Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Jeetje, gaat goed met mijn cyclus..... 27 dagen !
    Hopen dat ie zo blijft. En volgende maand maar eens wat meer aan de klus. ;)
    Dames wat is het rustig hier. Goed teken? :)

Groetjes, Wendy

2. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    heeeeeeeeee meiden waar zijn jullie gebleven? Met mij gaat alles goed, op de benauwdheid na. Ben inmiddels al meerdere malen bij de huisarts geweest en het ziet er naar uit dat het astma?! is. Heb nu twee van die puf dingen maar echt lekker gaat het nog niet. EIgenlijk zou ik volgende week weer naar de verloskundige gaan maar die afspraak heb ik af moeten bellen omdat ik die dag moet werken nu kan ik pas over twee weken :cry: . Heb trouwens zo een angelsound gekocht, vond het eerst niets maar was steeds zo onzeker dat ik hem toch maar gekocht heb en echt super om jekindje te horen zwemmen etc. Er kunnen twee koptelefoons op dus savonds zit ik samen met mn dochter te luisteren!
    Hoe is het met jullie? Heerlijk trouwens wendy zo een cyclus en nu wel flink aan de klus he? ;)

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Gizmoo,
    Wat balen zeg dat je nu puffers hebt. Gaat dat wel goed samen met zwangerschap? Ik hoop dat je snel iets krijgt wat wel helpt. Benauwdheid is echt niet leuk!
    Ow een Angelsound, die wil ik ook zeker wel als ik zwanger ben ! ;)

4. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Heeeeey meiden,
    Ben ik ook weer,,,,tja...heb ook een erg drukke week achterde rug.
    Moest veel werken, en gisteren zijn we een dagje naar Pinkpop geweest.....
    Echt helemaal geweldig, maar fijn om 'savonds na afloop gewoon weer lekker in mijn eigen bed te slapen.
    De tijd van 3dagen op de camping in een tent liggen, heb ik toch echt wel gehad....

Verder gaat het wel goed met mij...ben alleen nog steeds niet ongi.
    Maak me nog steeds niet zo'n zorgen....
    Mijn hormonen zijn nog wel erg aanwezig, en behoorlijk van slag...!
    Stel dat ik over 2 a 3 maanden nog niet ongi ben, dan moet ik naar de gyn. en dan krijg ik iets wat de cyclus weer opnieuw opwekt.
    In de tussentijd heb ik mezelf voorgenomen om te genieten van het leven, en me niet om elk ding druk ga maken, want ik moet toch ook een beetje vertrouwen hebben in de toekomst.

Moray, wat heerlijk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad...!
    Doet goed he..?
    Zie aan je banner dat de grond in Turkije niet zo vruchtbaar is..haha

Wendy, fijn dat jij wel zo'n regelmatige cyclus hebt...
    Ik hoop dat het bij mij ook weer vanzelf goed op gang komt.
    En nu klussen maar..haha

Gizmoo, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je luchtwegen.
    Eigenlijk toch niet te hopen dat het astma is....
    Lijk me geweldig trouwens, zo'n angelsound...Volgens mij zou ik de hele dag met die koptelefoon op mijn hoofd zitten..haha

hey meiden, fijn weekend en tot snel(nu wel echt)

Liefs

5. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    he wendy, die puffers zijn eigenlijk het enige wat ik mag juist nu ik zwanger ben, anders had ik medicatie gekregen en dan waren de klachten waarschijnlijk gelijk weg geweest. Ja lache joh die angelsound. Marjo, goed om te lezen dat je zo positief en optimistisch bent, je hebt ook helemaal gelijk, genieten zolang je genieten kunt, goed hoor! Nou meiden ik ga languit op de bank met wat lekkers.... en tot gauw ;)

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zucht, net als vorige keer wil het weer niet doorbreken. Weer alleen 2-3 dagen bruinverlies. (En 1 dag dus helder rood, maar maar een heel klein beetje) Ik hoop wel dat het vandaag nog doorbreekt, want morgen moet ik de hele dag werken. :(
    Ik laat mijn banner maar staan, maar moet m denk ik wel aanpassen, want ik denk niet dat nu die ene dag dat ik wat helder rood heb verloren de als eerste dag geldt, toch?

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Josien, hoe is het met jou eigenlijk?
    En Wishgirl?

8. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Hallo meiden,

Bedankt Wendy voor je mail over dit topic! Ik heb al een paar bercihtjes gelezen. Ik heb twee weken geleden een BBZ gehad en mijn linker eileider is verwijderd.

Hierbij mijn verhaal (ik had deze in twee keer ergens anders op de site gezet, ik vind het nog lastig zoeken op de site en de juiste forums te vinden), bij het forum zwanger worden: topic buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Hoi allemaal,

Ik was al drie weken aan het vloeien en pijn in mijn buik, dus ik dacht laat ik maar naar de huisarts gaan. Toen bleek ik al even zwanger te zijn! Ik dacht dat ik gewoon ongesteld was. Ze konden geen innesteling vinden in mijn baarmoeder, dus moest ik direct naar het ziekenhuis. Daar zag de gyneacoloog dat ik bloed in mijn buik had en niks in mijn baarmoeder. Hij zat in mijn linker eileider en was al lekker aan het groeien aangezien mijn HCG al 2100 was. Ik was al iets van 6 weken zwanger ofzo. Daar kwam dus het bloed en de pijnen vandaan. Dus ik moest meteen geopereerd worden en ze hebben mijn eileider verwijderd. Gelukig maar een, anders had ik niet meer op natuurlijke wijze kinderen kunnen krijgen. Gelukkig is mijn kans op zwangerschap niet met 50% gedaald, maar de andere eierstok neemt het voor 80% over. Moest een nachtje in het ziekenhuis blijven en ben nu sinds gisteren weer thuis. Nu even een paar weken rustig aan doen en herstellen. Wel een schrik hoor, opeens ben je zwanger, heb je een miskraam en wordt je eileider operatief verwijderd. Ik was nog nooit opgenomen geweest in een ziekenhuis, nog nooit geopereerd en nog nooit zwanger geweest! Maar ik voel me nu wel weer goed. Op naar de volgende zwangerschap, we kunnen het in ieder geval wel...

Hoi meiden,

Vorige week om deze tijd lag ik bij te komen van een spoedoperatie, ik had een bbz en mijn linker eileider moest eruit. Wist toen die dag nog maar net dat ik voor het eerst zwanger was, maar ik was al drie weken aan het bloeden dus dat ging niet goed (ik dacht dat ik ongi was...).

En vandaag belde de HA om te zeggen dat ik chlamydia heb! Mijn vriend en ik zijn al 3,5 jaar bij elkaar dus moet het van daarvoor zijn. En dan zal ik wel de schuldige zijn... Dit was dus waarschijnlijk de oorzaak van de bbz. Lekker is dat. Ik hoop nu niet dat mijn andere eileider ook is 'aangestast' en dat ik dalijk onvruchtbaar ben.. We zijn net begonnen.

Morgen, maandag 2 juni, moet ik naar de gyneacoloog en dan zal ik wel meer antwoorden op mijn vragen krijgen.

Groetjes,
    Marieke

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Welkom Marieke,

Ik hoop dat je andere eistok nog onaangetast is. Maar we zullen het vandaag wel horen neem ik aan?
    Zoals andere hier herken ik je verhaal wel. Ik was ook nog nooit in het ziekenhuis geweest en het was de tweede keer dat ik zwanger was. (na 1x mk) En zo ging ik naar mijn werk en de avond lag ik in het ziekenhuis en was geopereerd. ;?

Hier nog steeds alleen bruinverlies. ;?

10. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Mamarieke, Ook ik heb precies hetzelfde meegemaakt....
    Wist ook niet dat ik zwanger was, maar bij mij dachten ze in eerste instantie aan een gewone miskraam, dus ik heb nog bijna 4 weken doorgelopen, totdat de eileider knapte...!(na 13weken)
    Vind het heel goed dat je zegt...'we kunnen tenminste zwanger worden....'!
    Zo'n instelling moet je ook blijven houden....
    Niets houdt ons tegen om gewoon zwanger te worden....!
    Bren verder wel benieuwd wat de gyn allemaal zegt...
    Succes en heel vele sterkte meid!Neem aalle tjid ervoor en praat goed van je af, want het heeft emotioneel toch een hele impact op je leven...!
    Wij weten hier allemaal hoe kl*te het is....

Wendy, balen zeg...dat het weer alleen bij bruinverlies blijft....!
    Waarschijnlijk zal de rest toch ook wel een keertje volgen...

