Hoi allemaal... Ik als ook ervaringsdeskundige met een bbz kom toch maar weer eens een kijkie nemen hier... Zo lang niet geweest... Hoe gaat het hier? Ik heb mijn eerste IVF-behandeling achter de rug en ik mag maandagmorgen testen. Maar toch denk ik weer wat meer aan de bbz omdat bij IVF de kans op een bbz toch iets verhoogd is...
Hoi Wishgirl, Lang niet gesproken. Gaat het een beetje met je? Hoe het met mij gaat kun je boven jouw berichtje lezen. Ik zal voor je duimen dat het goed gaat!
@heee Wen... idd lang niet gesproken Oooh van de trap gevallen zie ik...auw! Hopen dat die pijn snel over is... en 4 dagen overtijd zie ik! Spannend! Ik duim zeker voor je meid... Laat het maar lekker positief zijn in alle opzichten!
Dank je wel Wen....! Ik mag morgenvroeg ook al testen als ik wil van de arts, maaaar dan moet ik nog steeds maandagmorgen ook testen voor zeker... Ik probeer dus tot maandagmorgen te wachten
Heee Wen? Heb je ook al een lijst waar iedereen op staat die een bbz gehad heeft? Wanneer bbz en waar ze nu mee bezig zijn en afspraken etc?
Ik dus wel wen hahaha... tgeeft altijd een mooi overzicht van wie is er bij de lijst en waar staan ze op dit moment.... Het is even makkelijker om eraan te denken iemand succes te wensen of te vragen hoe het is... er zijn een aantal topics waar 1 iemand het doet... en er zijn er ook die het zelf steeds aanpassen...
he wwjc, Ik weet met wie je gesproken hebt ik weet alleen even niet meer wat haar forum naam ook al weer is. Dan denk ik dat het bij mij al te laat is want er zit al bloed in de baarmoeder en buikholte. Maargoed we zien het wel. Veel succes met testen want het is wel spannend zeg. Ik hoop voor je dat het weer raak is woren jullie nu ook begeleid door het ziekenhuis? Dat willen ze bij ons iig wel gaan doen. xxx joyce
@joyce - Het is gebruikelijk dat je na een bbz extra controle krijgt vanuit het ziekenhuis, omdat je na een bbz een verhoogd risico hebt op een bbz. Wanneer je er bij een bbz niet op tijd bij bent kan dit fataal worden... vandaar de extra controle.
Joyce, haar naam is hier Sam. Zo gauw als ik weet dat ik zwanger ben moet ik idd meteen contact opnemen met ha of gyn. Zij gaan dan eerder via een echo kijken of het wel op de goede plek zit. Al heb ik begrepen dat tegen ons allemaal is gezegd dat we dan meteen een echo kregen, maar bij de meeste was dit pas tussen de 5-6 wk omdat ze dan blijkbaar pas echt wat kunnen zien. Daarom maak ik me ook druk, want ik ben de vorige keer met 6 wk geopereerd... en had toen al een anderhalve week klachten. Maar goed, kan me voorstellen dat ze geen echo willen doen als er niets te zien is. Mocht op de echo zichtbaar zijn dat het vruchtje op de goede plek zit mag ik weer door naar een vk. (Niet dat ik dat graag wil, maar goed, dat is weer een ander verhaal)
@Wen - Wanneer je een bbz hebt gehad, kunnen ze met 5 weken... meestal doen ze dan 5 en halve week een echo maken in combinatie met een bloedtest. Op de echo kan je met 5 weken een zwangerschapsring zien. Met een bloedtest kan je zien of het hcg-gehalte juist is naar de duur van de zwangerschap en door 2 dagen later de test nog een keer te doen kunnen ze kijken of ie te snel of te langzaam stijgt. Hierdoor kun je dan al iets gerust gesteld worden...
Hallo meiden, Ik heb een vraag. Tussen welke weken is de mogelijkheid op een BBZ? Ik ben morgen 8 weken zwanger. Ik had gisterenavond een drukkend gevoel op mn schouder, niet echt pijnlijk maar wel vervelend, verder geen buikpijn of bloedverlies. Ik heb nog nooit een BBZ gehad, ben er wel bang voor als ik jullie en andere reacties hierover lees mede doordat ik vorig jaar een curretage heb gehad. Misschien een domme vraag maar zijn er symptomen die je kan hebben als je zwanger ben maar die een BBZ uitsluit? Ik kan pas over ruim twee weken voor het eerst naar de VK, ben nogal onzeker van mijzelf en ben erg bang om dit kindje te verliezen Liefs, Linda
@Linda - nee er zijn geen symptomen om een bbz uit te sluiten. Wel zijn er symptomen om te denken aan een bbz. Het kan zeker zo zijn dat je er met 8 weken achter kunt komen. Heb je meer symptomen dan alleen de druk bij je schouders? Ik zou daar even goed op letten als je meer symptomen krijgt... Maak je je dan echt meer zorgen kun je het dan aangeven bij je vk of de huisarts bellen. In principe komt een bbz niet echt vaak voor... Dit is natuurlijk een speciaal topic daarvoor en dan zie je er natuurlijk heel veel... maar de meeste zwangerschappen zijn geen bbz hoor... Probeer te genieten van je zwangerschap. Stress is niet goed voor een ongeboren vruchtje... maar ik snap je wel hoor
Goedemorgen. Ik zou vandaag testen, maar ik heb het niet gedaan. Gisteravond wat bruin en licht rose geveegd. Ook een ongi buikpijn. Ben bang dat ik dus vandaag gewoon ongi ga worden en dat mijn korte cyclussen voorbij zijn. Gisteravond had ik het even heel moeilijk... hoe langer je niet ongi bent, hoe meer je er vanuit gaat dat je zwanger bent. Gelukig heb ik er een nachtje over kunnen slapen en nu kan ik me er wel weer bij neerleggen.. Moet alleen nu de klusperiode weer bijstellen. Die wordt nu langer en moet ik eens kijken of ik meer dagen zin kan maken bij hubbie. hihi ik denk dat ik dadelijk op zijn vrouws ook maar lekker eens ga shoppen. Wat gaan jullie nog doen vandaag?
