Buitenbaarmoederlijke zwangerschap ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kweenie, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames..

hoe is het bij julli? hier gaat het 2 dagen erge hoofdpijn gehad, verder niks gedaan dan alleen op de bank of in bed gelegen..eergister avond kreeg ik volgens mij de klap de ff en heb ik wel 1,5 uur zitten huilen..
    heb ook eindeklijk me ijzer pillen binne waar ik nu ook aan zit.
    had van morgen alleen met plassen een hele rare kleur met afvegen kan niet echt omschijven hoe die kleur was, wat denken julli ff aan kijken of ziekenhuis bellen??
    hoelang hebben julli thuis gezeten? ik wordt nu al behoorlijk gek van het niks doen en thuis zitten, en daarbij mis ik me hondjes ook nog die zitten al vanaf dat ik de 1e x in het ziekhuis heb gelegen bij me ouders, eigenlijk zouden ze afgelopen weekend weer hier komen maar ja toen kreeg ik opeens me operatie er tussen, me meissie zou in de tuin wel haar behoefte kunne doen, maar me kerel doet niks in de tuin daar moet ik echt mee gaan lopen vandaar dat ze dus bij me ouders zitten.. hoop dat ik me snel iets beter voel dat ik me schatjes weer bij me kan hebben..

ik vind het fijn dat ik me verhaal hier kan doen, en dat mensen zijn die me begrijpen.. lijkt wel of me mannetje zich over voor afsluit en dus niet echt er over wil praten (hij is al geen prater)

dankje wel dat julli na me luisteren..

knuffel voor juli allemaal

2. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Khanzi, stort maar lekker je hart uit. De een verwerkt het anders dan de ander. Ikzelf ben ook geen prater, maar kan de dingen wel van me afschrijven. Manlief vraagt en zegt regelmatig tegen me dat ik moet zeggen wat ik voel en denk, en dat probeer ik ook wel, maar ik blijf het moeilijk vinden.

Verder gaat het goed. Heb lekker geslapen en ga dadelijk boodschappen doen met manlief. Heb van mn baas akkoord gekregen om halftijds te beginnen als ik dit aankan. Als het toch teveel zou zijn moet ik dit even aangeven. Pfoew, dat is wel een opluchting. Heb er wel weer zin in :) zit nu al een maand thuis. Sinds een week voor de operatie.

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

Ik heb ook al een week voor de operatie thuis gezeten omdat ik erg bloedde en niet lekker was. Na de operatie nog 2 weken thuis gezeten en deze week weer voor 50% aan de slag (werk al parttime trouwens dus dat scheelt ook). Gisteren begonnen en het viel me wel zwaar. Maar wel fijn om weer wat in het ritme te komen.

Totaal heb ik dus 3 weken thuis gezeten.

Ben zelf wel een prater trouwens (maar was vast al opgevallen haha). Vriend wat minder maar die voelt er ook minder bij. Vond het natuurlijk vreselijk voor mij en het feit dat ik pijn had was voor hem ook niet leuk maar dat de zwangerschap fout is afgelopen vind hij wat minder moeilijk. Maar nu gaat het bij hem ook pas leven na de geboorte. Belangrijkste is dat hij mij begrijpt en ik hem. Dat is zo'n situatie als deze natuurlijk wel belangrijk.

Die rare kleur bij het afvegen zou ik even afwachten Khanzi. Is het toevallig een beetje bruin/gelige afscheiding? Want dat heb ik ook nog een dag of 2 gehad. En die ijzertabletten zij voor de duizeligheid? Da's wel een slimme want ik ben zeker de eerste week heel duizelig geweest.

Misschien is het wel een goed idee trouwens om je hondjes een dezer dagen weer op te halen. Kijk het nog wel even aan maar als je wat opknapt is het misschien juist wel heel goed. Je moet er dan namelijk uit he? Ik merk het zelf ook. Vorige week weer twee dagen alleen met mijn dochtertje geweest en die kan ik ook niet met een poepbroek laten rondlopen. En een huilende mama heeft ze ook niets aan. Dus ik moest wel!

Vanmorgen ook langer geslapen trouwens. Meestal wordt ze wakker als mijn vriend uit bed gaat maar vanmorgen dacht ik om 09.30 uur: "Goh, laat ik er maar eens uit gaan...". Terwijl ze gisteren ook nog vroeger op bed is gegaan!!!! Nou, mij hoor je niet klagen hoor haha.

Geniet van het lekkere weer meiden! Kweenie

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve meiden,

Alles goed met jullie?
    Hopelijk hebben jullie wat leuke dingen gepland staan in het weekend!