Heb mijn werk er al weer opzitten...heerlijk!De rest van de dag ben ik lekker vrij, en ga zo met onze puppy naar het bos...lekker wandelen!
    Ook wij zijn gewoon weer druk aan het klussen geslagen...!
    Ondanks die verschrikkelijke onregelmatige cyclus, proberen wij toch zo vaak mogelijk te klussen, en dan zien we w weer..!
    Ik wil in ieder geval zo nu en dan een testje doen, om uit te sluiten dat ik zwanger ben, of dat ik er juist optijd bij ben.

Fjine dag allemaal

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hallo meiden,

hoe gaat het met jullie?
    Hier is alles weer terug bij het normale leven ..werken..koken..wassen..strijken enz..pfft valt dat ff tegen na een relax vakantie. :(
    Maar ja..op naar de volgende vakantie.

Moet zeggen dat ik hem in de vakantie wel ff heb geknepen..was namelijk 2 dgn overtijd..lichtelijk in paniek natuurlijk..had last van buikpuin dus zag de bui al hangen.
    Maar gelukkig was ik zo slim geweest om een testje mee te nemen, en die was negatief en de volgende dag was ik gelijk ongi.
    Was wel erg opgelucht..gek he..aan de ene kant wil ik het zo graag maar aan de andere kant lijkt het net of ik er nu nog niet klaar voor bent..moet zeggen dat ik daar wel mee worstel dat ik nu niet zo goed weet wat ik moet..herkenbaar voor iemand?

Marjo..wanneer ben je nou voor het laatst ongi geweest?
    Maar wel goed van je dat je gewoon doorgaat met klussen hoor..en idd wel zien waar het schip strand..

Wendy..balen dat het nog niet door wilt zetten..maar voor je het weet breekt het gewoon door.

mamarieke..welkom hier..wat naar dat jij dit ook heb moeten meemaken.
    En heel naar voor je dat ze chlamydia bij je hebben geconstateerd, hoe nu verder?
    Ik heb in feb 08 een bbz gehad waarbij ze mijn linkereileider hebben moeten verwijderen, en iid ook mijn eerste zwangerschap..eerste operatie dus weet hoe je je voelt.
    Hebben ze bij jou niet tijdens de operatie je andere eileider nagekeken?, bij mij hebben ze dat wel gedaan en gelukkig is deze helemaal in orde.
    Iig heel veel sterkte meid..en rustig aan doen geef het even goed de tijd, en probeer er zoveel mogelijk over te praten dat helpt echt.

nou meiden ga weer verder.

groetjes

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Moray,

Heel herkenbaar hier ook hoor. Van ene kant zoiets van vorige maand had ik ook bruin en werd ik ongi, andere kant.... zou ik zwanger zijn? (Innesteling of oud bloed) En dan de gedachte erachteraan: Help!

Marjo, wat goed dat je er zo mee om kunt gaan. Lijkt me toch heel vreemd. Ga je dan testen als je zw-verschijnselen krijgt of...?

13. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik test gewoon over 2 a 3 weken weer......, maar hopelijk ben ik dan toch gewoon een keer ongi. geweest, en is het niet nodig.
    Nee, ik neem geen enkel risico meer wat betreft zwanger worden.
    Ben trouwens sinds 8 april niet meer ongi geweest..., maar ik heb vertrouwen in wat de gyn tegen mij heeft gezegd, en dat is dat mijn hormoonhuishouding gewoon wat van slag is...niks om me zorgen over te maken.

Wendy, ik hoop voor je dat het misschien toch een innestelingsbloeding is....zou wel erg leuk leuk zijn.

Wat betreft die onzekerheid over opnieuw zwanger worden....ik denk dat iedereen dat op dit forum wel herkent....ik in ieder geval wel....!

Liefs

14. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Dank voor jullie reacties! Vanmiddag bij de gyn geweest. Hij zag niks raars aan mijn andere eileider tijdens de operatie. Dus gewoon weer proberen zegt 'ie. En de chlamydia is er nu ook uit. Heel gek, hij liet ook foto's zien van binnenin mijn buik en de eileiders enzo. Mooi dat dat kan. Eileider was helemaal opgezwollen en er stond een halve liter bloed in mijn buik. Maar hij weet niet of bij een volgende zwangerschap de eileider wel goed functioneert. Dalijk doen de haartjes weer niet hun werk om het voort te duwen naar de baarmoeder.. daar ben ik wel bang voor. En ik ben benieuwd of ik een regelmatige cyclus ga krijgen, want die heb ik nog niet gehad. Dus ik kan ook nog geen banner nemen... komt wel.

