Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi meiden

S1980 en Deedtje welkom meiden hier. Wat een narigheid hebben julli ook meegemaakt zeg.
    S1980 ik hoop dat je dit alles idd nooit hoeft mee te maken. Idd erg dubbel eileider wel laten behouden maar de kans ik groter dat je aan die zijde het weer zou kunnen krijgen. Heel vreemd maar goed gyn zou het wel doen voor speciaal reden.

Deedtje pfff paar weken rond te hebben moeten lopen met een bbz. Je hebt wel geluk gehad het had zeker slimmer kunnen uitpakken als het zou zijn geknapt. Moeten we maar niet aan denken he.

Channes fijn meis dat het werk je is meegevallen en dat je het weer fijn vind. Zo heb je wel wat afleiding he.

Liefs Sbabe

2. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hallo allemaal,

S1980 en Deedtje wat naar dat jullie het ook hebben meegemaakt.

Mijn menstruatie is net weer op gang na 7.5 week na de laparoscopie door bbz.

Tegen mij zeggen de meeste mensen ook gelijk, oh dus je kan nog kinderen krijgen? Nou dan is er toch niks aan de hand? Maar volgens mij begrijpen ze niet dat het in mijn hoofd al mijn kindje was en dat ik er voor de volle 100 procent vanuit ging dat ik binnenkort mama zou worden.

sterkte

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey ruby

Ik ken het hoor dat kregen wij ook steeds te horen en je bent toch nog jong je hebt nog zoveel kansen maar die kleine die we hadden die wouden we graag bij ons houden maar helaas ook dat snappen ze niet.

Liefs Chantal

4. Dilady

Dilady Lid

12 feb 2008
    94
    0
    0
    Utrecht
    Hebben jullie ook dat je de 'eigenlijke bevallingsdatum' hebt als grens waarvoor je ECHT weer zwanger wilt zijn?
    Als ik voor mei niet in verwachting ben dan flip ik em... :( :( :(

5. Dilady

Dilady Lid

12 feb 2008
    94
    0
    0
    Utrecht
    Gezellig trouwens, die banner bovenaan de pagina voor de 9-maandenbeurs... IK WIL OOK!

6. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey ladies,

Ff een paar dagen hier niet geweest en gelijk weer een hoop te lezen.
    S1980 en Deedtje welkom hier, wat rot dat ook jullie dit hebben moeten meemaken.
    Hier kan je alle vragen/onzekerheden kwijt, we hebben tenslotte allemaal hetzelfde meegemaakt.
    Marjon2, ook al een tijdje hier niet gezien, leuk(nou ja leuk!) dat je weer komt mee kletsen hier.
    Channes, wat fijn dat het alweer een beetje beter met je gaat, goed om te horen.
    Dilady..ik wil ook naar de 9 maandenbeurs! :cry: :cry:
    Sbabe..bevalt je tattoo nog steeds?

Hier komt langzaam de beruchte datum in de buurt, 25 februari is het 1 jaar geleden dat ik geopereerd bent aan mijn bbz, bah kon ik die dag maar overslaan, zie er zo tegenop.

Liefs,

Monique

7. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Marieke..goed nieuws trouwens meid!
    Bijna vergeten te schrijven :oops:

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb zaterdag dus mijn nod , mijn laatste kans om zwanger te zijn voor uitgerekende datum , was eind januari !
    Maar ben er bang voor

Dus ik hoop dat dat jullie allemaal wel lukt , en iedere maand zeg ik geen bloed geeft moed , maar toch keomen die k*t rode duivels elke keer weer !

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn duimen draaien hier nog voor je ik hoop voor je dat het lekker weg blijft!

Liefs Chantal

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoop het ook chantal , maar ben er bang voor , ik heb minder ongiklachtjes als normaal das dus wel goed , maar ik heb niet echt zs kwaaltjes !

Dus we wachten maar af , ik ga trouwens pas maandag testen als ik nog niet ongi ben !

11. leeuwin

leeuwin Actief lid

20 okt 2006
    145
    0
    0
    Heey,

Wil ook graag mijn hart luchten.

Ik kreeg op 21 november zo'n buikpijn echt niet normaal. Heb een zoontje van 1 jaar en weet dus wat weeen zijn en ja hoor het voelde precies hetzelfde. Ik ben echt geen aansteller, maar dit was niet vol te houden. Mijn man met de huisartsenpost bellen. Uitleg gegeven wat ik voelde en toen vroeg ze wanneer ik voor het laatst ongesteld was geworden, nou dat was 4 nov. Misschien een innesteling of eisprong had namelijk ook bloedverlies. Advies was warm douchen en een paracetamol innemen.