Liefs, Kweenie

5. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Lekker rustig weekend gepland. :) nog even baterijtjes opladen voor volgende week :)
    Vandaag eerste ovutestje gedaan. Meer uit nieuwsgierigheid hoor, want is nog veels te vroeg :D superlicht streepje dus suuuuuupernegatief. Nieuwe ovutesten en zwangerschapstesten zijn vandaag aangekomen. En nu maar weer wachten :) en dromen ;) en hopen :D

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi dames, weekend!
    Gister was ik er even niet, ben zó verdrietig geweest. Voelde al dat het niet raak was en vanmorgen..:(! Opeens een cyclus van 25 dagen??
    Vanmiddag dus maar iets leuks gaan doen, wil eigenlijk gewoon een paar hele mooie Shabbies als troost!
    Gister even een kadootje gescoord voor hubbie, die is over 2 wkn jarig, gaan we lekker 4 dagen weg!

Hoe is het bij jullie? Khanzie, zijn je hondjes al terug? Gezellig!
    Tina, begin jij ook lekker rustig aan met werken? En testen, geeft weer nieuwe hoop! Kweenie, wat doe jij het weekend?

Wij willen eigenlijk ook nogveen tent coren voor de zomervakantie, daar kijk ik ook erg naar uit! Zon heelt!!

Fijn om er niet alleen voor te staan!thanx!

Liefs

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai Meiden,

Ach Roos wat jammer!!! Had het zo gehoopt! Maar geef de moed niet op he? Het jaar is nog maar net begonnen en ik hoop dat we allemaal zwanger mogen worden in 2011!!!

Tina: Was jij nou wel al ongesteld geworden of nog niet? Volgens mij wel he? Ja sorry, mijn geheugen laat me soms een beetje in de steek. Zit te twijfelen of wij er ook niet gewoon voor zullen gaan deze ronde, zonder dus een menstruatie af te wachten. Maar ik lees ook wel veel van meiden die gelijk weer zwanger raken dat het ook weer mis gaat. Dus ben toch ook wel een beetje angstig. Stel nou, en daar ga ik niet vanuit hoor, maar stel nou dat het nu gelijk weer raak is. Zal de kans dat het dan weer mis gaat (niet specifiiek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap) echt groter zijn? Of zit ik mezelf gewoon een beetje gek te maken?

Zijn jullie niet een beetje bang?

Twijfel, twijfel..... wel aan de ovulatietestjes of niet...

Nou ja, vanavond in elk geval maar wel weer eens gezellig maken (knipoogt) laten we daar eerst maar eens mee beginnen hihi.

Dikke knuf voor jullie!

Kweenie

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Yeps kweenie, ik ben al ongi geweest na de operatie.

Om eerlijk te zijn hebben wij niet gewacht op die ongi...:) tja als de nood hoog is/het vlees is zwak :) :D die avond werd ik ongesteld. Ik voelde die ongi wel beetje aankomen hoor. Hoofdpijntjes en mn afscheiding was toen al heel licht roze...

Als ik jou was zou ik het ofwel veilig doen, ofwel eerst een ovutestje. Zou het zelf niet riskeren om voor die eerste ongi zwanger te worden. Gewoon voor mn eigen gevoel. Kijk, het kan altijd mis gaan, maar mn gyn zei niet voor niets om eerst te wachten op een ongi...Stel dat je gelijk zwanger wordt, denk je dat je het aankunt, die onzekerheid? Eigelijk stel je je nu al de vraag of het een goed idee is...

Achja, is mijn mening he...je moet je eigen gevoel volgen (ik heb het "gevoel" ook gevolgd:p:) maar zag mn ongi toen wel al voor het raam staan ;) ) ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, wil niet hypocriet overkomen....

Mocht het toch zover komen...veel plezier...en anders...veel gezelligheid toegewenst ;):D

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Oh en dames... ondanks alles de moed niet opgeven. Het kan nog steeds. Misschien iets moeilijker of minder snel...maar daardoor wordt het ook twee keer zo bijzonder en speciaal voor ons. Als anderen dit kunnen, kunnen wij het ook! Ben zelf het levende bewijs...mn moeder kreeg mij na haar buitenbaarmoederlijke zwangerschap... er is nog hoop! Ik brand morgen een kaarsje voor ons... en hopelijk klimmen we snel met zn allen op een roze wolk. Ik ga er alvast van dromen.....weltrusten!

10. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi allemaal

hier gaat het redelijk met me, heb vandaag visitegehad van me zusje die had de hondjes meegenomen voor me wat me erg goed deet, samen zijn we een klein stukje gaan lopen met ze om te kijken of dat ging als dat ging zou me zusje ze bij me laten, maar heelaas omdat ze soms nog al eens trekken en ik dat toch goed in me buik voel heb ik besloten om ze toch nog even bij me ouders te laten.. maar dat neemt niet weg dat ik het supper vond er van heb genoten dat ze er vandaag waren...

verder heb ik nog een paar vraagjes, hoelang hebben julli gewacht met sex? en niet om er voor te gaan, nouw ja julli snappen me wel..

verder ben ik heel bang om weer zwanger te worden dat het mis gaat omdat ik natuurlijk nog niet weet hoe me linker eileder er aan toe is..
    ik krijg ook steeds de van de mense om me heen de vraag wil je nog een keer zwanger worden en kan dat nog wel..JA natuurlijk wil ik dat dolgraag maar hoe en wat verder weet ik nog niet, en dat vreet aan me..

voor me zelf zeg ik ik wil dit nooit meer maken op z'n manier.. maar ja niemand zeg of dat wel of niet gebuurt..

zijn ze er bij julli achter gekomen hoe het kwam dat het buitenbaaremoederlijk was?

ik duim heel hard voor julli dat het allemaal goed komt dit jaar voor iedereen ...

meschien een gekke vraag hebben julli ook moeite om kleine baby's te zien etc...??

owja ik had van me schoon ouders en ouders al leuke dingetjes gehad, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet, durf het niet goed uit de verpaking te halen dan trillen me handen, en weg gooien wil ik niet, kenne julli dit? en wat hebben julli er mee gedaan..

ik hoop dat julli allemaal een supper leuk weekend hebben,
    ik duik lekker me bedje in..
    en wens julli het aller beste toe

liefs..

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He hoi,

Zondag al weer...gaat de tijd toch snel.
    Vandaag wel een pijnlijke ontdekking in mijn agenda.
    Mijn afspraak voor de termijnecho had ik er nog in staan, dat zou morgenmiddag zijn geweest en zou ik op 10.4 weken hebben gezeten ongeveer. Autch! Dan voel je het toch wel hoor.

Maar...gisteren wel onveilig gevreeën. Ben er nog niet over uit of ik het ook wil als het vermoeden er is dat mijn eisprong voor de deur staat maar ik had geen zin om condooms te gaan gebruiken. Nu hebben wij echter ook al groen licht gekregen van de gyn he? Ik hoef geen menstruatie af te wachten. Ik vermoed dat dat is omdat ik waarschijnlijk alle rommel al kwijt ben geraakt in de 2,5 week dat ik gebloed heb (waarvan circa 4 dagen vanaf de operatie ook nog). Daarbij zag het er tijdens de kijkoperatie allemaal vrij schoon uit.

@Tina: Jij bent een dikke week na de operatie ongesteld geworden toch? En dank voor het geven van je mening. Dat waardeer ik enorm! Zeker ook het stukje van mijn eigen gevoel volgen. Al is die dus nog wat twijfelachtig... Toch denk ik dat het kan, er gelijk voor gaan.

Overigens betrapte ik me er gisteren wel op dat ik na de vrijpartij gelijk naar de wc ben gegaan. Normaliter blijf ik nog even liggen maar dat voelde nu niet goed. Eisprong of geen eisprong... Het voelde niet goed om deze eerste vrijpartij gelijk weer over 'zwanger worden' te laten gaan. Dit was gewoon omdat we er zin in hadden... (anders uiteraard ook wel maar toch).

Ja, ik denk dat we deze ronde dan toch maar bombarderen tot 'we zien wel welke pet ze vandaag op heeft' ronde! :D

Vind het ook heel fijn trouwens dat we allemaal toch echt onze best doen om de toekomst zo positief mogelijk te betreden en dat we elkaar kunnen oppeppen op momenten dat het even wat minder gaat of bepaalde angsten de hoek om komen steken.

@khanzi. Wij hebben tot gisteren gewacht met sex. Wilde eigenlijk vorig weekend al maar toch maar niet gedaan. Was toen nog erg moe en het voelde te veel als een moetje... Al met al dus een kleine 3 weken gewacht (vanaf operatie).

Bang worden om weer zwanger te worden ben ik dus ook heel erg. Bij mij meer omdat mijn eileider wel bespaard is gebleven en dus ook nog via die kant kan lopen. Zal het littekenweefsel niet te erg zijn? Dus eigenlijk een beetje zoals bij jou. Jij weet niet hoe je linker er aan toe is, ik weet niet hoe mijn rechter er aan toe is (alleen heb ik mijn linker dus nog wel dus hoop maar dat als ik zwanger word het via links loopt). Ik probeer me alleen niet te veel te laten leiden door deze angst. De wens is er nog steeds dus in mijn ogen is het dan eigenlijk heel simpel..... Go for it!

Bij mij zijn ze er achter gekomen omdat ik al anderhalve week aan het bloeden was maar dat werd niet minder. Baarmoeder was leeg m.u.v bloed en vocht. Verloskundige dacht wel dat alles gewoon goed was (want had verder geen symptomen die wezen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap) maar wilde toch graag een second opinion van de gynaecoloog. Dat is mijn geluk geweest....

