Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    He meiden,

Wat een verhalen weer allemaal....altijd leuk om te lezen...!

Gizmoo: Succes met je echo....het komt wel goed, meid!

Sbabe, ben erg benieuwd....!Zou snel zijn, maar volgens mij was jij toch ook degene die de eisprong zo goed kon voelen?
    Het kan natuurlijk weer heel snel gepiept zijn...!
    Ik duim voor je...

Hypnose, ook voor jou duim ik...., maar ook dat komt wel allemaal goed...!
    Jouw kleintje zit in ieder geval veilig in je baarmoeder...!

Wendy, En..?heb je hem aan de 'klus' gekregen?

Moray, hoe is het met jou?Ook nog steeds bezig om opnieuw een mooi wondertje te creeren?
    Ben je trouwens alweer aan het werk?

Triessie: Lekker aan het genieten, meid?Met de weet dat je een gezond kindje in je buik draagt..!
    Lijkt me echt een heerlijk gevoel....
    Weet je trouwens al wat het gaat worden?

Mamariekje, zou toch mooi zijn als je ook weert snel aantelt na die BBZ!
    Zorg maar wel, dat je metteen in het ziekenhuis bent, als het weer opnieuw zover is..!

Met mij ging het even niet zo goed.....heb flink de griep gehad, afgelopen maandag en gisteren..!
    Sinds vandaag voel ik me wel weer beter, maar ben nog erg slapjes.
    Gelukkig niet meer de hele dag in bed...pffffff!
    Nu ben ik wrs. ook nog gebeten door een teek(dankjewel, puppy) en ben ik sinds gisteren ook begonnen met een anti-biotica tegen de ziekte van lyme!
    Nou, ik heb mijn portie ellende nu wel weer eventjes gehad...!
    Vanmorgen belde er ook nog een collega, om te vertellen dat ze zwanger was....!
    Ik heb de afgelopen weken voor mijn gevoel echt iedereen om me heen zwanger zien worden...!
    Begin dan wel weer een beetje onzeker te worden....
    Je zult dan zien, dat het bij ons niet meer lukt, en dat ik als enige alleen overblijf...denk ik dan..!
    Mijn collega vertelde dat ze ook 2 jaar bezig waren geweest, en dat ze de moed op hadden gegeven.
    De laatste maand, toen ze naar de huisarts wilde, om de pil weer te halen, is ze toch aangeteld..!
    Toch schijnt het echt allemaal makkelijker te gaan, als je er niet teveel mee bezig bent, maar dat is toch wel heel moeilijk....!
    Mijn man en ik willen allebei heel graag zwanger worden, en proberen zoveel mogelijk om de dag te 'klussen', in de hoop dat het een keertje raak is........!
    Het is zo moeilijk om het van je af te zetten, als je iets zo graag wilt..!

Liefs

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Marjo, dikke knuffel van mij!
    Ik weet precies hoe je je voelt. En hoe langer het niet zwanger zijn duurt, hoe onzekerder ik af en toe wordt dat het nooit meer gaat komen.
    Helaas wil mijn man niet zo vaak klussen, maar moet ik het doen met zin maken wanneer ik ongeveer denk mijn eisprong te hebben. Maar er wordt inderdaad vaak gezegd dat ontspanning het beste werkt. Het toch proberen wat van je af te zetten. We zijn nog jong en het gaat ons echt nog wel lukken!

Ow en vannochtend hebben we weer geklust. ;)

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi nieuwbegin, ik vind het niet dom WAT je gedaan hebt, maar meer de manier waarop.
    Je geeft zelf al aan dat je dom bezig geweest bent omdat je weet dat het je partner raakt. Hij keurt die manier niet goed. En waarschijnlijk was je je op het moment van die chat daar stiekem ook wel een beetje van bewust.
    En je hebt 1 chat gehad misschien, maar hoe weet je dat het in de toekomst er niet meer zijn? En of dat er meer uit voortkomt? Ik schaam mij er erg voor, maar ik weet waar zo'n chat op uit kan lopen. En geloof me, dat is niets goeds!
    Ow en trouwens, als mijn man plaatjes op het internet gaat kijken en daarbij de hand aan zichzelf slaat, dan kan ie wat mij betreft net zo goed vreemd gaan, want dat accepteer ik gewoon niet. Wil hij aan zijn gerieven komen, dan doet ie dat maar bij mij. Of anders helemaal niet!

4. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nieuwbegin:
    Ik begrijp je wel een beetje, als het gaat om de gezelligheid opzoeken op het web.......!
    Een BBZ kan heel veel spanningen meebrengen in de relatie(daar kan ik over mee praten...), maar ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is hoe je daar mee omgaat...!
    Ik denk dat ook mijn partner helemaal door het lint zou gaan als hij erachter kwam dat ik ondeugende chat zou hebben met een ander..., maar andersom waarschijnlijk ook...!
    Ben ook met Wendy eens.....wil hij aan zijn gerieven komen, dan komt íe maar naar mij, of anders helemaal niet.....
    Juist in deze moeilijke periode na een BBZ heb je elkaar juist heel hard nodig, en word je relatie sterk op de proef gesteld...!
    Jullie moeten allebei een goede manier vinden om hier uit te komen, en vooral veel met elkaar praten, over hoe je je voelt en wat je bezig houdt.

Nou meid, ik wens je heel veel sterkte en succes en hopelijk komen jullie er met z'n tweeen wel uit..!

Liefs

5. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nog even over dat voetballen....ik ben heeeeeeel erg blij als de EK weer is afgelopen....!Bij ons is er(als het aan hem ligt) elke dag, 24uur p./dag voetballen op de TV....!
    Ik word er af en toe helemaal gek van.........
    Moet wel zeggen dat mijn mannetje wel veel zin heeft om te klussen, als nederland weer heeft gewonnen, dus het heeft zo ook zijn voordelen..!haha!
    Aankomend weekend gaat hij met een stel vrienden naar Basel(oranje-camping), dus dan heb ik het lekker rustig.....
    Hij is er nu al zenuwachtig voor.....(erg he?, af en toe net kleine kinderen)
    Ik ga dan lekker met de meiden een dagje naar de sauna....

Ideaal, zo'n kerel die niks om voetballen geeft....!Waar hebben jullie die gevonden?haha! ;)
    Ruilen?Die van mij is best een lekker ding hoor...!haha! ;)

Nou, genoeg onzin uitgekraamd....
    Fijne dag nog allemaal......

6. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    he Marjo, ik ben waarschijnlijk net zo erg als je man. Hier wat mij betreft ook 24 uur per dag voetbal. Dit ek is dus voor mij 1 groot feest! :oops: Ik baal al bij de gedachte dat het nog maar anderhalve week duurt ha!

7. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Thanks meiden, tja'plaatjes maakt mij niet uit, zolang ik ook maar krijg ;)

Gelukkig hebben we het door de vergelijking te trekken naar de plaatjes het uit kunnen praten.

Het heeft ook allemaal gewoon idd met de druk van afgelopen 14 dagen te maken...

We hebben een afsraak gemaakt met een sexuloog/therapeut om het echt op een rijtje te krijgen...

VAnmiddag zijn we dus ook gewoon naar Gent geweest. We mogen volgende maand ( dus echt 1 cyclus wachten) gewoon door met de iui pogingen...

Ze hebben ook een reden gevonden waarom het zo moeilijk is bij ons. endometriosch ofzo iet..
    De baarmoeder wand die elke maand behoord te worden afgestoten in mijn buikholte terecht komt. Die zorgt voor een ontsteking. Door een zwangerschap komen hormonen vrij die het weefsel triggeren en daardoor word de ontsteking heftiger, met als gevolg dat het een bevruchting afremt....

De beste remedie tegen dit "gezwel"is een zwangerschap, en tja dat is dus moeilijker.
    Ze geeft aan dat iui vaker positieve reactie geeft door gerichte bevruchting.

Dus aankomende 3 ondes gaan we er maar wee voor....

Thanks voor al jullie steun... ik leer hier echt van..

8. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    NieuwBegin: Je bedoeld zeker endometriose...?
    Ik heb daar vanalles over gelezen, en wat je beschrijft klopt helemaal......!
    Toen ikzelf na mijn zogenaamde miskraam(bleek later dus een BBZ) een oorzaak aan het zoeken was op het internet, heb ik ook veel gelezen over endometroise.
    Na mijn uiteindelijke operatie, zei de gyn dat het er bj mij allemaal goed uitzag, en dat er geen sporen zijn van eventuele edometroise(vandaar dat ik het ken).
    Pffff.......toch best heftig allemaal zeg, maar je moet zeker vertrouwen blijven houden in die IUI.
    Ook bij jullie gaat het allemaal goed komen....!
    Ook erg fijn dat jij en je man/vriend het een beetje goed hebben gemaakt, en naar een therapeut gaan....hartstikke goed,meid!

Gizmoo, Ruilen dan maar?Of kijkt die van jou ook de hele dag voetbal, want dan laat maar.....
    Het ergste vind ik nog, dat ik jarig ben als de finale van de EK gespeeld moet worden........! :cry: :cry: :cry:

Liefs

9. Trees

Trees Niet meer actief

Sorry dat ik hier zomaar kom inbreken, maar ik maak me hopelijk onterecht veel zorgen. Ik heb momenteel mijn derde miskraam, maar deze voelt anders dan de vorige. Ik heb veel meer pijn, terwijl ik pas zes weken ben. Het is voornamelijk een stekende pijn rechtsonder in mijn buik en trekt door naar mijn liezen. Verder is de pijn rechtsonder in mijn rug bijna niet uit te houden. Het lijkt alsof iemand een mes in mijn rug aan het ronddraaien is. Weet soms niet hoe ik moet liggen, staan, zitten etc. Het bloedverlies vind ik zelf op dit moment nog wel meevallen. De vk geeft me weinig hoop op een goede afloop, maar wil de echo van volgende week vrijdag niet vervroegen. Wat denken jullie hiervan, kan het bbz zijn of zie ik nu dingen die er niet zijn? Ik heb de vk in twee dagen al drie keer gebeld en begin mezelf nu zelfs een beetje een zeur te vinden :oops:

liefs treetje

10. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo allemaal,

hoe gaat het met jullie allemaal?
    Hier gaat het redelijk..vanaf volgende week ga ik weer proberen volledig aan het werk te gaan, tot nu toe bevalt het me wel goed!

Wel een vreemde ongi gehad dit keer, sowiezo 3 dagen tevroeg..goed dat kan..alleen echt vreselijke buikkrampen gehad wat ik eigenlijk nooit heb..2 dagen hevig gebloed en na die twee dagen helemaal niks meer..en sinds vanavond weer bruin slijm..vind het eigenlijk een beetje apart aangezien mijn ongi nooit zo is geweest, heeft dit met mijn bbz te maken of iets anders?

Baalde wel, had toch stiekem gehoopt dat ik zwanger zou zijn, maar goed op naar de volgende ronde!

hier word ook iedere wedstrijd van het ek bekeken..sommige wedstrijden kijk ik wel mee zoals vanavond portugal-duitsland..
    Verder alleen oranje natuurlijk!

Zo marjo jij bent dus bijna jarig..nog leuke plannen?

groetjes,

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hoi trees,

Je bent echt geen zeur hoor, zo moet je dat echt niet zien, al bel je je vk 100x het is jou goed recht om dat te doen!
    Je zegt mijn bloedverlies valt mee..hoe bedoel je dat heb je vlagen met bloed weinig steeds een beetje?
    Je zegt ik heb momenteel een miskraam..hoelang is dit al gaande?
    Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon naar het ziekenhuis gaan.
    heb je ook koorts gehad?

