Hallo allemaal, Ik loop inmiddels een beetje tegen de muren op hier en word moedeloos van de situatie waarin ik momenteel verkeer, dus schrijf ik het even van me af. Maar ik hoop ook de ervaringen en reacties van anderen te mogen lezen n.a.v. dit verhaal. Ik ben 6 weken en 4 dagen zwanger nu. 4 dagen geleden is 's avonds een lichte bloeding begonnen. Ik raakte compleet in paniek, had ook buikkrampen en een drukkend gevoel in m'n onderrug en heb snikkend de huisartsenpost gebeld, die konden weinig doen maar hebben me wel heel goed te woord gestaan. Zondag verloor ik op de wc (sorry, niet smakelijk) klontjes donkerrood bloed, en ook een soort van hompje met vreemde vormen wat ik in een bekertje heb opgevangen en heb bewaard. De maandag erna verloskundige gebeld en 's middags op verzoek een inwendige echo gehad. Het 'hompje' hoefde ik niet mee te nemen, kon ze toch niks mee. Op de echo was een zwangerschap te zien: vruchtzakje en dooierzakje met inhoud. Alleen het was te klein om te kunnen zeggen of het leefde en of het in orde was, over 2 weken echo herhalen. Wat op de echo te zien was was duidelijk een zwangerschap, alleen wel te klein en niet overeenkomend met de 6 weken en 2 dagen die ik zou zijn. Nu, 2 dagen na de echo en 4 dagen nadat het bloeden begon, begint het toch wel slopend te worden. Het bloeden is erger geworden maar geen stolsels meer. Het bloed is voornamelijk bruin, maar soms ook wel echt rood erbij. Ik ben ook ontzettend moe. De buikkrampen zijn veel minder geworden, soms bijna weg. Het is raar: overal lees je dat bloedverlies i.c.m. buikkrampen toch vaak een miskraam betekent. Het was ook de 1e reactie van de dokter van de huisartsenpost en de verloskundige aan de telefoon. Maar tijdens de echo zei de verloskundige dat er wel nog hoop was. Misschien zei ze dat om me even gerust te stellen omdat ik zo over de rooie was geworden? De kans is groot dat ik binnenkort een heftige bloeding met krampen krijg en dat dan het kindje echt afgestoten wordt. Dat kan wel 3 weken duren. Aan de ene kant zit ik te wachten op het moment dat ik alles verlies, aan de andere kant zit ik te wachten op de echo over 2 weken dat het misschien toch allemaal meevalt, of dat het hierbinnen zelfs allemaal gegroeid is... Hele vreemde situatie. Ik was heel blij met de zwangerschap en als echte regelmiep ben ik al van alles aan het voorbereiden en uitzoeken enz. enz. Maar nu durf ik me eigenlijk niet meer zwanger te voelen. Heeft iemand van jullie ook zoiets aan de hand (gehad)?
Heej meid. Ik kreeg ook een echo met 8wk en op de echo was een zwangerschap te zien van 4wk. Alleen een vruchtzakje maar geen vruchtje. Helaas wist ik al dat het mis was omdat ik zeker wist minimaal 7wk Zwanger te zijn. Ik moest 3dg later terug komen want als het wel Gied zat moest er weer meer gezien zijn. De eerste paar weken groeit het vruchtje namelijk bijna iedere dag. Helaas begon het bloedverlies de donderdag voor de echo al. Mijn vermoede klopte en mijn miskraam was begonnen. Helaas heb ik dus 5wk rond gelopen met een dood "vruchtje" zo pijnlijk!! Mijn lichaam begon pas met afstoten na 5wk maar toch hem ik besloten voor een curretage. Gewoon omdat mijn lichaam 5wk de tijd had en het toen toch niet is gebeurd,ik wilde verder! Dus ik raad je aan om toch van het ergste uit te gaan. Als het toch goed zit valt het uiteindelijk toch mee. Want een bloeding,krampen en stolsels is niet best!! Misschien kun je vragen of je eerder een echo mag,volgende week ofzo! Ik wens je heel veel succes en sterkte! Dikke knuffel!
