Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Goolio,

Welkom hier.
    Wat ben je snel alweer op de been. En nog wel na verlies van eileider. Ik vond dat ik al snel was.
    Gaat het geestelijk wel? Of ben je nog bezig met lichamelijke verwerking?

Groetjes, Wendy

2. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Goolio, welkom bij ons clubje...waar je eigenlijk liever niet bij wil horen waarschijnlijk.
    je bent inderdaad weer snel op de been....
    Ik heb nog 3 maanden thuis gezeten na de operatie(waar ze mijn linker eileider hebben weggehaald).
    Volgens mij mag je gewoon weer klussen, maar ze raden aan om te wachten tot na je 1e menstruatie...!Dan weet je ook een beetje hoe je cyclus eruit gaat zien.
    kan je wel zeggen....de eerste menstruatie na je BBZ kan behoorlijk ontregeld zijn....!

3. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Hoi Goolio,

Ik ben 16 mei geopereerd en ook mijn eileider eruit. Ik moet zeggen dat ik ook na een week weer gewoon de oude was en ben weer gaan werken. Ik ben deze week naar de gyn geweest en die zei dat we het gewoon weer konden gaan proberen dus niet afwachten op menstruatie. Maar het is natuurlijk wel handig omdat je dan je cyclus weet. Maar wij zijn gewoon weer begonnen, wilde niet wachten...

Groetjes,
    Marieke

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi,
    Ben vandaag naar ha geweest. Ben al weken supermoe, af en toe duizelig, soms hartkloppingen, wat verhoging (37,9) en ik slaap slecht (heb nooit goed geslapen, maar toch...). Gister ben ik naar huis gegaan van mijn werk omdat ik zo ontzettend moe ben. Ik zet me al zo lang over die vermoeidheid heen. Want dat was 1 van de redenen dat ik dacht dat ik vorige mnd zw was. Toen was ik al zo moe.
    Tuurlijk weet ha niet wat er is, maar krijg een uitgebreid bloedonderzoek. Ze gaan testen op suiker, schildklier, cholosterol, ijzer en B12 tekort. En vast nog wat, wat ik alweer vergeten ben. ;)
    Verder heb ik een te hoge bloeddruk. Iig onderdruk. Die zou 90 moeten zijn en was bij mij links 104 en rechts 112. :(
    Helaas moet ik nuchter laten prikken en dat was ik op dat moment niet meer. Morgenvroeg dus maar meteen laten doen en kan ik ma pas bellen voor uitslag. Heb wel in tussentijd slaappillen gekregen om iig goed te slapen en dat moeheid niet aan het slaaptekort kan liggen. Ben benieuwd.
    Zo dat was het hier wel weer. Groetjes....

5. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Nou Wendy.. even afwachten nu. Hopen dat ze de oorzaak van je klachten vinden en dat ze dat kunnen verhelpen!

6. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    O ja.. dat wilde ik jullie nog vragen. Wat was bij jullie de oorzaak van BBZ? Bij mij was dat chlamydia die ik waarschijnlijk al jaren heb maar niks van wist (bedankt ex!). Nu heb ik al een kuurtje gekregen en is het weg. Het is zo simpel te verhelpen. Ik hoop nu niet dat het nog meer heeft aangetast, want je kunt er ook onvruchtbaar door worden.

Doei!
    Marieke

7. goolio

goolio Lid

30 mei 2008
    38
    0
    0
    Bij mij was het niet duidelijk wat de oorzaak was, er waren geen verklevingen of iets dergelijks. Was ook bang voor cystes want daar was ik bij miijn eerste zwangerschap bekend mee, maar volgens de gyn. zag alles er keurig uit. Lichamelijk had ik al heel snel geen last meer, maar emotioneel.... Wil wel heel erg graag een tweede kindje, ondanks de dooddoener
    ; je hebt er toch al een!
    Dochterlief wordt lastig dus ik stop ermee.

8. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bij mij is er geen oorzaak gevonden......!Volgens de gyn. toendertijd overkomt het 1 op de zoveel..., en had ik net de pech dat ik daar bij hoor....!
    Ook ik ben vreder helemaal nagekeken, en alles zag er hartstikke goed uit, geen verklevingen, geen rare vlekken enz...!
    Dat heeft mij wel weer heel erg gerustgesteld...!
    Ik denk gewoon dat ik pech heb gehad, en dat het mijn tijd misschien nog niet was om een kindje te krijgen......?
    Ik hoop nu ook dat ik snel weer zwanger word, en gelukkig heb ik daar op het moment gewoon nog steeds heel veel vertrouwen in...!

