Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    heeeeeeee triessie, ja inderdaad, de week is weer begonnen! Ik heb het ook weer overleefd. De gedachte dat ik alleen nog maar woensdagmorgen hoeft te werken houd me op de been hahah. Ja, kijk maar uit ja, en verdeel je spaarzame krachten, anders heb je het weekend nodig om bij te komen en daar is het niet voor he ;)
    Zo leuk hoor, Griekenland. Ben ik nog nooit geweest?! Is het echt zo leuk?
    Ha ja je hebt gelijk ja met vijf maanden kun je genoeg doen. Ik bedoel alleen dat wanneer ik net pas voor mn zomervakantie zwanger zou raken ik in de stress zit of het wel goed zit :( ,ik ga er namelijk niet vanuit dat ik binnen nu en vier maanden zwanger ben.
    hahah druk aan de klus, dat is mooi! ik ben echt benieuwd hoor en reuzespannend weer he?

2. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Is vandaag wel rustig verlopen...heb je geen pijnen gehad ofzo? Morgen krijg je weer de uitslag van je urine he?
    En jaahaa...griekenland is heeeerlijk...ik ga nu een 4e eiland bezoeken dus tsjaa...

Gaan jullie ook meteen weer aan de klus (misschien vrijpostige vraag)? Het is idd weer spannend...hopelijk kan ik mezelf in toom houden deze maand door niet op ALLE dingetjes te gaan letten die ik voel...maar ik moet wel zeggen dat na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap alles 10.000x gevoeliger is geworden hoor...weet niet of dat nog afneemt?!

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hahaha dat mag je gerust vragen hoor. Wat mn man betreft gaan we gelijk weer gericht aan de klus. Hij wilde na een jaar alweer een tweede maar ik niet. Het heeft na de bevalling meer dan twee jaar geduurd voor ik me weer een beetje de oude voelde. Daarnaast is mn dochter superdruk dus ik was wel een beetje klaar er mee. Van mn dochter werd ik vijf jaar geleden in februari zwanger. Als ik deze maand zwanger zou worden dan zou ik weer in november uitgerekend zijn en weet nog dat ik dat zo een rot tijd vond, einde van het jaar, donkere dagen, kou dus ik kon niet lekker wandelen. Dus als ik er de hand in zou hebben dan zou ik liever nog wat maanden wachten. Dus ik ga er niet echt doelgerust op klussen. Daarom was ik ook zo blij toen ik zwanger was een aantal maanden geleden want ik zou dan in juli bevallen...

Ja heb wel pijnen gehad op mn werk hoor, voornamelijk in de buurt van mn littekens en mn rug, maar het was te doen. Gister avond was ik wel behoorlijk moe maar goed. Net kon ik echt mn bed niet echt uit maar goed, tis niet anders, morgen pas weer werken en vandaag doe ik weinig...
    Jullie nog plannen?

4. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Inderdaad..ik was ook zo blij dat ik juni/juli zou bevallen ivm het lekkere weer...maar helaas...en nu geef ik het over...ben best bang dat het zwanger raken misschien vertraagd wordt nu er maar 1 eileider over is gebleven...ik hoop het echt niet... heb jij dat ook of niet?

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    ...heb je je uitslag al gekregen?

6. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Ik heb ook wel heel erg het idee dat het zwanger worden wat langer gaat duren. Maar vind ik op zich niet zo heeeeeeeel erg als het maar niet langer dan een jaar duurt...
    Ik heb nog geen uitslag, ik geloof datze pas tegen vijf uur zou bellen, na het spreek uur!

7. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    O eind van de middag pas..oke...

Ik hoop ook echt niet dat het langer duurt dan een jaar... het liefst morgen al! Tsja...het zit elke dag in mijn hoofd, het zwanger worden bedoel ik, soms een beetje te veel... het lukt met niet om het los te laten... soms lijkt het allemaal goed te gaan zoals van de week kraamvisite, maar zondagavond keken we zo'n klusprogramma en daar maakten ze een babykamer en zegt mn man; joh lijkt onze wieg wel (ik heb mijn eigen babywiegje op zolder staan) en dan heb ik het zwaar en komen de tranen.... Ik wil zooo graag weer zwanger zijn en samen gezinnetje hebben...pfff...en dan nu rond mn eisprong dan voel je weer van alles en denk ik: zal ik mezelf nu elke maand gek maken met alles wat ik voel?!
    Soms kriebelt mn litteken...en dan is het ojaaa die zit er voor altijd, dus voor altijd een tastbare herinnering....
    Ik heb vanmiddag een doordenkbui...hmm..wordt je niet echt vrolijk van... en dan helpt dit sippe weertje ook niet in mee!

8. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Bui is over hoor...net weer wezen sporten en rustig begonnen met buikspier oefeningen, was wel spannend maar ging goed!

Maarre...hoe is je uitslag Gizmoo?

Wendy; hou je het nog vol?

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    heeeeeeeeee, nou dat is mooi om te horen dat je bui over is! Zo lekker hoor weer sporten, ik wil ook zo graag! Uitslag was goed, gelukkig maar, kunnen nog naweeen zijn, dus afwachten maar weer...
    Heb net mn laatste ochtendje gewerkt, ik heb het overleefd, ben wel super moe nu.
    Ik ga straks maar even lekker naar de zonnebank! Morgen nog wat dingetjes doen en dan met vakantie!
    Ik vraag me af hoe het met wendy is...

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Jullie kletsen wat af hier zeg ;)... gaat het jullie allemaal een beetje goed? Ik las hier net het verhaal van Hypnose. Zij blijkt ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben gehad. Hebben jullie dat ook, dat jullie nekharen dan weer overeind gaan staan bij zo'n verhaal. Vooral als je dan ook bij haar weer leest hoe idioot sommige artsen er ooit ook mee omgaan. Echt, ik kan dat niet begrijpen.

Liefs,
    Josien

11. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He Josien, wat leuk van je te horen.Hoe is het met je? ZOals je hier al leest gaat alles een beetje zijn gang. Ik heb net het verhaal van Hypnose gelezen! Alsof een buitenbaarmoederlijke zwangerschap al niet erg genoeg is, hebben ze haar ook nog zo rond laten lopen, ik vind het heel erg, alleen dat is al vreselijk!

12. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi meiden! Waar zijn jullie nu? Ha tis wel heel stil zo zeg!
    Vandaag vermoedelijk mn laatste dag op het forum voor mn vakantie. We vertrekken morgenochtend en heb er super zin in. Hoop dat jullie lekker doorbabbelen dan heb ik na mn vakantie nog lekker wat te lezen.
    Ik hoop dat de vlucht een beetje mee gaat vallen, want zeker nu is het wel een lange zit, maar goed tis voor een goed doel.
    Ik hoop dat alles goed is met jullie en dat het de komende weken alleen maar beter zal gaan, wellicht hebben jullie wel goed nieuws, na mn terugkomst! ;)

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hoi meiden..

Ik kom me hier even 'melden'.. ik heb namelijk ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.
    Mijn verhaal staat ook hier onder het subforum Miskraam. Ik dacht namelijk ook dat ik een miskraam had gehad.
    Omdat mijn zwangerschapssymtomen bleven en ik steeds positievere testen had, dachten we dat het een tweeling was, omdat het in de familie voorkomt. Afgelopen dinsdag had ik een controle in het ziekenhuis.

Ik kreeg de avond voor die controle steeds heftigere buikpijn. Echt bijna ondragelijk. Ik dacht..zou het bandenpijn zijn?! Maar had ook tegen mn vriend gezegd: Dit zou weleens goed mis kunnen zijn..
    Dinsdag bij de echo werd duidelijk wat de buikpijn was, er zat allemaal bloed in mijn buikholte.

Ben met spoed opgenomen en een uur later geopereerd. Mijn linkereileider was gescheurd en dus verwijderd (wat is dat toch met die linkereileiders?! Had jullie verhalen ook gelezen).

Ben inmiddels weer thuis. Lichamelijk veel pijn, geestelijk beetje in de war, maar geen groot verdriet.. Ben zelfs wel een beetje vrolijk, hoe gek dat misschien klinkt. Misschien komt de klap nog wel.

Hadden jullie ook zoveel pijn met plassen? Ik vind die wondjes wel eng dus ik durf eigenlijk niet zo goed te douchen/in bad te gaan, hoewel dat wel mag. Poepen durf ik ook niet, vooral niet omdat ik al last had van wat aambeien, maar heb daar laxeerpoeder voor gekregen gelukkig.

