Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
  2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi meiden,

Hebben jullie een beetje lekker kunnen slapen?
    Lief van jullie, dat ik ook een beetje met jullie mee mag kletsen.

@triessie
    Bedankt voor je lieve woorden.

@conny,
    Tja heel vervelend, als er dan wordt geroepen oh een mk, ja die heb ik ook gehad. Terwijl een buitenbaarmoederlijke zwangerschap emotioneel en fysiek gezien toch echt zwaarder is. Een gewone mk ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar is toch anders.

@wwjc19.
    Oef, hoe ik heb het verwerkt: Heel veel praten met mijn partner. Met vriendinnen en met de kanjers van het IVF/ICSI gedeelte hier op de site. En ik heb heel veel gehad aan de behandelende artsen, die ook in hun privetijd, gewoon even belde om te vragen hoe het met me ging. Maar vergeten kan ik het niet, en de angst voor herhaling blijft. Het is gewoon een ontzettende nasleep geweest, zeker na de chemo. Ik denk dat ik wel duizend keer heb gevraagd aan de artsen, maar ik heb geen kanker toch? Het was gewoon angstig zeg maar! Ik zie dat jij behalve een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ook meerdere mk's heb gehad. Wat ontzettend vervelend voor jullie zeg.

Ik weet niet of ik mensen heb gemist. Maar vind het heel fijn dat jullie er zijn om ervaringen te delen.

Nu ga ik er snel vandoor, moet gaan werken.

Liefs,
    Elvira

3. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Weet niet hoe laat je je afspraak hebt Gizmoo...ik hoop dat je allllle vragen stelt die je wilt stellen en dat je litteken goed aan het genezen is...dussss....ik denk aan je! liefs

4. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi hoi, ik moet om 14.00 in het ziekenhuis zijn. Ben net pas wakker dus ik moet me gaan haasten, ben tegenwoordig niet zo snel meer... :oops:

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Dan heb je iig lekker geslapen hoop ik ;)
    Succes!

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Had ik t/m paar dagen geleden ook hoor. Alleen ligt het er bij mij ook aan dat ik tot 3-4 's nachts wakker lag. (Wel moe, niet kunnen slapen) En dan pas om 11-12 uit bed komen. Ben dus nu strikt voor mezelf en ga max om 22.30 naar bed en deze week wekker om 10u gezet. (volgende week 9u hoop ik) Slaap de afgelopen 2 nachten rond 1 uur, dus is al iets beter. Maar wel nog moeite met 10u op te staan :( :)
    Succes vanmiddag !

7. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey Wendy...wees niet te bang of er nog iets gaat komen...misschien heb je het toch al wel een plekje kunnen geven voor dit moment en wanneer het toch nog komt, laat het dan ook toe.. je merkt het vanzelf wel.

Ik merk dat ik er steeds beter mee om kan gaan.
    Afgelopen zondag zijn we op visite geweest met allemaal kleine kinderen...vriendin 11 wkn zwanger, baby van 3 mmd, baby van half jaar, eentje van 2 en eentje van 2,5 en 2 iets wat oudere kids....en oooo wat heb ik het zwaar gehad het was echt verschrikkelijk!
    De oudere kids ging oke want die waren er al...maar de kleinsten vond ik zwaar, ons kleintje zal er nooit tussen horen of zijn en dat besef maakte mij en mn man heel verdrietig. Ik heb dan ook heeel hard gehuild in de keuken en we zijn maar kort gebleven. Het intense huilen lucht op en ik heb het gevoel dat ik daardoor elke keer weer een stapje verder kom in verwerken.

8. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey Gizmoo, hoe is het gegaan?

