Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi hoi! ja was bij mij toen inderdaad ook, eerst bruin verlies en toen ongesteld. Ik heb voor mn vorige zwangerschap :oops: ook veel gelezen over teunisbloemolie en veel goeie ervaringen gehoord. Ik had zelf tarwekiemolie geslikt en dat heeft voor het zwanger worden wel geholpen (2e ronde) maar verder niet... (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Ik slik nu etos zwanger worden. Momenteel ziet het er naar uit dat mn 2e cylcus na buitenbaarmoederlijke zwangerschap er niet korter op is geworden maar goed.
    Moray, ik leef en lees met je mee. Ik vind het echt vreselijk voor je. Ik kan nu allerlei dooddoeners gaan roepen maar daar ben je ook niet meegeholpen. Ik dacht aan het begin ook, dat het nooit meer goed zou komen met mij en dat alles maar zeer bleef doen. Dat is ook heel lang het geval geweest en eigenlijk nu na mn vakantie (na 2 maanden dus!) voel ik me echt wat beter. Overigens nog wel last van mn rug en vage pijntjes in mn buik maar goed daar is mee te leven.
    Conny, ik snap helemaal wat je zegt. Ik moet nog zwanger zien te worden maar ik knijp hem nu al! Volgens mij is het wel logisch, zoiet ingrijpends willen we natuurlijk nooit meer.
    Heb jij trouwens al kinderen of gaat dit de eerste worden? Laat even weten wanneer je voor een echo mag!

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb een zoontje van bijna 3, de zwangerschap van hem is perfect gegaan. Echt volgens het boekje, 1e ronde zwanger, weinig klachten en een geplande keizersnede. Ik heb toen hij 8 maanden was een darmperforatie gehad wat bij mij voor littekens gezorgt heeft. Ook de stoma zorgt dat mijn buik vol littekens zit. Ik had 1 goede eileider en die is met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap verwijderd, vandaar de ivf.

Ik moet zo om 1 uur bellen en dan hoor ik hoe of wat met de echo. De fertiliteitsteam wil de nacontrole doen maar ik heb met mijn eigen gyn afgesproken om gelijk naar hem te komen als ik zwanger ben. Ik zit dus in dubio want de fertiliteit heeft er voor gezorgt dat ik zwanger ben maar ik wil eigenlijk naar mijn eigen gyn, hij heeft ook mijn zoontje ter wereld gebracht en geholpen met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik ben heel benieuwd Conny!
    Zelf ben ik bang dat je dat bange gevoel zult houden tot je je eerste echo hebt gehad en zeker weet dat het goed zit. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar de kans dat alles goed gaat is nog steeds groter dan de kans dat het misgaat.
    En je valt ons er zeker niet mee lastig. Je mag hier alles op het topic kwijt...niet alleen als je net buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad, maar ook nu je zwanger bent na buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het zijn gevoelens die wij straks of misschien nu al ook hebben ervaren!
    Bij mezelf herken ik het omdat ik eerst een mk heb gehad voor ik buitenbaarmoederlijke zwangerschap kreeg. En ik kan me dus wel beetje voorstellen hoe bang je bent dat het weer niet goed gaat. Zeker als je een grotere kans hebt het nu weer te hebben. Maar praat hier er gewoon over zodat je het in ieder geval niet opkropt. We leven met je mee en zullen je proberen zoveel mogelijk te steunen!

Ook voor jou een dikke knuffel,
    Wendy

4. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Maf he conny, heb je al een gezond kind en een goeie zwangerschap achter de rug en dan loopt het nu ineens allemaal zo, dat was voor mij wel ff een eye opener hoor ! Heb nu zelf ervaren dat het flink tegen kan zitten. Tis inmiddels 1 uur geweest, we zijn benieuwd....

5. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi meiden.

Bedankt voor jullie steun echt waar..
    Ben blij dat ik hier zo nu en dan mijn hart kan luchten..jullie weten allemaal hoe het is..

Vandaag voel ik me ietsje beter.
    Mijn vriend en ik hebben besloten lekker eind mei met vakantie te gaan.
    Beetje onze zinnen verzetten.
    Ben al een beetje aan het kijken op het internet..geeft een beetje afleiding.

Vraagje ik zie jullie het steeds hebben over teunisolie?of zo iets,
    Wat is dat precies en waar is het goed voor?

