Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hier ook drukke dag. Nu even alles in huis aan kant maken, want vanmiddag komt schoonpapa mee auto's kijken. (Mijn man moet helaas werken :( ) En van tevoren dus schoonmaken en boodschappen doen. Ze zullen ook nog wel blijven eten, dus zal niet veel van de avond overblijven :) Hoop dat ik morgen wel tijd heb om rustig mijn vakantiespullen te pakken :)

Groetjes, Wendy

2. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hoi meiden!

Tijd niets van mij laten horen, maar ik leef nog! Zal eerst even mijn verhaal doen, dan lees ik jullie posts door.

Ten eerste, ik ben ongesteld geworden! 4 weken en 3 dagen na de operatie. Dus de regelmaat zit er meteen weer in, geweldig.

Gesprek bij ziekenhuis ging hardstikke goed. Was een fijn, grappig, warm gesprek en hij nam ook echt de tijd voor ons. Mijn eileider was opgestuurd, waren verder geen bijzonderheden.
    Mijn rechtereileider (die er dus nog zit) heeft van de blindedarm tot aan de eileider verklevingen. Dit geeft geen problemen met zwanger worden, maar verklaart voor mij wel een hoop pijn. Is erg fijn om te weten, aangezien ik al jaren met vage buikklachten loop. Er kan wel wat aan gedaan worden, maar dat wil ik niet. Een operatie is wel genoeg, denken jullie niet?
    Ik mag alles weer doen, behalve het huis schoonmaken :) Ga dus ook weer lekker sporten, want ik ben 5 kilo aangekomen :confused: :confused: Mijn broeken passen haast niet meer.
    Ondanks dat ik wel veel sneller moe ben dan normaal, denk ik dat ik erg mazzel heb gehad qua het verloop van mijn herstel vergeleken met die van jullie! Hopelijk blijf ik fit.
    Als ik weer zwanger wordt, mag ik bij 5 weken al voor een echo en blijf onder strenge controle.

Triessie wat jammer dat je eigenlijk nog steeds in onzekerheid zit. Kan me voorstellen dat het wachten zenuwslopend is op zijn zachtst uitgedrukt. Ik blijf voor je duimen.

Nu de rest even lezen!

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Verdorie Gizmoo!

Gefeliciteerd

Wat een nieuws! Geweldig, ik ben helemaal blij voor je. Yes yes yes! Dit geeft natuurlijk goede hoop :whistle: :thumup:
    Hoe voel je je verder? Ik heb helemaal niet meer verder gelezen naar jouw bericht, dus misschien nog niet gelezen. Maar te gek!

En helaas een nieuwe om te verwelkomen, Bengeltje. Wat naar zeg meid.. :cry: Hoe voel je je nu?

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Hypnose:
    ja ik voel me wat klote
    wil weer snel ngesteld worden
    volgende week woensdag is het 4 week na de operatie en hoop echt snel ongesteld te worden.
    vind het vooral klote omdat dit me 2de keer mis is bij me eerste keer november miskraam en nu dan buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt net of het me niet gegunt is .
    maar we moeten positief blijven en hopen dat het snel weer raak is al ben ik wel ereg vruchtbaar dan hoop ik dat het ook goed blijft gaan.

en voor jou ook hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het dan ook goed blijft gaan. is ons wel gegunt hoop ik

5. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ja het is gewoon verschrikkelijk. Is jouw eileider ook verwijderd?
    En wanneer mag je weer op gesprek?

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik herken dat bengeltje, de eerste 2 keer gingen vrij snel en mijn grootste angst is nu eigenlijk dat het nu juist heel lang gaat duren voor ik aantel :( Maar goed, 3 keer is scheepsrecht toch? Dus gaat voor ons beiden wel goedkomen :)

7. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ongetwijfeld meid, knuffel!

8. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik ga ook mee voor 3 x is scheepsrecht.

Heel veel sterkte allemaal en hopelijk zijn we allemaal snel weer aan de beurt.

xxx Joyce

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :) Mooi zo !

10. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hypnose, bedankt voor je felicitaties. Leuk weer van je te horen. Zooooo echt mooi dat je al weer ongesteld bent geworden zeg. Ik vond het echt een lijdensweg, wachten op mn eerste ongesteldheid. En heerlijk om te horen dat niets een nieuwe zwangerschap in de weg staat.
    Met mij gaat het, los van de zenuwen wel goed. Woensdag heb ik een echo maar ga er vanuit dat ik daar niet veel wijzer van ga worden. Heb eigenlijk alleen echt last van mn rug, verder voel ik wel vanalles in mn buik en heb ik zware benen maar niets echt noemenswaardig, de zenuwen en de angst zijn het ergst! Ben nu alleen wel weer mega verkouden, ogen doen zeer en snot loopt uit mn neus hahah. Slik nu ook maar weer extra vitamines. hah ja vijf kilo aangekomen. Ik ken dat. Ik ben ook giga aangekomen echt niet normaal. Vooral op mn dijen. Sommige broeken krijg ik er niet meer overheen getrokken, dus tandje bij met sporten....
    Bengeltje wat jammer om te horen dat het nog steeds zo beroerd met je gaat. Ik herken het op zich ook wel hoor.! Ik hoop op een heleboel zwangere hier, dan kunnen we gelijk een andere topic openen!

11. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Nee maar toch wel fijn een echo Gizmoo, vind je niet? Het geeft denk ik toch wel iets om aan vast te houden in deze zenuwslopende tijd. Of ervaar je het niet zo?
    En jij dus ook zo aangekomen.. erg he, bah, vind het echt helemaal 3x nix. Maarja..het is weer weekend, lekkere boodschapjes in huis..zucht..

En ja, heel blij dat ik ongesteld ben. Ben er ook erg blij mee, vooral omdat de gyneacoloog zei dat het de eerste keer wel 6-8 weken kan duren! Het is alleen superheftig meteen en het doet zeer bij die wond. Herkenbaar?

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Hypnose:
    bij mij hebben ze de eileider kunnen sparen dus heb ze nog allebij.
    volgens mij heb ik idd geluk gehad dat ze hebben kunnen sparen aangezien ik hier veel anders lees.

ja gizmoo had het zelf ook anders verwacht had gehoopt dat het beter zou gaan maar heb nog rug klachten en last van me been het al 3 week moeilijk tot niet kunnen buigen in het ziekehuis had ik een staigere die me de 6de spuit in me been gaf en ze heeft verkeerd gespoten niet in de spier maar ergens anders in vandaar ik me been bijna tot niet kan buigen .
    de andere 5 werden goed gespoten door een ander.

kortom loop nu al 1 week bij therapeut omdat me pees en de pees platewn in me been erg hard en alles zijn.

ja 3 keer scheepsrecht maar ik ben niet bang dat het niet snel raak zal zijn zoiezo heb ik tot juni om zelf zwanger te worden word ik zwanger en gaat het mis of raak ik niet zwanger is al gezegt moet ik in juni terug komen en word ivf besproken waneer we dat gaan doen.
    IUI willen ze niet omdat dan de kansen op buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook aanwezig is en dat willen ze ons besparen.

13. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    nee,mijn eerste menstruatie was helemaal niet heftig, gewoon relax eigenlijk. Netjes vijf dagen, niet overdreven veel, precies goed zeg maar hahaha. Ja die echo.... ik weet niet wat ik er van moet denken ik zie het wel. Heb nu iedere keer allerlei steken overaal dus ben doodop van de zenuwen...

14. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hallo allen...
    Hypnose; goed weer van je te horen. Wat fijn dat je ongi mooi op tijd is gekomen, scheelt een hoop. Maar die verklevingen, jeetje...blijf je daar dan last van houden nu je besloten hebt er niets aan te laten doen?

Bengeltje; hoop ook voor jou dat je snel ongi wordt...weer wat zekerheid vanuit je lichaam he? Hoop ook dat je je 'snel' weer een beetje beter mag gaan voelen, tis allemaal niet nix en het moet allemaal een plekje gaan krijgen daar waar jij vind dat het veilig is voor je en dat heeft tijd nodig he...dikke knuffel

Gizmoo; ik herken die zenuwen en angst, moeilijk he...wij zitten hier echt de dagen af te tellen, was het maar.../nog..dagen en dan.. zucht....

Ik ben dus erg onrustig, zie aan alle klachtjes 2 kanten van het verhaal...ene kant denk ik: goed! aan de andere kant denk ik dan stiekum: maar ja vorige keer had ik ook klachten en ging het ook mis! En dan probeer ik weer positief te zijn door te denken dat ik nu geen bruinverlies heb en dat had ik toen rond deze tijd wel heel licht...dus geen tekenen dat het fout zou kunnen zijn...maar ja..angst en twijfel is een slechte raadgever dus laat het maar heeeel snel vrijdag worden...ooo hoop zoooo dat het goed zit en we een kloppend hartje mogen zien!

15. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ooo wat fijn dat je kleine meid het goed doet, het lijkt me geweldig en helemaal zo'n 20 wkn echo, zo compleet al!
    Werd/wordt je onzekerheid niet minder nu je goede echo;s hebt gehad?
    Heel fijn dat het goed verloopt allemaal en je straks je meisje in je armen mag houden...

16. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Gizmoo en triessie:
    Wat spannend allemaal!
    Het is jullie zooooo gegund dat het allemaal goed zit!
    Hopelijk voor jullie beiden snel meer zekerheid...!

