buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sappie1989, Aug 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sappie1989

Aug 4, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mensen,

Ik zit er helemaal doorheen, ik heb 1.5 week geleden een positieve test in mijn handen, helemaal happy de 1e keer raak, wat een geschenk.
    De verloskundige gemaild en gisteren de 1e echo hun dachten aan 7 weken aangezien mijn cyclus nogal onregelmatig is.
    Nou uitwendig was het niet goed te zien, bij inwendig zag ze alleen verdikt baarmoederslijm, kon 2 dingen beteken..of je krijgt je menstruatie of zwanger!
    Nou ze had al meteen in de gaten dat mijn baarmoeder erg ver na achter ligt, want niet erg is.
    Maar daardoor kon ze echt helemaal niks zien, nou een beetje teleurgesteld was dat, ik werd er onzeker van.
    Ik moest vandaag bij het ziekenhuis bloed laten prikken, de verloskundige belde mij zojuist op dat de waarde duiden op 6 weken zwanger.
    Dus een mooi resultaat!!
    Ze maakte zich zorgen dat ze met 6 weken niks kon zien op de echo, wat 2 dingen zou kunnen betekenen, of me baarmoeder ligt de ver/diep na achteren, waardoor het nog moeilijk te zien is, of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap pfff schrikken

Ik heb morgen om 14:40 een afspraak in het ziekenhuis, en daar willen ze het controleren het kan nog alle kanten op, ik heb ook geen rare klachten, beetje krampjes, pijnlijk borsten, aders op de borsten, meer witte afscheiding.
    Ik heb GEEN bloedverlies of ernstige buikpijn.
    Ik ben hier helemaal kapot van, en zie het licht door de bomen niet meer.
    Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
    Ik hoop op reacties van jullie

Veel liefst
    sabrina

2. Elly1982

Elly1982 Actief lid

Oct 27, 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zoals jij meegemaakt maar wel buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. ik verloor wel bloed, meende dat ik 2 weken ongesteld was daarom naar dokter en zodoende erachter gekomen dat het niet goed zat. Ik kan je wel gerust stellen dat als je dit ook hebt je gewoon weer zwanger kunt worden. bij mij hebben ze uiteindelijk een eileider verwijderd. 2 maanden na operatie was ik alweer zwanger voor onze zoon. en bij de eerste ronde voor baby nr 2 was het meteen raak. Dus weer zwanger worden hoeft geen probleem te zijn. hopelijk zit alles goed bij jou, maar mocht het niet zijn dan hoop ik dat mijn verhaal je een beetje gerust stelt.

3. sappie1989

Aug 4, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, ik heb alle symptomen van een zwangerschap, maar geen enkele symptoom van buitenbaarmoederlijk, nog geen druppel bloed verloren!
    Dus ik heb nog hoop, alleen die onzekerheid pfff

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik vind het niet geheel negatief klinken hoor meid!
    Snap ook niet dat je vk je "bang" maakt over een bbz terwijl dat nog niet bewezen is.
    Bij een bbz heb je echt pijnlijke klachten en is je hcg toren hoog!!
    Dat is in jou geval niet.
    Ze zegt "ongeveer" 6 weken,nou...als je 5 weken en een paar dagen bent is het heel normaal dat ze nog niks ziet.
    Je zegt 1,5 week geleden positief te hebben getest.
    Stel je was "vroeg" en nog een 4 wk zwanger dan ben je nu 5-5,5 week zwanger.

Probeer hoop te houden meid!;)

5. sappie1989

Aug 4, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je lieve berichtje, mijn hcg was 2580, zou dus neerkomen op ongeveer 6 weekjes.
    Aangezien ze 2 dagen geleden niks konden zien, maar het mooie was me baarmoeder ligt erg ver na achteren (dus richtig rug) dus mijn hoop is dat het daardoor zou komen.
    Vandaar dat zei dus ook met het zh heeft gebeld en die zeiden laat we een afspraak maken, en eens goed gaan kijken, want hun hebben natuurlijk ook beter apparaat om iets op te kunnen sporen.
    Maar wat ben ik bang pfff.
    Heb echt totaal geen rare pijntjes, alleen meer witte afscheiding, wat lage rugpijn af en toe, lichtje menstruatie krampjes, pijnlijk borsten met blauwe adertjes, begin trouwens nu ook al aan de zijkanten van mijn buik de aders, en nog geen druppel bloed verloren
    Dus eigenlijk niks raar...

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Mijn baarmoeder ligt ook ver naar achter. De waarschijnlijk reden dat ze bij mij met 8+3 alleen een vruchtzakje zagen zonder vruchtje.
    Heb wel wat pijn gehad in m'n linker lies maar dat was normaal.
    Met ruim 12 weken nog een echo gehad op mijn verzoek want ik zou een ma hebben. Maar daar zat een klein spartelend kindje ;)

Dus alles kan nog. En zo lang je nergens last van hebt en het niet overduidelijk in je eileider zit met alle risico's van dien zou ik gewoon even rustig afwachten wat er binnenkort op de echo te zien is :)

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Wat vervelend die onzekerheid he!
    Ik had ook helemaal geen klachten, voelde me juist echt zwanger. Het enige was dat ik dacht gewoon ongesteld te zijn geworden maar bleek achteraf toch door de bbz te komen terwijl ik geen buikpijn ofzo had.
    Mijn hcg was ook te hoog om nog niks te zien op de echo dus bij mij hebben ze een paar dagen afgewacht omdat ik geen klachten had. Hcg was weer gestegen en nog niks te zien dus toen hebben ze meteen geopereerd en het bleek in mijn linker eileider te zitten.
    Maar hou moed hoor want het kan goed dat het bij jou later te zien is ivm je baarmoeder. Of je bent korter zwanger maar dat is het lastige van een onregelmatige cyclus, ik ken het, erg vervelend.

Sterkte meid

8. sappie1989

Aug 4, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net terug uit het ziekenhuis, en al mijn zorgen waren voor niks...
    Ze heeft op de echo vast kunnen stellen dat het daar zit waar het moet zitten, gelukkig wat een opluchting, heb wel een traantje gelaten hihi.
    Na schating zou ik nu 5 weken en een paar daagjes zijn, en voor nu zag het er goed uit.
    Dus gelukkig is er niks ernstigs aan de hand, en iedereen bedankt voor de berichtjes en de steun.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Fijn!! :)

10. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Sappie
    Ik heb het vandaag ook meegemaakt en mijn bloed waarde duid op 5 weken nu willen ze zondag kijken wat mijn hcg doet en een echo maken .ik heb ook een baarmoeder die naar achter ligt. Hebben ze bij jouw gezegd dat het daarom niet zichtbaar is ik heb ook de zenuwen.
    Maar ben heel blij voor je dat het bij jouw goedgekomen is
    Liefs

Share This Page