe haha. De ergste dag was vlak nadat ik weer begon met bloeden. Of nee, niet waar....2 dagen later ongeveer toen ik echt zeker weten wist: "Dit zit weer goed fout!". Toen heb ik echt mijn hart uit mijn lijf zitten huilen, schreeuwen, vloeken...snot uit mijn oren, je kent het wel. Heel vervelend op zo'n moment maar daarna is het ergste wel geweest. Tuurlijk rollen er nog wel eens wat tranen over mijn wangen. Tuurlijk baal ik van mijn lijf, de pijn, gebrek aan energie... Maar al gauw denk ik daar achteraan maar weer: "Het is wat het is.... huilen verandert niets aan de situatie!" En dan ben ik maar weer trots op het feit dat ik vandaag (samen met vriendlief) wat boodschappen heb gehaald bijvoorbeeld. Je moet wat toch? Vakantie zo goed als geboekt trouwens, wacht nog even op goedkeuring vanuit mijn werk maar als alles rond is willen we in juni een weekje (met z'n 2en!) er op uit. Of had ik dat al verteld? Hoofd als een zeef momenteel. @ Suus: Ik snap je helemaal!!! Heel belangrijk om nu eerst weer helemaal mezelf te worden/zijn, blij worden, genieten van het leven en dan.... kijken we wel weer verder! @ Tina: Houd hoop he? Als je nu weer rond 40 dagen zit dan heb je rond dag 24 een posi ovutest ongeveer (even er vanuitgaande dag je LF 14 dagen is en je ei 48 uur na posi test springt). Ik denk dat je ehmm... (jing, janggggg.... pendeldependel etc) donderdag een posi ovutest in handen hebt! Of toch morgen.... Nou, in elk geval vrijdag!!!! En mag ik je een tip geven? Grijp je man bij de lurven op de dag dat je die posi test hebt! Bij mij werkte dat althans zeer goed. @Roos: Snap dat je even niet positief kunt zijn hoor! Heel goed zelfs! Zal het straks ongetwijfeld ook hebben als het zwanger worden minder snel lukt dan dat ik nu hoop (hoop zelf ook dat het straks binnen een half jaar weer raak zal zijn). Elke keer weer ongesteld worden doet dan ook gewoon pijn! Maar na een paar dagen vind je ook de moed weer om weer verder te gaan niet waar? Adem je even flink in, weer uit en ga je er weer voor! En om toch een klein positief puntje op te merken, je cyclusduur is wel perfect!! Tegen de tijd dat je menstruatie weer de deur uit is staat het volgende eitje al bijna weer klaar. Dat is wel fijn toch? Ook al heb je er nu niet zo veel aan. Ik ga voor een zomerkindje...als ik dan toch wat langer moet wachten? Lijkt dat jou ook niet wat? Mei/juni/juli...vooruit augustus/september? Lekker met giga opgezwollen voeten in de schaduw zitten nippen aan een glaasje limonade? Hahahaha, vreselijk! Maar daar ga ik voor hoor! En jullie moeten maar gewoon met me mee doen want no way dat ik alleen wil klagen tegen die tijd dat mijn lijf zo veel vocht vast houdt dat ik lijk op een teletubbie! Deal? @Danabelle: Ik herken het hoor. Het een ander niet altijd even goed gunnen. Al ben ik daar ook wel gauw weer overheen gestapt. In mijn nabije omgeving zijn er een aantal al bevallen en een hele goede vriendin van mij is in september uitgerekend (een week voordat ik (de 1e keer) uitgerekend was). Af en toe even slikken maar ik wil ook weer niet dat ze veel voor mij achterhoudt. Echofoto's bijvoorbeeld of de geslachtsbepalende echo die ze laatst heeft gedaan... Het blijft toch ook weer heel mooi om zo'n gebeurtenis te kunnen delen met een vriendin. Enige verschil nu is dat ik haar wat vaker plaag met dat ze nu echt wel vette tropenjaren tegemoet gaat en zij wat vaker zegt 'een wat groter leeftijdsverschil is misschien toch wel wat relaxter...'. En zo vindt ook dat wel weer een weg..... Hoe veel jaren wil jij er maximaal tussen hebben zitten trouwens? Ik heb altijd gezegd 'max 4 jaar' maar die grens schroef ik al wat bij. Al houd ik me nu wel vast aan mijn eigen leeftijd. Als ik met mijn 35ste (over anderhalf jaar) nog niet zwanger ben....dan wordt het denk ik tijd om te accepteren dat het bij 1 kindje blijft. Maar goed, dat zeg ik nu.... @All: Knuf! Oh, de McFlurry M&M van gisteravond was trouwens heerlijk, voor het geval iemand dat zich nog afvroeg.... x Kweenie
