Ik heb gisteren net te horen gekregen dat ons 'kindje' gestopt is met groeien tussen de 5 en 6 weken..... ik zou vandaag 1o weken zwanger moeten zijn. Maar nou vraag ik mij af of je nou extra vruchtbaar bent na een miskraam door de hormonen in je lichaam? En hoe snel waren jullie weer zwanger na een miskraam? Groetjes Liesje
als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen meid.. ik weet precies hoe je je voelt. Ze zeggen dat je extra vruchtbaar bent.. maar of dit waar is.. Ik zou het je niet kunnen zeggen. Ik ben 19 april gecuretteerd, 18 mei waren de duivels er.. en afgelopen zondag.. 17 juni.. had ik weer een positieve test in handen... kuz
ik hoef waarschijnlijk niet gecurreteerd te worden omdat alles nu vanzelf loskomt (en hoe!) dan ben je inderdaad snel weer zwanger geworden zeg.....ik hoop dat ik dat ook ben.... heeft iemand hier nog meer ervaringen mee?
je lichaam kan vatbaarder wezen voor een zwangerschap maar houd je er niet teveel aan vast. Dan ben je alleen maar teleurgesteld als het wel langer duurt. Bij mij duurde het steeds een jaar en nu de laatste keer (na de 3e miskraam) 9 maanden.
na 5 weken na mijn miskraam kwamen de duiveltjes en 4 weken erna weer. zoals je aan mijn banner kan zien ben ik weer zwanger! sterkte voor dit moment,doe lekker rustig aan.
Ik zelf geloof daar niet zo in dat je vruchtbaarder bent na een miskraam of een missed abortion. Eerste keer in 6de ronde zwanger toen miskraam met 9 weken en daarna in ronde 7 weer zwanger. Het is echter bij iedereen anders, maar in een bepaald topic hier onder miskraam zijn we met een heel stel meiden waarbij het allemaal langer heeft geduurd/duurt dan de eerste keer voordat we weer zwanger waren.
Bij mij was dat 1x 't geval...in Okt miskraam en in Dec weer zwanger (maar dat werd ook een miskraam) Nu ben ik alweer 6 mnd verder en nog niet 1x zwanger geweest. In elk geval heel veel sterkte meis!
Ik zou het niet kunnen zeggen, sommigen beweren van wel... Ik heb vorige maand een miskraam gehad na 8-9 weken en hoop in ronde 2 weer zwanger te zijn, we zullen zien... We hebben de voorbije maand heel rustigaan gedaan omdat het psychologisch nog een beetje moeilijk was maar volgende maand gaan we ervoor Veel sterkte met het verwerken van je verlies!
Ik geloof er ook niet in. Was na 6 maand zwanger, dit eindigde na ruim 9 weken in een miskraam en curretage. Dat was in juli 06. Daarna ben ik niet weer zwanger geweest, en bijna een jaar verder! wens je veel sterkte! En hoop voor jou natuurlijk dat je snel weer zwanger bent! Liefs Sara
Ik geloof hier ook niet zo in. Ik ben altijd al heel vlot zwanger geraakt, en na de miskraam is dat niet veranderd. Bij mijn 1 zwangerschap was het in de 1e ronde raak, bij mijn tweede zwangerschap in de 2e ronde. In deze 2e zwangerschap kreeg ik na 8,5 week een miskraam. 3,5 Week na de miskraam werd ik ongi, en nu ben ik in de 2e ronde na de miskraam weer zwanger. Veel sterkte meid, om dit alles te verwerken en een plekje te geven!
ach ik mocht de eerste keer niet klagen over hoe snel ik zwanger was ik hoop alleen dat het nou weer zo makkelijk mag gaan ik ga er nu weer helemaal voor ook al is de miskraam pas gisteren geweest!
