Vandaag is de schrik me toch wel om het hart geslagen. Vandaag ben ik 7 weken zwanger. Rond 12 uur s middags kreeg ik ineens verschrikkelijke steken in mijn buik, ergens rechts onderin. Ik denk nog even: mijn stoelgang is niet best de laatste weken, dus misschien speelt het op. Maar de minuten verstrijken en de pijn wordt niet te harden!! En langzaam begin ik aan een blindedarmontsteking te denken. Ik moest niet aan een mk denken, omdat de pijn niet vergelijkbaar was met de eerdere mk. Ook heb ik met 6w4d een goede echo gehad, met kloppend hartje, dus was ik ook niet meteen bang voor een bbz. Goed, ik de dokter bellen, kan ik gelukkig terecht. Zij een paar dingen onderzoeken, zegt uiteindelijk dat ze een blindedarmontsteking niet kan toekennen, maar ook niet kan uitsluiten. Door naar de SEH, waar verder bloed wordt geprikt en urine getest. Als eerste komt de gyn en krijg ik een inwendige echo. Goddank is het vruchtje intact, gegroeid en nog steeds een kloppend hartje. Ze vindt wel wat vocht in mijn buik, maar niet schrikbarend. Vervolgens krijg ik een uitwendige echo. Precies op de plek waar het zo zeer doet zien we een cyste, gevuld met vocht. Deze is blijkbaar gaan draaien en dat heeft de pijn veroorzaakt. In ieder geval opgelucht. De pijn is enigszins weggetrokken (als ik me rustig houd). Voor nu wordt er even niks aan gedaan: de baarmoeder zal blijven groeien en de cyste gaan klemzetten, zodat het niet meer kan draaien. Wat een schrik zeg , sjongejonge!
Joh wat naar! Ik zou me ook dood schrikken. Wat een opluchting dat het meevalt toch? Gelukkig alles goed met de kleine. Lekker even rustig aan doen zou ik zeggen. Wat betreft de stoelgang, ik had daar ook erg last van maar gebruik nu dagelijks vezels(colon clean, mag gewoon bij zwangerschap, staat ook op de verpakking). Gewoon een eetlepel in een glas water en dan nog een glaasje water na en het helpt echt perfect! Je moet natuurlijk ook genoeg drinken gedurende de dag.
Oei, dat is minder! Waar in je buik zit de cyste? Ik heb er ook ooit een gehad die draaide, die zat in mijn eierstok. Daardoor moest ik direct de OK op...
Hey, het verhaal heeft een heel naar staartje gehad; ik was nog niet klaar met t schrijven van dit verhaal of de pijn kwam ineens 3x erger terug. Gillen van de pijn, echt waar. Op dat moment was mijn moeder, die de hele avond met mij was, net weer thuis en mijn vriend was nog niet thuis. Het was echt verschrikkelijk. Mijn vriend heeft op afstand de ambulance gebeld en was snel bij de SEH. Heb heel de afdeling bij elkaar gebruld. Morfine toegediend gekregen, toen konden ze me aanraken. Op de echo was het vruchtje goddank nog intact. Wat bleek, waarschijnlijk een gedraaide eierstok. Ik kon meteen door naar de ok. Na de kijkoperatie bleek de eierstok 2x om zijn as te zijn gedraaid en de cyste heeft zichzelf gedraineerd (vocht). Dus hebben ze de eierstok teruggedraaid. Een tijdje later werd ik wakker en is me het hele verhaal verteld door de artsen. Hele nacht en vandaag daar gebleven. Omdat de mogelijkheid bestaat dat de kapotte cyste geen progesteron meer afgeeft, ben ik aan de utrogestan gezet, voor de zekerheid. Vanmiddag nog 1 echo gehad en was t even zoeken (verouderd apparaat), maar uiteindelijk toch het vruchtje met kloppend hartje. Nu bijkomen op de bank/in bed en hopen dat het goed blijft gaan.
Nu gaat het ok! Alleen heel erge last van mijn buikspieren, lopen gaat heel moeilijk. Maar moet gewoon herstellen van operatie. Dus lig de hele dag op de bank en mn lieve vriend zorgt gelukkig heel goed voor me