Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi meiden

Mag ik met jullie meekletsen. Vorig jaar september heb ik een bbz gehad in datzelfde jaar in december kreeg ik een miskraam (waarschijnlijk een miskraam na een bbz). Mijn man en ik hadden toen besloten om een half jaar rust te nemen. 2 weken geleden hebben we weer besloten dat we na deze ronde er weer voor gaan. Ben reuze blij dat we er weer voor gaan maar aan de andere kant ook wel angstig.

Ik las net dat er weer een aantal zwangere terug zijn van harte proficiat.

Liefs Sbabe

2. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey meiden,

hoe gaat het met jullie allemaal?, hoe gaat het met de zwangere dames?

Hoi sbabe, natuurlijk mag je hier met ons mee klesten meid.
    Wij weten allemaal wat je doormaakt, ik heb zelf in februari een bbz gehad, waarbij je ook mijn linkereileider hebben moeten verwijderen helaas.

het is en blijft gewoon iets vreselijks als je dit heb moeten meemaken.
    En wat jij zegt over je angst om er weer opnieuw voor te gaan begrijpt ik heel goed hoor, ik heb het zelf namelijk ook.
    Wij gaan vanaf nu er ook weer voor, de angst en onzekerheid zit er zeker in..maar we moeten het gewoon maar over ons heen laten komen, anders maken we ons zelf helemaal gek..ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Hoever was jij zwanger bij je bbz? hebben ze jouw eileider kunnen behouden of niet?

Nogmaal je bent hier welkom, en het helpt echt kletsen met lotgenoten.
    Bij mij iig wel.

En zoals je al misschien gelezen hebt, zijn er nu 3 meiden zwanger van hier..super he.

nou ik ga weer verder.

groetjes,

3. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    oja meiden nog bedankt voor de felicitaties . :)

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Sbabe welkom
    iederen is welkom die dit heeft mee gemaakt
    nou ik heb een miskraam gehad in november 2007 toen was ik 29 december ongesteld en was op 31 januari weeer zwanger wat op 13 februari uitliep op een spoed operatie BBZ toen werd ik op 22 maart ongesteld en ben nu weer zwanger me cycluss was dit keer 30 dagen onplaats van 32 dus we zijn wel wat angstig maar we hebben meer hoop omdat ik eindelijk een goede hcg gehalte heb op de duur van mijn zwangerschap wat ik nog nooit heb gehad

bij de vorige zwangerschap van november had ik een hcg van 150 en toen ging het al mis.
    bij de BBZ had ik een hcg bij 4 week en 4 dagen van 141 en bij 6 weken zwangerschap van 320 en ze wisten dat da niet goed was en mocht gelijk binnen half uur in ziekehuis komen voor operatie bed was al gereserveerd.

en nu heb ik afgelopen woensdag bloed geprikt op 4 week en 2 dagen zwangerschap toen zat ik al op 1827 hcg we hebben wel wat hoop maar toch zijn we wel bang op een 3de foute afloop.

nou ben ook wel benieuwd naar jou verhaal ik blijf hier dus ook gewoon posten

5. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Thanks meiden dat ik mag meebabbelen

Idd is het niet niks om een bbz mee te hebben moeten maken.

