Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi Noukie, ja valt allemaal niet mee he? ( weer zo een enorme dooddoener). Ik ben mn cyclus pas weer gaan tellen op het moment dat ik voor het eerst na mn buitenbaarmoederlijke zwangerschap-operatie ongesteld ben geworden, dat was bij mij pas na 42 dagen! Ik werd in de tijd ervoor helemaal gek, zat maar te wachten en te wachten, gek van. Voor mn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik een cyclus van 35 dagen. Veel meiden hier zijn redelijk sneller weer ongesteld geworden dan ik hoor, dus afwachten. Wil echter niet zeggen dat je nog niet vruchtbaar ben, je krijgt natuurlijk voor je ongesteldheid eerst een eisprong, maar tellen nu al is volgens mij onmogelijk...
    He triessie, ja gek van al die steken en pijn man, vandaag gaat het wel weer, gister leek als ik er op drukte mn schaambeen we beurs zeg. Straalt ook door naar mn benen en mn billen, maar goed, we zijn inmiddels wel weer wat gewend he? ;)

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Gizmoo, je hoeft niet voor je ongi een eisprong te hebben gehad. Had ik nl ook niet. Je hcg moet eerst laag genoeg zijn voor eisprong (onder 5) en dan kun je pas weer zwanger worden/eisprong krijgen. Mijn eerste menstruatie na buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik ook nog geen eisprong gehad.

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    serieus? ik dat dat je alleen maar echt ongesteld werd als er een eisprong was geweest die niet is bevrucht en dat dan je baarmoeder schoongemaakt werd zeg maar en dat al het andere "gewoon"een bloeding of wat dan ook. Maar ik ben natuurlijk geen expert... ;)

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    haha ik ook niet. Maar is wat de gyn vertelde. Ik kwam er nl achter dat als je hcg boven de 5 is dat je dan geen eisprong hebt. En omdat mijn hcg er zo lang over deed om eronder te komen dacht ik dat ik ook niet ongi kon worden. Wel dus :) De echte logica erachter weet ik nog steeds niet, maar je baarmoeder kan dus ook alles eruitgooien als er geen eisprong is geweest.

5. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    om het nog maar eens vager te maken dan het allemaal al is... ;)

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    haha jazeker !
    Ben ook erg benieuwd wanneer ik weer onig moet worden. Mijn banner staat op mijn langste cyclus van 38 dagen.
    Vreemd genoeg heb ik soms het idee dat ik zwanger ben. Wat misselijk, hele dag door honger, pijntjes in mijn buik en zin in bepaalde dingen (macaroni). Maar kan helemaal niet, want we hebben niet echt geklust. Nou ja, is toch afwachten.... net als jij :)

7. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ja lastig he? Mijn banner staat op 35 maar mn eerste menstruatie na buitenbaarmoederlijke zwangerschap was 42, voel vanalles maar denk dat het tussen mijn oren zit. Heb ook niet gericht kunnen klussen want geen idee wanneer mn eisprong was door alle pijntjes had die elke dag kunnen zijn ha.

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik eerlijk gezegd ook niet. Heb mijn ei ook niet gevoeld zoals ik die voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel gevoeld had (1x). Maar goed, gaan we volgende keer met zijn 2 ervoor! Gewoon tegelijk ongesteld en daarna tegelijk zwanger :) ;)

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Triessie, ik snap ook echt niet dat je gyn je zo laat laat komen. Ik zou echt toch even bellen om het alsnog even te overleggen.

10. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hahah ja en laten we dan nu maar snel weer ongesteld worden...

11. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey Wendy en Gizmoo....samen op het bankje...gezellig hoor!
    Spannend he de laatste dagen...

Ben gisteravond heel de avond misselijk geweest, best lastig...maar heb wel vannacht door geslapen heeel fijn!
    Als het lukt op werk ga ik gyn bellen maar ik heb in mn agenda gekeken en denk niet dat het lukt zonder luisteraars erbij.
    Morgen moet het wel lukken, dus zet ik mn kansen daar maar op.

Fijn even van je te horen Noukie...idd ik ben ook pas mijn cyclus gaan tellen vanaf mn eerste ongi!

Meiden fijne dag en tot later weer....liefs

12. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    zo triessie, jij was er vroeg bij zeg ;) . Ik heb vandaag nog genoten van mn vrije dag. Vandaag voor het eerst weer naar de sportschool geweest, mn bloeddruk vloog omhoog (logisch totaal geen conditie meer), maar verder ging het eigenlijk wel. Los van het sporten heb ik sinds gister avond een hele opgezette buik, van onder mn borsten tot aan mn kruis zeg maar helemaal bol en opgezet. Echt raar. Morgen nog een vrije dag en woensdag weer een halve dag werken.
    Hoe is het met jullie?

13. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey Gizmoo...wat goed zeg weer naar de sportschool...ja je kunt weer opnieuw gaan beginnen...succes...hahaha....
    Raar die buik van jou...zijn het misschien je darmen?

Ik werk vanaf deze week weer 100%...best wel pittig...maar komt nu denk ook
    meer vanwege het zwanger zijn, mn geheugen doet het nu helemaal niet meer...deed het de afgelopen al niet maar het is nu helemaal erg geworden...moet echt een notitieblok in mn tas stoppen want een uur later weet ik niet meer wat clienten verteld hebben!

Ik ga vanochtend proberen de gyn te spreken en te vragen hoe het nou zit enzo...weet niet of ik haar te pakken kan krijgen, hoe dat werkt in het z'huis?!

Fijne dag meiden!

14. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wat toevallig om te lezen dat Triessie nu weer 100 % aan het werk is. Ik heb gisteren juist besloten om toch maar weer half de ziektewet in te gaan.
    Donderdag heb ik een afspraak met de bedrijfsarts.
    Wat ik wilde was teveel en ik ben mezelf dan ook echt tegen gekomen.

Gizmoo...wat raar van jouw buik..?is het al minder geworden?Als ik het zo lees zou ik ook aan je darmen denken...?
    Hou het maar goed in de gaten....!

Triessie...Ik kan via het afsprakenbureau van het ziekenhuis een afspraak maken met mijn gyn.!Gezien mijn achtergrond werd ik er de laatste keer dezelfde dag nog tussen gezet.
    Ik hoop echt dat je eerder een echo mag laten maken...!
    Dan hoef je ook niet meer onzeker te zijn!

Hey Hypnose...Hoe gaat het met jou?Hoe verloopt je herstel?
    Sterkte meid!

Liefs Marjo :D

I

15. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Goed van je Marjo, vond het al een super wonder dat je al full time aan de slag gaat. Mijn bedrijfsarts had het over een herstelperiode van 6-12 weken, kun je nagaan.
    Mn buik is wel weer iets minder, denk ook dat het mn darmen zijn maar ben weleens bang dat om wat voor reden dan ook mn buikvlies weer geirriteerd raakt maar dat zal wel tussen mn oren zitten.
    Hier kun je trouwens ook gewoon de polikliniek gyn. bellen en een bel afspraak maken met de gyn. en vragen of ze je kan bellen. Gewoon doen!
    Morgen moet ik weer werken voor een halve dag, ik ben benieuwd!

16. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha...ik heb vanmorgen gebeld!
    Via de afspraken balie kreeg is ass van de gyn, aan haar mn verhaal gedaan. In eerste instantie hield ze zich vast aan de gyn met 7/8 weken, heb toen uitgebreider uitgelegd dat ik bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap nauwelijks lichamelijke klachten had en dat ik mn lichaam nu niet meer zo vertrouw en wanneer het toch fout zou zitten ik niet na afloop 2 eileiders zou moeten missen....toen antwoordde ze dat ze zich zo goed kon voorstellen hoe dat nu voor mij moest zijn en keek in de agenda...ik kan morgenochtend 10:45 terecht...pfff...gelukkig. Niet bij mijn eigen gyn, maar nood breekt wet he?!

Marjo...goed van je meid..echt goed!

17. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Triessie, echt super gedaan, meid!
    Eigenlijk erg dat je nog verantwoording moet afleggen voor deze echo...?
    Succes morgenvroeg, we horen het wel weer!

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Goedemorgen....

Triessie, hoe is het gegaan bij de gyn? Stipje gezien? :)

Gizmoo hoe is het werken gegaan?

Marjo, vind het heel knap dat je nu toch zelf aangeeft dat het te zwaar is. Je had ook eigenwijs door kunnen gaan, maar ik denk dat dat absoluut niet goed is. Hopen dat je nu de rust hebt om het ook wat rustiger aan te doen en dat je ook het idee krijgt dat het steeds beter gaat!

Met mij gaat het juist ontzettend goed. Ik vind dat ik heel snel opgeknapt ben. Weet niet of het er aan ligt dat ze bij mij geen eileider weg hebben hoeven halen of misschien het feit dat ik eerder al een miskraam heb gehad (die ik emotioneel toch als zwaarder heb ervaren dan deze buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Of misschien ben ik emotioneler toch sterker dan ik dacht? In ieder geval voel ik me weer net als voor mijn mk en kan weer genieten van het leven en begin weer conditie op te bouwen enzo. Nu alleen nog wachten tot een derde persoontje dit geluk komt verrijken ;)
    Dat zal alleen vast niet deze maand zijn. Maar ben wel benieuwd wanneer ik ongi word, want hele dag honger hebben en hoofdpijn en wat krampen is niet echt super :)
    Nou, ben benieuwd hoe het jullie vergaan is vandaag....

Groetjes en knuffel, Wendy

19. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ben net terug, liep allemaal wat uit.
    Gyn vroeg wanneer mn laatste menstr was, 20 jan...o zei die dan kunnen we nog niets zien! Wel gaan kijken en je ziet wel een rondje in de baarmoeder maar gyn zegt ook dat je dat ook wel kunt zien bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap, daarnaast zegt hij het is waarschijnlijker dat het goed gaat dan fout...dus voor mijn gevoel ben ik hier niets mee opgeschoten...baal er ook van ik had dit toch kunnen voorspellen? Kleine ruzie met man op parkeerplaats, hij gaat er helemaal van uit dat het nu goed gaat, super dat hij zoveel vertrouwen heeft maar ik benoemde alweer van: ja het zakje kan ook leeg zijn...hoezo negatief! Erg he? Hij boos, ik boos...samen boos...
    Ik baal even van mezelf, van alle emoties en spanningen...pff..even van me afschrijven hoor...ik wil zo graag positief zijn, signalen krijgen ofzo...tuurlijk over 2,5 week weten we meer...ik weet het allemaal wel...had meer gehoopt van vanmorgen, waarom eigenlijk...gyn was erg aardig en eerlijk probeerde in eerlijke antwoorden me gerust te stellen...ik voel me een domme iets...lang leve de hormonen zeg pfff...heb ik zo ook nog een cursus...nou ja..

Ondertussen mannetje al weer aan de tel gehad en ook mn moeder al...lucht iets op...niet helemaal...de kraan staat bij me open...zucht...nou ja...zal zo wel weer beter gaan denk...ff cup a souppie maken...

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow Triessie wat balen !
    Vind het stom dat ze daar net doen of jij dom bent!
    Snap alleen niet dat als je buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, je dan wel een rondje in de baarmoeder kunt zien. volgens mij is er dan gewoon niets zichtbaar. (heb ik begrepen van mijn gyn) Misschien hebben de gyns onderling daar nog meningsverschillen over...
    Ik zou gewoon aannemen dat nu je rondje gezien hebt in de baarmoeder dat de kans toch alweer groter is dat het goed gaat. En een grotere kans is toch ook iets? Dus ben je niet voor niets gegaan.
    Sterkte voor de rest van de dag !
    Dikke knuffel, Wendy

Deel Deze Pagina