Dankjewel voor je reactie. Ik weet dat de kans dat het foute boel is groot is en ddekans dat het goed komt heel klein is. Maar je gevoel gaat alle kanten op... Bij mij was op de echo wel iets in het vruchtzakje te zien, ná dat ik het hompje verloren was. Dat geeft me hoop dat ik iets anders verloren ben dan het vruchtje wat er nu nog zit. Het is zo dubbel. Het moet vreselijk voor je geweest zijn, het besef dat je 5 weken met een dood embryo rondgelopen te hebben. Hoe heb je dat een plekje gegeven allemaal? Want na 8/9 weken zwangerschap heb je toch al een band met wat er in je buik zit.
He meid, Als ik jouw verhaal zo lees dan kan het 2 kanten op: - of je bent pas een stukje van je miskraam 'verloren' en de rest moet gewoon nog komen - of je was zwanger van een tweeling en bent er eentje verloren. het feit dat je echt een hompje bent verloren maar dat er nog wel een vruchtje zichtbaar is zou zomaar kunnen betekenen dat het die 2e optie is! dat het tweede vruchtje er nog zit wil overigens niet zeggen dat het daar dan goed mee gaat gezien je termijn die niet helemaal overeen komt... Ik zou adviseren om bloed te laten prikken (om de paar dagen) om te kijken of je HCG stijgt. Als je een moeilijke huisarts hebt dan zou ik adviseren om gewoon zelf te blijven testen en te kijken of je testen wél donkerder worden. Succes toegewenst! Liefs BB
Hey meid, ik zit in een soortgelijke situatie, ik heb vandaag ook bloed verloren, kan helaas pas morgenochtend terecht voor een echo. Ik weet dus helaas nog vrij weinig, maar ik ga ook van het ergste uit, maar meevallen zal het niet. Heel veel sterkte!
Hai daar, he getver... hoever ben jij? Heb jij ook krampen in je buik of onderrug? je kan wel van het ergste uitgaan, maar dan maak je je misschien weer te druk en dat maakt het er zeker niet beter op voor jezelf, zo moeilijk ik heb aan mezelf gemerkt de laatste dagen dat ik me het beste houd en dan ook het beste voel als ik probeer positief te blijven, of te relativeren en niet te veel te piekeren klinkt stom en als jezelf voor de gek houden, maar het houdt je wel een beetje op de been Wel fijn dat je morgen een echo krijgt, voor mij was het waardevol om die echo te zien, ookal geeft het niet de antwoorden die je het liefst zou willen krijgen sterkte!!!
Hai Betty, bedankt voor je reactie ja, ik hoop dat het optie 2 is, maar ja, ik weet dat het dat ene wanhopige sprankje hoop is... morgenochtend ga ik weer voorzichtig aan werken, even m'n gedachten op iets anders, werkgever is op de hoogte, als het foute boel wordt kan ik meteen stoppen met werken ja errug spannend allemaal, beetje té spannend naar m'n zin...
