@Tina, fijn dat je in ieder geval maandag bij de huisarts kan komen voor een gesprek. Wat betreft het afvallen ik weet dat mijn verhaal niet echt stimulerend klinkt sorry. Ik ben vorig jaar maart begonnen met afvallen bij de dietiste. Na een half jaar bleef ik ook stilstaan op 6 kilo. Ik ben toen onder begeleiding van de dietiste aan een modifast kuur begonnen. Daarmee ben ik toen uiteindelijk 10 kilo mee afgevallen. Misschien is het een idee om maandag bij je huisarts ook een verwijzing voor de dietiste te vragen en met de hulp van een dietiste de strijd aan te gaan. Als je meer wil weten over mn afvalstrijd, hoor ik het wel. @hier, 3 uurtjes volgehouden op mn werk en daarna naar huis gegaan. Pffff weet wel weer dat ik ongi ben. Heb me een buikpijn. Nu onderuit op de bank en pijnstillers ingenomen en dan hopen dat dit geen dagen gaat duren.
Majo: Ik ben ook zo een trage afvaller. Ben 3-4 jaar geleden 10 kg afgevallen met sonja bakker, maar die zijn er ondertussen weer dubbel aan. Ben nu aan het proberen via weightwatchers online. Een vriendin is begonnen met cambridge en die was de eerste week al 4 kg kwijt! Klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen. Maar weet niet of dit iets voor mij is. Heb vorig jaar een week herbalife gedaan. Dat was niet zo mijn ding. Heb toen ook een tijdje gesport bij een sportschool, maar werd toen alleen maar zwaarder. Ik probeer nu alle dagen een uur te wandelen met de hond en anders op de crosstrainer te staan.
He hoi, Als jullie willen afvallen.... mag ik dan even reclame maken voor onze site eetdagboek.com? Kijk daar maar eens op, is (nog) gratis. Je krijgt een mailtje zodra je je aanmeld waarmee je je officieel kunt registreren. Mijn vriend heeft m gemaakt. Je kunt er bijhouden wat en hoeveel je hebt gegeten en hoeveel je hebt bewogen (inclusief huishoudelijke taken etc). Op die manier kun je zien of je op de goede weg (lees: niet meer dan wat je nodig hebt aan calorieën ingenomen) bent of toch nog wat moet doen aan je eet en bewegingspatroon. En als je het niks vindt...nou ja, het is gratis (plus suggesties om de site te verbeteren zijn altijd welkom). Maar vind het wel apart Tina. Wat ik me kan herinneren kwam je iets later uit met je ei dit keer, dus dan zou je op 42/43 dagen uit zijn gekomen ongeveer? Voel je je ook niet anders? Of zou het misschien kunnen zijn dat je je eisprong toch later hebt gehad (soms hoor je dat wel eens, dat je richting de sprong zit maar dat deze dan toch weer afblaast en een paar dagen later pas springt, bijvoorbeeld door een zwakke weerstand). Als je maandag nog niet ongesteld bent, laat dan je bloed ook even prikken op HCG. Just 2 be sure.... T groene monster is hier weer weg trouwens (was inderdaad jaloers). Liefs, Kweenie
kweenie: Bedankt voor de tip via weightwatchers online vul ik ook een dagboek in. En dat telt dan ook mijn "punten". Wat betreft die eisprong...ik begin te twijfelen of mn ei wel echt gesprongen is. Ik voel me al dagen opgeblazen en moe. Maar heb verder geen echte klachten. Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen. Ik denk niet dat hij bloed wil laten prikken als ik doorgestuurd word naar de gyn...
