Buitenbaarmoederlijke zwangerschap ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kweenie, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Thanks kweenie :)

We hebben vamiddag echt gesmuld van de chocoladefondue. Filmpje is het niet geworden. Hadden nog 101 serietjes in te halen. Maar was wel gezellig :) verder hadden we geen kadootjes hoor. Gewoon lekker samenzijn...

Mn ongi is trouwens alweer wat minder. Vond het wel beetje raar. Normaal ben ik altijd 7 dagen ongesteld, waarvan 2 dagen heel erg (de ik-kan-beter-op-een-emmer-gaan-zitten-dagen :D). Zit nu op dag 5 en heb eigenlijk maar 1 hevigere dag gehad. En die viel ook best mee. Ik kan nauwelijks geloven dat dit alles was. Maar het is nog niet helemaal gedaan...dus zal maar niet te hard roepen ;) zaten ook nauwelijks stolsels bij als ik er nu over nadenk... mmmm zou dit een stilte voor de storm kunnen zijn? :(

Roos76, weet jij nog hoe je eerste ongesteldheid na de operatie was? En heb jij na de operatie ook nog gevloeid?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Haaaaaaaaaaaaai,

Nou, ik krijg ineens hele stoute gedachten bij het woord 'chocolade fondue' haha... Goed teken! Lekker genoten zo te horen! Heel belangrijk af en toe zo'n dagje (zeker als er straks een uk rond kruipt).

Die 'kan beter op een emmer blijven zitten' dagen herken ik niet zo :). Gelukkig maar. Misschien heb je geluk en vloeit er toch nog iets goeds voort uit je buitenbaarmoederlijke zwangerschap....minder bloedverlies!

Ben wel heel nieuwsgierig wanneer ik de mijne mag verwachten. Vermoed dat het nog wel even kan duren. Wat dat betreft toch morgen maar even vragen of het kwaad kan om er wel gelijk weer voor te gaan. Stel dat ik pas over 3 weken mijn eisprong heb.... Pffff.

Roos76: Where are you? Heb je wel voorbij zien komen vandaag maar niet hier. Wanneer heb je jouw gesprek?

Trusten allemaal!

Liefs, K

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Trouwens...als jullie het prettiger vinden om een nieuw topic te openen in 'zwanger worden' of zo dan kan dat ook he?

Heb wel een paar 'zwanger worden na een miskraam' topics voor bij zien komen maar die zitten al weer zo vol.

Vind het zelf ook niet erg om hier te komen buurten hoor.

x K

4. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Whaaahaaa! Jij ondeugende meid :D:D:D:D
    Helaas :p hebben we het netjes gehouden :D
    tijdens mn ongi ben ik een "ik heb last van hoofdpijn"-type ;)

Ben benieuwd wat ze op je gesprek morgen zeggen...

Maakt mij trouwens niet uit waar we kletsen hoor...

Nou ik ga manlief (en zn cakeje :D) vergezellen in bed. Cakejes vielen erg in de smaak:D liefde van de man gaat door de maag he ;):p

5. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje meiden wat erg allemaal..ik kreeg deze link na aan leiding van me topic elders hier..
    ik ben nog herslellende ik ben zaterdag avond geopeert ze zouden een kijk operatie doen,en gelijk een curitage doen.. omdat me zwangerschaps hormoon toch weer was gesteren na de laatste check en ze in me baarmoeder wel iets zagen maar dat was niet goed,
    toen ik wakker werdt van de ok kreeg ik de horen dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat ze me eileder niet hebben kunne besparen, en dat me linker er ook niet goed uit zag met allemaal verklevingen enzo..:$ dus dat was erg schrikken, het was me aller 1e zwangerschap..:( nu moet ik eerst herstellen van alles voor dat ze verder gaan onderzoeken hoe en wat 3 maart moet ik pas terug komen..

ik heb ook een paar vragjes voor de gene die dit mee gemaakt hebben..

ik ging net plassen en in eens paar bloed probjes leken het wel in de pot te liggen..hoort dat er nog bij?
    hadden julli er na ook nog last de pijn in de schouders? hoelang bleeft dat..
    wil julli al vast bedankanen voor de andwoorden,
    als je me hele verhaal wil lezen in me blog stuur me dan even een pb, dan krijg je me hyve link..want er is heel wat meer aan voorafgegaan bij me

6. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi khanzi
    Beterschap meid. Hoop dat je herstel een beetje vlot.
    jeetje zeg, wat een verscrikkelijke situatie. En dan ook nog te horen krijgen dat je andere eileider niet zo goed is... neem je tijd om dit allemaal te verwerken en goed te herstellen. Ik duim voor je dat ze je overblijvende eileider kunnen herstellen. Ik leef met je mee :(

Verder heb ik na de operatie nauwelijks bloed verloren. Maar het is niet onmogelijk dat je wat bloed verliest. Sommigen bloeden na hun operatie nog enkele dagen. Die schouderpijn zal langzaam wegtrekken. Tijdens je operatie hebben ze je buik opgeblazen met gas, en de restantjes gassen drukken nu nog op een of andere zenuw waardoor schouder pijn doet. Heb ik ook beetje gehad. Maar dit trekt langzaam weg hoor.

Nou meid, sterkte in ieder geval. Als het oplucht kan je hier altijd je hart komen luchten. We maken allemaal ongeveer hetzelfde mee...jammergenoeg...

Knuf
    Tina

7. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel tina voor je andwoorden..
    heb nu ook erg koppijn er bij. hoelang heb het bij julli allemaal geduurt?

het lijkt of ik nog in een roes leef. het nog niet echt tot me door dringt wat er gebuurt is kenne julli dit?

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Ik wil je niet bang maken, maar het gaat nu nog steeds met ups en downs. Er zijn momenten dat ik de hele wereld aankan, maar er zijn ook nog steeds momenten dat ik echt met mn zieltje onder de arm rondloop en alleen maar in bed wil liggen. Ik ben nu weer ongi en heb echt last van krampen en hoofdpijn gehad. Hoofdpijn komt ook wel door vermoeidheid denk ik.

Hoe meer ik erover praat, hoe meer ik besef dat ik een kindje verloren ben. Moet ook wel zeggen dat het oplucht om erover te praten. Wat ik het ergste vind is dat niemand weet hoe het komt, en niemand me kan vertellen hoe ik het kan voorkomen de volgende keer. Ben ook wel bang dat het me nog eens overkomt, en het dan helemaal einde oefening is.

9. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey tina,

ik snap je onzekerhied heel goed, dat heb ik zelf ook, ik wil zo iets ook nooit meer maken, maar ik moet eerst nog na de gyn voor verdere onderzoeken..dus mesnechien nog net iets anders als bij jouw..wens je ook veel sterkte tina, en als je wilt praten je mag me msn wel hebben dan stuur je me ff een prive bericht

meschien een gekke vraag maar konden julli na operatie ook moeilijk af? heb net me huisarts maar gebelt of ik er iets voor mag hebben,

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve Meiden,

Ben ik weer :). Zal eerst even verslag doen van mijn afspraak in het ziekenhuis oke? Die is namelijk heel positief!

Kort gezegd ziet het er allemaal prima uit (geen inwendige echo gehad hoor maar arts was gewoon zeer tevreden). Zo ver ze het kunnen beoordelen is de operatie goed gegaan, HCG is weer (zo goed als) nihil en....... (trompetgeschal) ... WE MOGEN ER NU AL WEER VOOR GAAN! Zo vertelde de gyn vanmorgen (al stelde hij het wel op prijs als we even wilden wachten tot we weer thuis waren whaahhahahaha).

T enige wat ik dan wel iets wat vreemd vind is dat ik zeker nog drie maanden een wat beurs gevoel kan houden in mijn rechter zij dan wel lies. Is het dan echt wel voldoende hersteld? Maar goed, als we er niet nog voor mochten gaan dan had de gyn het (neem ik aan) ook wel gezegd.

Nu heb ik op dit moment nog niet de behoefte om gelijk te gaan knallen hoor. Maar als mijn ei pas over een week of twee er aan komt is het goed mogelijk dat ik denk: "Pak dr!". Tenslotte weet je toch nooit van welke kant je eitje komt (goede kant of geopereerde kant).

Dus ik laat het deze ronde maar gewoon afhangen van mijn gevoel. Hebben we zin om te vrijen dan doen we dat. Krijg ik ineens de kriebels om er toch echt goed voor te gaan, dan doen we dat. En als ik toch even nog niet wil, dan doen we dat :).