Mijn bloedingen lopen nu ook zo'n beetje tegen het einde, ben daar wel blij om.
    Nu kan mijn lichaam van binnen tot rust komen en hopelijk krijg ik over een paar weken weer een menstruatie(gek eigenlijk dat ik dit nu zo schrijf een maand geleden was ik blij dat ik er voorlopig van af was..)

Nogmaals meiden bedankt.

groetjes

moray

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Nou ik heb gebeld en mijn hcg is 438 ontzettend goed dus. Ik werd doorgeschakeld naar de poli van mijn eigen gyn en daar werd doodleuk gezegd dat ik maar tot 9 weken moest wachten op een echo :confused:
    Ik haar uitgelegd dat dat niet kan ivm de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de verhoogde kans op nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu mag ik 18 maart naar mijn eigen gyn, dan ben ik 6,5 weken dus dan weet ik gelijk of het er in zit.
    Ik heb zelf een goed gevoel omdat mijn hcg nog niet dramatisch hoog is zoals vorig jaar. Ook heb ik geen bloedverlies of hevige buikpijn. Wel de bandenpijn en daar maak ik me dan zorgen over. Ik hoop dat de aankomende twee weken snel gaan en dat ik een mooi vruchtje in de baarmoeder zie ziten.

7. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He Conny, dat zijn goeie berichten! Het blijft toch spannend! Het "wachten"op een echo zal niet meevallen maar we slepen je er door heen hoor. Goed plan trouwens Moray, lekker een vakantie boeken, heeeerlijk hoor, ben net terug dus ik kan het weten ;) .
    Tteunisbloemolie zou je cyclus kunnen reguleren/regelmatiger kunnen maken. Zelf slikte ik tarwekiemolie (voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap) maar nu slik ik ipv foliumzuur etos zwanger worden, daar zit ook foliumzuur in plus een aantal extra dingen waarvan ze zeggen dat het bevordelijk is om zwanger te worden of een goeie innesteling te hebben?

8. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    gizmoo1 bedankt voor de tip.
    Ik ga het ook kopen..kan het allicht proberen. ;)
    Dus de vakantie heeft jou wel iets geholpen?
    Waar ben je naar toe geweest?

groetjes,

moray

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Ik ben naar mexico geweest, was heerlijk joh! Wij gaan meestal naar het caribisch gebied want ik kan zo genieten van dat witte strand en dat mooie heldere water. En zeker nu het hier zo koud is was het echt heerlijk.

10. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Lekker mexico..ben je iig van mooi weer verzekerd! das belangrijk.
    Wij zitten aan florida te denken, daar zijn wij twee jaar geleden naar toe geweest..was echt super!
    En daar is het ook altijd mooi weer..als je van amerika houd dan is dit zeker ook een aanrader..

gr,

moray

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hallo dames
    ik wilde me hier aanmelden ik heb in november 2007 miskraam gehad en 4 wweken erna 29 december ben ik ongesteld geworden en bleek tot onze grote verbazing 31 janauri zwanger te zijn voor de 2de keer maar ik wist dit is anders op 5 week echo gehad geen vruchtzzak week 6 ook niet zondag 10 februari veel bloed verloren en weefsel en veel pijn in me onderrug en onderbuik gehad ik dachde nou dit is het dan het is weer fout tot woensdag me zwangerschaps hormoon gestegen was vergeleken met 8 februari 150 was en 13 februari 370 was het steeg ook gewoon niet goed maar nazoveel bloed verlies en ik weefsel verloren had had het moeten zakken dus ik werd woensdag de 13de met spoed opgenomen voor kijk operatie was om 11:45 in ziekehuis en 14:00 ging ik naar de OK En na lang zoeken en trekken in me buik hebben ze het gevonden en idd hun vermoeden was juist het bleek aan de buitenkant van me eileiders vast te zitten. om 17:00 was ik terug op de afdeling. en moest ik tot vrijdag blijven aangezien ik donderdag morgen nog veel pijn had.

ik zit nog wel met vragen mischien kunnen die hier beantwoord worden.

de rest susces allemaal

12. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Pfffff....vanmiddag de hele middag in vergadering gezeten.
    Dit was de eerste weer na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
    Ik kon mijn hoofd er bijna niet bijhouden, en had ook weinig in te brengen.
    Zat na een uur al bijna te slapen.. :(
    .....Ik voel nu echt een beetje nutteloos, en heb vreselijke hoofdpijn.
    Heel vervelend als je graag wilt, maar het lukt je allemaal niet! :(

Moray, waar wil je op vakantie gaan?Heerlijk om zoiets leuks in het vooruitzicht te hebben.
    Wij hebben ook 2weken na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een vakantie naar Turkije geboekt. We vertrekken 25april en gaan daar 8dgn. lekker eten, drinken en lekker bakken in de zon. 8)
    Vanaf dan willen wij ook weer proberen om zwanger te worden :D .