Hoi meiden, Ik lees nog wel af en toe mee, maar post niet meer zo vaak hier. Moi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Majo, balen van je ongi.. kruip lekker onder de wol (nouja.. is een beetje warm nu..) en op naar de volgende ronde, toch? Tina, vervelend dat je cyclus zo raar doet. Het kan idd aan je overgewicht liggen, vriendin van me had dat ook. Succes met afvallen! Anderen, sorry, ik heb niet alles onthouden, maar ik hoop dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie. Khanzi heb ik via hyves een berichtje gestuurd. Arme Khanzi, zij zal haar leven wel in duigen zien vallen nu.. Hier: vruchtbare periode is net achter de rug, over ongeveer twee weken NOD. Ik reken nergens op. Er heeft trouwens iemand gependeld voor me, zij pendelde in april 2012 zwanger van een meisje.. duurt nog lang.. ik hoop op eerder natuurlijk
Haaaaallo, T mooie weer houdt ons hier vandaan geloof ik . Eigenlijk ook best heel goed! Zit de afgelopen dagen te denken om een nieuw topic te openen in het ondwerp 'zwanger worden clubs'. Lijkt jullie dat wat? Ik bedoel, weet niet hoe jullie het ervaren maar (on)bewust blijf je zo denk ik in het hele miskraam gebeuren, terwijl we denk ik allemaal graag vooruit willen kijken. En ook allemaal druk bezig zijn om onze wens in vervulling te zien gaan (al dan niet met een tijdelijke time-out, ook dat kun je zien als een 'bezig zijn met'). Maar wil daar alleen een nieuw topic openen als jullie dan met me mee gaan!!! Af en toe kunnen we hier dan natuurlijk ook nog reageren maar heb niet het idee dat het nog veel nieuwe lotgenoten trekt die we eventueel ook met de verwerking van een BBZ kunnen helpen. En als er nog wel iemand bij komt dan rennen we hier toch allemaal gauw weer naar toe? Wat denken jullie er van? Tijd om het hier grotendeels vaarwel te zeggen en te verhuizen naar 'zwanger worden clubs'? En zo ja, hoe gaan we ons dan noemen . Oh ja, ik heb een mail van Roos gehad. Ze heeft weinig tijd en puf om te reageren maar dat komt vast wel weer. Liefs, K Oh en Tina.... al wat meer nieuws?
@Kweenie, ik vind het een goed idee om daar een nieuw topic te openen. idee voor een naam: Zwanger worden na een BBZ (gewoon simpel en zoals het is). @Tina, hoe is het nu bij jou? @hier, is de ongi nog in volle gang. Pfff sinds tijden er weert echt behoorlijk last van. Vooral gister veel last gehad van ongikrampen en loop echt leeg. Vandaag gelukkig al wel iets minder heftig dan gister. Vanavond in de tuin het zwembad neergezet en nu nog bezig met vullen. Best wel lekker met dat warme weer om dan af te koelen. Nou ga zo lekker mn bed opzoeken. Fijn weekend en geniet allemaal van het mooie weer Dikke knuf
Hello girls! Ik heb net mn koffertje gepakt...ik verhuis mee naar een nieuw topic Hier nog steeds geen ongi... heb gisteren voor de gein een ovutest gedaan en die was negatief. Maandag heb ik een afspraak bij de dokter. Ben vandaag ongeveer een week overtijd. CD 47... blèèèh wat een lange cyclus. Maar voel me er momenteel niet slecht over. Ben vrij rustig en kalm. Gek he, vorige week liep ik met opgezwollen ogen en huilbuien uit frustratie, verdriet en onmacht...en nu heb ik er wel vrede mee zullen wel hormonen zijn Ga vanavond lekker met mn vriendinnetje weg. Kijk ik wel naar uit. Nu even omkleden (zit nog steeds in mn pyjama) en dan boodschapjes doen met mn mannetje. Geniet van het lekkere weer! Het is zwembadtijd Liefs Tina
Hierrrrr is ie dan: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/274453-zwanger-worden-na-bbz.html#post9860330 Komen jullie gauw meeverhuizen dan? Heel stom maar ik vind het nog spannend ook, alsof ik mijn ouderlijk huis ga verlaten en op mezelf ga wonen hahaha. Het voelt hier toch wel veilig he? Maar genoeg is genoeg, vol goede moed (in de nabije toekomst) bezig met zwanger worden! Liefs, Kweenie
Nog even up voor de rest van de meiden!!! Pak jullie koffers en kop naar de 'Zwanger worden na een BBZ' club! Tijd om de zon ook weer in ons huizen te laten schijnen en in de 'zwanger worden' rubriek verder te gaan schrijven. Want hoe je het ook went of keert... 2011 heeft nog 8 maanden in zich zitten waarin we de kans hebben om opnieuw zwanger te raken. Moet lukken toch (in elk geval een paar geluksvogels onder ons!)? Liefs, Kweenie
