Heee dames... Nou een last is van mijn schouders gevallen...! Oef... Zoals jullie kunnen zien op de echo is er 1 babietje aanwezig... en het hartje klopte al Ik zou volgens de echo 6 weken en 1 dag zijn... maar ik laat de banner mooi zo staan Over 3 weken mag ik terugkomen! Ik zet de echo ook even in mijn album... Jeeee wat ben ik blij!
Gefeliciteerd, je wist al dat je zwanger was toch? Maar je dacht dat het er twee waren. Geniet ervan!
Ik wist dat ik zwanger was... maar ik wist niet of het goed was en op de goede plek zou zitten.. Er zat een mogelijkheid in dat het er 2 zouden kunnen zijn omdat ze 2 embryoos teruggeplaatst hadden... maar ik dacht niet dat het er 2 waren hoor Het had gekund...
Hey Wishgirl, Helemaal super.......wat zul jij blij zijn...! Probeer er nu maar van te gaan genieten, meid! Mamarieke, Het is nog niet helemaal zeker of dat het bij mij allemaal goed zit, ze hebben alleen het vermoeden...! Ik heb mijn eerste echo in een zeer pril stadium gehad, dus echt helemaal was het nog niet te zien. Helaas heb ik ook nog geen hartje gehoord, want dat is pas vanaf de 6 a 7 weken....! Volgende week maandag is het mijn beurt voor de 6weken echo, en hopelijk mag ik net zo opgelucht zijn als wishgirl...! Lieve meiden, ik hoop dat ook jullie snel allemaal een wondertje in jullie buik mogen gaan dragen. Liefs
Ik zie weer groen van de misselijkheid, en misschien stom,,,maar hier geniet ik enorm van...!haha Tja...het is toch een goed teken?Ze zeggen altijd...hoe zieker(dan bedoel ik de misselijkheid e.d) hoe beter dat het is...! Mijn man en ik hebben gisteravondeen heel goed gesprek gehad, en ik voel me nu dan ook helemaal toppie...! Deze keer gaat het gewoon goed komen....! Het is ook allemaal zo vreemd, want het lijkt alsof nu alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen...! Om te beginnen, ben ik waarschijnlijk(volgens de berekenig) zwanger geworden op mijn verjaardag. Aanstaande maandag hebben we een belangrijke echo, en als dat allemaal goed is, willen we het aan onze ouders gaan vertellen...!Wil het nou ook zo zijn, dat mijn vader deze dag jarig is, dus een mooier verjaardagkado kan hij zich niet wensen. Ik heb me ook aangemeld bij de maart-mamma's, maar ik heb er verdr eigenlijk nog weinig mee gedaan...!We zijn daar met zoveel meiden, en eigenlijk vind ik het veel fijner om met jullie te kletsen...! Jullie zijn wel een beetje mijn internet-vriendinnen geworden(zegt mijn man altijd: ''je hebt weer een mailtje van je zwangerschapsvriendinnen'....haha)en jullie begrijpen mijn onzekerheid van dit moment. Het is zo fijn om elkaar hierin te kunnen steunen, omdat er eigenlijk maar weinig mensen zijn die begrijpen hoe wij ons voelen... Jullie opppeppende woorden doen me ook zoooo goed! Bedankt....en hopelijk is het snel mijn beurt om jullie op te peppen. Liefs
hoi allemaal, ik wil me ff voorstellen . Ik ben M@rjon en heb al 2 kindjes en helaas was mijn 3e zwangerschap ee bbz... Ben 24 juni geopereerd .(10wk zwangerschap) Ik heb wel geluk gehad , dokter stuurde mij door voor termijnecho , hij dacht dat ik verder was doordat laatste mestruatie 6 dagen eerder was als normaal .. Ik had al wel veel pijn , overgeven van pijn , misselijk en achteraf het belangrijkste geen goed gevoel. Als dokter mij niet had doorgestuurd was ik wel gewoon blijven doorlopen en had het heel anders kunnen aflopen... Voortaan naar mijn gevoel luisteren... Ben nu klaar met hcg controles en weer groen licht .....jeeehhhh! Maar wel angst voor nog een keer , ik heb nl kans van 1 op 4/5 omdat eileider beschadigd is .... Nou dit was in het kort mijn verhaal en wie weet bevalt het me hier wel en zien jullie me vaker, is toch wel fijn om het een beetje van je af te schrijven.. Veel liefs, M@rjon