Wendy, wat vervelend weer allemaal...!Bij jou houdt het ook niet op he...?
    Ik herken het helemaal....!
    Balen zeg......ben benieuwd naar je bloeduitslagen...!
    Beterschap en sterkte, meid!

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He meiden! ik zie dat er in korte tijd al weer veel gebeurd is! Twee nieuwe lotgenoten! Welkom (helaas ;) ), hoe vreselijk het ook is (mij is het in december overkomen), er is nog hoop, al denk je misschien op dit moment (net als ik toen) van niet. Ik was bij de 1e poging na mn eerste menstruatie al zwanger en dat met 1 eileider. Triessie, goed om te horen dat alles ok is. Met mij op zich ook wel, heb alleen al een giga buik dus mensen vragen of zeggen van joh, je hoeft toch zeker niet zo lang meer... tja en bedankt. Ik heb nog geen leven gevoeld, geloof ik :oops: , weet niet meer hoe het moet voelen, voel wel sinds een aantal dagen kriebels links onder in mn buik maar weet niet of dat het kindje is. Wil jij het geslacht weten?

Zo wendy dat klinkt niet zo lekker maar wel goed dat je actie hebt ondernomen! Hou ons op de hoogte!

10. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hallo,

hier ff een snel berichtje..heb het echt megadruk kan wel merken dat ik weer aan het werk ben hoor.
    verder is hier alles ok..wel weer wat huilbuien gehad maar goed..verder gaat het gewoon weer zo zijn gangetje..onzeker maar verder ok.

Wendy rot voor je meid dat je al die klachten hebt..maar idd goed dat je naar de ha bent geweest!

Triessie..wat jij beschreef is inderdaad wat ik bedoel!

Goolio..welkom hier..wel knap van je dat je zo snel weer op de been bent.

mamariekje..ik heb geen idee wat bij mij nou de oorzaak was van mijn bbz, volgens de arts vroeger een onsteking.
    Moet eerlijk zeggen dat ik er wel eens over hebt nagedacht of chlamydia niet de oorzaak zou zijn..maar ik ben 3 jaar geleden helemaal getest en daar kwam niks uit, en toen had ik al een relatie met mijn huidige vriend.
    Maar zoiets blijft angstig aangezien je er onvruchtbaar van kunt worden.

Marjo..hoe is het met jou?

nou ga weer ff verder.

groetjes,

11. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hoi lieve meiden!

Tijd geleden, maar ik wil even laten weten dat ik weer zwanger ben!

Ik kom later wat langer schrijven (ben aan het werk), maar ik ben superblij!

Liefs Hypnose!

12. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hypnose, helemaal top zeg! :thumup: Ik hoop dat je snel weer terug bent want ben benieuwd hoe het met je gaat!

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dankjewel meid!

Jij bent ook al lekker ver zeg, geweldig. Ik hoop op een mooie echo straks.
    Blijf hier zeker schrijven hoor, alleen ben nu een beetje druk. Al zit ik af en toe stiekem te lezen over baby'tjes etc etc hihi.

14. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi hoi

Ik zie dat er weer 2 nieuwe zijn chips dat moeten we niet hebben (niet negatief bedoeld hoor maar dat jullie dit nu ook meemaken) allemaal sterkte gewenst en hoop dat jullie weer snel zwanger zou mogen raken. Bij mij was er ook geen oorzaak te vinden denk gewoon dikke pech helaas.

Ik heb helaas niet alles terug gelezen ik kan het ook niet allemaal onthouden. Ja ik schaam me dood haha.

Maar goed heb vandaag mijn eisprong lekker ook overduidelijk. Pfff wat doet dat zeer zeg zeurderige onderrug en buik en kan daardoor haast niet zitten haha. Maar goed gisteren nog geklust en vanavond weer en dan is het weer afwachten geblazen.

Liefs Sbabe

15. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Oow ja Wendy heb je de uitslagen al gekregen van je bloedonderzoek. Hoop dat ze wat kunnen vinden en zo je klachten kunnen verhelpen. Sterkte meid
    Dikke knuffel

Liefs Sbabe

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi,
    Ben ikke weer. Hypnose GEFELICITEERD !
    Sbabe, ik kan pas maandag bellen voor de uitslag. En aangezien ik dan meteen na het werk ook ga dansen zullen jullie het pas later horen.

