Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Marjo, hoe is het nu bij jou?

Het laatste stukje wat jij beschrijft heb ik ook last van. En ook stekende pijn in mijn rug bij mijn schouders. Vanwege alle pijntjes enzo heb ik vanmorgen toch maar alvast getest, maar helaas negatief. Nu is het dus afwachten of alles door ongi komt of misschien toch zwanger. Maar ik moet zeggen dat ik met de pijnen die ik heb liever niet zwanger ben, want dan zit het vast niet goed.
    Het is toch wat hè? :(
    Heb vandaag heleboel kleertjes toegevoegd aan mijn webwinkeltje, allemaal tweedehands. Dus mochten jullie nog iemand weten die tweedehands kleertjes wil... of nieuwe disneykleding.... stuur ze maar naar "tjagertje.marktplaza". Kunt vast bedenken wat ervoor en erna moet. ;)
    Ik ga naar bedje toe, want die steken linksonderin beginnen vervelend te worden. :( Dan kan ik lekker gaan slapen, is het snel morgen en morgen moet ik hele dag werken, dus heb ik lekker afleiding.

Groetjes, Wendy

2. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Wen, ook vervelend die hoge bloeddruk en lekker die fout van HA zeg. Is wel frustrerend ja, goed dat je het even van je af hebt geschreven. Hoop dat je steken weer minder zijn geworden. Ik ga even neuzen op je site en het doorsturen naar mensen die het ook leuk vinden.

Groetjes,
    Marieke

3. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hey Wendy,
    Met mij alles oke.....
    Mijn steken in mij nonderbuik zijn over, maar mijn (.)(.) zijn nog steeds gevoelig...!
    Het voelt alsof ze bont en blauw zijn....vreemd..!
    Ik vind het fijn dat jij deze symptomen ook herkend..., waarschijnlijk is het gewoon hartstikke onschuldig...!
    Hopelijk ben je gewoon zwanger, en ben je gewoon te vroeg met testen...!
    Ben in ieder geval erg benieuwd, dus hou ons op de hoogte...!
    Leuke site heb je trouwens.....
    Ik beloof jou plechtig, dat wanneer ik weer zwanger mag worden, ik in jouw winkeltje wat kleertjes koop.....

Zolang jullie op mijn banner kunnen zien, zijn wj nu nog steeds flink aan het klussen...!
    ik zit nu rond mijn vruchtbare periode, maar ik merk er helemaal niks van...!
    Vorige week had ik wel 2 dagen een 'herkenbaar gevoel' in mijn onderbuik, dus ik hoop dat het toen al is gelukt...!
    Ach, we zien het wel weer....
    Ik probeer er maar zo nuchter mogelijk mee om te gaan....

Marieke, ben erg vergeetachtig en verstrooid(haha) maar ben jij nu weer terug in Nederland?
    Ik meen mij te herinneren dat je een dezer dagen weer terug kwam vanuit Canada..?Toch?

Liefs

4. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben nog in Canada, we zitten nu in de Rocky Mountains. Supermooie omgeving! A.s. zondag zijn we weer terug. Marjo, succes met klussen en Wen, ben benieuwd of je zwanger bent!

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Marjo, ik vond dat ook zo ontzettend vreemd. Daardoor dacht ik nl dat ik zwanger was de vorige keren. (Zeker toen bruinverlies kwam) Maar ons lichaam is echt zeer vreemd.

Vandaag ook nog niets roods/bruins te bekennen. Wel ook nog die zeer pijnlijke (.)(.). Ik heb dan ook vandaag nog 2 testen gekocht en ga morgen nog een keer testen. Maar er zijn zoveel onzekerheden, ik weet het gewoon echt niet meer. :cry:
    Nu ook al vrij vroeg weer die pijn linksonder en nu ook in mijn rug tussen de schouderbladen (net iets meer aan de linkerkant). Maar volgens mij kun je dat bij 4 wk helemaal nog niet voelen.. toch?
    Nou ja, moet toch morgen nog maar afwachten. Mocht dat positief zijn, dan maar meteen ha bellen en vragen wat te doen.

Ow marjo, ik vind het super dat je wat gaat bestellen in het winkeltje. Maar echt alleen doen als je dingen leuk vind hè!

