Hoeveel ik ook zoek op internet, echt goede informatie over wat nou normaal is na een curettage kan ik moeilijk vinden. Overal lees ik dat het na een paar dagen wel over is, maar wat is nou "normaal" en wat niet? Ik ben afgelopen donderdag gecuretteerd, ondertussen dus 5 dagen geleden. Na de eerste 2 dagen extreme krampen te hebben gehad is dat nu gelukkig rustig. Sinds gisteren krijg ik 's avonds opeens heftige menstruatiepijn en begin ik erg te bloeden. Met erg bloeden bedoel ik dat ik nachtmaandverband gebruik en daar bij zo'n golf gewoon doorheen lek. Ik gebruik zo'n 6 van die maandverbanden per dag, maar niet altijd is het helemaal vol. (sorry voor dit vieze praatje overigens) Toen ik vanavond naar de wc rende na weer zo'n bloedverlies schrok ik een beetje. Toen ik mijn broek naar beneden trok "viel" er iets op de grond. Het is een stuk weefsel, best wel groot van ongeveer 5 cm lang. Is dat nou normaal na een curettage? Want je zou toch denken dat ze juist alles eruit hebben gehaald?? En dan meteen maar nog een vraagje. Ik heb voor volgende week een belafspraak gekregen van de gynaecoloog. Ik lees dat veel vrouwen gewoon een nacontrole krijgen. Vind het nogal vreemd dat ik alleen gebeld word? Natuurlijk ga ik dan alles vertellen en dan hoop ik alsnog op een nacontrole, maar ik vind het toch wel apart.
Weet niet of het normaal is.. .. Maar je vloeit nog wel flink en weetook niet of dat zo hoort. Misschien toch eerder bellen dan kunnen ze je misschien gerust stellen. En ik heb wel een gesprek gehad bij de gyn maar hij heeftook niks gecontroleerd. Hij zei als je niet meer vloeit en geen pijn meerhebt is het goed.. Echt zo vervelend he meis! Heel die nasleep ook nog..alsof je niks bespaard blijft! Sterkte en beterschap!
Nuage, tegen mij hadden ze gezegd dat zodra ik veel maand verband nodig heb, deze elk uur moet verwisselen, dat ik dan moest bellen voor overleg. Ik heb ook geen nacontrole staan, ik wordt alleen volgende week even gebeld over de uitslag van het weefsel en over hoe het gaat. Als je twijfelt, dus gewoon vandaag even bellen, daar zijn ze voor. Sterkte!
Meiden, vraag altijd om een nacontrole (echo!), ook als je niet veel bloedverlies hebt of weefsel verliest. In het buitenland is dat standaard, en niet voor niets: na een curettage blijft er soms gewoon weefsel achter, en dat kunnen ze met echo vlak na de curettage simpelweg niet zien, maar twee weken later wel. Suus
Ik had ook een week na de curretage erge buikpijn, bij controle bleek er nog een grote stolsel te zitten. Zou nog een na-curretage krijgen, maar het stolsel is toch vanzelf eruit gekomen. Wel blijf ik nog vloeien (half jaar nu) zonder oorzaak.
Hoi Nuage, ik hoop dat het nu beter met je gaat. Ik heb 6 weken geleden een curretage gehad. En volgende week moet ik terug op controle bij de gynaecoloog. Volgens mij is dat ook normaal, ik krijg dan ook een echo. Dat vind ik ook wel fijn, dat kunnen we zien of alles in orde is. Toevallig heb ik deze week ook een weefsel van een paar cm verloren toen ik op de wc zat (het was 2 bij 3/4 cm en vleesachtig). Ik was 2 weken daarvoor tijdens het ongesteld zijn, ook al een lange, smal weefsel veloren. Ik schrok er erg van, ik dacht met een curretage halen ze alles weg? Ik moet het (het weefsel van de 2de x) van de gynaeloog naar het ziekenhuis brengen zodat ze het konden onderzoeken. Ik hoop dat het niet geks is! Daar zal ik volgende week wel horen. Na de curretage heb ik een aantal dagen veel bloedverlies gehad. Na 1,5 bijna niks meer. En 2 weken daarna weer werd ik ongesteld. Nu heb ik om de paar dagen nog een beetje bloed verlies soms. Wat zei de gyn. tegen jou over het weefsel dat je verloren, tijdens de belafspraak? Op internet kan ik er verder weinig over vinden.
De gyn zei bij mij helemaal niets, want ik heb het niet kunnen vertellen. De belafspraak bleek geen nacontrole te zijn, maar enkel de uitslag van het standaard weefselonderzoek. En toen dat niet goed bleek (zie onderschrift) heb ik het niet meer gevraagd over dat weefsel. Maar geen zorgen, ik weet wel dat die 2 dingen los van elkaar stonden. Bij mij was het overig meer pudding-achtig, en dan is het volgens mij gestold bloed. Dat is logisch dat het niet is weggehaald bij de curettage want het is een gevolg daarvan. Nu gaat het overigens redelijk goed met me. 5 oktober heb ik eindelijk een afspraak bij de gyn om alles na te bespreken. Hoop dat het bij jou ook allemaal goedkomt meis!