Meiden...ik probeer niet teveel te denken...en zoek afleiding zodat het snel 14 maart is. Lastige is dat ik me niet zwanger voel met kwaaltjes en daardoor geestelijk ook maar moeilijk kan geloven dat het zo is. Maar goed...ik dacht vannacht dat het niet goed zat ofzo, had een onbestemd gevoel in mn onderrug en onderbuik, soort ongi kramp...maar ik was ook nog duf en slaperig dus ik kan het me niet zo goed meer voor de geest halen, misschien droomde ik wel...geen idee?! Lastig Wendy dat je ongi er nog niet is...of ondertussen wel...en testen?
Hallo meiden, Bedankt voor jullie reacties, toch heel fijn te weten dat je hier terecht kan met je gevoelens zeker omdat jullie weten hoe het is, hoe het voelt, en wat een verdriet het met zich mee brengt.. Het is nu 4 dagen terug dat ik geopereerd ben..maar het lijkt dat iedere minuut van de dag terug gaat naar afgelopen maandag. Ik beleef het steeds weer opnieuw, maakt niet uit of het overdag is of als ik s'avonds in mijn bed ligt. Het beeld van dat kloppende hartje op de monitor staat op mijn netvlies gebrand.. Meiden wat heeft jullie geholpen door deze moeilijke periode heen te komen of iig iets te verlichten? groetjes,, moray
Lichamelijk gaat het op zich wel..heb alleen last van het sneetje die ze in mijn navel hebben gemaakt vooral bij het opstaan en zitten.. Ook merk ik dat er van alles aan de gang is in mijn buik..alles is zich weer aan het terug schakelen van de zwangerschap.. gr, moray
Moray....ik ben als het ware de eerste dagen verdoofd geweest, mijn eileider is ook verwijdert maar daardoor heb ik helaas een grotere wond over gehouden. Ik voelde me in het begin dan ook voornamelijk ziek en had veel pijn aan de wond, kon niet lopen zitten niets. Na een week begon ik pas te beseffen dat ik natuurlijk niet alleen die wond had maar ook mijn kleintje moest missen, vreselijk. Hoe meer ik lichamelijk begon op te knappen (lees: kon staan) hoe meer ik geestelijk moeite kreeg. Ik ben 16 nov geopereerd en pas sinds vorige week 100% aan het werk. Ik vond mijn proces best heftig en pijn van binnen doet het nog steeds...ik heb het nu een plekje kunnen geven en ben aan het wennen dat dit plekje er altijd bij hoort. Ik heb veel gehad aan de herkenning van de meiden hier...dat ik niet de enige was...mijn man doet zijn best maar kan er net niet helemaal bij...omgeving ook niet altijd...hier wel...vond/vind ik fijn en gaf mij verlichting. Veel erover praten hielp bij mij ook, met vrienden en familie zelfs later met collega's en dat doe ik nog!
Moray, hoe ver was je ongeveer? Het lijkt me ook echt vreselijk als je een hartje ziet kloppen..! Daar heb ik dan geen 'ervaring' mee, maar die film van de dag dat het mis ging, draait in mijn hoofd nog elke dag. Het gaat ineens zo snel allemaal......... Mijn advies(alweer), praten, praten en nog eens praten...! Je zult gaan merken dat je niet altijd de reacties krijgt die je hoopt te krijgen..! Over buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoor je niet zo veel, dus veel mensen hebben dan ook geen idee wat het eigenlijk inhoud. Het ergste vond ik, dat iedereen aan mij vroeg:'"Kun je nu nog wel kinderen krijgen..?' Eigenlijk een normale vraag, maar ik vond het vreselijk om mezelf te moeten 'verdedigen' en uit te leggen dat ik dat gewoon allemaal kon, terwijl ikzelf nog zo ontzettend onzeker was over de toekomst. Bij ons werd de deur de eerste weken plat gelopen, en de telefoon stond roodgloeiend de hele dag. Ik kon er dan ook de hele dag over praten, maar op een gegeven moment werd me dat ook teveel. Ik wilde graag wat tijd voor mezelf..... Nu(8weken erna) heb ik het er nog steeds moeilijk mee, en misschien nog wel moeilijker als al die weken ervoor. Terwijl mijn omgeving gewoon weer doorgaat, blijf ik een beetje hangen in mijn verdriet.....! Helaas werkt dat zo, en daar moet ik ook nog steeds een weg in vinden. Het is gewoon ontzettend fijn dat ik mijn hartje nu ook hier kan luchten... Gizmoo...hoe is het met je opgezette buik?Voel je je al wat beter? : Hypnose: ik zie onder jouw berichtje staan 'begonnen met teunisbloemolie en 'zwanger worden' van Etos! Die laatste heb ik ook gebruikt, maar wat is die 'teunisbloemolie' ? : En voor iedereen...Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik moet helaas weer werken, dus dat word een rustig weekendje... Liefs