@Roos, wat enorm balen dat de ongi er weer is en dat je ff niet positief kunt zijn is begrijpelijk. Hoop dat je je gauw weer kunt herpakken en met nieuwe moed en hoop de nieuwe ronde ingaat. Wanneer moeten jullie weer terug naar de gyn? Ondanks je ongi wil ik je toch feliciteren met je verjaardag vandaag. Ben je verwend door Roosman. Ondanks alles een fijne dag vandaag. @Kweenie, ik werk nu nog 1 uur per dag (normaal 4 uur werk op een BSO). Morgen gaan we voor volgende week kijken en ik wil zelf dan naar 2 uur per dag. Ik denk dat je voor jezelf per week moet kijken hoe je je voelt en er geen termijn aan vast zetten van dan wil ik weer gaan werken. Ik had dat in het begin ook, maar merkte al gauw dat het voor mij niet opging. Ik ben normaal iemand die zoiets heeft van niet zeuren maar doorgaan, alleen in de afgelopen periode lukte me dat niet en heb ik die periode die ik thuis ben geweest ook echt nodig gehad. Ook nu bekijk ik het van week tot week. Blijf voor nu nog ff rustig dobberen in je bootje en je merkt het vanzelf wanneer je er weer aan toe bent om langzaamaan te gaan beginnen op je werk. Tis allemaal niet niks om in zo'n korte tijd 2x geopereerd te worden aan een bbz, zowel lichamelijk als geestelijk. Lekker dat jullie een vakantie hebben geboekt, ff er tussen uit. Hier hebben we hetzelfde gedaan. We zouden niet weggaan met de zomer maar 2 weken na de bbz hebben we toch een vakantie geboekt. Hebben we gewoon nodig. @Tina, ik hoop dat je ei toch gauw gaat komen en niet lang meer op zich laat wachten. wel fijn dat het afgelopen weekend is gelukt om het gezellig te maken in de slaapkamer. @Danabelle, komt mij ook bekend voor hoor het gevoel dat je de een wel de zwangerschap gunt en het bij de ander niet kan hebben. maar probeer dan ook voor mezelf te denken, mijn tijd komt ook. @Khanzi, succes vandaag bij de gyn ik hoop dat je al wat meer duidelijkheid gaat krijgen over het vervolgtraject. Enne...die egoberichtjes geeft niks. @hier, vandaag een vrije dag. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik eind vorig jaar besloten heb om van 5 naar 4 dagen werken te gaan. Vanmiddag komen ze de spullen leveren voor de tuin. We zijn namelijk de tuin aan het opknappen. Tegels en gras eruit en composiet (kunststof vermegd met hout en het lijkt ook hout) terrasdelen ervoor terug. Afgelopen 3 weken hebben we alles voorbereid en zaterdag gaan we het composiet erin leggen. Grasveld was namelijk de kattenbak van de buurt geworden en dat waren we behoorlijk zat. Nog ff geduld en dan kan ik echt van de tuin en het mooie weer gaan genieten. Verder gaat het steeds beter hier, rustig in afwachting van mn ei (die ik pas ergens begin volgende week verwacht). Bevalt erg goed om niet te tempen en het gewoon maar af te wachten. Wel al begonnen met het om de dag erg gezellig maken in de slaapkamer en dan zien we het wel. Hoop dat het me blijft lukken om het wat van me af te zetten. (blijft lastig hoor). Ben ook weer begonnen met afvallen, hopelijk helpt dat ook om er niet te veel aan te denken Fijne middag
