Waarom hebben ze btw geen forum met het onderwerp 'vraag het aan de gynaecoloog of fertiliteitsarts' : Zou een uitkomst zijn voor ons Monique! Kunnen we daar om een second opinion vragen. Ik ga maar weer naar bed...
Hoi meiden Moray vind het ontzettend stom dat de ha je niet wil doorverwijzen. Misschien dat er iets kleins aan de hand is dat het niet wil lukken, maar dan weet je het gewoon. Soms kunnen artsen zo onmenselijk zijn. Kan me voorstellen dat je niet na 1 maand proberen zwanger worden gelijk naar de gyn moet maar je hebt een bbz gehad is ook niet niks wat er in je lichaam gebeurd. Bah meis heb het met je te doen hoor!. Kun je trouwens niet zelf contact opnemen mij gyn en leg het hem voor. Dilady foei toch dat je je zo hebt laten gaan haha. Nee geintje meis heerlijk toch moet toch zo af en toe kunnen. Nou hier volgende week maandag mijn NOD. Sinds gisteren zere (.)(.) en gisteren zonder enige reden duizelig. Ook al zijn we niet gericht aan het klussen maar ook deze ronde toevallig geklust in mijn vruchtbare dagen. Ben erg benieuwd maar ga er gewoon vanuit dat ik ongi word. Liefs Sbabe
Hoi Sbabe, Ik heb ook maandag mijn NOD-dag! Kunnen we samen aftellen.. gezellig! Zou toch een heeeele mooie start zijn van het nieuwe jaar he? Ik vind dat we het dik verdiend hebben met z'n allen! Toch heb ik nog geen tekenen dat het raak is.. . Heb wel veel honger, maar dat zal wel door het koude weer komen. Laten we met z'n allen flink duimen
Tekenen? Wat is dat nou voor woord? Laten we het maar op tekens houden, zal wel door de drank van eergisteren komen..
hey meiden, Ik verbaas me ook echt over de hele procedure die mijn HA aanhoud, we hebben ons voorgenomen het nog een half jaartje te geven, mocht ik in die tijd nog niet zwanger raken(wat ik toch echt wel hoop!) dan nemen we ons zelf contact op met de gyn, of schakel ik een andere huisarts in. Ik hoop gewoon echt dat het allemaal niet nodig is..pffft dat gedoe dan allemaal. Laten we gewoon maar hopen dat 2009 een goed jaar gaat worden, voor iedereen! Dilady..nou zou wel van pas komen idd een gyn of fertiliteitsartsforum, kunnen we daar ook onze vragen kwijt. Lekker wezen stappen, heerlijk ff los gaan moet ook kunnen hoor! Nou mijn ei zit er ook aan te komen dus we gaan er maar weer tegen aan!. Voor de meiden voor wie hun NOD eraan komt, ik duim hard voor jullie! liefs, Monique. Oja en fijne jaarwisseling morgen! uikijken he
Hey Dilady Nou ik ben het er helemaal met je eens zou idd een mooie start zijn van het nieuwe jaar. Ik ga megahard voor ons duimen meis. Liefs Sbabe
Hoi dames Hier nog een die mega hard voor jullie gaat duimen dat jullie allemaal een wonder in de armen mogen sluiten in 2009! Ik wou jullie allemaal alvast een heel fijn uiteinde wensen voor morgen. Dikke kus Chantal
Hallo allemaal, Ik heb 18-11-08 ook een operatie gehad vanwege een bbz. Ik was 9 weken zwanger en mijn rechtereileider is nu weg. Ik heb het er nog heeeel moeilijk mee. Ik denk zo vaak eraan. Ben bang dat ik nooit meer zwanger kan worden of als het wel gebeurt dat het dan weer fout gaat! Ik wil er graag over praten maar weet niet met wie. Mijn omgeving is allang weer verder gegaan met het leven. Dat moet ik ook doen maar het lukt niet echt heel goed. Hoe hebben jullie het een plekje gegeven en afgesloten (Soort van)?