Hey Lente, ik kan je helaas geen hart onder de riem steken of een goede ervaring melden, helaas is het bij mij ook al 2 keer fout gegaan... zal je de details besparen. Ik hoop echt dat alles toch nog goed is! Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven, weet hoe moeilijk het kan zijn! sterkte
Bedankt voor je berichtje, ik probeer op zich wel positief te blijven, maar het is wel erg moeilijk. M'n dochtertje is ook zo onwijs lief, ik lag natuurlijk weer te huilen op de bank en kwam ze bij me om m'n tranen weg te vegen. Zo lief. Ik ben nu 7w/3d, nog niet zo ver, maar voor mij was het al een hoogtepunt dat ik eindelijk weer zwanger was dat ik echt al wat verder ging denken, we gingen wat ruimte in huis maken etc. Dan komt dit zo hard aan. Ik hoop dat het met jou wat beter gaat. Knuf
@edge Ik heb het de eerste week heel moeilijk gehad. Na de curretage ging het al wat beter. Maar de positieve testen,de bloedingen en de hormonen puistjes bleven komen. Nu is dat alles achter de rug en heb ik het een plekje kunnen geven. We zijn weer volop aan de klus. Hihihihi MAAR het blijft moeilijk. Jij heel veel sterkte,ik hoop dat alles goed zit voor je! *knuffel*
Hoi Melanie, Dat snap ik!! Ik hoop dat het met jou nu goed gaat? Lekker aan de klus dus haha . Ik heb afgelopen donderdag de echo dus gehad en wat bleek; er was een vruchtzakje met vruchtje en kloppend hartje te zien! Heel raar zeg. Maar, het gekke is dat ik nog steeds bloed, het is niet dat ik echt leeg aan het bloeden ben, maar het is te vergelijken met ongesteldheid zeg maar. Als het maandag nog niet over is dan moet ik weer naar de 06 bellen van de VK en dan krijg ik weer een echo. Hopelijk is kleintje dus blijven pakken, maar de status op dit moment is voor mij nog onbekend. Lente, hoe is het nu met jou??!!
Hoi Edge, met mij gaat het wel het bloeden lijkt nu gestopt te zijn, maar was alleen bruin bloed en kleine beetjes. Ik ga dinsdag vragen of ik eerder een echo mag want het wachten op die echo na 2 weken is echt killing... Ik voel me nog wel zwanger, ook nog misselijk soms, en andere kwaaltjes, maar dat kan zijn doordat er nog hormonen actief zijn. Ik probeer wel positief te zijn, en zie mezelf nog als zwanger totdat ik het slechte nieuws echt voor m'n neus heb gekregen. De vraag is dus of op de eerstvolgende echo het vruchtje gegroeid is of niet, en of het hartje klopt. Die echo moet dus wel kunnen vertellen of er na die bloeding nog leven in zit en dat wil ik heel graag weten. Fout gaan kan altijd nog, ook na maanden... Als er straks met de echo groei te zien is en ik hoop een kloppend hartje dan probeer ik toch echt voor de 100% van de verdere zwangerschap te genieten. Het is gewoon soms heel dubbel... Je moet ook met de minder leuke kansen rekening houden. Wel fijn dat jij een teken van leven hebt gekregen, ben je wel een beetje gerustgesteld nu?
Dames graag jullie reacties!! Laatste ongi was op 29 februari en op maandag 19 maart had ik een op de ovu test van cb. Geklust op de na volgende 3 dagen. 1 dag voor NOD (dus bijna 2 weken later)getest met kv 2 v 5 en was een licht streepje te zien, daarna heb ik de test over gedaan met cb indicator, stond 1-2 zwanger. Ik was natuurlijk helemaal happy omdat dit inmiddels ronde 9 is. De HA gebeld en een HCG bloedtest gedaan en die kwam uit op 24. (prille zwangerschap)Maar tot grote teleurstelling kreeg vrijdag bloedverlies gepaard met buikkrampen precies zoals ik ongesteld moet worden. Het begon om een uur of 17.00 en duurt nu nog steeds. Het is geen hevig bloedverlies maar heel af en toe een beetje stolsels erbij. Heb een paar keer met mijn vingers erdoorheen gezeten ( sorry voor de details) maar ik moest er zeker van zijn of dat er geen vruchtzakje zat. Ben vrijdagavond naar de HA post geweest. De dokter zegt dat ze niet inwendig wil gaan kijken omdat het nog een jonge zwangerscahp is. Ze zou iets kunnen raken, Ik moest maar afwachten en het mag een week duren. Zjn eer ook dames die dit hebben meegemaakt en toch is goed gekomen of niet. Wat zijn jullie ervaringen. Ik ga dinsdag om een echo vragen. en evt bloedtest. want je zit met pasen en onzekerheid, dus nog langer wachten. Kan het nog goed zijn of...?? Vandaag bloed ik nog wel een beetje maar geen krampen meer sinds gisteren. Alvast erg bedank