Goedemiddag allemaal, Nog een paar uurtjes en dan komt mijn meisje weer thuis. Lekker hoor! Mag ook wel, is ze een week weg geweest + volgend weekend gaat ze ook weer op stap (was al gepland). Ondertussen de arbo-arts gesproken en afgesproken dat ik in de week na Pasen weer wat uren ga werken. Dus eigenlijk net zoals de vorige keer, na (dik) 2 weken. Twijfelde nog even of ik er niet nog een week aan vast wilde plakken maar voel me eigenlijk best goed. Dus ik ga het gewoon proberen. 1e dag weer even opstarten, bakkie doen, wat mailtjes lezen, nothing fancy. Dan 2 dagen 4 uurtjes per dag. Week er op weer 6 uurtjes en week daarop mijn eigen uren weer (24 dus, ben een parttimer). Zal denk ik wel weer pittig worden (vandaar de lichte twijfel) maar aan de andere kant; Ik moet er toch weer doorheen dus kom maar op! Merk wel dat ik nog wat rust nodig heb hoor. Als ik iets te lang door ga met het huishouden bijvoorbeeld dan gaat mijn buik trekken en word ik weer erg moe. Maar geeft niet, gewoon goed naar mijn lijf luisteren en op tijd weer gaan zitten. @Majo: Ik vind jou dus ook totaal niet het type om het heel rustig op te bouwen. Het plaatje klopt niet helemaal.... Maar goed werken op een BSO werkt nu ook niet bepaald mee. Je werk kan helend werken...maar dan moet het wel werk zijn waarbij je ook echt even de focus op iets anders kunt leggen. Gaat in jouw geval nogal moeilijk. Althans, ik denk dat als we van baan zouden wisselen ik ook wat minder enthousiast zou roepen dat ik het over 2 weken weer ga proberen. Hoe leuk ook, het is misschien ook wel een beetje een 'zout in de wonde wrijven' effect? Dat is het meer dan lichamelijk denk ik he? Hopelijk breekt de tijd gauw aan dat het wat makkelijker gaat (hopelijk ben je snel weer zwanger)! @ Roos: Ben je vandaag jarig? GEFELICITEERD MEIS!!! Ik hoop dat je je verjaardag alsnog een beetje leuk kunt vieren vandaag. En mijn wens voor jou...... spreekt eigenlijk voor zich. Een dikke buik of een baby op je arm bij je volgende verjaardag! @ Tina: Morgen heb je een posi test!!! @ Khanzi: Dikke knuf! @ Iedereen die ik nu oversla: Ook dikke knuf @ Suus: Jep, een weekje er tussen uit is wel het minste wat we nu even kunnen doen.. Fijne dag lieve meiden! Kweenie
@Kweenie, fijn dat je meisje straks weer thuiskomt. Verder idd op tijd je rust nemen en niet teveel willen. Wat ik al zei in mn vorige berichtje over het werk, als het voor jou goed voelt moet je het gewoon doen en op die manier opbouwen. Denk dat het verschil van baan idd meespeelt. Je hebt het wel goed gezien dat ik idd niet het type ben wat rustig aan opbouwt. Wanneer ik ziek ben loop ik altijd te lang door en zodra het een beetje gaat ben ik weer aan het werk. Alleen in dit geval ging dat echt niet op voor me en das soms best lastig geweest. Denk dat ook meespeelt dat er op mn werk al sinds oktober 2010 personeelsproblemen zijn en ik toen de bbz gebeurde al op mn laatste benen liep. Ik zat niet ver van een burnout vandaan volgens mij en daardoor heeft het ook allemaal langer geduurd. Moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf behoorlijk ben tegengekomen de afgelopen periode en ook echt onder ogen heb moeten zien en accepteren dat sommige dingen gewoon niet zo snel gaan als ik zou willen en ik echt dingen bij mezelf moet veranderen want anders gaat het zeker op mn werk weer gauw verkeerd. Moet veel meer mezelf op nr1 zetten en niet mn werk. Ben heel gauw geneigd om meer verantwoordelijkheid op me te nemen dan nodig is en dat gaat me uiteindelijk opbreken. In die zin is het goed dat ik het nu gewoon rustig aan moet doen. Lichamelijk is het nu vooral meer conditie opdoen, maar emotioneel wordt het de komende weken nog wel behoorlijk lastig, zeker als ik weer naar mn eigen groep ga en de kids en ouders weer ga zien. Ik hoop dat we allemaal gauw een mooie positieve test in handen hebben
Dames, even een kort egoberichtje Ik denk dat ik een ei krijg Het is me een glibber-en-glij-partij daaronder Oooooh ik hoop het zo!!! Pfff moet ik vandaag tot 18u werken... heb zo zin om een ovutestje te doen Duimen dat het een ei is...