Hoi Marjon, Welkom bij ons forum...!Ik heb zelf in januari na 13 wkn. zwangerschap een BBZ gehad...!Helaas hebben ze bij mij wel een eileider moeten verwijderen..! Ik heb ontzettend veel steun gehad op dit forum, want het is erg fijn om erm et mesnen over te praten die het ook hebben meegemaakt. De BBZ heetf op mij dan ook hele grote impact gehad...! Zoals je ziet, ben ik ereen week geleden achter gekomen dat ik opnieuw zwanger ben, en zit nu in een onzekere periode...! Ook dan is het fijn om hier he verhaal van je af te schrijven. Nou....stel al je vragen en schrijf het maar lekker van je af....! Wij weten hier allemaal hoeveel verdriet en onzekerheid je kunt voelen na een BBZ.... Dikke knuffel voor jou, en heel veel sterkte.. Liefs
hoi, Allereerst Marjo proficiat met je zwangerschap ! Spannend lijkt mij het om weer zwanger te zijn na bbz, vooral omdat je van alles voelt en je twijfelt of het wel goed is ! Jij bent trouwens wel laat geopereerd met bbz, had je geen klachten ? Ik moest dus van mijn huisarts een echo laten , was mijn geluk want ochtend daarop zou ons vliegtuigje naar Turkije vertrekken , gyneacoloog verbood mij natuurlijk om te gaan , ik wil niet weten hoe dat afgelopen zou zijn ! Ik heb daarna nog 1,5 week gedokterd , erst hcg controles , stegen maar hel langzaam (paar dagen tijd van 906 ==>940 ), moest ik ook nog bij mezelf een miskraam opwekken , dmv medicatie (tabeletjes inbrengen ) en dan moet je binnen uur een miskraam hebben ........ was een hele nare ervaring maar niet pijnlijk ofzo , achteraf bleek dus waarom ,toen ik 2 dagen later hcg moest checken was hij 1955 en ben toen met spoed geopereerd, en de rest van het verhaal heb ik eerder al verteld.. veel liefs, M@rjon
Pfffff......wat een verhaal weer!Ik krijg er altijd zo'n kippenvel van! Ik wist in eerste instantie niet dat ik zwanger was, totdat mijn vruchtzakje(bleek achteraf) afgekomen was. Bij de huisartenpost dachten ze dat dat het vruchtje was, dus hebben ze het weggegooid. Ik kreeg daar dus te horen dat ik 8weken zwanger was, en dat het wrs, een miskraam was geworden. Ben metteen daarna naar de gyn. geweest, en deze maakte een echo...!Er was niks meer te zien, dus volgens haar had ik de meest positieve vorm van een miskraam gehad...! Ik werd naar huis gestuurd, maar bleef vloeien en buikpijn houden! Ik voelde dat het niet goed was, maar het ziekenhuis zei dat ik me niet zo druk moest maken, want alles was weg..! Waarschijnlijk kun je de rest nu wel invullen.....mijn eileider is uiteindelijk geknapt na 13weken, omdat het vruchtje daar dus in zat. Met heftige buikpijn werd ik opgenomen in het ZH, en een paar uur later lag ik op de OK! Volgens de gyn. waren ze net op tijd, anders was mijn kaartenhuisje ingestort(zoals hij het zo mooi verwoorde). Hoe voel je je nu?Heb je nog veel last van de littekens e.d?Wel fijn dat jej je eileider hebt kunnen behouden. Willen jullie er nu ook weer voor gaan..? Ik weet trouwens niet of je weet dat je menstrautie behoorlijk ontregeld kan zijn na de BBZ!Maak je dus geen zorgen als die nog even wegblijft. je lichaam heetf tjid nodig, om te herstellen... Ik heb vandaag trouwens 2 boekjes gekocht van Opa en Oma Pluis van Dick Bruna. Als de echo maandag goed is, willen we het dmv dit boekje aan onze ouders vertellen. Met de rest wachten we nog een aantal weken. Ik ben zooooo positief, en voel me ook erg goed..!Wat mij betreft kan er echt niets mis meer gaan... Liefs