Conny,wat een verhaal zeg!Dat positieve gevoel moet je er echt in proberen te houden, maar ik kan begrijpen dat dat heel moeilijk is.
    Sterkte en een dikke knuffel voor jou

Wat betreft die Etos zwanger worden, die heb ik ook geslikt.
    Om een of andere reden kan ik mezelf er niet toe krijgen om daar weer mee te beginnen.
    Waarschijnlijk ook omdat ik nog zo onzeker ben wat betreft opnieuw zwanger worden.
    Als we er voor gaan, dan begin ik er wel weer mee.
    Het is inderdaad goed spul, want ik was ook metteen de eerste ronde aangeteld.
    Helaas dus ook niet op de goede plek, maar dat gaat ons niet nog een keer gebeuren,als het aan mij ligt!
    Wij hebben hier met z´n allen toch al genoeg ellende gehad... :(:

13. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    hallo Bengeltje,
    Wat een vreselijk verhaal!Je kunt hier met je al vragen, onzekerheden enz. terrecht, want alle meiden hier weten wat je doormaakt.
    Je hebt een lange weg te gaan, en daarom is het zo fijn om hier af en toe je gevoelens met lotgenoten te bespreken.
    Hebben ze bij jou ook je eileider weggehaalt?

Sterkte meid en ook een dikke knuffel voor jou!

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    bengeltje 86...wat rot voor je dat je dit ook heb moeten meemaken.
    Zoals je al misschien heb gelezen kunnen we er allemaal over mee praten en we weten wat je voelt!
    Ik zelf heb het pas ook meegemaakt het is nu voor mij precies 1 week geleden vorige week dinsdag kwam ik pas uit het ziekenhuis.

Ik kan je niet goed advies geven aangezien het bij mij ook nog allemaal kort geleden is..
    maar ik weet wel dat je hier goed je hart kan luchten en kan praten met lotgenoten..en dat is heel prettig.
    Zoals marjo80 ook al vroeg hebben ze bij jou ook je eileider moeten verwijderen?
    Bij was dit wel het geval.
    Ik ben daar er onzeker over zeker wat de toekomst aangaat.
    Maar zoals al meer meiden hier hebben geschreven met een eileider kan je makkelijk zwanger worden.

Marjo80 fijn he zo'n vooruitzicht naar een vakantie.
    Jij gaat al lekker snel en het is al goed weer in turkije.
    Wij zitten over florida na te denken, daar zijn wij twee jaar geleden naar toe geweest en dat was super!
    Dus misschien eind mei weer..en anders word het canarische eilanden of zoe iets.
    Ik hoop iig voor jou dat je vakantie je goed zal doen.

groetjes,

moray

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jeetje ik weet niet wat ik zeggen moet bij mij zat het ook aan de buitenkant van de linker eileider en nee bij mij hebben ze die kunnen sparen zoals de arts zij.
    van mij is het morgen 3 week geleden dat ik geopereerd ben ik ben er woensdag de 13de ingegaan om kwart voor 12 en vrijdag pas eruit gekomen om 11 uur.

bijkbaar mag ik dan echt van geluk spreken dat ik nog allebij me eileieders heb de arts kwam savonds vertellen dat het dus aan de buitenkant van de eileiders zat en dat netjes weg hebben kunnen halen en dat me eileider gespaard was gebleven.

ik zit toch van gebeurd dit niet volgende keer weer bedoel november miskraam gehad en 13 februi dan buitenbaarmoederlijke zwangerschap bedoel hoop wel dat het de volgende keer wel goed gaat.

maar wel heftige verhalen ik wist eingelijk niet eens dat deze topic bestond :oops: anders was ik hier wel anderhalve week eerder gekomen.
    moet wel zeggen dat ik het er wel moeilijk mee had dan denk ik van als de eerste zwangerschap goed was gegaan was ik nu 20 week en als de 2de goed was gegaan was ik nu 9 week geweest.
    het is gewoon erg dat zulke dingen gebeuren . ik wacht nu me menstruatie af als het goed is volgende week moet ik worden 4 week na de operatie zeggen ze meestal was bij de eeerste miskraam ook zo en dan mogen wij weer zwanger worden.