Mamarieke: Ik ook. ;)

Tot morgen....
    Groetjes, Wendy

6. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Wendy, je hebt toch de ene keer een lange cyclus en de andere keer een kortere, dus dan zal dit wel een lange zijn als je niet zwanger bent natuurlijk ;).

Hoeveel dagen zijn jullie ongeveer ongi? Ik ben het nu bijna een week. Gebruik wel niks meer maar is nog wel rood bij naar de wc gaan. Vorige keer dacht ik ook dat ik gewoon een lange ongi had, maar dat bleek dus bbz te zijn. Wel vervelend dat je daar nu steeds weer bang voor bent he..

En hoe doen jullie het met wijn drinken en carpaccio eten en dat soort dingen die je niet mag tijdens zwangerschap. Houden jullie daar nu al veel rekening mee of alleen met mate? Dat doe ik dus, ik neem nog wel af en toe een wijntje hoor, maar wel veel minder dan voorheen.

Groetjes,
    Marieke

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi,

Mamarieke, het zal inderdaad wel lange cyclus zijn, want ook deze test was negatief. Ook nog geen ongi te bekennen trouwens. Wel zo'n zere borsten dat ik er niet op kan slapen.
    En nou ook al een zere rug en arm omdat ik zojuist van de trap gedonderd ben. :(
    De schaafwondjes gaan wel, maar waar ik al pijn had links bij schouderblad/midden daar doet het nu wel heel zeer.. :(
    Gelukkig hoef ik vandaag maar 5 uurtjes. Van 12-17. Maar ben blij als hubbie vanaaf terug is. Ik wil alleen maar bij hem kruipen even...

Groetjes, Wendy

8. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wendy, ik herken jou klachten helemaal.
    Wat is dat toch vervelend he..?
    Ik heb gewoon een hekel gekregen aan mijn eigen lichaam.....
    Doordat mijn lijf me vorige maand zo voor de gek hielt, heb ik er ook nu niet meer zoveel vertrouwen in...
    Ook ik heb nu last van gevoelige borsten, en af en toe wat steken in mijn onderbuik, en ook de pijn in de schouders komt mij bekend voor.
    Wendy, toch is het belangijk om niet bij de pakken neer te gaan zitten, want het komt echt wel een keertje goed...!
    Misschien heb je inderdaad een langere cyclus, en ben je gewoon alsnog zwanger geraakt.
    Zo niet, volgende ronde, nieuwe kansen....toch?
    Sterkte meid, en kruip vanavondm aar lekker tegen je mannetje aan....

Marieke, ik had na de BBZ ook een hele heftige menstrustie, die zeker een week geduurd heeft.
    Het was zo heftig, dat ik zelfs toch even de gyn. heb gebeld, of dat wel allemaal normaal was, en dat was het...!
    Dus maak je er maar geen zorgen om, want het is normaal dat je eerste menstruatie na een zwangerschap, heftiger is dan anders.

Ik hou ook met mate rekening ermee dat ik zwanger kan zijn.
    Ik ben in januari gestopt met roken, maar ook ik drink zo nu en dan toch echt wel een lekker wijntje of rose-biertje(of 2->haha). Ook ben ik helemaal vezot op filet-american, en zolang ik niet weet of ik zwanger ben, eet ik dat nog steeds af en toe...
    Alsi k zwanger mocht zijn, dan is dat ook helemaal afgelopen, maar nu probeer ik er toch echt wel van te genieten, zolang het nog kan......

Liefs

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow ja, had ik nog niet op gereageerd.
    Mamarieke, ik drink al bijna een jaar geen alcohol meer, maar dat is ook omdat mijn maag daar niet goed tegen kan, ik niet zoveel lust en er ook snel migraine van krijg. Andere dingen eet ik met mate, maar alleen de eerste 2 weken van mijn cyclus. Dus eigenlijk de dagen dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben. Die laatste 2 weken eet ik bijna niets wat afgeraden wordt. Vandaag en gister was ik alleen zo gefrustreerd dat ik gewoon een blikje Golden Power genomen heb, terwijl ik dat eigenlijk echt niet wil doen voor ik weer ongi ben. (blijkt nl erg slecht te zijn zo'n cafeïneshot)

10. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Allemaal een fijn weekend trouwens.....hebben jullie nog leuke plannen?
    Ik ben lekker vrij(vandaag ook al) en wij gaan zondag met onze Sjors(hond)naar de zee....!
    Heerlijk even uitwaaien.....

