Hoi allemaal, ik wil ook graag mijn verhaal kwijt. Ik heb al wel een topic hierover gevonden, maar die is gesloten. Begin dit jaar kwamen we erachter dat we zwanger waren! De twee maanden daarvoor had ik beide keren een vroege miskraam. Maar deze keer leek het goed te gaan. Wel had ik ontzettend donkere testen en heel veel last van kwaaltjes, dus ik dacht mss een tweeling door het hoge hcg. Met 8 weken een vroege echo, het kindje was iets kleiner dan 8 weken maar er klopte een mooi hartje en er was een mooie dooierzak te zien. 1,5 week later een echo, kindje was gegroeid, hartje klopte stevig, zag er allemaal goed uit. Met 12 weken een echo, daarna zouden we het goede nieuws bekent maken! Maar tot onze ontzetting geen kloppend hartje en een veel te klein kindje!! We waren er kapot van! Het weekend afgewacht, maar nog steeds geen bloedverlies of kramp, ik had er niks van gemerkt en het kindje was al 3 weken dood. Na het weekend wilde ik zsm gecuretteerd worden. Dit gebeurde dinsdag. Erg veel gehuild, maar de ingreep ging goed en er was volgens de gyn geen enkele reden waarom een volgende zs niet goed zou gaan. We besloten er gelijk weer voor te gaan. Maar een maand later werd ik gebeld door de gyn, uit het onderzoek bleek dat ik een partiele mola zs heb gehad. Ik moest bloedprikken en mag een half jaar niet zwanger worden. Het kwam als een mokerslag aan. Het hcg was bij het bloedprikken 3 weken geleden gezakt naar 37. Dit was heel netjes volgens de gyn. Volgende week weer prikken, hopelijk is het dan 0. Dan moeten we nog 2 maanden wachten met zwanger worden en moet het hcg op 0 staan, en dan mogen we er weer voor gaan. Gelukkig dus hopelijk toch sneller dan 6 maanden!
Meid je hebt al heel wat voor je kiezen gehad zo te lezen. Ik heb geen ervaring met een mola zwangerschap, maar ik wil je wel even een digitale knuffel geven.
Dankjewel Esther. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend he, kindjes krijgen. Ik zie in je onderschrift dat dat ook voor jou geldt helaas. Sterkte meid.
Heftig zeg... heel veel sterkte! Ik heb in oktober die diagnose gehad. Ik had 'gewoon' een slechte echo met 10 weken, nooit een kloppend hartje gezien (gelukkig). Mijn hcg was vrij snel weer normaal en eind december mochten we weer verder. Ik heb wel het idee dat mijn lijf na die curettage wat van slag was; het begint nu weer een beetje goed te voelen allemaal.
Ik heb er ook geen ervaring mee.. Ik wilde je even sterkte wensen en hopelijk staat je hcg komende week op 0 en vliegen de komende 2 maanden snel voorbij..
Bedankt Elf en Silverwings! Elf, hoe vaak heb jij bloed moeten prikken, wat waren jouw waardes en hoe vaak moest je hcg op 0 zijn voor je weer mocht proberen zwanger te worden? Mijn cyclus lijkt ook van slag. Ik ben gaan temperaturen maar kan er nog geen wijs uit worden. Na de curettage heb ik 18 dagen bloedverlies gehad en bleef mijn temp 2 weken hoog, toen een dipje en weer hoog. Dag 26 werd ik al ongi. Nu zit ik op cd 22 en nog steeds lage temp en dus geen ei gespot.
Ik weet niet meer precies wat mijn waarden waren Voor de curettage was mijn hcg 13.000 ofzoiets (ik was 10 weken onderweg) 17 dagen na de curettage was mijn ultragevoelige zwangerschapstest negatief. Heb na de curettage 3x moeten prikken (geloof ik), de eerste keer was het al heel mooi gedaald en de laatste 2x was dus eigenlijk alleen ter controle. Ik temp niet (toen ook niet), dus ik weet niet wat dat wil zeggen.. Als je hcg 0 mag je volgens de richtlijnen gewoon weer verder. Oncoline Misschien goed om even met je gyn te bespreken
Dankjewel. Ik had dat artikel van oncoline ook gevonden, maar mijn gyn vond 1x 0 hcg prikken te weinig, dat kon volgens hem een momentopname zijn. Hij wil voor de zekerheid 3 maanden 0 hcg geprikt zien om er zeker van te zijn, ondanks de richtlijnen op oncoline. Aan de ene kant begrijp ik zijn standpunt, maar het was wel een tegenvaller omdat ik op 1x 0 hcg prikken had gerekend/gehoopt. Fijn dat het bij jou ook goed gedaald was. Ik had drie weken na de curettage nog een posi zs test, maar een week later was het hcg dus 37. Afgelopen vrijdag getest en was er een nauwelijks zichtbaar streepje. Hopelijk dus over een week geen hcg meer.
Ik hoop dat 'ie snel op 0 staat en blijft En met die vage test klinkt het in ieder geval hoopvol. Ik vond/vind trouwens het psychische aspect van de mola/miskraam veel zwaarder dan de ingreep en natraject... Ik geloof dat ik er nu na 6 mnd echt pas overheen ben Hoe voel jij je verder?
Ik hoop het ook. Inderdaad psychisch is het heel zwaar. Ik voel me over t algemeen goed, maar t hakt er wel in. Ik heb veel zwangere vriendinnen op dit moment en dat is soms toch heel pijnlijk en confronterend. Ik denk dat het echt er overheen zijn pas komt in een volgende zs als alles dan goed mag gaan...
Ik heb er geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen. Hopelijk staat je hcg snel op 0 en kunnen jullie, na die twee maanden, weer verder.
Bedankt meiden! Elf hopelijk voor jou ook snel weer een positieve test en dat alles dan maar wel goed mag gaan!
Hoe is het nu? Ik heb ook gehad. Van in de dertig naar 0 duurde bij mij wel even. Toen ik onder de waarde van 5 was ging mij half jaar pas in. Ik hoop jouw dat je sneller zwanger mag worden. Helaas ben ik nog niet zwanger..