Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi Hoi!
    triessie balen zeg dat je nog niets weet. Ik voel me bijna schuldig omdat ook ik heb gezegd dat je nu om een echo moest vragen :oops: Ik ben het met wendy eens als het niet in de baarmoeder zou zitten zouden ze volgens mij niets zien. Over de kwaliteit van het vruchtje valt natuurlijk niets te zeggen. Nou pff we leven met je mee hoor op naar de volgende echo al zal dat echt als wachten voelen denk ik...
    Wendy, super goed om te horen dat het zo lekker met je gaat! Gelukkig maar want het kan wel weer toch! Leven is eigenlijk veel te mooi..
    Ik ben net terug van een ochtend werken en zit er helemaal doorheen, wilde gaan sporten, maar laat maar zitten ik doe helemaal niets. Voor ik vanmorgen achter mn bureau zat was ik al uitgeput, toen aan iedereen vertellen hoe de vakantie was en hoe het met me ging, toen had ik het gehad en kon ik me helemaal niet meer concentreren, heb ook niets gedaan.
    Nu mag ik vrijdag weer....

2. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    He Triessie, balen zeg!Volgens mij zit er ook echt een groot verschil in gynocologen.
    Die van mij zei ook dat je bij 5 weken een zwart puntje, en bij 6 weken een klein rondje moet zien in de baarmoeder.
    Dan zou het gewoon goed moeten zitten..?
    En ja, de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het mis gaat.

Ik snap je onzekerheid ook helemaal,en je ruzie met manlief ook....!
    Ook wij maken er regelmatig ruzie over....!
    Mijn man is ook zo'n lekker nuchter figuur.
    Hij is er dan ook van overtuigd dat het een volgende keer zonder enige problemen gaat verlopen.
    Hij vindt ook dat er geen rede is om ons ergens druk over te maken.
    Ik kan daar ook af en toe heel boos om worden.
    Het is verdomme mijn lichaam waar het allemaal fout is gegaan en ik ben degene die het allemaal heeft gevoelt....!
    Gelukkig besef ik me ook heel goed dat het voor hem ook moeilijk is, en dat ik niks heb aan iemand die net zo negatief als ikzelf ben.

Nou meid, sterkte he!
    Blijf proberen om positief te denken!
    Dat rondje in je baarmoeder is een heeeel goed teken!

3. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Jullie zijn lief lief lief...ik vind het fijn om het te delen met jullie...het lucht me op en krijg ik de tijd om het te overdenken en is mn man er niet meteen de dupe van...oke vanmiddag dan dus even wel maar ja...ik wil ook dat hij mijn angsten kent en daarnaast wil ik niet dat hij mijn negativiteit overneemt...

Ja een rondje/stipje is een begin...het zegt idd nog niets...ik ga proberen het gewoon hierbij te laten en rustig op 14 maart te wachten, dat is ook al een vroege echo en 2,5 week moeten gewoon snel voorbij gaan...iemand nog tips?!

Ik ben toch naar cursus gegaan, met rode betraande ogen maar goed...niemand heeft wat gevraagd en ik had afleiding.

Wendy; fijn dat je je goed voelt meid...maakt niet uit waar dat aan ligt...we zijn allemaal anders (oja? ja!) En wie weet wat er deze maand gebeurd in je lichaam?

Gizmoo; toch nog vermoeiend he dat werken...het wordt beter hoor...let maar op...eerst die halve dagen maar eens!
    Voel je niet schuldig voor mij, ik zou andersom hetzelfde doen..we leven met elkaar mee!

Marjo; inderdaad...wij (vrouwen) hebben er een last/lading bij nml dat het in ons gebeurd...manlief doet echt zijn best hoor maar toch het blijft een man en wat er niet is is er niet en als het niet goed gaat dan lossen we het dan wel op...zo lijkt het wel bij hen...en ik hou me ook vast aan hetgeen dat hij ook gewoon niet weet wat altijd maar te zeggen en te doen, want wij blijven toch vrouw en we willen het ook elke keer anders!
    Hoe is het vandaag met je?

Hypnose, al even niet meer gezien, hoe is het meid?
    Noukie...hoe is het met jou?

4. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Triessie, ik kom niet zo vaak bij dit topic, maar meid geniet alsjeblieft van je zwangerschap. Ik snap dat je onzeker bent, dat zal ik ook zijn als ik weer zwanger ben. Maar we kunnen er helaas niets van zeggen hoe het gaat lopen. Zorg gewoon goed voor jezelf en niet te veel stressen en zoek afleiding.
    Succes

xxx joyce op na een mooie echo over 2,5 week.

5. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Heb vandaag weer een telefonisch consult gehad met mijn gyn.!Dit heeft me weer ontzettend goed gedaan! :D
    We hebben wel een kwartier aan de telefoon gesproken.
    Hij heeft me nogmaals uitgelegd dat ik me nergens meer zorgen over hoef te maken, omdat hij tijdens de operatie heeft gezien dat alles wat er nog zit kerngezond is.
    Hij zegt ook dat ik in ieder geval snel zwanger kan worden(de laatste keer was ik 1 maand gestopt met de pil). :eek:
    Dat geeft mij weer de kracht om steeds positiever te worden over de toekomst.

Succes allemaal en we gaan met z'n allen hele lieve moedertjes worden! :) !

6. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Triessie toch, je bent geen 'dom iets' zoals je het zelf omschrijft. Het is toch logisch dat je nu gewoon superonzeker bent.
    En dat wachten, tsja..is zwaar k*t om het zo maar even te zeggen. Ik heb ook geen tips, want ik ben ook super ongeduldig. Dus tips hier ook welkom hoor.
    Ik hoop dat je binnenkort echt kan gaan genieten, echt! Ik duim voor je, het komt goed meid.

Marjo fijn zo'n telefonisch consult, dat moet goed voelen denk ik!?

Hier gaat het prima, 's avonds nog een opgezette wond bij ex-eileider en weinig fut, maar de hechtingen zijn eruit gevallen.
    Overdag weinig tot geen last. Heb heerlijk dagje voor mezelf gehad en genoten van het weer (boodschappen gedaan bij AH, met de hond een halfuurtje in het park gespeeld, huis onder handen genomen, naar de zonnestudio geweest). Ik voel goed aan waar mijn grens is en vandaag ging prima.
    Maandag zelfs mijn theoriecertificaat gehaald voor mijn rijbewijs. Had hem al gehaald 2 jaar geleden, maar hij was verlopen. Over een paar weekjes afrijden (voor de 5e keer). Ik ben een zenuwpees op het examen.

Ja moet zeggen.. het gaat me allemaal goed af. Geestelijk en lichamelijk. 6 maart dus mijn controle, daar ben ik wel benieuwd naar. Iemand enig idee wat ze doen bij zo'n na-controle?!

7. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ja in jou geval weet ik het niet zeker hypnose
    maar na een curretage maken ze een controle echo om te kijken of je baarmoeder ed er goed uitzien, zodat je weer kunt proberen om opnieuw zwanger te raken.
    In ieder geval sterkte. en succes bij de controle donderdag.

xxx Joyce

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Okee ik ben benieuwd. :D

9. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hypnose, ik heb 13 februari mijn na-controle gehad. Zag er vreselijk tegenop, maar het stelt in mijn ziekenhuis niets voor.
    De gyn. gaat je vragen hoe het met je gaat, of je nog ergens last van hebt, of je nog vragen hebt...enz.
    Ik kreeg toen ook de uitslag van het weefselonderzoek(mijn eileider was nl. opgestuurd naar het lab voor nader onderzoek).
    Ik heb in ieder geval geen echo meer gehad...(Gelukkig!) :D
    Heel belangrijk: schrijf alle vragen op die je te binnen schieten, zodat je ook antwoord krijgt op al je vragen!
    Heel fijn om te horen dat het goed met je gaat!

Succes meid! ;)

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi hoi,
    Hier even kort spuitje van mij....
    Ik baal ervan dat ik nu alweer op dag 35 van mijn cyclus zit en ik nog steeds niet ongi ben en heb nu weer niet het idee dat het morgen wel komt. (had ik afgelopen 2 dagen wel)...Zo wordt mijn cyclus steeds langer. :( Snif. :cry: :cry: :cry:

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo allemaal,

Afgelopen maandag heb ik een operatie moeten ondergaan omdat ze via een echo erachter kwamen dat het vruchtje niet in mijn baarmoeder zat maar ik mijn eileider.
    Ik ging diezelfde ochtend naar het ziekenhuis voor een echo en later die middag lag ik al op de operatietafel.
    Boem..in een keer mijn wereld op zijn kop..wat een verdriet en pijn.
    Kindje kwijt en ook mijn linker eileider is verwijderd.
    Het was mijn eerste zwangerschap en tijdens de echo had ik het hartje al zien kloppen.
    Mijn vriend en ik zijn er kapot van.

Ik ben zo bang voor de toekomst..mijn kinderwens is zo groot.
    Heb drie weken op een roze wolk geleefd en het word je ineens heel drastisch afgenomen.

groetjes,

monique :cry:

12. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Lieve Moray

Allereerst een dikke knuffel voor jou :( Wat vreselijk dat je dit ook hebt moeten meemaken.
    Het is iets verschrikkelijks. Het komt zo onverwachts en alles komt ineens in sneltreinvaart op je af. Boem, lig je opeens op de OK.

Ik kan je wel honderd dingen vertellen, maar het is nog zo kort geleden voor je allemaal, dat je denk ik eerst de boel maar eens moet laten bezinken. Als je vragen hebt, willen we die natuurlijk altijd beantwoorden. Voor mezelf is het ook nog maar 3 weken geleden, dus ik heb ook veel aan de andere meiden hier.

Maar je hebt het hartje dus horen kloppen? Wat gruwelijk zeg meid.. Hoe kan dat nou? :cry:

Heel veel liefs Hypnose

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    En ook ik ben best angstig voor de toekomst, maar met 1 eileider kun je ook nog prima zwanger worden! Het komt helemaal goed met ons allemaal hier!

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Tijdens de echo heb ik het hartje zien kloppen, het vruchtje was in orde.
    Zo'n raar gevoel/idee dat ze het 'levend'bij me hebben weggehaald.
    Op dit moment zit er zoveel in mijn hoofd, vragen, en mijn gevoel is een en al verdriet.

Ben alleen aan de ene kant blij dat ze het op tijd hebben geconstateerd.
    ik heb heftige verhalen gelezen hoe het kan gaan als het plotseling klapt.

Maar mijn wereld staat op z'n kop, die van mijn partner natuurlijk ook.
    klinkt misschien raar maar ik mis het gewoon..

groetjes, monique

15. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    poehee, ik krijg het er helemaal warm van en moet echt flink slikken. Bij mij is het nu 2 1/2 maand geleden en het gaat redelijk, maar ik ben er nog lang niet. Jij staat nog aan het begin en zal het nog allemaal moeten gaan verwerken. Hele dikke knuffel, zorg goed voor jezelf en je bent altijd welkom hier!

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    dank je...

ik hoop hier een beetje steun te vinden..praten met lotgenoten.
    Weten dat je niet de enigste bent....

gr,

monique

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    He bah Moray, ik krijg echt kippenvel over wat je schreef over dat je het hartje hoorde kloppen :cry:

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Morey,
    Jammer dat je je bij ons moet voegen, maar ik hoop dat dit topic je kan helpen bij het ventileren van je gevoelens en praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Zoals ik bij de anderen heb gezegd, vraag wat je wilt. We weten allemaal hoe het is en dat het niet hetzelfde is als een miskraam (waar mensen toch vaak vanuit gaan). Ik hoop dat we je in de komende (moeilijke) tijd wat kunnen steunen.
    Hoe gaat het lichamelijk met je? Wat Hypnose al zei, met 1 eileider kun je ook nog gewoon zwanger worden. Kijk maar naar degene van het topic hier. Pluys en Triessie zijn al zwanger. Voor de anderen is het nog maar kort geleden, maar daar wordt er wel aan gewerkt. ;)

Een hele dikke knuffel en sterkte gewenst,
    Wendy

p.s: Triessie, hoe voel jij je vandaag?

19. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey Moray, wat een verhaal zeg...!Moest er ook weer even van slikken.
    Voor mij is het ook alweer 8weken geleden, maar af en toe voelt het nog als gisteren.
    Verschrikkelijk he, als je eerste zwangerschap zo moet eindigen..!
    Bij mij was het ook de eerste zwangerschap....
    Ik snap dat je dat nu nog niet wilt geloven, maar je kunt echt gewoon zwanger worden met 1 eileider.
    Het heeft heel veel tijd nodig, en gun die jezelf ook.
    Ikzelf ben na 6weken weer fulltime gaan werken, met de gedachte dat ik het dan wel een beetje lang me kon leggen....Niet dus!
    Vandaag met de bedrijfarts afgesproken om weer op halve kracht verder te gaan.
    Luister naar je lichaam en neem op tijd de rust.
    En...praten, praten, praten en nog eens praten is een heel goed medicijn.

Wij weten allemaal hoe onzeker je je nu voelt, dus schrijf/typ het maar lekker van je af!

Sterkte meid, en een hele dikke knuffel

Liefs Marjo

20. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Lieve Moray...wat heb jij een hoop emoties mee gemaakt op 1 dag meid. Het is allemaal moeilijk te bevatten he? Neem rustig je tijd, overhaast niets en kom wanneer je behoefte heb hier voor je vragen, verdriet, aanmoediging etc. Heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel.

Deel Deze Pagina