Kort gezegd ben ik gewoon heel erg blij dat hij zo goed te spreken was over hoe het gegaan is en dat het nu weer in mijn eigen handen ligt! Ik bepaal nu weer of we het gaan proberen of niet! Heel fijn!

Verder moet ik, als het ons (weer) gegund is, het ziekenhuis even bellen zodra ik positief test en dan word er die week nog een echo gemaakt om te kijken of het in de baarmoeder zit. Maar goed, zo ver durf ik nu nog even niet te denken.

Let's see...vergeet ik nog wat? Nee, volgens mij wel het belangrijkste verteld zo.

Morgen ga ik weer aan het werk. Ga gewoon heen en dan zie ik wel hoe het gaat. Die vrijheid krijg ik deze week dan ook van mijn werkgever. Gaat het lekker blijf ik wat langer en anders tegen de middag weer naar huis. Even een soort van 'aanrommel' weekje dus en vanaf volgende week wil ik echt weer helemaal uit mijn grot kruipen!

@khanzi: Welkom hier, al had ik je natuurlijk liever op een andere manier leren kennen. Je vroeg je geloof ik af of het normaal is dat je nog bloed? Nu heb ik dan wel een besparende operatie gehad maar ik heb daarna nog 4 dagen gebloed (dinsdag geopereerd, vrijdagavond hield het bloeden op). Vanaf zaterdag 5 februari niet meer gebloed. Maandag 7 februari was mijn HCG weer 6 trouwens (omdat mijn eileider bespaard is gebleven zakt het HCG langzaam i.p.v gelijk te zijn verdwenen). Denk niet dat ik nog een ontrekkingsbloeding krijg omdat ik dik 2.5 week achter elkaar heb gebloed. Als je HCG minder dan 5 is begint je nieuwe cyclus meen ik weer... Dus ik kan zelf denk ik dinsdag 8 februari rekenen als dag 1 (ongeveer).... Dus begin maart komt het weer een keer (???). Bloeden na de operatie is dus niet vreemd maar hoe lang dat mag duren weet ik niet.

Verder hier ook ups and downs maar merk dat hier er over praten wel helpt. Vooral als er af en toe ook wat luchtig nieuws en humor in de strijd gegooid wordt. Daarbij wist ik dik een week voor de operatie al dat het misse boel was dus had al afscheid genomen van mijn zwangerschap. Dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was wist ik toen echter nog niet dus dat knalde er nog wel even in.

Moeilijk af....moeilijk af.... Oooooh, je bedoeld naar de wc gaan he? Whahahahaha... Ehm, even denken... Nee, volgens mij ging dat wel redelijk. Af en toe gaat het wat moeilijk maar dat heeft iedereen wel eens. Wat ik wel heb begrepen is dat het kan zijn dat het voelt alsof je moet, dus echt een aandrang hebben tot, maar dat dat in werkelijkheid niet zo is. Kan best dat dat nog even doorloopt na de operatie.

@Tina: Gelukkig gaat 'liefde gaat door de maag' niet bij iedere man op haha. Ik ben echt een vreselijke kok. Kan het wel hoor maar de keuken ziet er dan wel uit als een slachtveld.

Nou, genoeg op de praatstoel gezeten voor nu. Fijne dag meiden. Doe het rustig aan en overhaast niets!

Liefs, K

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Waaw kweenie! Dat is nog eens goed nieuws! Ben echt blij voor je :D
    Let the games begin! Kan je dan nog zien of he enkel gaat supporteren of ook echt meedoet :) maar dat groene licht is wel goed nieuws :)
    Ook fijn dat je baas zo meeleeft.
    Ik wacht nog even af. Moet maandag op onderzoek, maar wil dinsdag dan ook weer beginnen.

@khanzi: ik durfde in het begin geen druk te zetten op het wc. Heb toen veel fruitsap gedronken, en toen ging het veel beter.

Hier vandaag voor het eerst weer een jeans aangehad. Zat best strak (beetje aangekomen ;)) en dat irriteerde een beetje. Heb toch maar weer een makkelijke jogging aangetrokken om hier rond te hobbelen :D

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ladies! Ik meld me!
    Ik heb gister gewerkt en aansluitend een bijscholing tot half 9! Ik was dus pas om 21u thuis en toen zat hubbie met een Philips living colorslamp op mij te wachten! Dus toch nog een Valentijn voor mij:)!
    Heerlijk!
    Ik kijk af en toe wel even op zp wanneer ik op mijn werk ben, maar reageren via mijn foon is een beetje lastig, vandaar. Lief dat jullie mij gemist hebben!