Wishgirl yess ik zat al op je te wachten bij topic zwanger na miskraam. gefeliciteerd. marjo superrrrrrrrr gefeliciteerd en zal je vertellen ik heb deze hele zwangerschap echt waar tot nu toe amper kwaaltjes gehad en wij weten sinds afgelopen vrijdag wat wij krijgen. ben wel blij alleen mag totaal niets doen vanwege 2 weken geleden bloeding mag rusten rusten en rusten nou super zeg dat je nu weer zwanger bent. en het blijft nu gewoon goed gaan moet van mij hoop dat er vele volgen
Ik hoop voor je dat het nu helemaal goed gaat ! Je hebt dan inderdaad erg geluk gehad , ja en als ze zeggen dat je een "goede miskraam " hebt gehad dan verwacht je dit niet meer.. Ik voel me eigenlijk best wel goed , geen last van buik en geestelijk gaat het eigenlijk ook vrij goed, ik besef goed dat ik bij de pakken neer kan gaan zitten maar ik kan ook beseffen dat ik geluk heb gehad ....als ik die echo niet had gehad en op vakantie was gegaan was mijn kaartenhuisje waarschijnlijk ook ingestort! En mijn geluk is dat ik ook al 2 schatjes heb en die verzachten een heleboel verdriet .......maar ik bereid me er wel op voor dat ik nog wel een tik zal krijgen.... wij willen zeker nog voor een 3e gaan , ik weet dat mensruatie 4 tot 10 weken kan duren , maar hoop toch weer snel zwanger te zijn... Maar bij elk pijntje of iets wat je gewoon voelt ga je al weer vanalles denken.. vannochtend bv had ik weer dat zeurderige gevoel in onderbuik , ben je gelijk bang dat dat weer iets is .. Omdat ze bij mij eileider gespaard hebben heb ik nl kans van 1 op 4/5 om het weer te krijgen , ik weet niet hoe dat zit als ze je eileider weghalen ..... Bedankt voor je reactie ! Knuffel ,M@rjon
raar want mijn eileider is ook gespaard gebleven maar ze hebben me nooit verteld hoeveel de kans is dat het weer gebeurd een bbz gebeurd 1 op de 100 vrouwen maar heb dit nog nooit gehoord
Mijn gyneacoloog verteld het en had vantevoren al op google rondgekeken ... Het is eigenlijk ook wel logisch te verklaren , als ze in je eileder gesneden hebben is dij beschadigd en blijft een eitje er weer makkelijker in zitten , doordat doorgang smaller is ...... Volgens mij maar dat weet ik niet zeker dat als het voor 2e keer in zelfde eileider gebeurd , dan halen ze hem alsnog weg .. Groetjes M@rjon
ja oke ja mischien komt het doordat ze het bij mij niet zeiden omdat bij mij het aan de buitenkant van de eileider zat kan ook he dus mischein als het inderdaad in de eileider heb gezeten dat die kant dus iets groter is bij wijze van ik ben 13 februari geopereerd en 22 maart 5 weken erna ongesteld geworden en toen ging ik rvoor en gelijk zwanger was wel blij maar onzeker na de MK en bbz kortom hoop dat we allemaal weer snel zwanger worden