Moray bij de bbz was ik 6,5 week zwanger. Ik wist net een aantal dagen dat ik zwanger was want ik was gewoon rond mijn NOD ongesteld geworden. Todat ik ineens allerlei zwangerschapskwaaltjes kreeg en toen zei mijn man je bent toch niet zwanger ik zei kan niet ben gewoon ongi geweest. (achteraf was het wel een andere ongi dan normaal). Ik dacht ik doe voor de gein is een test en ja hoor al snel kwam er een streepje. Ik helemaal blij want we waren al weer (nou ja alweer is nog niet zo heel lang hihi) 6 maand bezig. Maar goed na 3dagen kreeg ik ineens flinke buikpijn echt nare steken. Mijn man vertrouwde het niet en zij van je kon nog wel eens een bbz hebben. De pijn werd erger en ik mocht gelijk bij de vk komen en die ondekte dat er niks in de baarmoeder zat. Man dus toch gelijk en ik werd gelijk doorverwezen naar gyn. De pijn werd s'middags ondraagelijk en we zijn eerder naar het ziekenhuis gegaan dan dat we eigenlijk mochten. Eerst bloedprikken voor hcg waarde. Toen we uiteindelijk bij gyn waren werd ik weer onderzocht en idd geen vruchtje te zien eileiders zagen er ook normaal uit. De gyn snapte er niets van maar goed ik was wel zwanger alleen was mijn hcg te laag voor de duur van de zwangerschap. Hcg waarde was 160 dus laag. Moest blijven omdat de pijn ondraagelijk was de gyn wilde me gelijk gaan operen maar op het moment dat ik stond te wachten voor operatie kreeg ik ineens flinke steken naar mijn schouder. Ik wis dat dit foute boel was en ja idd na de operatie kreeg ik te horen dat ik een inwendige bloeding had had 2,5 liter bloed verloren. Wat bleek mijn eierstok was geknapt daar had zich het vruchtje ingenesteld. Dit bleek volgens gyn heel zeldzaam te zijn. Maar goed ik heb gelukkig mijn eierstok nog en ik kon gewoon weer normaal zwanger raken. 1 maand na het groene licht (2 maand na bbz) raakte ik weer zwanger. Weer kreeg ik klachten van pijn maar dan aan de andere kant. Mocht gelijk bij gyn komen. Maar goed ik was nog niet zo ver in mijn zwangerschap om iets te kunnen zien. Hcg waarde was goed voor de duur van mijn zwangerschap 4 weken. Maar goed na 1,5 week weer een echo en nog niets te zien in mijn baarmoeder. Todat de gyn een verdacht plekje op de eierstok zag. Hij zei ik vermoed dat je weer een bbz hebt maar dan op de andere eierstok. Hcg was niet verdubbeld maar gedaald. Maar gyn wist niet zeker of dit idd een vrucht was of een cyste, dus moest ik afwachten wat mijn lichaam ging doen. Na een week kreeg ik een flinke pijnaanval die 20 min duurde en zo ineens over was. De dag erna moest toen bij gyn komen begon ik te vloeien, ik blij (heel dubbel verdrietig dat het weer mis was gegaan maar blij omdat de kans was dat dit een miskraam zou zijn en geen bbz). Bij gyn bleek ook idd dat hcg ineens flink gedaald was bij echo bleek dat het verdachte plekje was verdwenen. Hij zei het kan zijn dat het een normale miskraam is geweest en dan heeel vroeg in je zwangerschap (vandaar dat ze niks konden zien op echo) of het is wel een bbz geweest maar het lichaam heeft het zelf opgelost en uiteindelijk een miskraam. De pijn die ik dus gehad heb de dag ervoor was waarschijnlijk dat het vruchtje of de cyste is losgelaten vam de eierstok. Mijn man en ik gaan ervan uit dat het een normale miskraam is geweest (anders waren we helemaal gestopt met het krijgen van een 3e).
    Dit is dus mijn verhaal hoop dat jullie het een beetje snappen haha.

Bengeltje86 gefeliciteerd met je zwangerschap en ik snap dat je een angst hebt maar volgens mij is je hcg waarde heel goed voor de aantal weken zwangerschap. Maar goed kan me voorstellen (zou ik ook doen hoor) dat je bang bent voor nog een keer. Maar goed jij hebt het ook zwaar gehad zeg! Word het jouw 1e kindje?.

Liefs Sbabe

6. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    he Sbabe, welkom. Ik ben een van de inmiddels weer zwangere. Ik kan je vertellen, ik vind het doodeng. Het is wel fijn om te weten dat ik dus wel weer zwanger kan worden maar verder maar ik me enorme zorgen of het wel goed gaat!

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Sbabe,
    Welkom hier. Jij hebt het omgekeerde gehad van wat ik had. Ik heb in sept een mk gehad en in dec een bbz. Goed dat jullie het nu weer gaan proberen, ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het dan goed komt.