Balen wen. Met goede moed op naar de volgene ronde. wij zijn bezig met verbouwen, dus dat ga ik in de gaten houden en beetje opruimen en de was doen. Alleen ja ik moet alles op mijn gemak doen volgens mij en dat kan ik echt niet, maar ja ik wil geen bloeding veroorzaken want dan moet ik naar het ZH dus eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet doen. mijn schoonvader kwam net binnen die gaat samen met mijn man een muurtje bouwen en mijn schoonmoeder had nog tegen hem gezegd dat als ik buikpijn had dat ik meteen naar het ZH moet omdat er dan een inwendige bloeding kan zijn. Dus die maakte zich wel zorgen. Dus ja ik ga maar beetje opruimen en was doen? xxx joyce
Is ook een manier om de dag door te brengen. Ik zou inderdaad ook heel voorzichtig doen Joyce, zoals ik al zij, je moet maar bedenken dat je anders in het ziekenhuis had gelegen en dan had je helemaal niets kunnen doen. Hoe voel je je geestelijk nu? Gaat het een beetje?
Opzich gaat het goed met me. We hadden ons er eigenlijk al op vorobereid dat het niet goed was. Ik heb alleen de dag nadat we afgelopen dinsdag in het ZH waren gehuild omdat dat gewoon zo'n lange slopende dag was. We waren van 3 tot 8 in het ZH geweest en afgelopen vrijdag moest ik een traantje wegpinken omdat ik niet mocht gaan werken. Ik zag/zie er tegenop om thuis te blijven totdat alles achter de rug is. Gelukkig komt dinsdag een collega op bezoek enzo en dat zal nog wel vaker gebeuren. Wat me gewoon opbreekt is dat ik thuis moet blijven tot alles goed is. Tja en niemand kan me vertellen hoelang dat gaat duren. Dat ligt aan mijn lichaam he. En daarnaast denk ik dan weer vooruit. Ik zal dan wel weer bij mijn baas moeten komen omdat ik zo lang er niet ben geweest enzo en daar zie ik gewoon ook tegenop. Ik ben vorig jaar 6x ziek geweest ofzoiets een week in totaal omdat ik echt ziek was en de andere 3 x was vanwege een zwangerschap dus ja daar kan ik ook niets aandoen. Ik ben gewoon bang dat ze me op een gegeven moment wegsturen ook al heb ik een vast contract. Maar zo geestelijk verder gaat het op dit moment goed. Ik hoop gewoon als dit voorbij is dat ze ons goed gaan begeleiden en er misschien voor kunnen zorgen dat we weer snel zwanger raken. Dat is mijn doel en daar richt ik me maar op. Lief dat je het vraagt Wen. Hoe lang heb je trouwens in het ZH moeten liggen? xxx Joyce
Je klinkt erg sterk Joyce, goed van je! En natuurlijk zullen er altijd momenten zijn dat je een traantje wegpikt. Heb ik bv ook gedaan toen het mijn uitgetelde datum was. En toen ik hoorde dat 2 mensen (1 vriendin) in dezelfde week uitgeteld waren... Het blijft toch iets. Dat van het werk herken ik trouwens wel. Met mk en bbz heb ik ook wat tijd verstek laten gaan. En ik ben zo ontzettend bang dat ze het me kwalijk nemen dat ik zo vaak ziek was. En het is zo vervelend als je er helemaal niets aan kunt doen. Daarbuiten ben ik idd ook een keer of 2-3 ziek geweest.. keelontsteking oa en last van een te hoge bloeddruk. Voor jou is het wel erg vervelend dat je niet weet wanneer je weer aan het werk mag. Wat doe je eigenlijk voor werk? Je hebt het steeds over begeleiden. Bedoel je dan dat ze van alles gaan onderzoeken? Ik zit nl nog niet in dat traject omdat het nog maar 2x mis is gegaan. En ik zie het ook niet als 2 mk's. De eerste wel, maar de tweede zie ik gewoon als pech, dat het wel goed was, maar is blijven hangen. Daarom wil ik het ook zeker nog minimaal 1x zelf proberen. Ik hoop voor jou dat de mk snel plaats gaat vinden dat je met schone lei verder kan gaan !