Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door wwjc19, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :whistle: Joepie, mijn kaarsje heeft geholpen.... :)
    Gaan we dat over anderhalve week nog een keer doen. Fijn Evi dat het op de goede plek zit ! Nou ik nog inderdaad. :)
    Ik moet zeggen dat ik er vrij rustig onder ben en me (nog) niet zo druk maak dat het wel eens fout zou kunnen zijn. Alhoewel het af en toe wel eens door mijn hoofd schiet nu ik wat last van mijn darmen heb.. die rommelen dan en wat krampen, wat ook lijkt op ongi-kramp. Maar het gaat goed komen. :)
    Ow Marjo, hoe was je appeltaart? ;)

2. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Evi, wat een geweldig nieuws, meid!Ik heb ook vaak aan je gedacht...!
    pffff...wat zal dat een opluchting voor je zijn!
    probeer er nu maar een beetje van gaan te genieten!

Wendy, dieo ngi-krampen herken ik helemaal...!Ik heb/had ze ook, en daar werd ik af en toe heel onzeker door!
    Ik heb de huisarts gebeld, en deze zei dat het heel normaal was, en die ongi-krampen het groeien van je baarmoeder betekenen.
    Ik had ze af en toe zo erg, dat ik er echt even bij moest gaan liggen.
    Nu voel ik het nog af en toe en beetje, vooral 'snachts.
    Dan kan ik ineens wakker worden met krampen in mijn onderbuik.
    Hou je gevoel nu maar vast, en maak je maar niet te druk, want dat heeft toch geen zin.
    Moeder natuur gaat toch zijn eigen gang, en zoals je zelf ook altijd tegen mj zei...de kans dat het niet goed gaat is veel kleiner dan de kans dat het wel goed gaat.

Nou, ik moet zo weer gaan werken...pfffffffff!Exht helemaal geeeeeeen zin en puf voor.

Fijn weekend allemaal,

Liefs Marjo

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Wat een geweldig nieuws hier allemaal!

Alle zwangeren-> GEFELICITEERD! :thumup:

4. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Hoi meiden

Evi meis wat geweldig nieuws zeg joepie. Wat valt er toch een rust van je schouder af dat het goed zit he. En nu nog een mooi kloppend hartje over 1,5 week.

Wendy meid ook lekker aan het genieten kun je het al een beetje vatten. Onig krampen zijn normaal idd vooral bij de 1e zwangerschap is het ergste. Maar kan je ook zeker onzeker maken.

Marjo smaakte de appeltaart lekker.

Nou hier een lichtelijk lichtpuntje. Bruinverlies was van hele korte duur. Donderdagmorgen alleen en smiddags/sávonds was het over en sindsdien geen last meer. Ook was ik vanmorgen weer wat lichtelijk misselijk. Maar goed ik wacht nu maar af wat de echo uitwijst over 1,5 week. Ga er wel vanuit dat het mis is maar goed er is nog een klein sprankje hoop.

Liefs Sbabe

5. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    wendy over die krampen die had ik dus van de week ook zo erg dat ik me ziek heb gemeld op mijn werk kon echt niet meer.
    dacht ook oke het gaat verkeerd.
    maar de gyn bevestigde gisteren dat het de darmen waren die waren helemaal opgezet kon hij zien ze waren zo opgezet dat hij mijn eierstok niet eens in beeld kreeg.
    dus ja daar kan je last van hebben en idd ook lichte ongi krampen.
    de gyn zei dat lijnzaad daar tegen helpt en alleen lauw drinken nou niet echt heel lekker maar goed en yacult.
    ben gisteren gelijk begonnen.
    en nu eind van de middag gaat het al wel wat beter gelukkig.
    wanneer moet jij naar de gyn vrijdag toch?
    dan steek ik ook een kaarsje aan ;) ;)

marjo: bedankt voor je reactie tja genieten dat is nog moeilijk er is wel een last van mijn schouders af omdat ik weet dat het goed zit maar nu het hartje nog he...offe 2 :) :)

enne s babe waarom maak je niet eerder een afspraak vanwege die bloeding?
    dan weet je misschien waar je aan toe bent anders moet je zolang wachten.
    en misschien is het een late innestelingsbloeding?
    sterkte meid..