Ha Liesje, Echt heel naar voor je. Ook ik weet hoe het is, ongeveer zelfde verhaal als jij. 2 mei heb ik de miskraam gehad, op natuurlijke wijze. Nu 7wk geleden. Gister een test gedaan en ik blijk weer zwanger te zijn! Nog wel erg onwerkelijk. Ik weet niet of het klopt dat je extra vruchtbaar bent na de miskraam ivm het hormoon. Ook heb ik na de miskraam geen seks gehad om de baby, maar gewoon voor de seks, ha,ha. Wist ik veel wanneer mijn eisprong zou zijn! Wie weet klopt het verhaal. Maar ja, ik had het zelf totaal niet verwacht en er ook geen rekening mee gehouden. Dus was gister best verbaasd. Ik hoop dat jij in een van de komende maanden ook weer een positieve test mag zien!
ik ben sinds gisteren al volop aan het bloeden en ik heb het idee dat het vandaag al iets minder wordt dus ik hoop dat het een beetje gauw voorbij is zodat ik verder kan gaan en ik hoop inderdaad dat ik ook zo gauw weer zwanger ben... ik zal wel heel bang zijn voor een miskraam de volgende keer dat ik zwanger ben maar dat ik volgens mij normaal.... gr. Liesje
Bij mij een beetje hetzelfde verhaal als bij mom2bofnie. Ik heb op 4 mei een miskraam gehad en ben nu alweer bijna 7 weken zwanger. Direct in de eerste ronde na de miskraam dus weer. Maar ik werd ook gelijk de eerste ronde na het stoppen met de pil al zwanger. Ik denk dat het per persoon verschilt, de een is misschien wat vruchtbaarder dan de andere. Als je er gelijk weer voor wilt gaan moet je dat lekker doen, zodra je bloeding gestopt is. Bij mij hielp het wel om gelijk weer naar de toekomst te kijken en opnieuw te gaan proberen. Ben nu alleen af en toe wel wat gespannen of het goed zal blijven gaan.
veel sterkte met je miskraam ik vind het behoorlijk heftig ik heb 16 januari een miskraam gehad na bijna 6 weken zwanger te zijn en 13 februari had ik weer een positiefe test ik denk wel dat je vruchtbaarder bent al vond ik het wel heel erg moeilijk om gelijk weer zwanger te zijn had mn miskraam nog niet verwerkt want hoe blij ik ook ben dat ik weer zwanger ben denk nog steeds ......of ik had 5 weken langer zwanger geweest
pff ik zou vandaag ook 10 weken zijn, bij mij is vruchtje ook gestopt met groeien bij 6 weken.. 12 juni echo gehad waaruit dat bleek, 15 juni gecuretteerd. nu nog beetje bruinig verlies. 4 juli nacontrole, daarna mogen we weer klussen.. was nu in 2x zwanger, we gaan er na 4 juli ook meteen weer voor, dus ben benieuwd wanneer ik dan zwanger ben... ik duim iig voor je!
ik hoef gelukkig niet gecurreteerd te worden heb gisteravond alles verloren, wist niet dat dat zo'n pijn zou doen ik moest overgeven van de pijn maar volgens mij moet ik me vanaf hier alleen maar beter gaan voelen en dan kunnen we er weer voor gaan!
Hoi Ik heb 25 mei mijn eerste echo gehad en toen bleek dat het vruchtje ook met 6 weken gestopt was. Ik ben op 1 juni gecureteerd. Wij hebben na het stoppen van het bloeden alweer sex gehad maar ik kan zo niet zwanger worden dus ik ga nu zo ie zo nergens vanuit maar moet morgen terug naar de gyn en hoop dat we weer mogen starten met iui. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. Veel liefs joyce
hoi Joyce, wat erg dat jij een miskraam hebt gehad terwijl je al zo moeilijk zwanger kan worden. ik was met een paar maand zwanger maar ja dat hoeft natuurlijk niks over de volgende keer te zeggen. ik verwacht morgen of overmorgen niet meer te bloeden en dan willen we er weer voor gaan. Maar ik blijf toch nog tegenstrijdige berichten horen over het wel of niet vruchtbaarder zijn na een miskraam. groetjes Liesje