Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi meiden bedankt voor jullie medeleven. Ik ben net geweest. en zoals ik al dacht, nog steeds geen zekerheid. De arts zag een vruchtzakje maar er zat nog niets in. Toen hij ging meten gaf hij aan dat het om een prille zwangerschap van vijf weken zou gaan. Hij vond het niet gek dat er nog niets in zat. Echter kon hij niet voor 100% zeggen dat hij er gerust op was want hij zag vocht in mijn buikholte. Volgens hem kan dat twee dingen zijn, of een cyste die is gebarsten (is volgens hem niets bijzonders) of er is een tweede zwangerschap die wel buitenbaarmoederlijk is. Jemig wat moet je hiermee? Vervolgens ging hij nog voelen vanbinnen en doen, en vroeg of het zeer deed, dat deed het niet. Hij zei toen dan is het vermoeden van een tweede zwangerschap die wel buitenbaarmoederlijk is, al minder groot want anders had het zeer moeten doen. Desondanks kon hij me dus niet geruststellen. Ik moest bloedprikken en moet vrijdagmiddag terug voor een nieuwe echo. Als het vruchtzakje een vruchtzakje is moet hij meer zien. dus pfffffffffff weer wachten, gek van. Die rugpijn verklaarde hij door het feit dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld zou zijn?!
    Nou meiden ik ga effe wat eten, ik kom straks hier nog wel ff koekeloere!

2. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi meiden,

gizmoo vervelend dat je nu nog geen zekerheid hebt he,hoe voel je je zelf er onder?
    dat van je baarmoeder is dat een vermoeden van de arts of was dit al bekend?
    Ik snap dat het behoorlijk lastig is maar probeer desondanks gewoon positief te blijven, het is iid erg pril maar goed het wil nog niks zeggen.
    Kunnen ze je vrijdag dan meer vertellen?

Nog even over turkije meiden.
    Ik twijfel over bodrum of marmaris..
    Ik wil iig ergens naar toe waar het zonnetje schijnt en waar toch best een hoop te doen is.

Marjo80,
    wat voelde je precies in je lichaam?
    heeft jouw arts je wel verteld dat alles verder in orde was bij je?
    Dat was bij mij wel iets van een opluchting.
    Ik heb ook wel zo iets van jaja we zien het wel..maar denk dat dat een normale reactie is.
    Mijn gynacoloog zei wel dat het wel zo kunnen dat ik vroeger misschien een onsteking zou kunnen hebben gehad aan mijn eileider waardoor er een paar haartjes beschadigd zou kunnen zijn.
    Vandaar dat het vruchtje niet de weg heeft kunnen vinden naar mijn baarmoeder..maar ja het is allemaal misschien.

triessie hoe gaat het verder met jou?

groetjes,

moray

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ik neem aan dat die arts denkt dat ie meer ziet vrijdag, want anders had ik denk ik niet hoeven te komen?! Ik ben op van de zenuwen, ondanks dat ik wist dat ik geen duidelijkheid zou krijgen pfff

4. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Moray, Ik had(en heb af en toe nog steeds) veel last van een trekkerig gevoel in mijn rechterbeen.
    Volgens de gyn. is het uitgesloten dat het iets gynocologisch is, omdat het er bij mij vanbinnen allemaal kerngezond uitziet.
    Daardoor voelde ik mij weer een stuk beter.
    Ik moest het gewoon weer even horen....!
    Die pijn in mijn bovenbeen komt waarschijnlijk door de spannigen.

Hey Gizmoo, wat vervelend allemaal...!
    Ik zou er ook maar vanuit gaan dat je niet voor niks vrijdag weer terug moet komen!
    Waarschijnlijk kunnen ze dan inderdaad meer zien..!
    Ik kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen..!
    Zou ik ook zijn, dus laat het maar snel vrijdag zijn!

Dikke knuffel voor jou!
    Liefs

5. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    gizmoo iig suc-6 vrijdag...

en marjo80 dalijk ga je lekker weg met vakantie zal jou ook goed doen lekker relaxen en ontspannen.
    is goed voor je lichaam en geest..geniet er maar van.

groetjes,

moray

6. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey lieve Gizmoo...wat jammer dat je (ook) nog geen duidelijkheid hebt, ik had het zo gehoopt voor jou want het is killing! Ik zat in precies hetzelfde schuitje en was ook even ver als jou banner zegt...bah bah bah...gelukkig mag je vrijdag al terug...tuurlijk is dat voor jou heeel lang snap ik best hoor...hopelijk hebben we allebei vrijdag goed nieuws meid!