Liefs

11. goolio

goolio Lid

30 mei 2008
    38
    0
    0
    Hallo allemaal, hoe zit het eigenlijk met de cyclus bij de mensen bij wie ook een eileider zijn kwijtgeraakt? Ik heb nu mijn eerste ongi gehad na zes weken en ben in afwachting van mijn ei, maar merk nog niks of kan het zo zijn dat deze maand dus overslaat? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Geen ei is immers geen kans, snik.

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hier even weer een vraagje van mij. Excuus dat ik hier niet vaak meer ben, maar het is allemaal gewoon even te confi...

Helaas is mijn hcg na een maand ( exact vandaag, gek idee) nog steeds niet 0.Balen balen balen...

Maar ik heb wel tussen tijdse bloedingen. OP 9 juni heb ik 4 dagen gevloeid, op 21 juni 3 dagen en nu begint het weer...

Omdta ik woensdag pas een bloedtest heb dacht ik dan doe ik een urine test om te kijken of die nog aan slaat... Helaas wel... Dus het hcg is nog geen 0 maar ik heb wel voor de 3dex een bloeding...

Helaas is de gyn op vakantie en moet ik wachten van Gent tot ik de bloedresultaten heb woensdag of donderdag...

Herkent iemand dit? IS dit normaal 3 bloedingen in nog geen 4 weken maar nog steeds hcg in het luchaam?

13. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Goolio, het is heel normaal dat je cyclus de eerste maanden na je zwangerschap(BBZ) erg ontregeld is...!
    Als het goed is, krijg je na een tijdje gewoon weer je eigen cyclus terug, en zul je merken dat er toch regelmaat in begint te komen
    Helaas had ik, toen ik de pil nog niet slikte, een onregelmatige cyclus....
    Helaas heb ik deze nu nog steeds ....

Nieuwbegin,
    Ik persoonlijk herken er niets uit...
    Na de operatie heb ik niet meer hoeven prikken op HCG en werd ik na 3 weken ongesteld...!Daarna weer na 5 weken....
    Ik kan je helaas in deze dus niet geruststellen....
    Sterkte. meid!Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey meiden..

hoe gaat het met jullie allemaal?
    Hier gaat het lekker..de afgelopen dagen weer extra veel geklust..dus we hebben ons best weer gedaan :wink

Over het feit van alcochol enz..ik drink nog steeds regelmatig een rood wijntje hoor..niet te veel gewoon met mate.
    Ook rook ik nog steeds..dat is wel weer wat minder..maar op het moment dat ik merk weer zwanger te zijn stop ik gelijk met roken en alcochol drinken.
    Qua voeding ben ik er niet zo mee bezig..dat komt pas als ik weer zwanger ben.
    Ik probeer er gewoon zelf zo min mogelijk mee bezig te zijn wat wel mag en niet mag zeker omdat je toch pas weet als je niet ongi word of je zwanger bent of niet.
    Daarna is een ander verhaal
    Ik probeer het sowiezo wat meer los te laten anders word het een obsessie en dat wil ik echt niet!

Zondag lekker naar walibi, gelukkig hebben we het weer mee!
    Fijn weekend alvast allemaal!

groetjes

15. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames ik moet me al weer in dit ondewerp melden. Ik ben nu bezig met een BBZ. Gisteren naar het ZH geweest en het is vastgesteld. De arts wil het op een natuurlijke manier laten verlopen zolang ik niet te veel pijn heb. Omdat een operatie toch veel haken en ogen heeft en waarschijnlijk mijn eileider dan sowieso beschadigd is en er naar alle waarschijnlijkheid uitgehaald zou moeten worden en nu heb ik nog een kansje dat die bespaard blijft.