Hoi RubY Welkom meis en natuurlijk mag je hier meepraten. We weten hoe je je voelt omdat we allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. Wat ontzettend sneu dat jij dit ook hebt moeten meemaken. Maar voor jou goed om te lezen dat er vele meiden weer zwanger zijn geraakt na de bbz en dat het bij veel ook gewoon goed gaat. Hier helaas heb ik al 3 miskramen gehad na de bbz maar volgens gyn heeft het daar niet mee te maken. Met 1 eileider kun je gewoon op een normale manier zwanger raken omdat je goeie eileider de eisprongen automatische overneemt. Meid ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, hopelijk dat je het een plaatsje kan geven. We zijn hier voor je! MEIDEN VOOR IK HET VERGEET ALLEMAAL DE BESTE WENSEN VOOR HET JAAR 2009. DAT HET VOOR ONS ALLEMAAL EEN SUPER JAAR MAG WORDEN. OOoow weten jullie wat ik ga doen. Ga een tattooage zetten met 4 sterretje. Heb al een voorbeeld getekend wat er op moet komen. Deze 4 sterretjes staan voor mijn miskramen en bbz. Op deze manier draag ik ze voor altijd bij me. Liefs Sbabe
Goedemorgen. Voor iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar dat het maar een heel vruchtbaar jaar mag worden. Ruby wat vreselijk dat je dit ook mee hebt moeten maken Ik was ook erg bang om nooit meer zwanger te kunnen raken ik ben augustus geopereerd aan een bbz en ben inmiddels weer zwanger alles is nu goed. Ik hoop dat het je wat helpt meid. Zoals Sbabe al zei we zijn er voor je. Sbabe wat een leuk idee de tatoo waar ga je hem zetten? Liefs Chantal
Hoi Hoi Channes ik zet heb hem op mijn schouderblad!. Ik heb namelijk al een tattoo op mijn rechterbovenarm dus vond het niet mooi om hem op de andere bovenarm te zetten. En schouderblad leek me een mooi plekje. Niet te opvallend maar wel heel bijzonder voor mezelf Dilady hoe staat het er bij jou voor al kwaaltjes! Nou hier vreselijk emo bah ik kan om de haverklap liggen janken en mijn (.)(.) doen zeer aan de zijkanten maar voor de rest nergens last van. Liefs Sbabe
Hallo, Iedereen de allerallerbeste wensen voor 2009 en dat het maar een heel vruchtbaar jaar mag worden met heel veel mooie kindjes! Ruby, welkom hier, klote dat je het jou ook is overkomen. Kijk maar naar wat Chantal zegt en probeer langzaam weer je lichaam te leren kennen. Ik heb voor de 'bevestiging ofzo' er maar flink wat ovulatietesten enzo tegenaan genald, dat weet je in ieder geval zeker wanneer en hoe. Sterkte meisje. Hier wel buikpijn, ook pijn (.)(.) en nog steeds veel honger. Sbabe, blijven duimen! Mijn pendel bij Caruli zegt januari jongetje.. zou geweldig zijn! Heb gehoord dat Caruli het vaak goed heeft. O ja, heb ook schoonmaakwoede, maar dat zal het goed voornemen misschien wel zijn. Groetjes Didi
hoi, Bedankt voor jullie reacties. Is inderdaad toch fijn om te horen dat er meiden zijn die gewoon weer zwanger zijn geraakt en geen BBZ! Voor mij was het de eerste keer dat ik zwanger was dus de schrik zit er flink in. Ik wil ook zo snel mogelijk proberen om weer zwanger te raken maar ben nog steeds niet ongesteld geworden helaas. Ik vraag me alleen soms af of ik zwanger wil worden om dit zsm te vergeten. MAar aan de andere kant denk ik dat het juist een goede manier is om het te vergeten. WE wilden graag een kindje en dat willen we nu nog steeds dus.. Duurde het bij jullie ook zo lang voordat de cyclus weer begon (bij mij nu al 6.5 week). Trouwens de beste wensen en voor iedereen die weer zwanger is Gefeliciteerd