Ik ben zooooooooooooooo verdrietig Heb vanmiddag gehoord dat ik of een miskraam of een bbz heb. Waarschijnlijker is een bbz omdat mijn hcg vorige week verviervoudigd is.... Vandaag weer hcg geprikt en morgen uitslag. Hoe dan ook afscheid nemen doet pijn. Sorry dat ik zomaar "ingebroken" hebt maar ik moest het ff kwijt
Hallo Goedoe, Allereerst: Niet verontschuldigen dat je 'ingebroken' hebt!!!! Dit topic is juist bedoeld voor degene die helaas een BBZ moeten meemaken (of twijfels er over hebben). Echter gezien er al enige tijd geen nieuwe meiden bij zijn gekomen en de 'oude garde' al weer druk bezig is (of bijna gaat) met zwanger worden zijn we verder gaan schrijven onder de rubriek 'zwanger worden clubs'. Maar morgen hoor je dus meer? Heb je al een echo gekregen? Wat was daar op te zien? Laat je het hier nog weten? Heel veel sterkte meis, ik hoop ondertussen dat het geen BBZ is! Het verdriet wordt er natuurlijk niet minder om maar toch. Dikke knuf, Kweenie
Goedoe Allereerst een dikke knuffel voor jou, en heel veel sterkte toegewenst. Wij weten helaas wat je meemaakt. De onzekerheid, het verdriet, de pijn,... Meid, neem je tijd om dit allemaal te verwerken. Geloof me, dit doe je niet in een week. Mijn BBZ is bijna 4 maanden geleden, en mentaal is het soms nog steeds zwaar... Als je je hart wil luchten, kan je hier nog steeds terecht hoor. Ik denk dat de 'oude garde' waar Kweenie het over heeft, dit topic ook nog steeds in het oog houd. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Je breekt heus niet in! Ik hoop dat je vandaag goed nieuws mag krijgen en dat alles goed is. Laat je ons nog wat weten? Liefs Tina
Dames, heel erg bedankt voor jullie reacties Vanochtend rond 8.00 heeft de gyn me gebeld. HCG was vervijfvoudigd. Een bbz dus. Met spoed opgenomen en vanmiddag geopereerd. Mijn eileider hebben ze laten zitten omdat op de andere verklevingen waren netzoals bovenin me baarmoeder. Als toetje kreeg ik te horen dat ik rhesusnegatief ben (wat ik dus niet wist) en nu heb ik een heerlijk prikje gehad om antistoffen tegen te gaan en bij een volgende zwangerschap moet ik dus regelmatig hiervoor geprikt worden. Jullie reacties hebben me heel erg gesterkt en goed gedaan. Dank jullie wel! Nu gaat het goed met me, ik ben wel moe maar dat is logisch. Ik zal jullie laten weten hoe het met me gaat. Ik hoop bdat ik morgen naar huis mag. thnx
Hai, Fijn om wat van je te horen. Al vind ik het wel heel verdrietig dat het inderdaad een BBZ is. Je eileider is dus bespaard gebleven? Hoe lang was je zwanger (als ik te veel vraag moet je het maar zeggen hoor) Rhesus factor heb ik ook. De prik deed bij mij wonderbaarlijk niet zo veel pijn, had meer last van de prik tegen trombose. Maar om je gerust te stellen, er volgen bij een volgende zwangerschap niet veel prikken hoor. Ik weet het niet eens precies meer.... Volgens mij heb ik bij ons eerste kindje 1 prik tijdens de zwangerschap gehad en eentje vlak er na. Voor nu, rust goed uit en neem je tijd om alles een plek te geven. Veel liefs, Kweenie
Hai Kweenie, thnx! Ik was 7 weken en omdat ik al onder behandeling ben bij de gyn zijn ze heel vroeg begonnen met vag echo's. Gister hadden ze dus iets moeten zien We zijn al 5 jaar bezig om mama en papa te worden en afgelopen maand is het spontaan gelukt, we waren dus superblij! Nu gaat het waarsch via IVF gebeuren. We zien wel ik ga nu eerst rustig aan doen.
Hoi Goedoe, Wat ontzettend verdrietig dat jij ook een bbz mee moet maken. Hier ook rhesusneg. trouwens. Maar zoals Kweenie al zei heb je maar een paar prikken nodig bij een volgende zwangerschap. En mag je naar huis vandaag? Ik hoop het wel voor je, ik had het na 1 nacht al helemaal gehad in het ziekenhuis. Knuffel voor jou en heel veel sterkte!
Lieve goedoe, Wat verdrietig. Na 5 jaar proberen eindelijk zwanger en nu een bbz. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. Knap goed op en neem alle tijd en rust die je nodig hebt. Ik heb zelf veel steun gehad door alle verhalen die ik las hier op zp. Heel veel beterschap en een hele lieve knuf van Roos!