Maar ja dit is voor mij dus al de derde keer dat ik een Miskraam heb.
    Ik wordt nu ook streng onder controle gehouden moet nu elke week een paar x terug om bloed te prikken en een echo, want zien ze te veel bloed of wat anders dan moet ik alsnog geopereerd worden. Dus al met al weer een lange zitting ik mag ook niet gaan werken en daar baal ik best wel van. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik niet mag werken maargoed.

Verder voel ik me nu nog goed hopelijk dat dat zo blijft tot de waarde onder de 5 is. En als alles achter de rug is dan komen we in het begeleidingstraject om zwanger te worden.

Ik wilde iig even mijn verhaaltje kwijt.

xxx Joyce en voor alle andere hier ook sterkte en een mooie nieuwe zwangerschap toegewenst

16. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ehm nieuwbegin ik weet niet of dat normaal is maar ik sta nu echt streng onder controle. Moet elke week een paar x terugkomen om te kijken of hcg gedaald is en om te kijken met echo hoe het met het bloeden en de ontwikkeling in mijn baarmoeder/buik is. Dus ik zou je niet zomaar aan het lijntje laten houden.

xxx joyce sterkte en succes

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nou aan het lijntje word ik zeker niet gehouden. ik heb gewoon de pech dat het nu vakantie is en ik ook nog eens vrijdagmiddag belde. IK ben enorm goed onder controle bij Gent. In het begin van de bbz niet, maar nu zeker wel. Ik meot ook vaak hcg prikken en kan zo bellen met dingen die gebeuren. Alleen nu zat er dus even geen gyn meer...

En omdat ik woensdag of donderdag toch moet bellen en ze dit niet als spoed ervaarde moest ik dan mijn vraag stellen, dan is er zeker ene gyn aanwezig.

18. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Oke dan is het goed. ja sorry nieuwbegin dat ik zo fel reageerde, ik heb verder ook niet teruggelezen. Dom van me. Maar was even bezorgd om je.

Maar heel veel sterkte en ik hoop voor je dat dit gedoe snel achter de rug is en je weer een frisse start kunt maken.

xxx joyce

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Jent,
    Welkom hier. Ik heb je verhaal al een beetje kunnen volgen via iemand anders hier op het forum en toen zij over je vertelde was ik al erg bang omdat het toch wel erg op een bbz leek.

Ik weet trouwens niet wat voor werk je doet, maar ik denk dat je niet mag werken omdat ze niet willen dat je iets gaat forceren. Om even aan te geven: normaliter als een bbz wordt vastgesteld kom je het ziekenhuis niet meer uit! Jij wordt nu onder strikte controle gehouden, terwijl je misschien anders wel in het zh gehouden zou zijn. Lijkt me ook niet fijn. En nu kun je iig nog thuis zijn.

Kan me wel voorstellen trouwens dat dat emotioneel veel met je doet. Zeker als je ook nog eens veel te veel tijd hebt om erover na te denken.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze niet opereren. Als ze er nl vroeg bij zijn dan kunnen ze juist de eileider besparen (bij mij) als het te laat is en ze bloed in de buik zien, dan is het volgens mij juist te laat om nog te kunnen besparen. Maar goed, ik ben geen gyn natuurlijk. Ik hoop voor jou dat het snel via de natuurlijke weg naar buiten komt ! Dat lichamelijke stuk van bbz wil je er echt niet bijhebben! Niet iedereen ervaart het zo, maar ik had na de operatie zoveel pijn dat ik niet eens verdriet kon hebben over het verliezen van het vruchtje!

Joyce, ik wens je heel veel sterkte komende periode en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Dikke knuffel, Wendy

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow, ben trouwens nog steeds niet ongi geworden. Als ik morgen nog niet ongi ben ga ik weer testen.
    Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo vaak getest als deze ronde. Het is erg moeilijk om me niet druk te maken. Gelukkig zijn nu de steken linksonder vrijwel weg. En de pijn in mijn rug wordt nu (denk ik) alleen nog veroorzaakt door mijn val van de trap. Ik heb wel een beetje het ongi gevoel in mijn onderbuik, maar heb ook al een paar dagen last van mijn darmen wat een beetje hetzelfde gevoel geeft. Ik heb dan ook echt het idee dat het alle kanten opkan. En ik zal dan ook maar weer gewoon af moeten wachten. Weeeeeeeer. :( :)

Deel Deze Pagina