Heb hier een k..dag. Kregen vandaag te horen dat het 1500 euro gaat kosten om onze auto te repareren Dat is natuurlijk nooit genoeg en ligt er meteen een aanslag gemeentelijke belastingen op de mat en zo rijzen de kosten de pan uit deze maand.....Snif. En ik dacht echt dat ik vandaag ongi ging worden. In plaats daarvan is er niets roods te zien, heb ik wel hoofdpijn, pijn in mijn rug en schouders en ook nog eens pijn waar ik vorige keer buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. (volgens mij ook dezelfde pijn.) Wat moet ik daar nu mee? Ik ga tv kijken voor wat afleiding..... Groetjes, Wendy
ik was 6,5 week zwanger, waarvan ik het 2 weken wist dus het was maar heel kort genieten ervan. even een vraagje wat waren jullie sympthomen/klachten na de operatie? Ik heb namelijk af en toe wat gemene krampjes en steekjes in mijn buik. Ook heb ik af en toe wat bloedverlies.. Hadden jullie dat ook? triessie als ik het goed begrijp ben je nu zwanger? zo ja is het bij jou redelijk snel weer gelukt. hoe gaat het nu met je? en marjo 80 ben je wel van plan met de tijd er weer voor te gaan? groetjes, moray
Hey Wendy, Wat klote weer allemaal voor je!Soms heb je van die dagen dat alles tegen zit.....! En ja...die ongi....!Die drijft mij ook af en toe tot waanzin. Ik kreeg de eerste menstruatie alweer na 3weken. Nu heeft het 5weken geduurd, waarvan ik 2weken rond liep met hoofdpijn, buikpijn, rugpijn enz. Sinds wo.avond ben ik het een klein beetje, maar het zet niet echt door...!? Maak je maar niet teveel zorgen over die buikpijn die je nu voelt. Ik had daar de afgelopen weken ook erg veel last van, maar toen de ongi weer een beetje op gang was, was dat vreemde gevoel op die plek ook helemaal weg..?! Volgens de gyn. is het ook zo dat als je gestresst bent, je menstruatie daardoor uit kan blijven. Ik begrijp echt hoe jij je voelt. Je wilt ook niets liever dan dat je cyclus weer normaal op gang komt..! Succes, meid! Moray,die steken en krampjes in je buik zijn heel normaal. Het voelt heel vreemd, maar dat zul je nog wel een tijdje blijven voelen. Het is een teken dat alles aan het genezen is daarbinnen. Dat bloedverlies is ook heel normaal, had ik ook. Heb een kleine week nog nagevloeid. Wij hebben besloten om te wachten met opnieuw proberen zwanger te worden....! Ben nog erg onzeker, en ik wil me ook eerst weer helemaal goed voelen. We gaan eind april op vakantie naar Turkije, en misschien gaan we vanaf dan onderzoeken of de turkse grond een beetje vruchtbaar is.....
He meiden! LEUK om jullie verhalen te lezen. Ik voelde en voel eigenlijk nog steeds van alles in mn buik. Heb net als jij wendy al dagen pijn in mn rug, in mn buik, steken en pijn bij mn eileider litteken. Mn buik is nu gelukkig niet meer zo gezwollen. Ben ook nog steeds niet ongesteld geworden (tweede keer). Irritant he? Balen trouwens dat het je allemaal zo tegen zit zeg, kun je er net niet bij hebben zulke dingen he? Ik heb na mn operatie een week gevloeid en daarna niet meer, gelukkig maar. Vandaag weer een ochtend gewerkt, ging gelukkig weer wat beter maar valt nog niet mee. Van het weekend lekker relaxen geen plannen dus een beetje mn dochter entertainen en ontspannen!
Goedemorgen..... Anderen ook slecht geslapen door de storm? Moray, ik weet hoe het is om er maar kort van te kunnen genieten. Mijn eerste zwangerschap wist ik nog geen week dat ik zwanger was en kreeg toen al een miskraam. 2de keer was ik net 1 dag over de miskraam heen en had het gevoel dat het harstikke goed zat. Heb nooit een echo gehad, maar kan me voorstellen dat dat het nog eens een graadje erger maakt. Mijn symptomen waren de eerste dagen vooral pijn aan de wondjes. Daarna inderdaad krampen en steken in mijn buik. Ik denk dat het bij mij allemaal wat korter duurde (2wk) omdat ik mijn beide eileiders nog heb. Bloedverlies heb ik eigenlijk alleen de eerste dagen na de operatie gehad. Denk een dag of 4. Wel fijn marjo dat jij die hoofdpijn, buikpijn en rugpijn herkent. Ik heb vandaag ook het idee dat ik ongi moet worden, aangezien ik nu buikkramp heb die bij mijn ongi hoort. Dacht vanmorgen ook wat roods te bespeuren, maar zal nog wel door moeten zetten. Dan is mijn cyclus deze keer 37 dagen (eerste ongi na buitenbaarmoederlijke zwangerschap was na 38 dg) Nou ja, zal het er mee moeten doen. Kan er nu weer voor gaan en maar hopen dat volgende ronde zwanger ben Gizmoo, jij zit bij mij in de buurt volgens mij, jij al iets aan ongi bespeurd? Maar ook jij hebt dus last van pijn op dezelfde plek. Vreemde is alleen dat bij mij de eileider er nog zit. Maar goed, zal er toch wel bijhoren allemaal... Ik ben trouwens van plan om dit weekend helemaal niets te doen en lekker wat films te gaan kijken, ff boodschappen doen en lekker met hubbie knuffelen Trouwens, iemand al opgevallen dat meeste hier 27-28 zijn?