12. Trees

Trees Niet meer actief

Bedankt voor je snelle antwoord Moray. Ik zit echt een beetje te stressen, wat ik voornamelijk bedoel met bloedverlies is dat er voornamelijk bloed bij het afvegen is en een beetje in het maandverband. Drie keer was het wat meer, maar daarna lijkt het weer te stoppen en tot een paar vegen te beperken. Geen stolsels of andere vieze stukken, wat ik van de vorige keer herinnerde. Toen liep ik echt leeg en had ik meer heftige menstruatiekrampen. Ik heb volgens mij geen koorts, in ieder geval niet dat ik voel. Ik zal het zo even opnemen. Eigenlijk vanaf het begin van de zwangerschap heb ik redelijk wat buikpijn, maar dat het echt zo heftig is, is pas sinds gisterenochtend.
    Probeer me alsjeblieft geen hoop te geven dat het een misschien een onschuldige bloeding is, want ik durf echt niet meer te hopen op een gezonde zwangerschap.

13. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Ik moet je eerlijk bekennen dat ik goed begrijp dat je je zorgen maakt..toch vind ik het moeilijk om een uitspraak te doen..ik ben natuurlijk geen arts en kan het niet beoordelen.
    als ik mijn eigen bbz kan beschrijven aan je...zal ik zeggen dat ik steeds tijdens mijn zwangerschap last heb gehad van een zeurende/pijnlijke druk in mijn buik..en in mijn 6de week last gehad van bloedverlies..dit eigenlijk tijdens het afvegen na het plassen en ook niet echt hevig.
    Mijn vk zei ook steeds tegen me zolang je niet hevig gaat boeden en geen hevige buikkrampen hebt kan ik niets voor je doen..tot ik uiteindelijk maar besloot om naar het ziekenhuis te gaan.
    Daar hebben ze toen een echo gemaakt en kwamen ze er achter dat het een bbz was..
    Dus ik zou echt of contact openemen met je huisarts of gewoon naat het ziekenhuis gaan..hoe ver ben je inmiddels? ze kunnen namelijk met 6wkn al een inwendige echo maken.

14. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    en weer een teleurstelling..... hoeveel kan een mens verdragen...

op 4 juni was het hcg over de 3000 das redelijk normaal voor 6 1/2 week zwangerschap. De dag erna toen ik uit belgie weg mocht was het rond de 1500. Toen heb ik vrijdags hier in nederland bloed lanten prikken en dat was 599.4 en die woensdag er op ( vorige week) hier in nederland was het rond de 264 gister hadden we dus een afspraak bij de gyn in belgie uiteraard weer bloed geprikt en nu was het 455... het zou kunnen dat de labs verschillende testen doen waardoor er een andere uitslag komt, dus moeten we maandag heel vroeg naar belgie om wee bloed te prikken daar..

Dus vol zenuwen het weekend in...

als er nu weer iets groeit moet ik aan de chemische troep en dan mag ik 3 tot 6 maanden niet zwanger worden...

Zowiezo is er geen cyclus als er nog hcg in het bloed zit, dus tja wachten wachten wachten...

ik snap het soms niet waar alles altijd bij 1 mens terecht komt....

( sorry moest even zeuren maar weet ook niet goed hoe ik hier mee om moet...)

15. Trees

Trees Niet meer actief

Moray bedankt! Ik ben gisterenavond naar het ziekenhuis gegaan en wat blijkt? Ik heb last van nierstenen, waardoor er bloed in mijn urine zit. Dit bleek dus de heftige pijn onder in mijn rug en lies te veroorzaken en ook het bloed na het afvegen. Het grootste wonder is nog dat ik volgens de echo bijna zes weken zwanger ben en dat er op dat moment geen tekenen waren van een dreigende miskraam. Ik en de vk waren er zo op gefocusd dat het door de zwangerschap kwam dat we nooit verder hebben gekeken. Ik ben zo vreselijk opgelucht en dat was de beste tip die je iemand ooit heb kunnen geven :D !

16. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Moray, Kei goed,meid!haha!

Trees, ben heel erg blij voor je....!Wat een toeval allemaal zeg...

