Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Lieve Noukie...een dikke knuffel voor jou...onwerkelijk he?
    Neem rustig je tijd, hier ben je welkom wanneer je er aan toe bent! Sterkte saampies...

2. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gelukkig heb ik "goed" nieuws. Mijn HCG was vandaag 41 en volgens de gyneacoloog komt het dus uit zichzelf wel goed. Of het nu in mijn eileider heeft gezeten kon ze niet zeggen. Ik ga er dus maar vanuit (mijn onze eigen gemoedsrust!) dat het een "gewone" miskraam was.

Noukie, wat ontzettend vervelend te horen. Ik hoop dat je je snel weer wat beter zult voelen.

Andere meiden....ontzettend bedankt voor jullie steun. Ik hoop dat we elkaar binnenkort bij een ander onderwerp (zwanger zijn!) tegen komen.

Groetjes, Dora

3. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dora, wat fijn om te horen....
    Het is natuurlijk nog vreselijk wat je weer mee moet maken, maar dit is wel een beter scenario dan waar je bang voor was......

Noukie, wat een vreselijk verhaal weer. Wij weten hier allemaal, hoe vreselijk verdrietig je je nu moet voelen!
    Doe je verhaal en stel je vragen als je die hebt.
    Bij mij is het nu 6,5 week geleden dat mijn eileider werd verwijderd na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar het beheerst ook nog steeds mijn leven.
    Ik herken je gevoel en de angst dat je nooit meer kinderen zal krijgen.
    Ik heb gelukkig het vertrouwen weer iets meer terug gekregen, door er veel over te praten!
    Dat is echt het allerbelangrijkste!
    Probeer toch een beetje in de toekomst te vertrouwen, en wat hypnose ook al schreef, wij worden allemaal mamma's!
    Sterkte meid,

Vandaag mijn eerste werkdagje weer gehad na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
    Ik was toch wel erg onzeker en onwennig, maar toen ik weer eenmaal bezig was, was dat gevoel al snel voorbij. Onze clienten en mijn collega's waren ook allemaal blij dat ik er weer was, en er was zelfs versierd.
    Merk wel dat mijn concentratie en mijn geheugen me nog steeds af en toe in de steek laten. ..
    Onbewust zit ik nog steeds zo nu en dan weg te dromen........
    I
    k zag ook dat de 9maanden-beurs aan de gang is, wat had ik daar graag heen gewild met een mooie ronde buik.
    Ik heb er ook nog steeds erg veel moeite met zwangere vrouwen om me heen, of om over zwangerschap te praten. Een vriendin van me is ook zwanger en ik merk aan mezelf dat ik haar probeer te ontlopen.
    Ik word echt groen van de jaloezie als ik haar buikje zie!En gemeende interesse is er van mijn kant ook nog niet, terwijl ik echt mijn best doe om blij voor ze te zijn.
    Herkennen jullie dit gevoel?

Hypnose, hoe is het nu met je buikpijn?Word het nu al minder?

Triessie: Zie op je tijdsbalk dat je bijna mag testen..?Het is je in ieder geval van harte gegund!

Houwdoe(zoals ze dat bij ons zeggen)

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Dora wat fijn dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is maar een "gewone miskraam". Desalniettemin nog sterkte met het omgaan hiermee, want dat zal vast niet makkelijk zijn.

Noukie, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Kom ook eerst lichamelijk weer even op orde. De rest komt dan vanzelf. Wat Hypnose zegt, de andere eileider neemt het grootste gedeelte over, dus ook jij kunt en zult te zijner tijd gewoon weer zwanger worden. Probeer dit wel even rustig te verwerken. Schrijf hier van je af en stel rustig alle vragen die je hebt.

Verder nog even een dikke knuffel voor degene die het nodig hebben... morgen ben ik er denk ik weer, dan ben ik een dagje vrij. Heb nog een leuk nieuwtje te vertellen.....

xxx Wendy

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Dora...wat fijn dat je niet meer in de onzekerheid hoeft te zitten en je hcg aan het dalen is. Natuurlijk blijft een verlies een verlies en zal dat een plekje moeten krijgen, maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is bovenop je verlies niet fijn en dat is je gelukkig gespaard gebleven. Ik hoop je inderdaad ook terug te zien in een topic waar we elkaar hele andere vragen stellen ;)

6. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Marjo wat lief dat je zo hartelijk welkom bent geheten op je werk, doet toch goed he? Ja die concentratie is lastig...wordt wel minder hoor (denk ik..oeps...).
    Mijn collega was ook naar de beurs geweest...ik wilde er niets over horen, had ook liever met mn buikje er rond gelopen.
    De ene keer kan ik genieten van zwangeren en babies en de andere keer heb ik er echt heel veel moeite mee. Zo ook dus beste 'dinnetje die zwanger is...ik vind het heeeel lastig. Ben wel blij voor haar en hoop voornamelijk dat haar zwangerschap goed gaat....om mij heen zijn er 4 zwanger...ik vind dat moeilijk. Ik weet nog dat ik bij het weg leggen van mn pil hoopte dat meer vriendinnen dat zouden doen en we tegelijkertijd zwanger zouden zijn...nou dat was ook zo...maar niet voor ons. Maar we mogen ons zo voelen hoor...we zijn niet gemeen en het is een verlies waar we tijd voor nodig hebben, vind je ook niet?