Doei!

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hehe, eindelijk de duivels op bezoek.
    Pas vanaaf wel mijn banner aan, want ik heb nu een beetje haast.
    Groetjes, Wendy

16. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Mamariekje welkom meid hier. Maar vreselijk meid dat je ook dit hebt moeten meemaken. Maar begrijp ik het goed dat het waarschijnlijk door de chlamidia gekomen is (of heb ik het mis). Maar hoop dat je snel weer hersteld. Sterkte meis.

Wendy dus ongi eindelijk doorgebroken. Gelukkig is je cyclus nu weer korter.

Gizmoo dat is niet fijn dat je het nu benauwd hebt en dat je weinig mag innemen voor je allergie.

Marjo vervelend hoor van je hormoonhuishouding. Hoop voor je een snelle zwangerschap.

Nou bruinverlies is weer over en hoop dat ik gewoon mijn eisprong heb deze week. We klussen gewoon verder haha.

Liefs Sbabe

ps weekend weggeweest was gezellie.

17. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hoi meiden, ben ik weer eens eventjes! Ben beetje druk, op werk voornamelijk en heb 's avonds geen zin om te posten, lees wel regelmatig mee hoor 8)
    Dus eerst maar even laten weten dat alles goed gaat en dat ik met die extreme warme dagen het wat lastig heb om mn warmte kwijt te kunnen.
    Controle vorige week was prima en volgende week donderdag 20 wkn echo en ook weer controle en dan hup op vakantie...YEAH!

Maar ik zag dat het hier ook rustig is geweest?!
    Sbabe; succes met klussen (met dit warme klamme weer :))
    Wendy; helaas doorgezet...
    Mamariekje; sterkte meis, valt niet mee he? Fijn te lezen dat je andere eileider er goed uit ziet, ik had ook een grote angst of de haartjes van mijn overgebleven eileider het wel zouden doen....en jaaaaa!!!
    Marjo; wat een engelen geduld heb jij, petje af!!
    Moray; een nieuwe zw is natuurlijk wat je hoopt en verlangt maar wat wij hebben mee gemaakt maakt het lastig om er onbevangen in te gaan en te vertrouwen op je lichaam vond ik erg lastig. Is dat wat je een beetje bedoelt?
    Gizmoo; gelukkig zijn er puffers die je mag gebruiken...wel bale hoor...ik had het gister al zwaar met dit weer, laat staan hoe het voor jou was....sterkte hoor! Hoe voel je je verder...heb je al teken van leven mogen voelen? Wanneer heb jij 20 wkn echo?
    Bengeltje; hoe is het met jou?

Liefs

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jaaa ik ben er nog sorry sorry hehe

zie album de 3 echo's

19. goolio

goolio Lid

30 mei 2008
    38
    0
    0
    Helaas hoor ik sinds kort ook bij de club bbz-ers. Woensdag 14 mei ben ik met spoed geopereerd, terwijl ik dacht in de week ervoor een miskraam te hebben gehad. Ze hebben mijn rechtereileider niet kunnen behouden, daar was die te slecht voor. Gelukkig wel weer helemaal op de been en ook weer aan het werk. Er is mij alleen niet verteld dat ik mijn eerste menstruatie af moet wachten, is dat volgens jullie zo of kunnen we weer aan de klus? :(: :(: :(:

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je kna het beste de eerste menstruatie afwachten
    en waarom dat inverband je dus beter uit kunt rekenen hoelang je zwanger bent aangezien het 5 weken kan duren voor je menstruatie op gang komt.
    ze willen dat omdat je een BBZ heb gehad dus als je je menstruatie afwacht dan kan je dus beter rekenen hoelang je zwanger bent en dan kan je met 6 week a 6 enhalve week voor je eerste echo en als je het niet afwacht weet je niet hoelang je dus zwanger bent.

ik heb het ook afgewacht 5 weken na de operatie werd ik ongesteld en was die ronde dat ik dus weer ervoor mocht gaan direct zwanger.

Deel Deze Pagina