Nou na dit gedaan te hebben ging de buikpijn ook weg en het bloedverlies was ook zo weg. 2 dagen later weer precies hetzelfde. Toen vertrouwde ik het niet en ben de volg. dag naar de huisarts geweest. Hij dacht ook aan een innesteling of eisprong in combinatie met buikgriep. Ik moest gewoon afwachten.

Tot een week later bleef ik constant last houden en ook meerdere malen bloedverlies. Die dag had ik al meerdere paracetamollen ingenomen. s' Avonds ben ik naar de huisartsenpost gegaan. Moest gelijk een zwangerschapstest doen, ik dacht een test pff ik ben toch niet zwanger, vooral omdat ik 4 nov. nog ongesteld was geweest en ja hoor toch zwanger al binnen de minuut verscheen de 2e streep. Nou ik schrok echt wel dat kan ik jullie vertellen. We wilden wel graag een 2e, maar gewoon omdat ik er echt niet aan had gedacht, schrok ik. Mijn man keek me aan. Op dat moment begon de slechte film. Hij gaf mij uitleg en daar kwam dus uit dat hij dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Eerst krijg je dus te horen dat je zwanger bent en ook nog dit erbij. Vervolgens vertelde hij ook dat het levensgevaarlijk is, als de eileider springt kun je binnen 30-60 minuten overlijden!

Bij ons ligt het ziekenhuis tegenover de huisartsenpost. Dus naar het ziekenhuis en op weg naar de Verloskamer (ook zo raar een jaar geleden lag ik daar ook, maar dan met de geweldige geboorte van ons zoontje). De gyn. kwam en ik kreeg een inwendige echo en ja hoor er zat een vruchtje in mijn eileider. Bleek dat ik al 8 tot 10 weken zwanger was! Ik was eind sept gestopt met de pil dus was gelijk aangeteld. Vooral omdat ik nog ongesteld was geworden dacht ik hier echt niet bij na.Dit was dus een schijnmenstruatie geweest. De gyn. wilde mij het liefst gelijk opereren, maar omdat ik een uur van te voren had gegeten wachtte hij toch liever tot s'ochtends vroeg.

Ze hebben bij de operatie mijn rechtereileider weggehaald, maar de gyn zei gelijk dat het mijn kansen niet zou beperken om zwanger te raken. Vooral omdat ik eigenlijk al 3x zwanger ben geweest (miskraam, zoontje en nu de bbz) en bij alledrie gelijk zwanger. Alles zag er goed uit. Heb toen op woensdag en maandag bloed moeten laten prikken voor het HCG hormoon. De bedoeling is dat het dan daalt. Toen na die week ben ik op woensdag terug moeten komen voor de nacontrole. Dit zag er allemaal heel goed uit. Had zelfs alweer een eitje klaarstaan, maar die moest even wachten zei de gyn. Ik moet 2 menstruaties afwachten waarvan ik eral 1 heb gehad en de 2e bijna en mocht ik dan zwanger raken moet ik gelijk contact opnemen met de gyn. Dan houden ze mij goed in de gaten, dat vind ik wel een fijn idee.

Nu begint het pas door te dringen wat er allemaal is gebeurt. Eerst hoor je dat je zwanger bent, dan wordt je gelijk opgenomen in het ziekenhuis en de volg. dag geopereerd. Het is net een film.

Nou het is nogal een lang verhaal geworden, maar het lucht wel op op alles zo neer te zetten.

Groetjes Hanneke

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Hanneke welkom hier !
    Heel herkenbaar weer je verhaal , erg heftig om mee te maken , vooral ook als je nog niet weet dat je zwanger bent .....
    Ik had mij toen al wel voorbereid dat er iets niet goed was , want ik voelde me gewoon erg slecht en heel veel pijn , maar een bbz had ik niet verwacht , ik had er wel over gelezen maar dacht ooh er staat bij dat het zeldzaam is , dan hoef ik me daar alvast geen zorgen over te maken dacht ik toen , erg naief achteraf ...

Hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn !

Mooie naam heeft je zoontje , die van mij heet Thijme !

13. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Moray, bedankt!
    Marjon2, succes! Ik duim voor je. Alle nieuwe meiden: welkom hier!

Ik heb geen datum in mijn hoofd wanneer ik toch echt zwanger wil zijn. Dit jaar zou mooi zijn. Heb in mei bbz gehad en ik zou dan onlangs zijn bevallen. Een meisje bij mij op waterpolo was tegelijk met mij met zwanger en ben net op kraamvisite geweest, wel gek hoor. Ik zou nu dus ook een kindje kunnen hebben.

Hanneke, wat een vervelend verhaal zeg. Ik wist ook niet dat ik zwanger was. Ik moest van de huisarts een test doen en toen bleek ik opeens zwanger te zijn! Ik was al drie weken aan het bloeden en kon al een tijdje niet meer lopen of zitten van de pijn. Dus meteen naar ziekenhuis en opereren, had al veel bloed in mijn buik. Goed om te horen dat de kans dus toch niet echt verminderd is, ik dacht namelijk van wel, maar dat het in de loop der tijd weer zou toenemen maar nooit 100%.