hey meiden, allemaal de beste wensen voor 2009, hopen dat het voor iedereen een goed(vruchtbaar) jaar gaat worden! Ruby..balen meid dat ook jij dit heb moeten meemaken, gun jezelf alle tijd om dit te verwerken en praat er zoveel mogenlijk over, hier kan je altijd je vragen/onzekerheden kwijt, we hebben tenslotte allemaal hetzelfde meegemaakt. Ik heb zelf februari 2008 een bbz gehad, dit was ook bij mij mijn eerste zwangerschap. We zijn gelijk weer aan het proberen gegaan alleen helaas tot nu toe nog geen resultaat Ik blijf positief maar heb het er soms ook heel erg zwaar mee. Sbabe..leuk een tattoo ik heb er zelf ook twee. Balen dat je ff een emo dipje heb..Knuffel voor jou.. en misschien is het wel een voorteken.... Dilady..mijn duimen draaien ook voor jou meid! Nou hier licht streepje op mijn ovutest dus gaan we maar weer knallen haha.. liefs, monique
HOi meiden Moray knal maar lekker raak meis!. Veel klusplezier meis. Maar eehhh hier is de eerst bruinspotting ontdekt dus hier over paar dagen weer ongi. Misschien toch de volgende ronde iets meer ons best doen haha. Hierboven het voorbeeld van mijn tattoo die ik zelf gemaakt hebt. Deze komt op mijn schouderblad te staan. Mooi he!. Ik ben er trots op en nu nog plaatsen en dan ben ik helemaal blij Liefs Sbabe Liefs Sbabe
VOOR IEDEREEN EEN HEEL GELUKKIG EN VOORAL VRUCHTBAAR 2009! @ Sbabe: Wat een mooie tattoo, echt heel mooi gemaakt! @ Ruby: Heel erg dat je dit ook hebt moeten meemaken. Ik had vlak na mijn operatie (ook de re-eileider weggehaald) al snel het gevoel dat het goed zou komen, al werd dat al heel snel steeds minder. Ik ging me steeds meer zorgen maken, ookal zeggen ze dat het allemaal prima goed kan gaan na een bbz. Gelukkig ben ik nu weer zwanger, en mocht ik heel snel komen voor een echo, omdat ik me erg veel zorgen maakte. Nu zit het wel goed, dus het kan echt. Ik leef met je mee! Voor ons is 2009 heel goed begonnen. We mochten vandaag nog eens naar het ziekenhuis omdat er de vorige keer alleen een vruchtzakje te zien was (maar wel in de baarmoeder dus!). Nu was er duidelijk een "garnaaltje" te zien, met ook al een kloppend hartje. Ik wist niet dat je dit al kon horen zo vroeg, heeeeel speciaal dus! Mijn schoonzusje moest vandaag weer bloedprikken, en haar hcg was gedaald tot 31. Nu waren ze tevreden, al moet het nog verder zakken. lijk toch allemaal goed te komen dus! Heel fijn voor haar, heeft ze (na 2 maanden ellende) wel mooi haar eileiders kunnen behouden! Nogmaals: alle goeds vor 2009! Groetjes, Sandra
Hoi hoi Sbabe super mooie tattoo echt heel erg mooi. Monique knalse he hihi. Ruby ik was 28dagen na de operatie weer ongesteld maar het kan idd even duren. Sandra super he een kloppend hartje wij mogen dinsdag weer heen voor echo heb er echt zin hihi. Wij hebben gister een bad uitzet gekocht een lime kleurige dat is het eerste hihi. Verder is alles goed heb nergens last meer van ben lekker aan genieten. Dikke knuff voor jullie Liefs Chantal
Hey meiden, Ik moest even terug lezen, maar ik ben weer op de hoogte...! Allereerst wil ik jullie allemaal een heel vruchtbaar en gelukkig 2009 toewensen...! Moray, wat vervelend dat die HA je niet wil doorsturen..! Misschien over een aantal maanden gewoon eens zelf een afspraak maken met de gyn.!Je bent er toch bekend! Nou, ik hoop eigenlijk dat het helemaal niet nodig is, en dat we ook jou snel mogen feliciteren met een zwangerschap. Sbabe, Wauw...wat een ontzettende mooie tattoo!Ik vind het een prachtig gebaar, en zo zul jij jouw sterretjes nooit vergeten. Ik heb zelf geen tattoo, had alleen wat oorpiercings en een navelpiercing..!Helaas moest die voor de operatie eruit en daarna heb ik hem ook niet meer ingedaan. Hey, jammer dat je weer ongi word...!Volgendem aand toch beter je best doen,meid! Chantal, leuk he?Die uitzet bij elkaar sprokkelen?Mijn mannetjem oet echt zijn hand op de knip houden, want ik blijf echt aan de gang. Doordat het vantevoren allemaal zo mis is gegaan, genieten wij er dubbel zoveel van. Ik ben echt heel blij om te lezen dat het ook bij jou allemaal goed gaat. mama van Josje, Fijn dat ook jullie het jaar goed begonnen zijn...!Prachtig he..?Zo'n klein garnaaltje met een kloppend hartje...! Het is en blijft een groot wonder..! Geniet er maar lekker van..! Ook nog sterkte met je schoonzus...! Ruby, Wat een vreselijk verhaal weer...! Nou meid, zoals je ziet kun je gewoon zwanger worden na een BBZ. Ik heb eeb jaar geleden een BBz gehad, en ook bij mij hebben zem ijn linkereileider moeten verwijderen. De verwerking doet ieder op zijn eigen manier, maar ik raad je aan om er veel over te praten..dat lucht op. Ik was gelukkig vrij snel weer opnieuw zwanger en alles gaat nu goed, dus probeer je ook daar een beetje aan vast te houden. Ik had trouwens ook na de BBz een vreselijke onregelmatige cyclus. Ik werd de eerste keer ongi na 3weken.., en daarna had ik cyclussen van 5 tot 9 weken..! Niks van te zeggen dus, want ook dat is bij iedereen verschillend. Nou, met mij gaat het verder wel goed. Afgelopen week was het voor mij een jaar geleden dat ik ben geopereerd....! Ik heb deze dagen veel moeten huilen, en ik schrok er eigenlijk van hoeveel het nog met me deed. Toevallig had ik ook nog op de dag zelf, om precies dezelfde tijd als dat ik een jaar eerder ben geopereerd, een afspraak met de diabetes-verpleegkundige in datzelfde ziekenhuis...! Tja...ik zit er gelukkig nu heel anders bij, als een jaar geleden, maar ik ben er wel achter, dat ik de BBZ nog steeds niet helemaal verwerkt heb..! Waarom moest het toen bij mij zoooo fout gaan?Dat is de vraag, die ik mezelf de afgelopen week vaak heb gesteld. Ik wil en kan ons eerste sterretje toch ook niet zomaar vergeten, ondanks dat het nu allemaal goed gaat? Verder heb ik mijn zwangerschapssuiker aardig onder controle, en ik moet mezelf nu 4x p. dag zelf prikken om in de gaten te houden wat mijn glucose doet. Ben op streng diabetes-dieet en zolang ik me daar aan hou, kan ik het goed onder controle houden. Nou, dat was weer een heel verhaal..... Heel veel dikke knuffels voor jullie allemaal! Liefs Marjo
Meiden, een heel gelukkig en vruchtbaar 2009 gewenst! Dat we allemaal maar zwanger mogen zijn in 2009! Ik ben hier al een tijdje niet geweest, ben net terug van een weekje Berlijn. Daar kon je goed oud & nieuw vieren! Sbabe, onwijs gave tattoo! Mooi gebaar. Moray, wat vervelend zeg van je huisarts. Wij waren pas geweest en werden wel doorgestuurd. Terwijl ik eigenlijk nog maar een paar cyclussen had gehad na BBZ, dus niet zo veel kansen. Eigenlijk nog niet echt een reden om aan te nemen dat er iets fout zit. Morgen moeten we weer om bloed te prikken en sperma-analyse te doen. 19 januari hebben we weer afspraak met gyn om de uitslagen en vervolgstappen te bespreken. Ik had met kerst mijn eisprong volgens ovu-test, maar ben vandaag helaas ongi geworden. Snap het niet, want er zit niet echt twee weken tussen. Ruby, onwijs vervelend dat je ook een BBZ hebt gehad. Ik heb er een in mei 2008 gehad, maar ik wist toen helemaal niet dat ik zwanger was, dus ik denk dat daarom bij mij niet echt een klap was van een verlies. Maar wel van het verlies van mijn eileider. Groetjes, Marieke