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Bengeltje86,

Nou Gelukkig voor jou hebben ze je eileider nog kunnen besparen.
    Bij mij zat het vruchtje helemaal ingenesteld in mijn linkereileider.
    De artsen vonden het risico te groot om het vruchtje te verwijderen en mijn eileider in te korten(ivm bloedingen enz).

Ik heb het er ook echt heel moeilijk mee.
    bij mij was het allemaal in een dag gebeurt..ik had totaal geen idee dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn had ook totaal geen klachten alleen wat bloedverlies verwachte eerder een miskraam...
    Ik heb het hartje op de echo wel zien kloppen.. :cry:
    het is allemaal heel veel te verwerken.
    Lichamelijk ok je komt er wel weer bovenop..maar op je hart zit het lidteken voor altijd..

iig heel veel sterkte.

gr,

moray

17. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi Bengeltje! Van harte welkom hier (helaas!). Zoals de andere meiden al zeiden, stel hier je vragen en lucht je hart. We hebben het hier allemaal meegemaakt. De een wat langer geleden dan de ander maar juist daarom hebben we veel aan elkaars verhalen en ervaringen. O ja pin je niet vast op die vier weken ongesteld, ik werd pas na 6 weken ongesteld. (hoop voor jou dat jij niet zolang hoeft te wachten).
    Moray, toen mn dochter een half jaar was zijn wij voor drie weken naar miami geweest, was echt helemaal super, vrienden van ons wonen daar dus was echt helemaal super.
    Marjo, ik herken dat wel hoor dat gevoel dat je bijna zit te tukken. Ik heb het ook,kan gewoon er niet bij blijven. Moet zeggen dat mn geheugen me ook wel aardig in de steek laat....

18. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gizmoo1 wat dat betreft is het tot nu toe vorige keer ook uitgekomen met menstruatie dus hoop het eingelijk nu ook weer.
    maar mag ook wel de 17de want dat is maandag ga volgende week vrijdag tot maandag de 17 lang weekend naar overloon toen vakantie park.

moray: ik wist het ook niet maar bij mij was er dus geen vrucht te zine 2 week lang niet dus had me er beetje op ingesteld tot die bewuste zondag dat ik veel bloed verloor en weefsel dus dachde het is over dus ging woensdag heen voor de zoveelste keer bloedgeprikt en om 11 uur terug gebelt en moest met spoed komen om te opereren want de hcg was gestegen plaats van gedaalt. ik werd die 2 week er al behoorlijk goed in de gaten gehouden inverband met vocht/bloed ind e buik en wat bleek het werd erger en we zijn er dus die woensdag de dag op de spoedoperatie achtergekoen dat het om bloed bleek te gaan wat ik in me buik had.

de arts had wel gezegt voor de operatie dat als het in de eileider zat hij het zou proberen te verwijderen.

20. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey Bengeltje, Wat een toeval dat je naar een vakantiepark in Overloon gaat...!
    Dat kan er maar eentje zijn:De Vers
    Ik woon daar nl. heel dicht in de buurt...!
    Even een goede tip:ga bij ijssalon Cleevers een hele dikke ijs eten!
    Dat is echt de allerlekkerste ijs van brabant!
    Ik weet zeker dat je je daardoor beter zult voelen. :D

Florida, Miami... weer een vakantiebestemming die ik een beetje met jullie gemeen heb...! :)
    Wij zijn afgelopen september 3 weken naar Amerika geweest.
    Wij zijn begonnen in New York, vanuit daar richting Canada(o.a Niagara Falls), Pennsylvania(Amisch country), Washington, Philadelphia, en weer terug naar New York.
    De mooiste reis die we ooit gemaakt hebben...!
    We zouden graag de westkust nog een keer willen doen, maar daar moeten we nog wel even voor sparen. :cry:

Doei

Deel Deze Pagina