@Hafida80: Hoi, Ik heb zitten rekenen met jouw en mijn data en wat jij meemaakt komt overeen met wat ik meemaak, alleen alles is bij mij ruim een week eerder dan. Ik heb op verzoek een vroege echo gehad de volgende dag (jij zal er langer op moeten wachten ivm Pasen en dat is balen ja) en ookal was die echo niet geheel geruststellend, ik ben wel blij dat ik die echo gehad heb toen. Het bloeden met krampen (ook met stolsels trouwens, veel komt precies overeen met jou) was bij mij vorige week zaterdagavond begonnen en begint nu een beetje te verdwijnen, maar heel langzaamaan, dus kan inderdaad een week duren. Je zorgen maken helpt het niet echt, stel dat er niks aan de hand is dan heb jij stress en dat is niet goed voor de zwangerschap, dus probeer het over je heen te laten komen en afleiding te zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.... Maar het is dus echt zo dat je weinig kan doen, alleen maar afwachten. Ik moet nu ook afwachten op een 2e echo, die wordt 2 weken na de 1e echo gemaakt, en geloof me: die 2 weken sluipen voorbij, om gek van te worden soms. Het kan nog alle kanten op hoor, dat moet je wel inzien. Het kan nog goed gaan en het kan fout gaan. Ik wens je veel sterkte en vooral 'geduld'. Laat hier even weten hoe het verder verloopt. liefs Lente2012
Hoi Lente, gelukkig maar, hopelijk blijft het ook goed gaan natuurlijk. Pfff nog ruim een week wachten op een echo he? Ik ook . Bij mij is het bloeden nu langzaamaan aan het stoppen, dat geeft me toch wel hoop op een pseudo menstruatie. Maar ik weet het pas zeker over anderhalve week. De 18e moet ik voor m'n echo, maar misschien dat ik dinsdag nog even bel om te vragen hoe of wat. Sowieso als het bloeden niet helemaal gestopt is. Ik hoop ook dat het bij jou goed blijft gaan natuurlijk, heel veel sterkte met wachten!!! Liefs
Goedemorgen dames, Ik heb gebeld met het ziekenhuis en ik kan straks om 11.30 terecht. Ik ben benieuwd. Het bloeden is sinds gisterenavond rond een uur of 21.00 gestopt en vannochtend ook niets gezien. Kan een miskraam zo snel gaan...??? Morgen ben ik 6 weken als het niet korter is. Ik laat jullie weten hoe en wat.
Ik heb vorige week maandag een spoedecho gehad ivm bloedverlies en krampen, en meteen een afspraak voor 2 weken later gemaakt. Vandaag belde ik of het misschien eerder kan, maar dat kon echt niet, dan zat er echt te weinig tijd tussen. Toch lees ik hier wel eens dat sommige wèl na een week een echo krijgen. Ik heb hele rare diensten volgende week, dat wist ik vorige week nog niet, en veel te weinig personeel. Ik moet vrij vragen middenin mijn dienst, krijg ik denk ik gezeur over. Maar ik geloof dat je wettelijk gezien wel onder werktijd naar de verloskundige mag he? Baal wel dat ik niet eerder voor die echo kan... Voor het weekend nog. Ik ga in ieder geval niet later, alleen voor m'n werk. Als het slecht nieuws is zal ik gewoon weer terug naar mijn werk moeten en nog 5 uur moeten werken tussen de mensen pppfffff...
Niks teruggaan naar je werk!! Ben jij gek. Ik zit nu ook thuis (helaas gisteren het vruchtzakje verloren ). Jammer dan dat je gezeik krijgt, jouw gezondheid is veel belangrijker dan werk.
Lente2012, ik hoop voor je dat je beter nieuws hebt dan ik. Vandaag de echo gehad en ze zei dat er geen zw is, met andere worden het is helemaal schoon. Ik had al een voorgevoeld at het niet goed zou zijn want zeg nou zelf zolang bloeden ??????? Edge wat spijtig voor je, had je laatst gehoord dat er een klppend hartje is verlies alsnog het vruchtje. Ik hoop bid voor betere tijden voor alle dames die dit hebben meegemaakt.