Hmm niet alleen onderin. Trekt zelfs door naar mijn zij. Vooral links eigenlijk. Dat zijn wel steken. Onderin alleen gerommel of krampen.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste weken ook echt op alles let wat er in mijn lichaam gebeurd, maar de steken/steekjes vallen soms flink op...tis soms net alsof ik voel dat mijn eileider weg is links, alsof je het litteken voelt...denk dat dat het ook is. Ik kan geen antwoord geven op je vraag mbt bloedverlies...ik heb na mn operatie een week verlies gehad en daarna is mijn ongi weer op tijd begonnen.
Ok. Mag ik vragen of je een groot litteken heb of hoe hebben ze dat gedaan? (bij mij hoefde eileider er nl niet uit en links zit alleen een heel klein wondje wat het eerst van alle 3 genezen is)
Ze zijn begonnen met een kijkoperatie via mijn navel, wilden toen via dat gaatje het vruchtje verwijderen maar ik kreeg een bloeding. Ze hebben toen een bikinisnee gemaakt, deze is ongeveer8 a 10 cm breed (horizontaal), ze hebben toen de eileider ook verwijdert. Het is mij niet duidelijk of mijn eierstok er nog zit, dat hoor ik maandag, door alles heen heb ik dat niet onthouden. Ik heb dus eigenlijk 2 littekens, kleintje en grote!
Ah ok. Dat is dus anders als dat ik het heb. Dat zal misschien ook nog wel schelen. En dat ze bij jou meer hebben moeten porren enzo zal vast ook niet geholpen hebben. Dat het er gewoon wat langer over doet om te genezen.
Ja zo is dat ook gegaan, ze hebben alles even aan de kant gelegd zodat ze erbij konden...als ik erover denk...heeel raar dat dat allemaal zomaar kan he? Gelukkig dat het bij jou op die manier is gegaan, het is allemaal al vervelend genoeg. Fijn dat je wondjes er weer beter beginnen uit te zien!
Zeker. Die links is dus eigenlijk al weg... althans, geen hechting meer of korst. Die boven de schaamstreek zit ik steeds aan de hechting te trekken Maar die zit nog te vast en zit ook korst op. Die in mijn navel is steeds rood en stinkt, maar na dus 2x betadine met gaasje erop nu stuk minder rood en hechting ook wat minder strak. Huid trekt weer beetje mooier nu. Moet wel zeggen dat alhoewel de wondjes er van buitenkant goed uitzien, ze nog aardig zeer doen als ik er ook maar een beetje op druk. En heb stom genoeg veel last van waar het infuus in mijn hand heeft gezeten, doet nog steeds zeer als een flinke blauwe plek. (is alleen niet blauw )
Littekens zijn niet fijn...toen bij mij de korstjes weg waren en de wond dus goed dicht zat (na 3,5 week dacht ik) ben ik begonnen met litteken creme van biodermal....littekens zijn nog wel rood maar versmallen en worden wat 'mooier'. Als ik op de littekens druk, zijn ze bij mij ook gevoelig, ik voel ook duidelijk het littekenweefsel eronder. Van de week had ik pijn in het midden van mijn buik/navel wanneer ik op stond van de bank...heel raar....maar goed zoals ik net als schreef...ik let werkelijkwaar echt op allllesss op het moment! Enne...infuusplek....grrrr...heb ik ook lang last van gehad
Stom hè, had ik vorige keer niet. (1.5jr geleden in zh gelegen voor uitdroging na lumbaalpunctie) En is een rotplek, want elke keer na wc het vegen stoot ik het beetje tegen de wc bril aan. En doet steeds zeer.... En littekencreme ga ik ook proberen. Hoeft trouwens niet die van Biodermal te zijn, maar kunt ook gewoon tube vitamine E creme halen bij apotheek. Is stuk goedkoper en werkt net zo goed (Mijn schoonpapa werkt bij een apotheek)
Goede tip...is idd prijzig...maar ikke geen verstand van cremetjes vandaar! Mijn mannetje komt net thuis...dus ik ga afsluiten en nog even samen zitten. Trusten voor straks....