Ik heb erg weinig last van de operatie gehad maar ben 2 weken thuis geweest. Daarna begonnen met een paar uur en vervolgens 4-6-9 uur opgebouwd.
    Mijn cyclus was ook zo weer op gang maar mijn menstruatie is wel anders. Soms 1-2 dagen heel erg heftig, dan een dag niets en dan nog een beetje. Tweede ronde was het bijna 7 dagen ( voorheen 4) en het was normaal altijd heel weinig. Wij zijn er wel ook meteen weer voor gegaan, geen tijd te verliezen hier.

Wat bijzonder dat jullie dezelfde dag zouden zijn uitgerekend. Mijn dag zou 11 mei zijn geweest en ik vond het zo'n mooie datum.

Ik had er echt op gerekend dat ik weer heel snel zwanger zou zijn, niet dus. Ik heb toch op 2 maart een gesprek staan. Ik zit erg dicht bij het vuur en wil toch even eea bespreken, duidelijk stellen. Ik zou het een half jaar mogen aankijken en dan zouden ze evt een baarmoederfoto kunnen maken om te kijken of de andere kant open is. Heb heel sterk het gevoel dat het deze ronde ook niet raak is. Mijn nod is as maandag. Gekgenoeg had ik er in de maand dat ik zwanger was echt geen idee van. Ik had alleen zere tepels maar dacht dat dat van mijn bikini kwam. Nu voel ik steeds of ik al iets voel, ieder steekje etc maar ik kan er niets van maken.

Kweenie, alvast veel succes met werken morgen!

Fijn om in contact te blijven! Eindelijk lotgenoten, samen sterk!!

Liefs

13. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    He roos! Wat leuk zo een lamp. Zou ik ook nog graag willen. Maar vind ze best wel duur. Misschien iets voor mn verjaardagsverlanglijstje ;) ow nee, daar stond al een baby op :D hihi
    ik kwam ook per toeval erachter dat ik zwanger was. Had ook weinig symptomen. Terwijl ik de andere rondes echt wel zwanger dacht te zijn en dit niet zo was. Het vrouwelijk lichaam zit toch raar in elkaar he...
    Maar wat ik even niet goed begrijp, die baarmoederfoto, wordt die in maart gemaakt, of moet je daar nog een half jaar voor wachten?

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ha Roos, leuk dat je er weer bent!
    Ik heb nu dan ook 2 weken thuis gezeten en vind het wel welletjes.
    Wel eerlijk aangegeven dat ik het ook wel spannend vind hoor, om weer aan het werk te gaan. Je moet toch je veilige nest uit he? Maar goed, om daar nu nog veel langer in te bivakkeren....no thank you mem!

Ik reken er niet op trouwens dat ik snel weer zwanger ben, ik hoop er echter wel op! In beide gevallen was ik na 2/3 rondes zwanger. Eerste keer dus een dochter uit voort gekomen, 2e keer helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hoop dat het nu weer na 2/3 rondes raak mag zijn maar dat is dus nog afwachten (en dan dus nog of het goed zit).

Maar maandag dus je NOD? Wie weet meis, wie weet! Ik hoop het voor je. Gebruik je ook al ovulatietesten of iets dergelijks?

@Tina: Mooi cadeau heb je bedacht voor je verjaardag! Wil ik ook wel...of nou ja, met een giga dikke buik rondlopen tegen die tijd... een kindje is dan nog net iets te vroeg.

Lieve meiden, ik ga afronden voor vandaag. Ben erg moe en wil morgen een beetje fit op het werk verschijnen.

Trusten! K

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

Ik ben weer thuis! T viel wel wat tegen om eerlijk te zijn.
    Niet het werk zelf hoor maar ik was na 2 uurtjes eigenlijk al weer helemaal op. Uiteindelijk 4 uur 'gewerkt' en toen weer naar huis gereden. Heel blij dat ik niet gelijk een volledige dag weer aan het werk ben gegaan. Nu even 2 uurtjes voor mezelf en dan straks ons meisje ophalen van het KDV.