He wendy, leuk van je te horen. Zo wat een weer vanacht he? Echt niet normaal. Ik heb vandaag nog niets van een ongi bespeurd. Wel een bloedneus net maar dat is denk ik geen ongi hahahDenk dat ik weer richting de 41 a 42 dagen ga! grrrrrrr veel te lang natuurlijk. Heb nog wel rugpijn, pijn bij mn litteken en een raar gevoel bij mn blaas en schaambeen, hopelijk geen blaasontsteking. Nu je het zegt zeg, volgens mij ben ik met 31 de oudste hier. Nou fijne dag vandaag en we wachten het af!x
Pfff, vond mijn 38 dagen al lang.... En dan nog eens 3-4 dagen erbij Moet er niet aan denken. Hoop voor je dat je toch snel ongi wordt. Kunnen we tenminste weer verder.... Wat waren je cycly de afgelopen rondes? (voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap)
ik heb voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar 1 cyclus gehad van 35 en toen was ik zwanger. Van mn dochter was ik gelijk de eerste ronde zwanger, toen zat het dus wel mee... maar we houden vol! is het bij jou al doorgezet?
Inderdaad, 27-28..!Wat een prachtige leeftijd he..?Ik wordt in juni 28! Het is ook echt zo'n leeftijd om eens na te gaan denken over gezinsuitbreiding! Het huisje en boompje hebben we allemaal gehad...nu nog een beestje! Mijn ongi is woensdag begonnen(na 35dgn.) maar zette niet echt door. Sinds gisteravond is de 'bom' gebarsten, en voel ik mij weer op en top ongesteld. Nog een maandje afwachten, en dan willen we misschien weer een poging gaan wagen. Ik hoop ook echt dat er weer een beetje regelmaat in m'n cyclus komt..! Ik hoop dat ook voor jullie, Wendy en Gizmoo. Trouwens, over Gizmoo gesproken...zo heet onze kat ook.. ! Nutteloze info. maar ik moest dat toch even vermelden. Triessie, hoe is het met je?Ben heel erg benieuwd? En met de rest van de meiden..?Hoe is het met jullie allemaal? Liefs
hallo allemaal, Wat een noodweer vanacht..heb zeker tot 4uur wakker gelegen. heb gisteravond nog het ziekenhuis gebeld..heb gister de hele dag behoorlijk gebloed...en verloor klontjes met bloed (stolsels). Was daar ineens heel onzeker over ik wist wel dat het er bij kon horen..maar ik moest gewoon even horen van het ziekenhuis dat het erbij hoorde..pfft word er heel moe van. Mijn lichaam is helemaal van streek en dan spreek ik nog niet eens over mijn hoofd.. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor dat de normale ongesteldheid heeft doorgezet? Mijn arts zei 4 tot 8 weken.. Ik hoop alleen dat het bloeden snel overgaat..vind het toch niet prettig. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. groetjes, moray
He Marjo! haha mijn kat heette ook gizmoo vandaar dat ik ook deze naam gebruik. Ja 4-8 weken voor je menstruatie weer op gang komt, dat zei mn arts ook. Bij mij van het dus na 7 weken pff veel te lang. Zeker toen ik nog niet voor de 1ex na buitenbaarmoederlijke zwangerschap ongesteld was geworden duurde het zeker te lang. Al die weken heb ik me zorgen gemaakt of alles het nog wel deed. Weet je nu nog niet maar goed, ik keek echt uit naar die eerste keer. Nu weer wachten op de tweede keer en ook dat duurt me weer te lang ha. Hoezo te weinig geduld?! Kijken jullie ook idols of niet?
Ik kreeg 3 weken na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een bloeding. Ik schrok daar ontzettend van omdat de gyn. ook tegen mij had gezegd dat de menstruatie nog wel 4 tot 8weken uit kon blijven. De gyn zei dat ik me geen zorgen moest maken, omdat 4 tot 8 weken een gemiddelde is...! Mijn lichaam was blijkbaar zo snel hersteld, dat ik na 3 weken al ongesteld werd Ik moet zeggen dat het ook echt een heftige menstruatie was, maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Zo zie je maar...ieder lichaam is toch weer anders Over Idols: Ik hoop dat Nikki gaat winnen! Ik ga waarschijnlijk alleen de uitslag kijken, want we gaan uiteten met vrienden vanavond! Voor de verandering maar weer eens naar de Griek...!mjammie Doei