Groetjes!

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Erg he meiden wat er nu is gebeurt in belgie..het is niet te bevatten.
    Ik werk zelf in de kinderopvang..het is echt ongelovelijk..brrrr echt heel naar.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ja hoe geflipt moet je zijn om uberhaupt er aan te denken laat staan het ook nog te doen , ik heb er echt geen woorden voor !

16. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi

Hanneke welkom hier. Jeetje zeg wat heftig praat hier maar lekker van je af hoor we zijn er voor je.
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer zwanger zijn.

Echt vreselijk wat er op de kinderdagverblijf is gebeurt kreeg gelijk kippenvel bah moet er niet aan denken.

Wij hebben ook geen nieuwe datum in waarvoor we graag zwanger willen zijn eerst ff niet ff rust hier.
    Een ding weten we nu wel dat het wel kan daar ben ik al heel erg blij om.
    Vind het ook wel dood eng hoor als ik weer zwanger zou zijn maar we gaan uit van het positive en ik wil ff met me gyn overleggen dat ik graag een echo meer wil al is het maar om de onzekerheid weg te halen.

Ik ga nu lekker slapen ga morgen op kraamvisite bij een oud collega ben benieuwd hoe dat gaat.

Liefs Chantal

17. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi meiden

Hanneke welkom meis ik herken heel veel in jou verhaal. Ik had ook bloedverlies rond mijn NOD en dacht dus ook dat ik ongi was (niet dus). Maar goed ik meer zwangerschapskwaaltjes kreeg later heb ik toch maar een test gedaan en die bleek positief 3 dagen later hevige buikpijn en diezelfde dag werd ik geopereerd.

Marjon vandaag je NOD he ben je inmiddels ongi of heb je vandaag positief getest. Ben benieuwd meid. Mijn duimen draaien.

Mamariekje je klusdagen he of niet. Veel succes meis deze ronde.

Moray ja heel erg he wat er is gebeurd. Je zou er maar werken of je kind zou daar maar zijn. Bah getver. Vreselijk dat iemand zoiets kan doen.

Channes meis neem de tijd hoor. Het is niet iets wat je in je koude kleren gaat zitten. Maar toch hoop ik dat je weer snel zwanger mag zijn en dat het dan dit keer goed mag blijven gaan. Heel veel succes vandaag bij kraambezoek. Ook dat zou wel even slikken zijn.

Nou hier is mijn ei van de week weer geweest. En zit dus nu heerlijk op mijn wachtbankje. Heb wel nu een paar dagen s'morgens licht ongi gevoel.

Fijn weekend meiden.

Liefs Sbabe

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Dames,
    Ben nog niet ongi , heb ook nog niet getest , ben de negatieve testen helemaal zat en probeer het uit te zitten tot maandag en als ik dan nog niet ongi ben , dan laat ik manlief ff een testje halen als hij uit zijn werk komt ............

Kan zelf bijna niet wachten , maar heb niet echt zs kwaaltjes en ook niet de ongiklachten die ik de laatste maanden heb , dus welke kant zal het opgaan !
    Misschien is mijn lichaam weer langzaam de oude aan het worden en heb ik geen ongiklachtjes meer en word ik vandaag of morgen wel ongi is ook wel wat voor te zeggen , maar natuurlijk hoop ik dat ik maandag mag testen , dus jullie mogen gewoon nog ff doorduimen ......

19. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Marjon spannend zeg ben benieuwd.

Sbabe succes op het wachtbankje!

De kraamvisite ging erg goed ik vond het zelfs zo erg leuk dat had ik niet verwacht dacht dat ik wel ging huilen ofzo maar helemaal niks heerlijk ventje ook echt een lekkerding hihi.

Liefs Chantal

20. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    Channes goed om te horen dat de kraavisite is meegevallen. Vriendin is 27/12 bevallen was de 28/12 op bezoek en bij mij ook geen tranen.

Sbaba sterkte met wachten de aankomden 2 weken , hopen dat het wachten beloond wordt.

Hanneke neem de tijd op e.e.a. te vewerken, weet dat dat moeilijk is met een klein hummeltje om je heen.

Mamarieke wat heb jij lange cyclussen zeg. Heb er max 26 dagen tussenzitten .

MArjon02 vandaag alweer zondag mijn duimen draaien en hoop dat jouw mannetje morgen ff een boodschapje voor jou moet doen :).

Wij hebben geen datum in het hoofd, helaas kan je deze dingen niet plannen. Was liever vandaag dan morgen weer zwanger maar geduld is in deze het enige wat opgaat......

Allemaal fijn weekend nog

Deel Deze Pagina