Kleine tip dus voor jullie.... Ga niet gelijk een volledige dag weer aan het werk maar probeer eerst gewoon even een paar uurtjes. Beter dat je dan wat langer blijft omdat het lekker gaat dan dat je helemaal gesloopt thuis komt omdat je perse de hele dag wilt werken.

Verder wel heel fijn om weer een beetje in het ritme te komen!!

Hoe is het met jullie?

Kweenie

16. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kweenie, lekker even rusten jij! Het valt zeker tegen, het vreet energie om je goed te concentreren op je werk. Take your time!!
    Jullie hebben een meisje? Wat heerlijk!

@Tina,ja ik kijk ook al jaren naar die lamp,veel te duur!!! Maar echt superfijn zacht licht!

Op 2 maart idd een gesprek en hoop op al wat onderzoeken. Ben dan 5 maanden bezig na de operatie. Afgesproken om na 6 mnd actie te ondernemen bv een foto.

Helaas voel ik niets dus denk niet dat het raak is:(! Alhoewel maandag is eigenlijk mijn nod. Toen ik zwanger was had ik 4 dagen voor mijn nod zere tepels..nu niet.

Fijne dag nog ladiezzz...oh..moet nog even werken trouwens:)!

17. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dag dames!
    Hier ook best slechte dag gehad. Erg moe en veel hoofdpijn. Dus heb lekker op de bank gehangen. Heb ook even mn collegas gemaild dat ik volgende week weer wil beginnen. Zou graag de eerste week halftijds werken. Baas heeft zelf een weekje vrij, dus hoop dat hij wel zn mail tussendoor checked ;) ach ja, anders bel ik maandag nog wel even. Maar wil het dus ook een beetje opbouwen. Kwestie van rustig de draad opnemen en weer in het ritme raken :)
    Hoop dat het morgen beetje beter gaat qua moeheid.
    Ow ja, ongi is zo goed als over. Alleen nog beetje bruin bij het vegen. Zal ik maar weer eens de ovutestjes gaan opzoeken. Denk dat ik er nog wat moet bijbestellen.

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo,

Ben weer een beetje mens. Even de buitenlucht in hielp wel (mooi weer) maar ben wel heel blij dat ik niet de hele dag heb hoeven werken. Dus stick with your plan hoor Tina! Ik dacht heel eerlijk: "Ach, 4 uurtjes werken doen we wel ff..." Nou, think again!

Enne....aan jouw pendels te zien moet je zeker even wat ovutestjes bij bestellen.... :D

Twijfel zelf nog een beetje wat te doen maar weet je, zie het ook allemaal wel.

@Roos76: Jep, we hebben een meisje. Zal je straks toevoegen als vriend, als je dat leuk lijkt, heb gisteren een drietal fotootjes van haar in een foto-album geplaatst. Maar die is dus alleen zichtbaar voor vrienden :).

Ik duim nog voor je hoor! Het is nog geen maandag!!! En daarbij kunnen de kwaaltjes ook zo van de een op andere dag tevoorschijn komen! Voel je de ene dag nog kiplekker, de volgende dag hang je boven de pot.... Ik hoop het voor je! :D

Bij mij begint het wel giga te kriebelen weer trouwens dus dat is wel een heel goed teken!

@De rest: Hoe gaat het met jullie?

Liefs, K

19. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kweenie, das waar! Ik weet ook nog dat ik het zoooooo koud had in bed. Toen we terugkwamen van vakantie lag ik geregeld met 2 kruiken en een dikke deken op de bank te verkondigen dat het niet normaal was hoe koud ik was:)!
    Voeg me maar toe, leuk!

Jaaaaah, pendels! Ik had er 1 voor januari en wel 2! Voor februari, wie weet! Stiekem hoop je er toch een beetje op dat ze kloppen hè.

Nog 1 dagje werken en dan weekend. Tina , begin jij ook rustig?
    Nog een paar dagen lekker in je huispakkie thuis en dan voorzichtig weer beginnen. Ook wel weer fijn om wat mensen te zien en even de zinnen verzetten.

Ik duik er lekker vroeg in vandaag, eigenlijk altijd wel:)))! O, nog even genieten van de lamp!

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik duik er vandaag ook vroeg in.
    Nog lekker even tv kijken en dan slapen.
    Tijd om weer stiekem wat weg te dromen....

Trusten!! Kweenie

Deel Deze Pagina