Jeetje meid zo in je handtekening te lezen heb je ook al het een en ander meegemaakt zeg. Wat waren precies de jouw klachten mbt het herstel?? Ik ben nu ruim 3 weken geleden geopereerd en ben sinds maandag weer gaan sporten maar moet wel zeggen dat ik nu last heb van mn buik en rug, een zeurderig, trekkerig gevoel.
bij vlinderclubs staat ook nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap topic. sterkte. Ik ben er na 2,5 nog steeds niet helemaal overheen.
Dag meiden, Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad in maart 2011.( ik was door 2e IUI zwanger geraakt). Mijn linker eileider is ook verwijdert. Ik was 6 weken zwanger. Ik was met veel pijn in mijn linkerzijde tot aan mijn been.1 week in het ziekenhuis gelegen voor onderzoeken. toen hebben ze besloten een kijkoperatie te doen. En inderdaad het was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Toen ik eenmaal thuis kwam dacht ik alles achterwege te kunnen laten. Helaas was dit niet zo. 2 weken nadat ik was ontslagen uit het ziekenhuis kreeg ik weer last van zwangerschapskwalen zoals ochtendmisslijkheid, vermoeidheid, veel slapen etc. Ik dacht dat het een soort placebo effect was. Misschien voelde ik me zo door de emoties. Ik moest ook in die tussentijd ter controle bloed afgeven om te kijken of de hcg waarden goed waren. Deze bleef maar stijgen. Dus er werd besloten nog een operatie te doen. Want de hcg waarden waren te hoog. Met spoed moest ik weer geopereerd worden. Helaas is er een lapratomie(keizersnee) gedaan. De artsen vonden mij een bijzonder geval. Het was nog niet voorgekomen binnen het ziekenhuis waar ik behandeld was. Ik heb 6 maanden een break gehad. Ik heb afgelopen zondag 3e iui gehad. Ik ga er met volle moed weer tegenaan.
He bah wat rot voor je dat je dit mee hebt moeten maken. Ik heb ik april 2009 ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Had een positieve test, maar hij knalde er niet vanaf. Ook wat bloedingen tussendoor en de test werd ook niet snel veel duidelijker. Ook de digitale test zei 1-2 weken, terwijl ik toen al 3+ zou moeten zijn. Toen ik echt meer begon te bloeden dacht ik aan een miskraam en heb toen verder niks gedaan. Plotseling stopte het bloeden weer en deed ik een test. Nog steeds positief en zelfs donkerder dan voor de bloedingen. Ik zou intussen al 8 weken zwanger zijn. Ik wilde donderdags de verloskundige bellen, maar woensdag kreeg ik plotseling ondraaglijke buikpijn. Ik zei tegen mn vriend: laat me maar even, ga wel even op bed liggen.. maar niets hielp, zitten, lopen, staan, liggen.... alles deed even zeer. Het was avond dus op naar de huisartsenpost. Die verwees me meteen door naar de dienstdoende gynaecoloog. Dmv een echo bleek dat m'n baarmoeder leeg was. Boven op de poli nog een inwendige echo om alles beter te bekijken en daar zag ze dat t vruchtje idd in de eileider zat. Ben een uur later meteen geopereerd. Er zat al 1,5 liter bloed in mijn buik. Mijn eileider is 'gelukkig' wel bespaard gebleven. Ik schrijf dit tussen aanhalingstekens, omdat ik nu wel een veel grotere kans heb op herhaling. Gelukkig was ik in juni alweer zwanger. Die zwangerschap was wel anders. Ik had veel meer last van misselijkheid en de testen werden veel sneller donkerder dan bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ook de digitale test klopte bij mijn berekening. Ik had toen een veel beter gevoel bij de zwangerschap en bij een echo bleek dan ook dat t gewoon in de baarmoeder zat. En nu hebben we een gezonde dochter van 1,5 jaar. Wel is toen bij de 1e echo gebleken dat het eitje van de andere eileider is gekomen dus ik maak me nog best wel zorgen wat er bij een eventuele volgende zwangerschap gaat gebeuren. Gelukkig krijgen we dan al een echo met 6 weken. Veel sterkte en hopelijk mag je snel een gezonde zwangerschap meemaken.