Maak mezelf helemaal gek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door larisa1, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Hoi meiden,

Hebben jullie dat ook weleens dat je je zorgen maakt dat de kleine niet goed groeit etc etc. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger (2e zwangerschap) en nog nauwelijks een buikje behalve s avonds dan na het eten!

Ik maak me dan zo druk dat de kleine niet goed groeit, hebben jullie dat ook weleens?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee maar ik had ook al een buikje en voelde de baby al.
    Maar kan me best voorstellen dat je onzeker bent.
    Alleen je hoeft nog geen buikje te hebben he! En voelen al helemaal niet!
    Wanneer mag je weer voor controle?

3. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ik moet dinsdag weer op controle bij de Vk. Kunnen zij nu al voelen of de baby op groei lengte ligt?

Ik weet wel dat mn placenta voorligt (hebben ze op de echo gezien 1,5 week geleden) dat kan de reden zijn dat ik haar nog niet voel..

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze voelen in ieder geval waar je baarmoeder zit (of het goed groeit) en luisteren naar het hartje.
    Dat zal je waarschijnlijk wel geruststellen!
    Spreek je "angsten" wel uit naar je vk..

5. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    Meid maak je geen zorgen!
    Ik ben nu 20 weken zwanger en begin nu een beetje een buikje te krijgen. Alles gaat goed met onze kleine, grootte van de buik zegt in mijn geval dus niets ;)

Bij de één groeit de buik nu eenmaal sneller dan bij de ander.

En wat het voelen van je kindje betreft, als je placenta aan de voorkant ligt kan het wat langer duren voordat je je kindje voelt. Bij mij ligt de placenta aan de achterkant, maar ik voel de kleine ook pas sinds een week.

Geniet van je zwangerschap!

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als je placenta voor ligt en het is je eerste kindje is het heel erg normaal!

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik lees dat het je tweede zwangerschap is. Meid echt.. 16 weken is zonder de placenta aan de voorkant ook al vroeg met voelen..

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gewoon rustig aandoen, ik heb de kleine pas echt goed gevoeld met 23 weken en heb de placenta ook aan de voorkant liggen.

Had wel al direct een dikke buik maar maakte me ook echt wel soms zorgen omdat ik gewoon niks voelde op af en toe een kriebeltje na:(

9. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Zelfs bij mijn derde zwangerschap voelde ik ook nog niks met 16 weken en had ik amper een buikje. Dat zegt echt niks! De vk vertelde mij dat mijn baarmoeder naar achteren viel waardoor het minder opvalt de eerste weken. Zal het zoals eerder gezegd wel bespreken met je vk;)

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik had met 16 weken niet echt een buikje nog en een week later ineens wel! Zo snel kan het dus gaan :D
    Ik heb zelf een angelsound aangeschaft, kan je op onzekere momenten even hartje luisteren, werkt wel goed bij mij :)

11. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Toevallig heb ik daar bij mijn laatste bezoek het ook over gehad met de vk. Ik ben dan wel zwanger van de eerste, maar als ik soms foto's zie van andere zwangeren lijk ik een buik te hebben die sommige al met 12 weken hebben, en ik ben al 24 weken. De verloskundige heeft ook aan de hand van platen laten zien dat bij iedere vrouw de baarmoeder anders ligt. Soms ligt de baarmoeder naar achter, tegen je ruggengraat zeg maar, en bij sommige juist erg naar voren en zij krijgen dus meteen al een aardige buik. Maar wees niet ongerust! De kleine groeit er echt niet minder om!
    Ik het trouwens ook een placenta aan de voorkant. Je voelt je kindje dan ook pas later he zeggen ze!
    Ik voelde hem al wel met 16 weken, als kleine plopjes, maar nu met 24 weken krijg ik al echt fikse trappen dus we hebben denk gewoon een drukteschopper haha.
    Mijn man heeft ADHD.... Help ;)

12. Williewortel

Williewortel Actief lid

Hier het zelfde. De 5e zwangerschap en maakte me daar ook druk om. Zegt niets gelukkig

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik heb ook nog helemaal niks qua buik en op wat kriebels na (die wat mij betreft ook van mijn darmen kunnen komen) voel ik het ook nog niet. Maak je niet druk, er zijn genoeg vrouwen die pas showen na de 20 weken. Ook bij een tweede kan dat gebeuren, het komt alleen iets minder vaak voor. :)

14. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Dankjewel voor jullie lieve antwoorden!!

Mijn beiden ouders zijn vlak na elkaar overleden aan de k ziekte en sindsdien heb ik zulke angsten dat er wat mis met de zw.schap of met mn zoontje etc etc. Af en toe sla ik dan beetje door en ben blij dat ik het dan hier beetje van me af kan schrijven!

Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina