Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    leuke he !! hiihihiihih

2. evie1

evie1 Lid

19 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal vertellen.
    Ik ben ook de pineut. 2 weken geleden heb ik een EUG laten verwijderen plus eileider, plus een endometriosecyste bij de eierstrok. Al na enkele dagen dat ik overtijd was, had ik last van bloedverlies. Dat hield maar aan, en aan, en aan. Er rinkelden allerlei alarmbellen in mijn hoofd. Dus ik heb op tijd aan de bel getrokken. Eileider was al aangetast, dus ik ben ook met spoed opgenomen en geopereerd via kijkoperatie. Het is allemaal goed gekomen, maar ik schrik er nog van als ik dit zo typ.
    Inmiddels ben ik bijna 2 weken ziek thuis, en wil toch eind van deze week weer gaan werken. Halve dagen even.
    Ik heb moeite met het idee dat ik de draad weer moet oppakken, na zo'n ingrijpend gedonder.
    Het is overigens de eerste keer dat ik zwanger was. Ik ben nooit eerder in een situatie geweest dat dat kon en daardoor al 37. Het kindje was overigens zeer gewenst, al had ik de hoop dus al snel verloren.
    Op het moment heb ik nog wel last van mijn onderbuik als ik veel rechtop zit of actief ben. Ik probeer het rustig aan te doen. Dat lukt over het algemeen vrij goed. Ik maak me best zorgen over de toekomst. Is die andere eileider wel goed genoeg, gaat het allemaal nog wel lukken? Dat soort vragen. Over 1,5 week moet ik terugkomen voor controle in het ziekenhuis en ben dan van plan mijn vragen te stellen.
    Als iemand nog tips heeft: die zijn van harte welkom.

Ik wens iedereen veel sterkte met deze ervaring. Het is niet niks!

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    @Evie, helaas welkom hier......altijd heftig om weer een bbz verhaal te lezen , lijkt net alsof ik dan weer terug ben in juni 2008 en het weer herleef ...
    De enige tip die ik je kan geven is dat je er de tijd voor moet nemen om te herstellen en de draad weer op te pakken doe je dat te snel dan kom je geheit dat mannetje met de hamer tegen ...

Veel sterkte en klets hier mee als je er behoefte aan hebt , dikke kknuufffsssss

4. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    Hi meiden,

Hier gaat alles goed, maar het is wel nog effe wennen!! Best moeilijk soms, alles draait nu om de kleine meid, ik ben geen nummer 1 meer... en dan die hormonen :(Maar alles gaat goed met haar en we genieten ook super van haar! Mis het zwanger zijn wel nog steeds, die mooie buik.....

Voor de zwangere meiden, geniet er nog lekker van.
    Voor Wennes en Sass en anderen, jullie tijd komt echt!! Ik duim voor jullie!

Dikke knuffel
    Ruby

5. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    @evie, neem inderdaad je tijd, het scherpe randje gaat ervan af met de tijd maar voor nu, laat het even toe en doe rustig aan!

liefs

6. evie1

evie1 Lid

19 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Marjon2,

Bedankt voor je lieve bericht. Ja ik denk dat het voor iedereen schokkend is als je zoiets meemaakt. Ben jij daarna nog wel zwanger geraakt? En duurde dat lang? Hoe was jouw verhaal? Ik ben heel benieuwd.

Het gaat best goed met me hoor. Op een bepaalde manier had ik al geaccepteerd dat de zwangerschap niet okay was. Dat was al heel snel. Waar ik wel erg van schrok was de paniek ook met mijn gezondheid.
    Maar die is nu ook geweken. Maar hoe kun je dan weer gewoon schakelen naar de gewone dingen. Daar heb ik wel moeite mee.
    Godzijdank heb ik een heel betrokken lieve vriend. Die goed voor mij heeft gezorgd.

7. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    @Evi, bah weer een verhaal.. doe alsjeblieft echt rustig aan, het niet zomaar een operatie!! ik ben nu pas na 6wkn weer redelijk hersteld. Maar in je hoofd, dat heeft tijd nodig.. sterkte

@Ruby.. Komt gewoon goed... moet! :)

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Evi helaas welkom hier. Weer een kippenvel verhaal bah. Ik heb in aug 08 een bbz gehad waarbij me rechter eileider is verwijderd. Ben daarna 6week thuis geweest om te herstellen. Daarna halve dagen gaan werken. Meid doe aub rustig aan met lichaam ga niet te snel weer aan het werk je hebt heel wat meegemaakt hoor ook geestelijk heb je een hoop te verwerken. Als er iets is we zijn er voor je.

Dikke knuffel

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij gaan zo naar het zh voor hein ben zo benieuwd. Hoop dat de operatie heel snel is. Jullie horen het.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    @Evie , dit is mijn verhaal:

Juni 2008 , ik was weer zwanger , helemaal happy en dokter wilde dat ik een termijnecho liet maken omdat hij dacht dat ikmisschien wel verder was als dat ikzelf dacht ...Wij zouden die week daarna op vakantie gaan en ik wilde dan graag daarvoor een echo ..Maandagmiddag mochten we komen en dinsdagochtend vroeg zouden we het vliegtuig naar Turkije pakken ...Ik kwam bij de echoscopiste en kon niks vinden in mijn baarmoeder ...2 opties ,of ik was veelminder ver dan dat ik dacht of ik had een bbz ..Moest weer terug naar de wachtkamer en de gyneacoloog werd uit het spreekuur gehaald en weer een echo ....Er was nog twijfel en er werd voordie week een plan opgesteld wanneer ik bloed moest prikken ..de ene dag bloed prikken de andere dag naar gyneacoloog ..Ik zei nog heel naief , dat wordt wel een probleem want morgen zitten we in Turkije ..Gyneacoloog zei allen , ik neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt , want als je hebt wat ik denk dan wil je niet in het buitenland zitten.. Ok alles geannuleerd ...Mijn hcg bleef de eerste dagen bijna gelijk , steeg maar heel licht en konden ze afwachten ..Eerst nog gedacht dat ik een miskraam had gehad en dat er nog iets in mijn baarmoeder achter was gebleven wat met een echo niet te zien was , dus cytotec gekregen om de boel op te wekken ..Dat deed natuurlijk niets ... Maandag weer terug en weer bloedprikken en dinsdag op controle en toen ging het heel snel ..Mijn hcg was mega gestegen en binnen een halfuur was ik opgenomen en het eerst volgende plekje op de ok was voor mij ..Dmv een laproscopie hebben ze het vruchtje uit de eileider gehaald en hebben ze hem nog kunnen sparen......Januari was ik weer zwanger , uiteindelijk ging deze zs ook verkeerd , geen bbz , maar miskraam,vruchtje was afgekomen maar mijn vruchzak bleef zitten en dus een curretage met 10,5w ..
    In aug 2009 heb ik een vmk gehad en in sept had ik weer een positieve test in handen en nu gaat het helemaal goed ,met mezelf wat minder , ik heb heel veel last van mijn astma waardoor ik ook thuis zit van het werk en heb ook zs-suiker erbij ..Maar het maakt meniet zoveel meer uit ,Ons ukkie doet het goed ...Na mijn bbz heb ik 1,5 jr op een goede zs moeten wachten en ondanks alles geniet ik er gelukkig toch van ........

Als je nog meer wilt weten mag je het altijd vragen Evie !!

11. evie1

evie1 Lid

19 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle medeleven. Dat doet me echt goed. Ik heb vandaag naar mijn werk gebeld om te zeggen dat ik deze week nog niet kom. Ik lees hier dat de hersteltijd toch wel 6 weken is. Dat vertelden ze in het ziekenhuis ook, maar zeiden eigenlijk al dat ik na een week weer kon gaan werken. Nou dat kon dus niet, dus ik zat al met een megaschuldgevoel. Op mijn werk verwachten ze me deze week niet, maar volgende week wel. Volle bak vrees ik.
    Kunnen jullie je nog herinneren hoe dat herstel liep? Werden jullie weer snel ongesteld? Mochten jullie na menstruatie weer zwanger worden? Verliep dat zwanger worden snel? Ik heb het idee dat ik wel een eisprong heb vandaag, wel aan de eileiderloze kant. Wat gebeurt er met dat ei? Hopeloze sprong in het diepe? Ik weet dat iedere vrouw anders is, mijn leeftijd speelt ook een rol, maar ja het is toch fijn andere ervaringen te horen. Dat helpt gewoon.

Voor alle mensen die toch weer zwanger zijn geworden van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk toegewenst.

12. evie1

evie1 Lid

19 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote genade Marjon, dat valt niet mee zeg. Je hebt wel heel wat te verwerken gehad. Wat knap dat je ondanks alles toch doorzet. Daar heb ik heel veel bewondering voor. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment denkt: laat maar zitten, dit is het niet waard. Ik ben heel blij voor je dat ondanks alles het toch gelukt is met het zwanger worden. Dat moet de pijn die je doorstaan hebt, toch wel iets verlichten hoop ik. Hartstikke fijn dat je je ervaring met mij (en iedereen hier) wil delen. Ik hoop dat je je ook in je hoofd toch positief blijft voelen en dat alles goed blijft gaan met jullie kindje. Is dit trouwens jouw eerste kindje?

13. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Het eitje kan gelukkig (van welke kant hij ook komt) opgevangen worden door de overgebleven eileider.

Als je voorheen regelmatig ongesteld werd zal dat nu ook zo zijn.
    en dan heb je idd weer kans.

Een week erna al werken?? bij mij werd verteld dat je mocht doen wat je zelf aankan..

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Evie1; Helaas welkom hier.
    Ga idd niet te snel aan het werk meis want de man met de hamer komt. Hier na een week of 4 begonnen met 2 uurtjes boventallig(werk op kdv) en zo heel langszaam opgebouwd. Was pas na bijna 3 maanden weer normaal aan het werk. Lichamelijk was ik na 6 wkn wel hersteld maar toen begon de rest:(.
    Over je cyclus kan ik niets zeggen want ik heb zowieso geen eigen cyclus.
    Hopelijk kun je hier steun vinden als je hem nodig hebt. Ik heb hier heel veel aan gehad en nu trouwens nog steeds al gaat het vaak over hele andere dingen;)

15. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Channes; ga duimen dat je man toch echt snel geopereerd gaat worden....ben benieuwd.

16. evie1

evie1 Lid

19 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    God zeg dat is ook allemaal raar Sass. Dat je zo totaal andere informatie krijgt! Tssss. Bedankt voor je informatie.

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik moest 2 weken tellen en ben toen ook weer aan de slag gegaan , meteen vollebak , is mij heel erg tegen gevallen .......
    Wij hebben al 2 kindjes een jongen van 5 en een meisje van 3 ( foto's staan in mijn album )..

Ik werd ongeveer 5,5 w na de operatie weer ongi ....Als je een eileider mist en je andere eileider is gewoon gezond dan neemt die bijna de hele functie ovder van je andere eileider ..Als je normaal gesproken 100% kans hebt op zs , wordt het dan 80% mits je andere eileider het helemaal goed doet , maar als het goed is hebben ze dat wel bekeken met je operatie ....

18. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    meiden ben vandaag thuisgekomen! bedankt voor de felicitaties. Eigenlijk best wel raar eigenlijk zou ik vandaag pas mama worden en nu zijn we weer met zijn allen thuis. Kraamhulp is net weg. Moet het allemaal nog wel een plekje gaan geven want tussen het bellen en de geboorte heeft 2 uur gezeten. Was zaterdagmiddag aan het rommelen om 2300 toch maar even gebeld, het weer was hier bar en boos, een uur gedaan om naar het ziekenhuis te komen. 0010 aan de ctg en hup meteen ok team opgetrommeld eerst zei ze het kan nog wel eventjes duren maar alles ging in een sneltreinvaart. Om precies 0115 kwam Ferenc te wereld. De keizersnede is me zwaar tegengevallen. Mannetje zit op de grens van het maximale toegestane afvalpercentage maar hebben vertrouwen erin dat dit voor het weekend bijtrekt. Mannetje leeft nog een beetje omgekeerd slaapt de hele dag en 's nachts ligt die wakker maar ach is ook pas vier daagjes dus heeft tijd nodig. Ga weer mijn bedje in dd rusten heb afgelopen dagen amper geslapen miste me dochter en vriend........ en het ziekenhuis riep ook weer nare herrinneringen op iedere keer een nieuwe verpleegkundige die toch weer ff zegt pfff meid je hebt wat te verduren gehad mbt zwangerschappen ....

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Sabine welcome back !! Er zullen idd een heleboel herrineringen weer boven komen meid , en dan werken die hormoontjes ook niet mee ....... Hoop dat jullie mannetje snel in het gewone ritme komt ..........................een echte nachtbraker , s nachts ter werled komen en s nachts wakker blijven ..

dikke kknuuffffffffffffffffff

20. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    ga zo bijlezen maar weet iemand hoe ik mijn banner kan aanpassen kom er niet uit

Deel Deze Pagina