Wat betreft het zien van kleine babytjes. Daar heb ik (nog) geen moeite mee. Echter heb ik wel veel zwangeren in mijn omgeving en dat steekt af en toe wel. Vooral als ik echo fotootjes te zien krijg etc. Maar ook niet van iedereen hoor. Een goede vriendin en mijn zus zijn ook zwanger en dat vind ik dan wel weer erg leuk. Kan het op zich wel vrij goed los laten.

Ik heb trouwens een klein knuffeltje gekregen. Soort van tutdoekje met een hoofd er op zeg maar. Die ligt bij mij in bed....:)

Misschien kun je jouw cadeautjes eerst opbergen in de kast? En als je er aan toe bent wel een keertje naar kijken. Wellicht haal je er hoop uit of positieve energie. En anders laat je het gewoon in de kast tot je weer zwanger bent.

@Roos: Gaat het weer een beetje meis?

Liefs, Kweenie

12. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Pfff, net even een ovutestje gedaan...volgens banner zou ik komende week een ei kunnen verwachten...slaat die test dus helemaal wit uit... had na testje van gisteren toch een licht streepje verwacht. :( niet dus.......
    Morgen maar weer proberen :) nadat ik terug ben uit het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze daar gaan doen/zeggen. (Waarschijnlijk dat ik niet moet meuten over de pleisters...:D het wondje op mn buik heeft nog steeds een pleister omdat daar een draadje uitsteekt :D... ik is een meutemie :)) :D
    fijne zondag nog! :)

Groetjes
    Tina

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He hoi,

Die posi ovutest komt nog wel hoor!!
    En irritant he? Die draadjes in je wondjes? Ik had een wondje met een draadje en zo'n lekker knoopje in het draadje die in mijn huid ging steken. Die hebben ze er voorzichtig afgesneden en dat scheelt wel.

Ging jij nou volgende week ook weer werken Tina? En wat voor afspraak heb je morgen dan in het ziekenhuis? Eindgesprek of zo?

Liefs, Kweenie

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Morgen nacontrole in het ziekenhuis.
    En dan vanaf dinsdag weer halftijds aan de slag :) ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen :) maar heb er wel weer zin in. Weer terug onder de mensen komen.

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ah oke, hoor het morgen vast wel toch?
    En als je nog tips krijgt.....tell me, tell me!!!!
    Hopelijk ziet het er allemaal goed uit!

Trusten alvast, Kweenie

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    We gaan zo vertrekken naar het ziekenhuis...bleh ik besef nu pas dat ik daar tussen de zwangere vrouwen terecht kom. Heb ik niet zoveel zin in eigenlijk... maar we zien wel hoe het gaat.
    Ik laat straks zeker iets weten!

Doeidoei
    Tina

17. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    suc6 tina..

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    En? Alles in orde Tina?

19. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dag dames!
    Ik ben weer terug van het ziekenhuis. Heb een verrassend gesprek gehad met de gyn... ze hebben niet mn eierstok, maar mn eileider weggehaald... :) wat dus wil zeggen dat ik al mn eieren nog heb :D de overblijvende linkereierstok zal de "stofzuig"-functie van de rechter overnemen zodat de eitjes uit de rechtereierstok niet verloren gaan. Verder waren er geen abnormale dingen geconstateerd tijdens de operatie, dus geen verklevingen ofzo. Gyn verwacht dat ik snel weer zwanger zal zijn omdat ik nu ook in ronde 3 al zwanger was. We mochten er nu ook weer mee beginnen. We hebben reeds bewezen dat we het kunnen :D hadden alleen pech dat het verkeerd genesteld was. Verder heeft hij het draadje wat uit de wonde stak verwijderd. En toen mochten we weer gaan. Ben maar 20 minuutjes daar geweest.
    Dus we kunnen weer aan de slag! :D heb gelijk de koe bij de horens gevat en ovutestje gedaan :D suuuperlicht 2de streepje dus het gaat de goede kant op :D
    Ben helemaal gerust gesteld nu. Zit erover te denken om een mooi juweeltje (hangertje of bedeltje) te kopen om deze hele periode een plaatsje te geven. Iets wat ik altijd mee kan dragen, maar niets te "schreeuwerig". Weet alleen nog niet precies wat.

20. khanzi

khanzi Lid

5 feb 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow supper nieuws tina:D
    gefelciteerd dan maar he;)
    wat je zegt om iets aftesluiten in je leven vind ik eeen heel goed iets, zelf zat ik daat ook over te denken, maar dan in een vorm van een tatoo hoe en wat weet ik ook nog niet presies maar het komt er dat weet ik zeker..

ik wens je heel veel plezier bij het groene licht:D;)

Deel Deze Pagina