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Zo daar ben ik dan eindelijk! Spreekuur van de arts liep 2!uur uit. Ontsteking zag er goed uit. Onderhuids zat ie nog (8cm) maar dat heeft zijn tijd nog nodig. Bacterien zijn als het goed is dood en het is nu aan het lichaam om de rest af te breken. Door deze ontsteking ben ik nog moeier dan ieder ander dus dat klopt op zich dan wel.Mn herstel heeft door die ontsteking gewoon wat vertraging opgelopen aldus de arts. 1 hechting die nog niet opgelost was heeft ze er direct uitgehaald. Omdat ik toch nog wel wat buikpijn heb en zij niet met zekerheid kan zeggen dat dat het mn darmen zijn moest ik ook gelijk bloed laten prikken om toch even mn hcg te checken.. Normaal doen ze dat niet indien de eileider is weggehaald maar desondanks wil ze uitsluiten dat er weefsel is achtergebleven. Ook moest ik gelijk urine afgeven. Morgen of vrijdag belt ze me hierover. Dus dat is wel spannend. Verder gaf ze aan dat mijn eileider al was gesprongen en dus geen redden meer aan. Als ie wel te redden was geweest had haar voorkeur het toch gehad om hem weg te halen want als ie beschadigd is en hij blijft zitten is er een vergrotere kans dat ik in de toekomst weer op die plek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijg. Er is overigens geen oorzaak gevonden in mijn geval, domme pech dus ook. De andere kant zag er goed uit en bij een volgende zwangerschap mag ik bij het zh een echo laten maken met vijf / 6 weken, is dat ok dan gewoon naar de vk.
    Na mijn eerste menstruatie mag ik weer zwanger worden. Ze gaf me alleen als tip om goed naar mijn lichaam te luisteren en dan te bepalen of het inderdaad goed is om er dan weer voor te gaan.

30 januari a.s. weer terug voor de eindcontrole. pff tot zover, wat een verhaal he?

10. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha..wauw 2 uur uitlopen, dat is niet niks!
    Wat heb je een hoop info gekregen zeg...fijn dat ze alles goed uitlegt en je ook meteen de info geven die ze normaal met de eindcontrole geven. En tsja...wel fijn dat het 'pech' was he...
    Ben je nu wat meer gerustgesteld, hope so!
    Inderdaad spannend dat ze je vrijdag gaan bellen, denk je zelf dat er iets nog niet goed kan zijn? Of maak je je geen zorgen?
    Jij mag al eerder voor een echo wanneer je weer zwanger bent, ik pas met 7 a 8 weken, gek dat er bijna 2 wkn verschil in zit. Fijn dat je 'maar' 1 ongi hoeft af te wachten, laat die dus maar komen dan is dat ook voorbij geweest.
    Wat vind je er zelf allemaal van?

11. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He triessie, jij bent ook echt een trouwe forumlezer he? ;) Ik ook hoor dus ik kan het zeggen! Ja tis inderdaad heel fijn dat ze zo duidelijk is, heb ook zelden zo een relaxte arts meegemaakt gewoon op dr gemak (nee daarom is ze niet uitgelopen, ze had een spoedoperatie) alles vertellen, dat viel niet tegen. Tja wat vind ik er zelf van? Enerzijds geruststellend, ze gaf me echt goeie hoop ( des te harder de klap als... :( ) dus ben enerzijds wel opgelucht. Anderzijds wel spannend dat ze toch bloed laat afnemen en mn urine laat onderzoeken hmm dat vind ik toch wel spannend en baart me ook wel weer zorgen.

Maarre hoe is het met jou vandaag?

12. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    O ja dat vergat ik nog. Mn leidinggevende belde vandaag nog. Dus effe mee zitten babbelen zegt ie in zijn verhaal: ja dan kom je over een aantal weken pas even een bakkie doen.. huh> aantal weken? die verwacht me voorlopig niet terug.... arts gaf ook aan om tot eindcontrole te wachten zeker ook omdat ik zo moe ben. Als ik eerder ga werken kan dat lichamelijk geen kwaad maar volgens haar kom ik dan nooit over die vermoeidheid heen..

13. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    hey andere 'trouwe forumlezer' ...hihi...

Wel een goed iets dat ze je wel weer even controleert en je dus bloed en urine laat afnemen, ze neemt je serieus...
    Heerlijk dat je leidinggevende je de tijd geeft, dat doen ze bij mij ook en daar ben ik zoooo dankbaar voor, daardoor heb ik echt mn tijd en ruimte kunnen nemen. Inderdaad lichamelijk zal het miss wel weer kunnen, maar van binnen in ons hoofd en ons gevoel moet het ook kunnen. Neem lekker die tijd...en wanneer je weer wat meer naar buiten gaat dan kun je ook wat ontspannende dingen gaan doen, even afleiding krijgen , werk wacht wel op je en dat begrijpen ze dus maar al te goed, toppie!

14. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Wel goed... ik heb mn eerste zw testen besteld...beetje tegenaan zitten hikken maar toen dacht ik: of ik het nou nu doe of over een week!
    Ik merk dat ik weer verder probeer te gaan en denk na over een volgende zwangerschap. Het is zelfs mogelijk dat het miss wel deze maand al raak is mocht het allemaal wel heeeel gunstig uitpakken en met dat idee ben ik al weer wat waakzamer over mn lichaam en bedenk ik me welke symptomen ik in oktober had.
    Verder ben ik vandaag in bad gaan liggen met mn boek, die ligt maar te liggen en ik vind het normaal heerlijk om te lezen alleen heb ik er nu nog steeds de concentratie niet voor...maar in bad lukte het me om3 hoofdstukken te lezen...jippie!

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Gizmoo,

Dacht al wel dat ze je niet zou laten werken :)
    Vind het een slim idee om even lekker je tijd te nemen. Fijn dat ze bij jullie op je werk zo meelevend zijn. Ik heb natuurlijk al vrij snel gebeld (2wk) dat ik weer wilde werken. Wel maar halve dagen en het is even morgen en vr afwachten hoe goed het gaat. Anders doe ik volgende week ook alleen halve dagen. Het is ook fijn om te weten dat als het niet gaat ik gewoon naar huis kan gaan.

Triessie, mij was gister al opgevallen dat je schreef na 7-8wk eerste echo bij de gyn. Ik hoop dat de mijne eerder is, aangezien ik nu bij ongeveer 6wk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en geopereerd ben. Dus lijkt mij dat het veel eerder moet zijn. Geloof dat hij zei meteen als ik zwanger testte...(dus zal rond 4,5wk zijn)

16. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Idd fijn dat je naar huis kan wanneer je denkt dat je dat nodig hebt wendy..ook doen dan he!

Ik heb er gister niet bij stil gestaan bij gyn over de 7/8 wkn echo, inderdaad ik had mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap operatie met 7.5 wkn...hmm
    .... kunnen ze eerder dan wel wat zien in de baarmoeder vraag ik me nu af?

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Heb van iemand (gyn?) gehoord dat ze wel kunnen zien of er vruchtje in de baarmoeder zit. Moet ook wel, want vanaf iets van 6wk kunnen ze soms hartje zien kloppen......

18. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Wanneer het zo ver is dan zal ik wel een telefoontje plegen en kijken wat ik eruit kan halen. Gyn had al wel gezegd dat als ik zou bellen voor een afspraak dat ze vaak moeilijk doen omdat ze normaal niet zo vroeg echo;s maken en dat ik meteen moest vertellen dat ik eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad.....ja ze zei echt 7 a 8 weken een echo...als mn man thuis komt eens aan hem vragen wat hij heeft gehoord!

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @triessie, als het raak is gewoon meteen bellen met de gyn denk ik. Bij mij zeiden ze dat ook. Met vijf weken kunnen ze dan nog wel geen hartje zien kloppen, maar kunnen ze wel een vruchtzakje zien zitten. Als het goed is dus op de goede plek! Ik zou gewoon meteen bellen zodra je weet dat je weer zwanger bent en een echo vragen.

Ik ben vandaag naar de IVF-intake geweest. We mogen begin maart beginnen met ICSI. Gelukkig maar dat we nu een datum hebben om naar uit te kijken! Ik begin weer een beetje hoop te krijgen.

@Gizmoo: gewoon de tijd en de ruimte nemen meid om te herstellen. Mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap was op 14 september en op 10 oktober geopereerd. Half december ben ik met 2 uur per dag begonnen en pas sinds afgelopen maandag 4 uur per dag. Zo moet ik het langzaam opbouwen. Het is best pittig blijkt wel. Tuurlijk reageert iedereen anders op een operatie of een behandeling, maar je moet vooral goed naar je lichaam luisteren. Doe het rustig aan. Een goede leidinggevende weet dat dit echt lang de tijd nodig heeft om te herstellen.

@allemaal: geniet van het leven! Geniet van elkaar! Ik reageer hier misschien niet iedere dag maar ik denk aan jullie!

Liefs en een knuffel,
    Josien

20. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi meiden! Zo wat een reactie allemaal zeg, leuk! ja ja triessie de zwangerschapstesten, eng maar ook spannend op een hele leuke manier toch? Ik kan niet wachten dat we hopelijk in de toekomst allemaal zwanger zijn, dat zou wel heeeeel leuk zijn he. Vanaf vijf weken is inderdaad gezien waar het vruchtzakje zit, meer niet maar dat is voor ons ex buitenbaarmoederlijke zwangerschap'ers al genoeg natuurlijk. We gaan in ieder geval voor elkaar duimen toch!

Deel Deze Pagina