Ow dames, ik heb gevoelige (.)(.) Zou het dan?.... Pfff, wachten duurt lang. :(

Groetjes, Wendy

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Sbabe ja het zou mijn eerste kindje zijn dan als deze wel goed gaat

zoals ik begreep moet de hcg vna week 4 tussen de 10 en 2600 liggen en ik dus op 1827 zit nou ik zie het wel

ik dachde vandaag blaasonsteking te hebben vaak ook plassen en soms wat pijntjes maar nee hoor geen blaasonsteking bij de andere 2 zwangerschappen wel gehad dus ik zij nou dan zal het er wel bij horen bij de zwangerschap
    nouja we zullen zien of 6 mei me hcg goed gestegen is en 7 mei echo om 08:50

9. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi Hoi

Ja Gizmoo,haha jij ook hier ik zie dat jij hier al langer meebabbeld. Hoe is het meid. Eng zou het idd wel blijven ik zeg maar zo ik wil eerst zien of er iets in mijn baarmoeder zit (als ik weer zwanger raak ;) ) voordat ik een beetje kan gaan genieten en als ik de eerste 12 weken maar doorkom haha.

wwjc19 thanks meid nou spannend hoor voor je wanneer is je NOD. Ga voor je duimen hoor.

Liefs Sbabe

10. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Haha bengeltje86 ik zag dat je ook net geantwoord hebt. Het schijnt bij ieder vrouw anders te gaan qua stijging van hcg. Ik vind die bij jou namelijk normaal die van mij lag een stuk lager toen ik zwanger was de 2e keer en toen zeiden ze dat dat normaal was bij de aantal weken zwangerschap ik was toen ook zo tussen 4 a 5 weken zwangerschap (hcg hormoon was toen bij mij 486). Maar ik hoop voor je dat je hcg volgende keer tig keer verdubbeld is en dat je 7 mei een mooie echo te zien krijgt.

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    sbabe nou meid jij hebt ook echt veel mee moeten maken zeg pffft..
    Ik heb al met al nog wat geluk gehad, bij mij zat er gelukkig geen druppeltje bloed in mijn buik..en ze waren er op tijd bij.

Wendy..ik hoop het voor je hoor, zou leuk zijn he..ben jij nummer 4!

Ik hoop ook ooit nog eens aan de beurt te zijn..blijf het maar spannend en eng vinden hoor
    :(

alvast fijn weekend dames..

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zou wel tijd worden hè ;)

En Sbabe, mijn nod ligt ergens tussen eh.. 1 en 14 mei. (zie mijn cyclussen) Ik houd zelf 14 mei aan, de langste cyclus van 42 dagen. Maar als ik eerder zwangerschapskwaaltjes krijg dan ga ik eerder testen. :)

En Moray, eens komt het bij jou ook goed ! :)

13. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Sbabe, leuk om je hier ook te treffen zeg! Ik ga hard voor je duimen hoor, zie dat je er in juni weer voor gaat. Wendy, ik zie dat jij aan de klus moet...
    Bengeltje wat spannend zeg! Ik ben zo benieuwd joh! Jullie allemaal nog plannen voor het weekend? Ik weinig, ik ga vanmiddag met mn dochter even naar de kermis, lekker buiten want het weer ziet er goed uit!

14. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    hoi hoi

Wendy ja ik zie het je hebt een onregelmatige cyclus nou hoop voor je positief gaat testen binnenkort en ja wachten duurd lang.

Moray jouw tijd komt zeker!. Maar als je het graag wilt lijkt het eeuwen te duren.

Gizmoo1 haha ja idd toevallig he. Nou lekker genoten met je dochter op de kermis.

Nou hier gelukkig ongi weer over, nog een maandje. Heerlijk van mij kan die tijd niet snel genoeg gaan hihi.

Liefs Sbabe

15. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen allen!
    Wat een mooi weekend hebben we gehad he? Hier regent het een beetje, benieuwd hier de rest van de dag/week wordt?! Ben gister 2 uurtjes in de zon geweest...was al helemaal verbrand hahaha...dat ging snel!

sbabe; welkom...heftig allemaal he? Spannend dat jullie er volgende maand weer voor gaan...wie weet hoe het allemaal gaat...ik hoop van harte dat ook jullie snel gezegend zullen worden met een klein wonder!

Wat leuk Gizmoo, kermis...hebben wij hier straks ook weer...alleen ik ga er maar niet in he?!
    Hoe is het verder met je? Onzekerheid al wat geminderd? Hoe voel je je? Weet je dochter het al?