hey meiden.. hier was ik weer even.. @kweenie fijn dat je dochter weer thuis komt, kan je weer een beetje genieten van haar en heb je ook afleiding, doe je verder wel rustig aan? haha tina wat kan je het leuk verwoorden ik duim mee voor je en hoop dan ook dat je vanavond aan de slag kan hihih ik ben net bij de gyn geweest, het is me allemaal volkomen duidelijk nu, me eileider hoeft er niet uit. omdat er geen kans bestaat dat het nog bevrucht kan worden, hij zit dicht net bij de baarmoeder.dus dat zouden ze niet eens weg kunne halen. me vriend en ik hebben afgesproken om eerst alles te verwerken en er voor me me moeder te zijn we gaan nog een rot tijd krijgen, en dan gaan we er voor, heb ook afgesproken met de gyn zodra we haar bellen zet ze alles in werking moet ik wel na een ander ziekenhuis maar dat maakt me niet uit ze regelt het voor ons, vanaf de intake is er een wachtijd van ongeveer 2a 3 maanden, maar ze ziet het posietief voor ons in. omdat ik verder nog jong ben (nouw ja ook al 28) en gezond ben volgens haar, volgens haar was het wel slim om aan de pil te gaan zodat ik alles netjes in de hand heb kwam cyslus , want als ik met ivf wil beginne zou ik toch aan de pil moeten of iets anders. had ze het over. We hebben al afgesproken dat er hier een puppie bij komt (omdat ik hele maal gek ben van me honden en ook verder wil in de show en zo) en om ons toch op iets leuks te kunne verheugen in deze rot tijd, als alles goed is wordt hij over 4 weken geboren... Ik blijf hier wel komen hoor ook wil ik er nu ff niet mee bezig zijn, maar dan meschien ff wat minder, voor de gene die meer contakt met me willen zal ik toch me hyve's pagine hier ff neer zetten zet wel ff er bij dat je van hier bent als je me toevoegd dan weet ik dat. Lobke Profiel - hyves.nl Verder wil ik iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel geven.
Lieve Khanzi Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Het is natuurlijk niet het nieuws dat je wil krijgen, maar het is nog steeds mogelijk...met een kleine omweg. Gelukkig hoeft die ene eileider er niet uit. Dat bespaart je toch weer een operatie. De komende periode zal voor jullie inderdaad moeilijk en zwaar genoeg zijn. Wel leuk dat je je ook kan concentreren op een kleine pup. Heerlijk, zo een onhandig en vrolijk ding in huis! Laat dat maar een lichtpuntje voor jullie zijn. En je weet het, je bent hier altijd welkom hè. Als je je hart wilt luchten over wat dan ook
nee het is zeker niet het nieuws waar je op zit te wachten. ik ben in iedergeval blij dat ik niet weer onder het mes moet, pff zeg, en ook blij dat ondanks ik niet meer normaal zwanger kan worden me gyn toch positief was over ivf.dat geeft me iets meer rust.heb ook een volder mee gehad met info over ivf en waar ik meer dingen kan vinden als ik dat wil weten, ik ben nogal een google persoon wat ik niet meer mag vAN me vriend want die zegt je maakt je zelf gek. ik blijf hier ook zeker wel komen hoor, want vind toch dat we een soort van band hebben opgebouwd met elkaar, en zou ook graag willen blijven volgen hoe het met julli verder gaat dikke knuffel
Hmmmm....omo-witte ovutest... Ik snapt er niets meer van... Zou toch een licht streepje verwachten. Zucht...maar weer afwachten...
Morgen Tina...morgen! En Khanzi.... ik wacht ook even met zwanger worden dus wat dat betreft lopen we nu even gelijk op. Even een time-out en concentreren op andere dingen dan zwanger worden. En daar kunnen we het hier ook over hebben toch? T is de bedoeling dat we elkaar kunnen steunen, een hart onder de riem kunnen steken, moed inspreken etc. @Majo: Dacht al dat er meer speelde. Goed dat je de tijd neemt meis! x Kweenie
Blèèh, weer een negatieve ovutest. En een natte bedoening daaronder Maar echt een bijna witte test he! Straks nog maar eens proberen. Moet wel weer tot zes werken...heb ik zoooooo geen zin in...was het al maar weekend
Kweenie, ik moest vanmorgen echt aan je denken toen ik die test in de urine stak *Kom op, Kweenie zegt dat ie positief moet zijn* Whaahaa! Hoe gek kun je jezelf maken Dadelijk nog een poging wagen...(waarschijnlijk zit jij in mijn gedachten weer langs mij )