Hallo allemaal, Ik wil graag met jullie meekletsen als jullie dat goed vinden. Ik ben op 3 juli geopereerd, omdat ik een bbz had. Ik had al 4 weken bloedverlies, en was al 2 keer bij de huisarts geweest. Was eigenlijk al aan het voorbereiden op een miskraam, maar als je dan opeens na een echo dezelfde avond wordt geopereerd gaat het allemaal wel heel snel. Ik was 7 weken zwanger, en de eileider was gescheurd. Mijn rechtereileider is dus weggehaald. Ik ben gisteren op controle geweest, en mijn hcg was 22 (die was meer dan 7000!). Nu moet ik over 2 weken weer prikken. Ik maak me daar wel zorgen over. Net nu ik dacht: oke, ik ben redelijk hersteld en kan vakantie gaan vieren, komt dit er weer bij. Wij hebben al 1 dochtertje, van nu 20 maanden. Ik vond het fijn om hier een aantal verhalen te lezen. Je leest hele herkenbare dingen, maar ook heel positief: nieuwe zwangerschappen. Gefeliciteerd daarmee hoor, want dat is toch heel spannend en speciaal na een bbz denk ik! Groetjes, Sandra
welkom ja welkom is ook zoiets je gunt het niemand maar idd je mag hier naturlijk mee praten zeker die positieve verhalen dat de zwangerschappn na een bbz goed gan is super gun het iedereen nou sterkte nog
Welkom Marjon en mama van Josje! Vervelend dat jullie dit ook hebben mee moeten maken. Ik ben in mei geopereerd aan BBZ, linker eileider weggehaald. Ik wist op die dag pas dat ik zwanger was en een paar uur later lag ik op de operatietafel! Is er bij jullie ook een oorzaak gevonden? Bij mij was dat chlamydia, maar daar heb ik tot nu toe nog niemand over gehoord. Ik ben nu bang dat er nog meer schade is aangericht, het kan namelijk leiden tot onvruchtbaarheid en verklevingen. Wij zijn nu weer bezig en ik ben na 4/5 weken weer ongesteld geworden en nu zou ik het ook bijne weer moeten worden... We wachten het af! Groetjes, Marieke
welkom mama van josje ! En mamariekje ik hoop voor dat je niet ongesteld wordt maar een positeve test hebtn! Duimen maar , Veel liefs M@rjon
Bengeltje, Had jij deze laatste keer ook zo'n goed voorgevoel, dat je er weer vertrouwen in had, dat het goed zou komen? Ik ben wel wat onzeker, maar toch zegt iets in mij, dat het allemaal goed zit..! Gelukkig heb ik ook al 1 echo gehad, waarbij de gyn. uitsprak, dat ze denkt dat alles goed zit..! Ik heb wel wat kwaaltjes, maar naar mijn idee behoren die tot de gezonde zwangerschapskwaaltjes, zoals gespannen (.)(.), ochtendmisslijkheid, snel honger, bandenpijn, opgezette buik(darmen), en ik ben vooral 'savonds heeeeel moe! Maar verder voel ik me helemaal toppie......!Ik had niet van mezelf verwacht, dat ik toch nog zo kan genieten van de kwaaltjes....! Het mag nu gewoon echt niet meer mis gaan....... Marjon, als je je eileider weghalen, heb je ongeveer 10%kans dat je nogmaals een BBZ krijgt..! Maarja....wat zijn dat nou voor een percentages..?Waar is het op gebaseerd....? Ik heb geen idee, want iedereen die ik ken, die een BBZ heeft gehad, heeft daarna gewoon weer een gezonde zwangerschap gehad...! Dat zijn dus cijfers, waar je je echt niet aan vast moet houden... Tenslotte heb je meer kans dat het goed gaat, dan dat het weer fout gaat...., en dat is iets waar je je aan vast moet houden...! Uiteindelijk komt het gewoon allemaal goed! Hey Wendy, Moray, Marieke, em de rest van alle meiden....Zijn jullie weer druk aan het klussen ofzo..?haha! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Inderdaad dat zijn allemaal maar percentages. Ik heb ook al 2 goede zwangerschappen gehad en een 3e goede komt er ook wel daar ben ik heilig van overtuigd ! Leuk he , dat je zo kunt genieten van die zwangerschapskwaaltjes ! Ga maar voor je vrouwelijke intuitie , die is vaak het beste ! Succes met je 6 weken echo ! Veel liefs, M@rjon