Meiden, hebben jullie na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook zo'n last van je menstruatie. Vroeger had ik nooit pijn, maar sinds de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het bijna niet te harden joh... zoveel buikpijn. Vorige maand pakte ik meteen ook een blaasontsteking op dus ik dacht dat de pijn daardoor kwam, maar ik die buikpijn is nu dus weer dubbel en dwars terug. Bah... ik wil nooit meer ongesteld zijn....... Groetjes, Josien
Ow Josien wat vervelend ! Ik hoop voor je dat het snel minder wordt en dat het niet elke maand zo is. Ik denk dat het aan de buitenbaarmoederlijke zwangerschap ligt, want ik heb met bv grote boodschap ook nog best last van mijn buik. En met dat vloeien dus. En inderdaad na miskraam had ik ook meer last van pijn bij de menstruatie dan ervoor.... Dus ben bang dat het wel daar aan ligt. Hoor op het miskraam-forum ook die na miskraam veel meer last van pijn hebben tijdens de menstruatie dan ervoor. Sterkte ! Met mij beter Gizmoo. Vloeien is bijna weg en wondje geneest met betadine stuk beter nu. Gaat allemaal goed komen (Oftewel, heb een dag dat het beter gaat ) En met jou? (en de rest...?)
He wendy, leuk om te horen dat je vandaag een "goede"dag hebt! Erg he dat je al blij bent met 1 goede dag! Met mij gaat het nu redelijk ook vandaag, maar ben net uit bed ik schaam me echt joh! dus ik weet niet wat het de rest van de dag gaat worden. Ontsteking is minder maar zeker nog niet weg, vooral onderhuids voel ik nog steeds een grote schijf maar medicijnen zijn al sinds donderdag op? Woensdag moet ik terug.. Josien, wat vervelend zeg de pijn. Ik zit hier te duimen om zo snel mogelijk weer ongesteld te worden maar zo te lezen is dat dus geen pretje... Ik moet trouwens zeggen dat ik vier dagen na de operatie al niet meer vloeide, hoe was dat bij jullie?
Ik heb na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook veel meer last gekregen van mijn menstruatie, ik had het altijd al erg maar nu is het helemaal heftig. Ik heb dit al met de gyn besproken en hij zegt dat het inderdaad kan. Als we geen kinderen meer willen dan is het voor mij toch verstandiger om de pil te slikken, ook al heeft dat bij mij geen nut ivm onvruchtbaarheid maar de menstruatie wordt dan wel minder en minder pijnlijk. knuffel conny
Dank jullie wel meiden voor jullie antwoorden. Dat stelt me iets meer gerust. Soms hoor je van mensen dat ze meteen weer alles kunnen en nergens last van hebben. Dat zorgt er dan wel voor dat ik erg onzeker word ... Gizmoo, ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt, want ik begon bloed te verliezen op donderdag. 's Maandags werd bij mij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap vastgesteld nadat ze vrijdags nog niets zagen op de echo. Ik heb de eerste tien dagen bloed verloren en toen stopte het. Echter, na vier weken was het vruchtje nog niet weg en verloor ik amper bloed. Toen kreeg ik de chemo-injecties en daarna toch nog de operatie. Na de operatie heb ik eigenlijk maar één dag gebloed en daarna na 28 dagen een 'gewone' menstruatie. Ik hoop voor jou dat je niet zoveel last van hebt. Groetjes, Josien
zo Josien, wat een verhaal zeg, de rillingen lopen over mn rug! Wat erg allemaal joh, is dit dan dat en dan toch maar dat. Jij hebt gewoon alle behandelmethoden moeten ondergaan?! echt erg zeg. Ik begrijp nu inderdaad dat je er niet goed van word en eigenlijk heb ik dan niets te klagen! Gek genoeg ben ik links geopereerd maar heb ik sinds gister aardig wat pijn aan de rechterkant(onder in mn buik en rechter bil en been). Ook zet ik weer (net als voor operatie) na het eten helemaal op (buik en maag), dus ik hoop dat het snel woensdag is en ik het kan vragen aan de arts.!