Wendy op de wachtbank...spannnennndddd....hoe voel je je? en je boobs?

Bengeltje; hoe is jou weekend geweest...hihi..leuk leuk...

Moray hoe was je verjaardag zaterdag..ben je lekker verwent?

Deze week alleen vandaag en morgen werken..heerlijk zeg en dan pas dinsdag weer, heb er zin in!
    Ik voel me goed...moeheid lijkt iets minder te worden, maar dan ga ik uit van afgelopen weekend...dus ben benieuwd vandaag.
    Allemaal fijne dag!

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Triessie,

Fijn dat het wat beter gaat qua moeheid. En die vrije dagen zijn idd heerlijk :) Hier nl iedem. Vandaag en morgen hele dag werken en dan bijna een week vrij ! :)
    Mijn boobs gaan steeds meer zeer doen. En ik moet zeggen tot nu toe heb/had ik nooit last van ze behalve als ik zwanger was. Dus dat is een goed teken. ik kan wel pas op zijn vroegst za testen, want ben vandaag en morgen van vroeg tot laat weg en wo en do winkels dicht. En vr is het te laat voor 1ste plasje, dus wordt het pas za voor ik kan testen....
    Keep my fingers crossed !

Groetjes, Wendy

17. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey meiden,

Zo druk weekendje gehad..zaterdag de hele dag visite druk druk druk...
    Heb wel een hoop leuke dingen gehad, ben iig goed verwent!

Vanochtend bij de bedrijfsarts geweest en ik ga vanaf volgende week rustig aan opbouwen, moet zeggen dat ik er wel weer zin in heb.
    Alleen dan 1 week alvast starten en dan met vakantie, en daarna weer verder met opbouwen.

wendy..heb je verder nog meer sympthomen?, spannend hoor..

Triessie..wel lekker dat je vermoeidheid iets aan het afnemen is..hoe voel je je nu?

bengeltje en gizmoo hoe gaat het met jullie?.

groetjes,

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    het gaat goed met mij in ieder gevan kan het alleen nog niet geloven
    heb alleeen zere borsten als ik er aan kom
    eerst had ik wel wat meer honger maar nu juist bijna niet meer
    en veder wel veel moe .
    en ja wat nog meer soms opgezette buik gevoel veder gaat het wel goed hier

19. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    hoi hoi

Triessie fijn dat de vermoeidheid aan het afnemen is geniet fijn van je zwangerschap. Hoop je snel te mogen volgen ;) En geniet van je vrije dagen heerlijk he effe niet te hoefen werken.

Bengeltje86 lekker he die zwangerschapskwaaltjes. Maar goed nog geen last van misselijkheid?

Wendy ben reuze benieuwd voor je aankomende zaterdag ga in iedergeval flink voor je duimen.

Liefs Sbabe

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Wat een dwaze dag zeg.... zieke mensen, systemen die niet werken, etc.... Ben best kapot. En heb giga honger. Dus hoop dat hubbie snel thuis komt om te eten. ;)

Ow Moray, helaas heb ik geen andere symptomen... of eigenlijk heb ik ze wel, maar heb ik normaal ook. Na lyme en mk en bbz ben ik erg snel moe omdat ik nog geen conditie op heb kunnen bouwen. En misselijk ben ik vaak ook al omdat ik al 16 jaar een maagzweer heb. Heb wel afgelopen nachten heel slecht geslapen, is dat ook een teken?

Stomme vraag trouwens, ik heb zelf alleen 2x eerder zo'n last gehad van mijn (.)(.), en dat was toen ik zwanger was. Nu zijn er blijkbaar ook vrouwen die dat vaker/altijd hebben na de eisprong (dus zonder zwanger te zijn) Wie van jullie heeft dat ook?
    En ik mag dan dus aannemen dat ik mijn ei al gehad heb. En dat is zowieso dan al een juich(je) omdat ik dan een kortere cyclus weer heb. (dag of 29 ipv 38 of 42) Dus of ik nu wel of niet zwanger ben, ben iig wel tevreden. ;)

Maar goed, ga mij eens even met het eten bezig houden. :)
    Doei doei

Deel Deze Pagina