Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik kan echt nog niet werken.. lig nog veel op de bank, dus gaat nog wel even duren! maar is ook een andere operatie geweest!

Wanneer moet jij terug naar het zkh voor controle?
    Ik na 6wkn..

2. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    Ik werkte na 6 weken weer halve dagen.en na 8 weken weer volledig(hier laproscopie en eileider verwijderd). volgens de gyn zou je inderdaad eerder "kunnen" werken maar die kijkt alleen naar de operatie, je moet er ook geestelijk aan toe zijn.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    precies , gyneacoloog heeft het over het lichamelijke hertsel en daat stond bij mij ook 2 weken voor .....ikheb trouwens wel lang last van de narcose gehad .......ik ben na 2 weken weer rustig aan begonnen ..............................

4. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nou het valt mij ook erg tegen moet ik zeggen! voor mij is het nu 2,5 wk geleden.. maar kan echt niets 'geks' doen..

5. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wat doen jullie voor werk?
    Ik werk met verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen!

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik werk in een supermarkt en toen ik weer begon , ben ik gewoon extra ingepland , dat ik alleen maar aanwezig hoefde te zijn ....

maar sass met jou werk zou ik wel wat langer thuis blijven denk ik ......

7. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    pffff meiden wat heftig allemaal, krijg er weer helemaal kippenvel van. Ik zou morgen uitgerekend zijn:(.
    En werken ...ik heb zowieso een week of 4 helemaal niet gewerkt en daarna heel langszaam opgebouwd. Na 3 maanden werkte ik weer volledig. Eerst ben je puur bezig met het lichamelijke herstel, maar als dat helemaal goed is dan komt het geestelijke,( in ieder geval hier).
    meiden doe het echt rustig aan!!!

@ Scorpion; Fijn dat het beter met je katje gaat.

@ All; Hier heel de nacht en ochtend ( 4.00u tot 11.00u) in het zh gezeten met vriendje. Lag gewoon over de grond te rollen van pijn aan rug en buik. Zooo wat was ik bang zeg. Hij had echt zoveel pijn zag gewoon helemaal grauw. Na heel veel onderzoeken kunnen ze geen directe oorzaak vinden. Hij heeft nu maagbeschermingstabletten meegekregen en moet morgenvroeg weer terug. Het gaat nu intussen weer goed met hem. Hij voelt het nog wel maar echt lang niet meer zo erg. Het zit echt allemaal neit mee dit afgelopen jaar zeg;)

8. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Sass; als ik zou was zou ik toch nog niet aan het werk gaan. Je hebt natuurlijk ook wel lichamelijk zwaar werk. En onverspelbaar dus je moet adequaat kunnen reageren. Ik werk op een kinderdagverblijf

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jeetje dat was weer heftig bij jullie Wendy !! Wordt tijd dat dit jaar voor jullie hopelijk nog positief wordt afgesloten en dan in 2010 alleen maar goede dingen gebeuren ...

10. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Bij jou is hij helemaal weg gehaald he?
    Ik lig ook veel op de bank en op bed.
    Ik moet ook pas na 6 weken terug 28 jan 2010 en jij?
    Aanstaande maandag bloedprikken of me HGC weg is.
    Morgen bij de dokter me hechtingen eruit halen.

11. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    beetje laat had hem al getypt maar kreeg ziekenbezoek van me buurvrouw.
    Vrijdag allemaal bloemen en kaarten gehad van me buren en nu komen ze langs om bij te praten.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    das lief van je buurvrouw !!! een luisterend oor kan je nu heel veel goed doen !!!

13. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    jazeker!
    Heb 7 lieve buren,dus 3 kaarten gehad en 2 gezamelijke bloemen,heel lief.(2weten van niks)
    Nu krijg je de reactie's he wist niet dat jullie daar mee bezig waren enz.maar dat ga je ook niet aan de grote klok hangen :D.
    Je krijgt ook verhalen die je normaal niet hoord van je buren
    :Heb ook zoiets meegemaakt met 4 maanden zwangerschap moeten laten afbreken enz rust toch een soort taboe op he.

groetjes

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jep , maar als je erover gaat nadenken ,alsje weethoe vaa een zs verkeerd gaat , dan moet het om je heen ook vaker gebeuren dan dat je denkt ............................................

15. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    rijswijkse en sasse helaas welkom hier! sterkte met het verlies en het verwerken ervan..... Ben op zich wel goed behandeld toen ze het eenmaal ontdekt hadden was al wel 10 weken zwanger eileider is wel gespaard gebleven.... Was 8 maanden later weer zwanger ....

Marjon nog een weekje en dan de 20 weken echo

tik zo verder deurbel gaat

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Weer een positieve zwangerschap na een bbz!
    Hoop dat ik ook onder controlle blijf.
    Wanneer hadden jullie je eerste echo?

17. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    joyce sorry hormonen :) fijn dat jullie kat weer thuis is

Inge ga voor je duimen voor een hele mooi echo

wennes 2009 mag voor jullie snel voorbij zijn.... en in 2010 hebben jullie heel veel geluk verdiend... ga echt voor jullie duimen

ga nu eten toedels

18. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Jeetje wat is hier ff veel gebabbeld!

@rijswijkse helaas welkom.

ik weet niet meer wie wat vroeg dus ff in het algemeen:

ik ben op 1-1-09 zwanger geraakt. eind januari heb ik een bloeding gehad terwijl ik d8 zwanger te zijn echter testen, bloed en echo was negatief. ik hield mezelf weer eens voor de gek d8 ik.
    dit is mijn verhaal ff snel:

Maandag 23 februari is voor ons een dag geworden om nooit meer te vergeten:( .

Ik werd wakker met ontzettend veel pijn in me buik, viel steeds flauw en kon bijna niet meer lopen.

Na een hele dag heen en weer gestuurd te zijn kwamen ze er achter dat ik al v.a. begin januari zwanger was.

Er word je verteld dat je zwanger bent en dat ze een echo gaan maken. Je bent blij en verbaast, en angstig omdat je weet dat die pijn niet goed is.
    We hebben in totaal 30 sec een echo gehad want ik kon meteen door naar de OK.
    Ons zeer gewenste kindje bleek buiten de baarmoeder te groeien. Ondertussen had ik al 2 liter bloed in me buik zitten. Op dat moment stort je helemaal in.

Binnen 10 min word je verteld zwanger te zijn, dat het niet goed zit, en dat je in een levens bedreigende situatie zit en dat je meteen vrienden en familie moet opbellen om afscheid te kunnen nemen.
    Dit is een heel dubbel gevoel, want waar huil je nou om? Om je zelf dat je de avond misschien niet haalt of om je kindje. Er schieten op zo een moment zoveel gedachten door je hoofd.

Ik heb iedereen behoorlijk laten schrikken door even een paar minuten van de wereld te zijn geweest.

Iedereen vraagt wat er is gebeurd en waarom je 5 dagen in het ziekenhuis lag.
    Middels deze weg is iedereen op de hoogte en hoeven we het verhaal niet te blijven vertellen.

Wij willen iedereen bedanken voor de bezoekjes, bloemen, kaarten, mailtjes en krabbels! Wij waarderen dit enorm en het is toch een ontzettende steun te weten wie je echte vrienden zijn! En helpt je er zeker doorheen wetende er niet alleen voor te staan!

Wij hopen dat dit bij 2 keer blijft
    Deze pijn is namelijk ondragelijk.

mijn 1e zwangerschap was een MA, de 2e een BBZ, de 3e een MK en nu weer zwanger maar dit was een tweeling. dus wij hebben ook wel wat achter de rug. al met al zijn we nu 1,5 jaar bezig geweest, maar was dit pas ronde 6!;)
    Hou de moed dus!

@werk, NIET DOEN! denk er niet te licht over!! ik ben pas dit jaar op 1 november weer beter gemeld!!! fuck je baas hoor!
    Ik heb een eigen zaak, de dag dat ik in het ziekenhuis kwam was mijn 1e dag als zelfstandige, ik viel dus terug op het uwv.

In het ziekenhuis zijn zoveel fouten gemaakt dat ik naar een ander ziekenhuis ben gegaan, en daar ben ik blij om. laatst lag er iemand in het ziekenhuis 1 verdieping recht onder waar ik lag, maar dat was niet makkelijk om daar naar binnen te gaan!!

@inge, toen ik van deze zwangerschap de 1e echo kreeg zei ik meteen als als het fout zit wil ik het niet zien dus ik kijk niet tot dat je zegt dat het goed zit.
    Ik bleef dylan aankijken en begon te huilen omdat ik zeker wist dat het WEER fout zat! maar meteen begon dylan te lachen en zei; kijk maar hartje klopt! zo en opluchting, maar nog steeds ben ik bang! zelfs nu nog! dat gaat dus nooit weg!

voor de andere die graag meer info willen over de bbz ik had hier heel veel aan:

EUG / Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

ook is er een hyves: Buiten baarmoederlijke zwangerschap - Hyves.nl

@wendy geef je mannetje maar een goeie knuffel, jeetje wat een pechvogel!

19. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap!
    Zal wel een beetje dubbel zijn omdat het er 2 waren!

Sorrie zal me helaas niet aanmelden via hyves omdat veel mensen het niet weten.
    Dat hoeft niet iedereen te weten.
    Misschien als ik kinderen heb zal me wel aanmelden maar nu helaas nog niet!

groetjes

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik had met 6 weken en 3 dagenn de eerste echo ......Probeerde zo laat mogelijk omdat ik al wel een kloppend hartje wilde zien , anders zit je weer 2 weken in de onzekerheid .....

Deel Deze Pagina