Nieuwbegin, wat klote weer allemaal....!Maar hopen dat die chemische troep allemaal niet nodug is...!
    Wat je zegt over waarom alles altijd bij 1 mens terrecht komt.....!Na noodweer komt een heleboel zonneschijn, dus probeeer je dar aan vast te houden...!
    Je kunt nu toch niets anders doen als afwachten, en probeer dat jezelf zo aangenaam mogelijk te maken.
    Sterkte met alles,

Moray, nog even terugkomend op jouw 'vreemde menstruatie'.........
    Ik herken het ook wel.....
    Bij mij is het sinds de BBZ ook allemaal erg vreemd, zowieso erg onregelmatig.....!
    Ook ik heb de laatste keer 1dag bruinverlies gehad, toen 3 dagen heftige menstruatie, toen niks meer, en na 3dgn. weer wat bruinverlies bij het afvegen...!
    Daarna was het ook helemaal weg, en is het ook niet terug gekomen..!
    Ik heb me hier niet zo'n zorgen om gemaakt....waarschijnlijk gewoon de laatste stuiptrekkingn van de menstruatie...!

Waarschijnlijk zijn we allemaal sinds de BBZ veel allerter op alles wat we voelen en zien op gynocologisch gebied(ikzelf in ieder geval wel).
    Ik heb maar 1x menstruatie gehad toen ik stopte met de pil en daarna was ik zwanger(BBZ), en heb daarom ook niet echt vergelijkingsmateriaal hoe het er voor de BBZ allemaal uitzag...!

Ik ben nog steeds heel positief, en ook wij hebben besloten om er deze ronde voor 200% voor te gaan.
    Door alle positieve verhalen op de site heb ik echt wel weer vertrouwen gekregen, dat het ook bij ons gewoon goed gaat komen.

Nog even over dat voetballen(haha), ik heb besloten, om me er maar bij neer te leggen...!
    Zou het trouwens wel helemaal geweldig vinden als nederland morgen ook weer doorgaat(hebben we weer een rede om naar de kroeg te gaan->haha).
    Met mijn vejaardag(als de finale is), heb ik de dag ervoor feest voor de vrienden, en de dag zelf komt onze fam.!
    Hopelijk kunnnen we dan 'savonds de EK-finale Nederland-....? kijken.

Nou, ik ga even mijn auto'tje wassen(is erg nodig).

Doei

17. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Trees, wat ben ik blij dat je gister naar het ziekenhuis bent gegaan!.
    gelukkig weet je nu wat de oorzaak is geweest van je klachten, en ik ben ook blij dat alles met je zwangerschap in orde is!
    ben blij dat ik je advies heb kunnen geven! hopelijk ben je gerust gesteld.geniet er maar lekker van!

liefs moray

Hey marjo..fijn dat ook jij zo'n vreemde menstruatie herkent..ik vond het gewoon erg vreemd en ook zo hevige buikpijn erbij..niet dat ik me zorgen maakte maar wilde het toch ff kwijt hier!

En wat jij zegt, ook wij gaan er weer voor de volle 200% tegenaan, en idd de positieve verhalen geven echt hoop!
    Dus onze tijd komt zeker weten, en misschien toch nog wel eerder dan we hopen ;)

groetjes

18. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Ik begrijp dat veel van jullie last hebben van een onregelmatige cyclus. Ik ben na BBZ nog niet ongi geweest, ik denk dat ik op een gegeven wel ga testen. Ik heb Chalmydia gehad, dat was de reden voor BBZ en mocht toen 2 weken niet klussen. Dus nu pas weer 3 weken bezig.

Vraagje: gaan de littekens van de operatie na verloop van tijd weg?

Shit, doelpunt voor Rusland... dat gaat niet goed...

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja die worden bij sommige pas na 1 jaar wit van kleur maar bij sommige blijf hij actief en blijft die dus wat rood achtig zoals bij mij altijd het geval is mede door spuiten er altijd in worden ze rustig en wit

20. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    da's mooi, fijn dat ze waarschijnlijk op den duur wel wegtrekken. Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Wat is een chromosomenonderzoek eigenlijk? Ik heb vandaag 'stiekem' twee rompertjes gekocht. We zijn in Canada dus twee van hier met beren erop, terwijl ik nog helemaal niet zwanger ben maar wie weet duurt dat niet lang meer. Vond het gewoon leuk om te kopen!

Doei!

p.s. jammer he van Nederland? Echt balen dat ze er nu uit liggen.

Deel Deze Pagina