Ik heb vanmiddag een aantal minuten flinke ongesteldheids krampen gehad in mn onderbuik en onderrug...ben me naar geschrokken...voelde alsof ik elk moment ongesteld kon worden...echter daar niets van te bekennen en ook geen krampen meer gehad...maar ooo wat ben ik op van de zenuwen.

Marjo...zit er niet een zenuw vast in je bil/been/spier?

Moray...bij mij denkt mijn gyn ook dat ik miss een ontsteking heb gehad en mijn trilhaartjes zijn beschadigd...ik heb nooit ooit iets gemerkt van een eventuele ontsteking!

7. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey meiden,
    Hoe is het met jullie?
    De dag weer een beetje goed doorgekomen?

Ben vandaag weer begonnen met sporten...pfffff!
    Echt een regelrechte ramp, want mijn conditie is sinds de operatie echt 0,0000000!
    Was ik aan het mountainbiken, krijg ik ook nog een flinke regenbui op mijn donder...! :x
    Ja, leuk hoor, sporten! :(

8. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He marjo, valt niet mee he het sporten oppakken. Ik heb nog steeds een mega slechte conditie, als ik de trap oploop ben ik daarna buiten adem. De eerste keer dat ik weer op de crosstrainer stond, ga ie aan attentie attentie, te hoge hartslag :oops: echt erg.
    Hier alles zn gangetje, ben versleten, wilde vanmiddag lekker luieren maar toen kwam mn dochter doodziek thuis, kon gelijk naar de huisarts en die zei gelijk, tja alweer oor en keelontsteking, dus die is ook thuis en weinig luieren dus....
    Morgen weer naar het zh. Ik ben benieuwd. Triessie heeeeeeeeeeeel veel sterkte, jouw kansen zien er in ieder geval beter uit Hoe voel jij je?

9. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik wil jullie ook heeeeeeel erg veel sterkte wensen voor morgen.
    Hopelijk voor allebei een goede uitslag!
    Ik denk aan jullie!

Liefs

10. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    meiden heel veel suc-6 morgen!

Heb vandaag ook een rotdag gehad heb afgelopen nacht de hele nacht wakker gelegen van de kiespijn.
    Vanochtend gelijk de tandarts gebeld en kon in de middag terecht..blijkt dus dat mijn verstandkies aan het doorkomen is en er zit onder mijn verstandkies een onsteking pfft..ook dat nog. :cry:

barst van de kiespijn maar heb antibiotica gehad dus zal wel snel minder worden.

fijne avond allemaal.

gr,

moray

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dames heel veel scses ik zal maandag jullie goede nieuws komen lezen want ben tot maandag avond met vakantie

sucses morgen

12. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    We zijn terug gekomen uit het ziekenhuis met mooie foto's van ons kleintje...jaaaa....alles is goed....YES!
    Alles klopte volgens de berekeningen, hartje zagen we kloppen en we zijn 7.3 wkn zwanger..oooo wat zijn wij blij zeg....kan het nog niet helemaal geloven maar dat komt wel!
    Over 4 weken mogen we terug komen voor een echo.

Gizmoo...ik denk aan je meid...knuffel

13. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    joepie joepie joepie, ik zat al te wachten op je bericht! super meid! ik ben helemaal plaatsvervangend blij voor je echt helemaal kicke zeg! super. Ga lekker genieten van dit lekkere moment!

14. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Geweldig, meid!Wat een opluchting!
    Gefeliciteerd, en probeer nu maar eens lekker te gaan genieten!

Hopelijk voor Gizmoo ook zulk goed nieuws!

15. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Nou hier nog steeds onzekerheid. Volgens de arts heb ik een zwangerschap in mn baarmoeder. Het hcg gehalte was goed en kwam overeen met wat ie zag. Hij kon nog niets zien in het vruchtzakje maar dat was volgens hem niet raar, dan ben ik "gewoon"minder ver. In vergelijking met de vorige keer was ie wel gegroeid.Alleen........ er zit nog steeds vocht in mn buikholte, ietsje meer weer dan de vorige keer, aangezien hij dat vocht niet kan verklaren,( en dus niet weet of het vocht is of bloed moet ik maandag weer bloedprikken en woensdag weer terug :( . Hij zei nog : je zal toch geen uitzondering zijn he en 1 zwangerschap in je baarmoeder hebben en 1 er buiten? :( :( :(
    dus ik kan nog eff verder stressen....

16. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Gizmoo wat vreselijk voor je die onzekerheid. Ik blijf voor je duimen [-o< Ik vind het zo sneu voor je! Maar het zit vast goed!

Triessie, ik ben dolblij dat je goed nieuws kreeg. Wat een opluchting moet dat zijn! Meid, probeer er maar lekker van te genieten!