Ja ik zou vandaag mogen testen...tot nu toe nog geen ongi te bekennen...heb geen test drang..misschien morgen...voel me niet zwanger...ben bang voor negatief antwoord...maar erg moe sinds het weekend, mn man denkt dat het miss door toch zwanger zijn is maar we houden ons vast aan griep ofzo...verder geen klachten dus zou wel raar zijn als ik dan stiekum wel zwanger zou zijn...we willen graag natuurlijk...ach...ben moe moe moe...en heb vandaag maar 1 afspraak om 08:30 en dan? Bleech...mn hormonen spelen op dus ben emo en sjaggie...hihi...(ik besef me nu dat ik hele verhalen met mn duffe kop aan het typen ben zo 's morgens vroeg, hoezo raar?!)

Nou meiden tot later....

7. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Triessie, hopelijk blijft die menstruatie nu 9 maanden weg!
    Op jou ben ik gelukkig niet jaloers(fijn he...?haha), want als blijkt dat je toch zwanger bent, is dat voor mij(en waarschjnlijk ook voor de andere meiden van dit forum) weer een positieve afloop na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, waar wij ons aan vast kunnen houden. :)

Als we nu eens flink gaan oefenen met z'n allen, kunnen we volgend jaar gezellig met ons clubje meiden een kopje koffie drinken op de 9maanden-beurs! ;)

Liefs Marjo

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hoi meiden!

Hier gaat het lichamelijk wel oke, alleen héél erg wankel. Ik gebruik nu ook Roosvicee Ferro voor extra ijzer. Hadden jullie ook zo'n last van wankele benen?
    Als ik buiten wandel moet ik me soms echt even ergens aan vastpakken.

Marjo, wat fijn dat je collega's je zo hartelijk ontvingen! Dat is wel heel fijn lijkt me. Dat scheelt al een hele hoop.
    En ik snap wat je bedoelt met die 9maanden beurs. Ik werd ook knettergek van die reclame erover op tv.. Alles gaat over baby's.
    En als klap op de vuurpijl, op het journaal werd gezegd: Nederland maakt steeds minder baby's..Het gemiddelde moet omhoog om vergrijzing te voorkomen.
    Ik zei meteen: 'Ik doe mijn best hoor'..Hihi..

Dora goed nieuws voor jou, supergoed!

Triessie, hopelijk heb je goed nieuws! Ik wacht het af.
    En Marjo, die 9maanden beurs met zn allen vind ik een prima idee. :D

9. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey lieve meiden...ik heb vanochtend getest, niet 1x maar wel 2x want de testen gaven positief aan....kon het gewoon niet geloven en nog ben ik verbaasd maar tegelijkertijd ook blij...zo onwerkelijk...maar ik ben zwanger!
    Heb een dubbel gevoel, verdriet en blijdschap liggen erg dicht bij elkaar, daarnaast natuurlijk angstig of het nu wel op de goede plek is aangekomen....pfff....weet niet zo goed wat te zeggen...het moet nog bezinken!

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    TRIESSIE! Wauw! :thumup: Dat is toch geweldig, gefeliciteerd.

Ik snap je angst. Die zal ook wel even blijven, hoeveel mensen ook tegen je zeggen. Maar wat een goed nieuws zeg.

Een serenade :({|=

11. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wauw!geweldig, meid!Van harte gefeliciteerd!
    Ik snap je onzekerheid helemaal, maar als het goed is(dat hebben ze mij in ieder geval wel beloofd) mag je nu ook metteen naar het ziekenhuis voor een echo..?
    Lieve meid, het komt allemaal goed!Het is jullie echt wel gegund!

Liefs Marjo

12. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hypnose en Marjo...bedankt voor jullie lieve woorden...ik las vanmorgen trouwens jou berichtje marjo van gister...toen moest ik even slikken hoor...
    Vk vertelde ik met 7/8 weken een echo mag krijgen...ik ga vrijdag daar eens voor bellen...

13. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey Triessie, Ik heb vorige week mijn nacontrole gehad, en toen zei mijn gyn. nogmaals(want dat hebben ze mij na de operatie ook al gezegd)dat ik metteen moet bellen zodra mijn zwangerschapstest positief is, of wanneer ik het gevoel heb dat ik zwanger ben. Ze gaan dan in week 5/6 bloedprikken voor de HCG en met een echo bekijken of het in de baarmoeder zit.
    In week 5 kunnen ze dan een klein zwart puntje zien, en week 6 een klein rondje. Het is natuurlijk minimaal wat ze zien, maar van groot belang om te weten of het op de goede plek zit.