En wat nu?! Het is allemaal zo leeg, vreemd en gek..

14. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Oh jee ik zie nu pas dat jullie het al over me hebben gehad haha!

15. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi Hypnose! Ik had al een berichtje achtergelaten op je eigen topic, jammer genoeg kan ik je nu hier welkom heten! Tis van korte duur want ik vertrek morgen voor twee weken naar het caribisch gebied. Eigenlijk zou ik 20 december al gaan maar 18 december dus geopereerd! En ja ook aan de linkereileider! Raar he, je hoort bijna alleen maar over de rechter. Ik moet zeggen, ik had geen last met plassen. Later ook niet maar had toen wel een vette blaasontsteking. Ja praat me niet over die wondjes, ik heb een giga ontsteking gehad niet normaal. Maar je kan gewoon douce hoor, alleen goed droogmaken. Ik moet zeggen dat ik de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel als heel bizar en raar heb ervaren. Heel veel verdriet heb ik er niet om gehad, ik had al een heel slecht gevoel bij de zwangerschap. Wel heb ik nog steeds angst voor wat komen gaat en was ik erg ongerust of ik wel weer ongesteld zou worden. Uiteindelijk is dat na 42 dagen toch gekomen. Inmiddels ben ik nu weer een tijdje verder en heb ik nu vier halve dagen gewerkt, en geloof me dat valt niet mee. Concentratie is helemaal weg en mn geheugen laat me in de steek. Ik heb echt vijf weken echt totall loss op bed gelegen en helemaal niets gedaan. Ik heb normaal gesproken heel weinig rust nodig, maar kon nu niet anders.
    Ik wil hier mee zeggen, luister naar je lichaam, en doe echt rustig aan, om echt de man met de hamer te voorkomen.
    Als ik vragen mag, heb je al kinderen of zou dit de eerste zijn? En oja, je kan hier altijd je verhalen en vragen kwijt hoor!

16. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Lieve Gizmoo!

Wat een lieve reactie!

Ik had nog geen kindertjes.. Dit zou de 1e zijn.

Ben ook zeker van plan om het heel rustig aan te doen, ik kan nu ook niet anders door de pijn.

Had jij na de operatie ook pijn op je borst? Zou dit door de houding waarin je wordt gelegd liggen? Ik had al ergens gelezen dat er lucht in je middenrif kan gaan zitten, maar dat dat geen kwaad kan, maar wel pijnlijk kan zijn. Gisteravond had ik er behoorlijk last van.

'Fijn' dat er lotgenoten zijn, heel veel liefs en ik hoop dat je straks een hele fijne vakantie hebt en alle ellende even van je af kan zetten

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    En deed douchen geen pijn?

Achteraf zoveel vragen, maar omdat alles zo snel is gegaan en in een soort roes, ben ik de helft vergeten van wat er is verteld.

18. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha!

Welkom Hypnose...zooo jammer dat ook jij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt moeten mee maken...brr...zo niet leuk!
    Zoals Gizmoo al omschrijft is het allemaal niet niets en nog heb ik het af en toe moeilijk, met name besef van verlies en daarnaast de ingreep van de operatie en herstel.
    Heb jij ook een bikini litteken en/of navel litteken?
    Wat mocht je al snel weg uit het ziekenhuis zeg? Ik heb ook de eerste 2/3 dgn last bij het plassen gehad maar dat is snel over gegaan gelukkig. Installeer jezelf daar waar je je prettig voelt en neem veel rust...hier op het topic kun je vragen, frustraties, verdriet en hoop met ons delen...Gizmoo gaat lekker op vakantie (;)) maar ik kom regelmatig posten hoor!

19. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Dussss.... Gizmoo...alvast een hele hele hele fijne vakantie...even andere omgeving, warm zonnetje en lekker ontspannen meid! Geniet van elkaar en dan zien we je vanzelf wel weer hier verschijnen (1 of 2 weken?).

20. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Nee hoor douchen doet helemaal geen zeer...lijkt gek he... maar probeer het maar! Hechtingen zitten goed vast/dicht...ik vond het in het begin ook heel erg spannend (maar heb geoefend in het z'huis) maar het is heerlijk ontspannend onder het warme water!

Deel Deze Pagina