liefs evi

6. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    bedankt voor je reactie tja genieten dat is nog moeilijk er is wel een last van mijn schouders af omdat ik weet dat het goed zit maar nu het hartje nog he...offe 2

hier bedoelde ik mee dat ze 1 compleet vruchtje hebben gezien en 1 vruchtzakje..zonder vruchtje....dat is natuurlijk helemaal geweldig al hoe wel ik al een gat in de lucht spring met 1!
    liefs evi

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Sbabe, ik zou inderdaad ook eerder om een echo vragen. Dan kunnen ze in ieder geval zien of het nu al wat gegroeid is en of het er nog zit.
    Ik hoop zo dat het bij jou ook nog goedkomt !

Hihi Evi, 2 zelfs, jeetje. Ben benieuwd hoor.

Mijn man zegt al van het begin af aan dat we als eerste een tweeling krijgen. Geen idee waar ie dat vandaan heeft, maar ik hoop het toch echt niet. ;) Laten we maar gewoon bij 1 beginnen, lijkt me zwaar genoeg. Haha.

8. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    hee nou mijn moeder is van een tweeling en mijn man ook..
    maarre we zien wel de kans dat het is afgestorven is groot.
    de ander zag er goed uit gelukkig zo ver hij dat kon zien natuurlijk.
    en bij die ander was ook geen vruchtje zichtbaar.
    maar zoals ik al zei ik zou al een gat in de lucht springen met 1 tje..
    ppphhh nu nog ander halve week wachten tot we het hartje kunnen zien kloppen.
    x evi

9. marjo80

marjo80 Actief lid

13 feb 2008
    273
    0
    0
    Verpleegkundige
    Brabant
    Sbabe,
    Ik hoop ook echt voor je dat het toch allemaal goed blijkt te zitten, en dat jij net als ons, ook mag gaan genieten van een mooie zwangerschap.
    Ik gun het je zooooooo......

Wendy, Hoessie?Kun je het nu al een beetje beseffen?Kruip maar lekker op die roze wolk, en maak je niet druk....!Zolang je je goed voelt, is er toch niks aan de hand.

Evi, Wat zul jij een last van je schouders kwijt zijn zeg..!
    Nu inderdaad nog een mooi kloppend hartje....!

Ik was vanmorgen echt weer verschrikkelijk misselijk...pffffff!Echt om gek van te worden.
    Vanmorgen ben ik onderweg van mjn werk naar huis 2x moeten stoppen om over te geven.
    Nu voel ik me weer oke....!
    De appeltaart was trouwens heerlijk, maar als je maagzuur hebt, en misselijk bent, dan is appeltaart ook niet zo'n succes.
    Maar ach....de liefde van de man gaat toch door de maag, zeggen ze toch altijd?haha
    Hij heeft ook weer vanalles te verduren tegenwoordig...!haha
    Het is ook zo heerlijk om hem overal de schuld van te geven, en dat hij alleen maar de lusten heeft..!
    Nou, ik zorg er ook wel voor dat hij ook lasten draagt...haha.
    Ondanks mijn stemmingswisselingen is hij apetrots, dat ik zijn kindje in mjn buik draag.
    Na al die ellende met die BBZ, vinden wij nu ook wel, dat we dit verdiend hebben....!
    Maar dat gevoel herkennen jullie ook vast wel allemaal...
    Morgen ben ik alweer 8weken...voor mij voelt dat echt als een mijlpaal, die we weer bereikt hebben.
    Moet zeggen dat de weken toch wel rdelijk omvliegen...gelukkig!