Gister heb ik even een giga-dip gehad. Zo'n echte "iedereen is zwanger behalve ik"-dip. Waarschijnlijk omdat we van de week op kraambezoek zijn geweest bij vriendin die tegelijk uitgeteld zou zijn als ik als ik bij mk zwanger was gebleven. Mijn chatmaatje is zwanger en een collega van mij ook. Mijn bbz is ondertussen ook alweer een half jaar geleden en ik ben nog steeds niet zwanger. Iedereen verteld zo heerlijk dat zij zo'n goede echo's hebben en sommigen voelen de baby al schoppen. Ik ben nu 2x zw geweest en heb niet 1x een echo gehad waar iets op te zien was. En 1x in de zoveel tijd zit dat niet lekker en heb ik een dag waarin ik om alles in huilen uitbarst, niemand wil spreken en de hele dag alleen maar wil eten en met hubbie wil knuffelen. En dat heb ik dus ook gedaan.. :) Gelukkig gaat het vandaag weer een stuk beter.

Sbabe, ik hoop dat jullie klussen niet voor niets is geweest. :) Oftwel, over 2 weken het bericht dat je lekker alweer zwanger bent. :)

Moray, neem je nog wel de tijd om het te verwerken? Je klinkt zo druk, maar tegelijk ook dat je er nog wat moeite mee hebt. Probeer niet over je angsten, verdriet heen te werken, want dat krijg je straks geheid terug.

Gizmoo, wat ik gehoord heb kun je beeb het eerst idd in een soort van gekriebel voelen. :) Dus koester dat lekker en geniet ervan !

Goolio, je hebt net zoveel recht om een tweede kindje te willen hoor! Dat je al een kind hebt maakt het verlies van een tweede dmv mk of bbz echt niet minder! Probeer dit goed te verwerken en ga er weer voor. Wij staan achter je!

Mamarieke, bij mij is niet uitgezocht wat de oorzaak was. Zal geen chlamydia zijn gok ik. Mijn vriend en ik zijn allebei elkaars eerste. Ik heb idd gehoord dat je daardoor grotere kans hebt op bbz. Maar hopen dat het de volgende keer gewoon raak is en blijft zitten. :) Zoals je hier hebt gehoord kan het! :)

Groetjes, Wendy

17. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    heey heey ik zal ook weer eens iets van me laten horen he!
    Is alweer veel gebeurd hier zie ik zo!

ik heb me toch ook weer iets raars meegemaakt nu!
    Heb dus voor bijna 3 weken terug mijn menstruatie gehad,en heb dus vanaf gisteren avond als ik naar t toilet ben geweest en veeg me af oud bloed erbij!
    Heeft iemand van jullie dit al eens gehad?ik heb dit dus nog nooit meegemaakt!
    Nu heb ik normaal ook zo ongeveer wel 6 dagen mijn menstruatie,en dat was deze keer geloof ik ook wel iets van maar 3 dagen?

Ik snap er echt helemaal niets meer van!

Succes verder allemaal!

Groetjes Brigitte

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Brigitte,
    Ik heb afgelopen 2 keer ook lang en kort bruinverlies gehad toen ongi kwam. Eerste keer 3 dagen en daarna 5 voor ik ongi werd. En mijn cyclus is ook ineens korter. Weet niet hoe lang de jouwe was/is?
    groetjes, Wendy

19. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi Hoi meiden

Briggitte ik heb altijd 3 dagen voor NOD bruinbloed verlies. Ik weet niet anders dan dat normaal is. Maar misschien voor jou wel positief (of ben je nog niet bezig voor om zwanger te worden).

Wendy oow jee meid een dip gehad. Vind het sneu voor je hoor. Kan me wel indenken hoe je je voelt. Maar ik weet zeker dat je tijd echt nog wel komt. Maar goed dat neemt het verdriet wat je hebt niet af. Nogmaals dikke knuffel. En ben echt benieuwd wat je uitslag is.

Nou ik heb mijn ei gehad temp was flink gestegen naar 36,9. Heb al een 2 dagen flink last gehad van mijn eisprong niet normaal meer zo pijn. Zelfs nu nog heb ik er naweeen van. Herkenbaar voor jullie zo'n pijnlijke eisprong.

Liefs Sbabe

20. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    nou normaal gesproken krijg ik over 2 weken mijn menstruatie pas weer zoals jullie een beetje aan mijn balkje kunnen zien!
    Maar als je de eisprong hebt gehad,wat is zo ongeveer normaal voordat de innesteling begint dan?6 dagen of?

Deel Deze Pagina