Marjoo..sporten is zwaar he. Gatsie. Ben ook weer begonnen, nou ik vind het verschrikkelijk. Maar als ik nog een beetje normaal voor de dag wil komen, moet ik wel. Ik ben zó aangekomen na de operatie, het is echt niet normaal meer! En ik blijf maar snoepen, kan er echt niet vanaf blijven.

Na hoelang trok jullie litteken weg? Ik denk dat het bij mij wel goed te zien blijft, aangezien er een soort donkere 'deuk' zit. Ik vind het niet erg, ik zie het als een soort 'aandenken'. Het dit toch onder mijn bikinibroekje.

17. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Gizmoo, wat vreselijk weer..die onzekerheid.
    Ik heb vaak aan je moeten denken de afgelopen 24uur.
    Ik kan me zo voorstellen hoe vreselijk rot jij je voelt.
    Het is jou ook zo gegund dat het allemaal goed zit!

Hypnose, mijn littekens zijn ook nog steeds donder van kleur, en heel duidelijk te zien.
    Gelukkig zitten ze inderdaad mooi verstopt onder het bikini-broekje.
    Ik heb er ook niet zoveel last van...!

Ik ben trouwens juist kilo's afgevallen na de operatie..!
    Het was de volgende dag al duidelijk dat de hormonen uit mijn lijf waren.
    Alles is weer mooi in proporties, en ik heb een cupmaat kleiner...!
    Ik heb zoveel gestresst na de opertie, dat ik juist niet wilde eten en snoepen..!
    Helaas ben ik die verloren tijd nu ook weer aan het inhalen, dus vandaar dat ik ook weer met sporten ben begonnen.

Fijn weekend allemaal!

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    wauw ik lees hier ineens twee zwanger er bij, geweldig.
    triessie en gizmoo gefeliciteerd.

Ik zit ook weer in spanning, aankomende dinsdag krijgen wij de eerste echo (de assistent vond het niet nodig om eerder een afspraak te maken, maar dat bespreek ik dinsdag met de gyn).
    Ik heb afgelopen dinsdag wat bloedverlies gehad, niet veel maar toch het was wel bloed. Daarna heb ik geen bloedverlies meer gehad dus dat is wel een goed teken. Alleen de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, morgen een jaar geleden, begon ook zo. Ik zit nu dus ook de dagen vooruit te slepen in afwachting tot dinsdag.

Hypnose een litteken kan het eerste jaar nog heel actief zijn, na een jaar wordt het pas rustiger. Mijn litteken van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nu pas een beetje op kleur gekomen.

19. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hoi Conny,jij zit dus ook in spanning, hopelijk krijg je net als triessie vandaag wel duidelijkheid. Ik zit ook nog in spanning nu in ieder geval weer tot woensdag echt gek van. Bij jou zal er gezien de zwangerschapsweken wel duidelijk komen en dat is alleen maar mooi! En ik weet zeker dat het goed zit. Ik ga voor je duimen en laat even weten hoe het is gegaan! Mijn litteken is trouwens sinds een week een beetje mooi, ook ik had eerst een deukje maar dat is nu weg!

20. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Gizmoo....dus als ik het goed begrijp zit het in je baarmoeder goed (voor hoelang je zwanger bent) maar wat er buiten je baarmoeder gebeurd is onduidelijk (komt hier je rugpijn ook vandaan?)...bah...hou je/jullie het nog vol al die spanningen?
    Hele dikke knuffel meid....op naar volgende week waar je zult zien dat die kleine van jullie weer wat groter is geworden!

Conny...spannend zeg...wat een irri assistente. Oef dat was spannend van de week en logisch dat je flink de schrik erin had zeker nu het een jaar geleden is. Wat duren de dagen lang he? Ik had deze week zooo vol geplant op mn werk dat ik afgedraaid thuis kwam en na het eten mn bed in kon zodat er weer een dag voorbij was! En nu alle spanning eruit...ben zoooo moe.
    Ik hoop dat je net als ik vandaag dinsdag een pracht echo gaat krijgen!

Hypnose...ik heb ook zo'n donker plekje aan het uiteinde van mijn litteken met een beetje een bobbeltje, ik hoop dat dit nog mooi weg trek deze zit ook onder mijn broekje gelukkig, in mijn navel wordt ie wel steeds minder zichtbaar gelukkig.

Moray...iieeww..kiespijn bah...niet leuk en zooo pijnlijk....sterkte meid!

Marjo...ik ben een paar keer wezen sporten...nu al weer een paar keren niet, maar inderdaad de conditie is echt verdwenen...succes hahhahha...

Meiden, bedankt voor jullie medeleven en aanmoedigingen van deze week (weken)...echt super fijn was dit voor mij!

Deel Deze Pagina