Hypnose, wat leuk om weer van je te horen!Fijn dat het goed met je gaat en dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met de gyn.
    Wel akelig om te lezen dat je zoveel verklevingen hebt...! :(
    Gelukkig dat dat allemaal geen consequenties heeft voor de toekomst.
    Ik ben nu trouwens ook bezig met die teunisbloemolie, dus even afwachten of het een beetje wil werken...! :D

Bengeltje,
    Hoe zit dat precies met die IVF?
    Krijg jij dan niet eerst allerlei onderzoeken?
    Ze moeten toch ook proberen te onderzoeken, waarom jij miskramen krijgt?
    Wanneer kom je in aanmerking voor IVF?Mag je dat zelf aangeven, of beslissen de artsen dat?
    Ik ben er niet zo in thuis, maar ik vroeg het me gewoon af!

Ik herken het gevoel ook dat je bang bent dat je nu niet meer zo snel aanteld..!
    Van de ene kant zou ik nu graag weer willen proberen om zwanger te worden, omdat ik idd ook denk dat het deze keer misschien wel allemaal lang gaat duren.
    Van de andere kant bent ik bang, dat ik weer gelijk aantel, en dat ik in de meest risicovolle weken, in Turkije op vakantie ben(eind april)
    Tja..en als het daar mis gaat....!
    Daar wil je toch niet aan denken! :(

Af en toe zou ik wel willen dat ik eventjes in de toekomst kon kijken...
    Dat zou toch hopelijk heel wat onzekerheid wegnemen! :D

Omdat de politiebonden het nodig vonden om te gaan staken zitten wij nu lekker thuis, en gaat de voetbalwedstrijd, PSV-AJAX , niet door! :cry:
    Mijn mannetje is er wel een beetje chaggie van, maar daar ga ik zo wel eventjes verandering in brengen :)
    Fijne zondag allemaal,

17. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    he meiden, leuk om jullie verhalen te lezen want word echt depri van deze natte donkere zondag, bleh. Triessie, ik ben op van de zenuwen. Ik kwam gister uit mn bed met een zere nek aan een kant, verkeerd gelegen denk ik maar net deed ook mn schouder zeer, en laat dat een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. ........grr grr. Mn man zegt dat het gewoon zeer doet omdat mn nek zeer doet. Hem ook al een week aan een kant last van mn rug. Wat ik de vorige keer voelde weet ik niet meer. Toen ik vijf weken was volgens mij helemaal niets en kreeg ik pas twee weken voor de operatie pijn in mn buik en het gevoel dat ie bont en blauw was, dus ja, ben nu dus minder ver en heb het idee meer pijntjes dan toen. Het erge bij mij is nog dat ik woensdag waarschijnlijk niets wijzer ga worden grrrrrrrrrr. Triessie, ik ga echt voor je duimen hoor, vrijdag, hoe laat moet je?

18. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ooo Gizmoo zo herkenbaar...maarre...weet je ik werd van de week ook wakker met stijve nek en schouders en heb 2 dgn pijn in onderrug aan 1 kant gehad...vergeet niet dat ook al probeer je je zelf rustig te laten blijven en afleiding te zoeken dat je lichaam de onrust wel oppikt en je dus bijv gespannender slaapt...heel goed te verklaren!
    Ik weet ook niet wat je bij jou op de ego zult zien...misschien ben je toch al verder en kun je al wel duidelijkheid krijgen/zien?

Ik ben de hele dag al onrustig...soort van hartkloppingen maar dan niet echt...meer versnelde ademhaling...heb ik nu al vaker gehad...
    Laten we proberen goede hoop te houden...de kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap is zooo minimaal...de kans dat het fout gaat...ja die is 1 op10...maar waarom zou het nu niet goed gaan?!

En vergeet niet dat alles binnenin toch nog eventjes gevoeliger is en daarnaast geen enekele zwangerschap hetzelfde is!

Ik moet vrijdag om 09:20...en jij?

19. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Triessie, bedankt voor je bemoedigende woorden, we slepen elkaar er wel doorheen. :) Ik ben ook echt continu helemaal buiten adem. Als ik hier thuis naar boven loop moet ik gewoon naar luchthappen, echt niet normaal. Ik moet woensdag om vier uur geloof ik. Als ik niet weer twee uur langer moet wachten, dus dat duurt nog heeeeeeeeeeeeel lang ha.

20. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hihi..ik moest vandaag ook al adem happen...zolder op en af geweest ;)

Ooo en woensdag is al bijna...en vrijdag duurt nog een eeuwigheid! (oja deze opmerking krijgt ook een ;))

Deel Deze Pagina