Laat je AUB niet afschepen door dat ziekenhuis en laat het zo snel mogelijk controleren. Gek trouwens dat ze bij jou laten wachten tot 8weken......
    De periode van onzekerheid is al erg genoeg!

Al weet ik zeker dat het allemaal goed komt, en dat jullie nu echt papa en mama gaan worden. :D
    Jammer dat je dan volgend jaar met de 9maanden beurs geen dikke buik meer hebt! :(
    Je snapt natuurlijk wel dat je er dan niet meer bij hoort ;) ;)
    Hou ons op de hoogte!

Succes meid!

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    \:D/ GEFELICITEERD Triessie!!! \:D/

En denk eraan: De kans dat het fout gaat is nog steeds vele malen kleiner dan de kans dat je over 8 maanden je baby in je armen mag houden.

Knuffel van mij....

15. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Even snel een vraagje,

Voelden jullie je ook nog zolang zwanger na de operatie? Het is nu dik 2 weken geleden en ik word steeds misselijker :(

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ja hypnose, had ik ook. Ben nog naar de gyn daarvoor geweest. Had nog zo lang last van mijn borsten en van misselijkheid. Werd inderdaad pas na ongeveer 3 weken minder/weg. Bij mij daalde hcg wel vrij langzaam, weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben....

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Triessie heb je al gebeld voor een echo?
    Ik hoop voor je dat je m eerder krijgt, want anders kunnen ze er net zo goed geen doen. Ik was nl 6wk en 1dg toen ik voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap geopereerd werd!

Ow het leuke nieuwtje is trouwens dat ik van 11-18 mrt een week naar Egypte ga met mijn tante (op haar kosten!). Kijk er heel erg naar uit ! :)

Blij dat het met jou weer beter gaat Josien. Ben heel benieuwd of jullie engeltje al snel voor een lief kindje zorgt wat bij jullie gaat belanden :)

Hoe is het met jou Marjo?

En met jou Noukie? Voor jou nog maar zo kort geleden, je mag hier van je afpraten hoor ! Hoop dat het beetje met je gaat!

Knuffel, Wendy

18. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey Wendy, Egypte, wat leuk!Ben daar vorig jaar 8 dgn. geweest. Waar ga je precies naartoe?
    Wij zaten in Hurghada. Prachtige zee om te snorkelen, en leuke tempels e.d om te bezoeken, maar helaas was dat bij ons van korte duur. Was na 3dgn. al besmet met 'de vloek van de farao' :evil: , en heb bijna de hele vakantie op de W.C doorgebracht. :(
    Het is echt leuk, maar pas op wat je eet. :)

Met mij gaat het verder wel redelijk goed. had alleen vandaag weer even een kleine terugslag.
    Moet er nog steeds heel erg vaak aan denken, waardoor ik mezelf weer helemaal onzeker zit te maken.
    Vanavond heb ik vriendinnenavond, dus dan kan ik mijn ei weer even kwijt.

Hypnose, ik had na de operatie niet veel last van zwangerschapsklachten, omdat ik die vantevoren ook helemaal niet heb gehad.
    Ik merkte het alleen aan mijn borsten...die vielen in elkaar als een plumpudding.
    Gelukkig werden ze naar verloop van tijd wel weer wat steviger.
    Ben ook kilo's kwijt geraakt in de tijd na de operatie!

Noukie:Hoe is het nu met je?We horen graag van je...

Triessie, al last van de zwangerschapskwaaltjes?Het komt allemaal goed, meid!Ben benieuwd wanneer je de echo krijgt!

Liefs marjo

19. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha meiden!
    Ik wil morgen gaan bellen voor een afspraak, dan is het mijn vrije dag en hoeft het niet stiekum tussen mijn werkzaamheden door. Mijn vk zei echt 7/8 weken...ik twijfel erover...aan de ene kant kunnen ze idd wel snel zien of het op de juiste plek zit maar dan is het weer afwachten op echo waarop je het hartje kunt zien kloppen (en krijg ik die dan ook zo snel al?) en dan dus aan de andere kan met 7 wkn zie je dat hartje dan dus ook al en heb ik ook die geruststelling....daarnaast voel ik nu ook echt steken op de plek van de baarmoeder en dat had ik de 1e keer niet...voor mijn gevoel zit het nu dus goed....of wil ik dit te graag zo geloven? Mocht mn gevoel zeggen dat het niet goed is kan ik toch altijd om een vroegere echo vragen? Snappen jullie mn dubbelheid hierin?

20. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hoe is het hiermee?
    Ik had daar niet zo veel last van...maar heb ook in het z'huis aangesterkt aan het infuus.

Deel Deze Pagina