Liefs

10. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Consultant / projectleider
    Amersfoort
    Wat een verhalen allemaal he, de een helemaal blij zwanger, de ander nog onzeker of het goed blijft gaan en een aantal waar het nog niet gelukt is. Maar dit aantal slinkt.. als ik maar niet als enige overblijf en de rest zwanger is... (nee hoor, nu klink ik zielig en dat is niet zo hoor hoor)

Sbabe, ik hoop voor je dat het allemaal toch nog goed gaat komen!
    Evi, fijn dat je goed nieuws hebt gehad nu nog hopen op een hartje!
    Marjo, geniet van al die misselijkheden..
    Wendy, gaat ook allemaal wel goed komen bij jou!
    Moray, volgens mij zijn wij samen om de volgende keer aan de beurt te zijn!

Het weekend in Zeeland was erg lekker, mooi weer en heerlijk boeken gelezen!

xx Marieke

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey meiden,

Sbabe..ik hoop ook echt dat het allemaal goed gaat komen bij je!
    Evi..ik hoop ook dat je gauw een mooi kloppend hartje zal gaan zien op je echo.

Marieke..ik snap wat je bedoelt hoor, ik heb het ook ;) .
    Nu wij nog! we zijn zowat de laatste...

marjo..heb je al iets van de dokter gekregen voor je misselijkheid?

Nou ga gauw weer verder zit op mijn werk namelijk!

groetjes,

monique

12. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Ha ha, monique, we zitten ook allebei op een zelfde cyclus! Ook toevallig.. maar ik ben uitgegaan van 28 dagen, terwijl dat vorige keer helemaal niet zo was.

Werkse!

13. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    ja ik ook, het varieert bij mij tussen de 25 en 28 dgn.
    Dus we gaan er maar weer flink tegen aan haha :)
    Zou leuk zijn als ook wij goed nieuws kunnen vertellen!

groetjes,

monique.

14. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Moray en Mariekje meiden ik ga megahard voor jullie duimen dat het deze maand lukt en dat jullie ons deze maand met deze blije nieuws kunt vermelden. Het is jullie ook van harte gegund.

Hier is nog steeds alles hetzelfde over ruim een dikke week weet ik of het nog goed gekomen is of dat het mis is.

Liefs Sbabe

15. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Monique, jij hebt dan ook een korte cyclus, bij mij was het vorige keer ca. 40 dagen!
    We shall see, ik probeer er niet te krampachtig mee bezig te zijn, dat is ook niet goed en niet leuk.

Groetjes,
    Marieke

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    marieke..ik ook niet hoor..maar toch heb je iedere maand weer een beetje hoop.
    De wil is er ook he..dus soms is die teleurstelling weer zo groot.
    Maar ja wat jij zegt we zien het wel..laten het maar lekker over ons heen komen!

groetjes,

monique

17. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    ja elke maand denk je toch 'zal het wel of zal het niet...?' In het begin was ik er helemaal net mee bezig en hoefde ik ook niet snel zwanger te worden, maar na BBZ is het toch meer een 'issue' geworden en minder spontaan. En ik heb ongelooflijk haaruitval de laatste weken, stress...?!?

18. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Nou ik herken het wel hoor haaruitval door stress, ik ben daar zelf namelijk heel gevoelig voor dus het zou heel goed kunnen.

Ik probeer het zwanger worden ook echt niet een obsessie te laten worden, maar het lijkt soms wel dat dat steeds moeilijker wordt.
    Mijn vriend en ik willen het namelijk zo graag, en het is gewoon lastig om het maar eens van je af te zetten.
    Ik denk dat het gewoon niet mogenlijk is na een bbz.
    Het enigste wat we kunnen is positief blijven en de hoop hebben dat het allemaal goed komt in de toekomst toch?...

gr,

monique

19. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    hee moray en mamariekje....
    ik hoop zooo voor jullie dat het ook snel weer raak is...
    ik herken idd wat jullie schrijven ook..
    ik werd er ook erg gefrustreerd door..
    zeker omdat je een bbz hebt gehad en dus al zwanger bent geweest.
    bij mij was het in oktober gebeurt 2007...
    en het rare is dat ik daarna zooo geobsedeerd werd ..ik wilde snel weer zwanger worden..werd ook erg verdrietig van de mensen om mijn heen die zwanger werden.
    niet jaloers hoor maar wel verdrietig iemand bijv was zwanger en zei tja het was een ongelukje.dan heb ik nog iemand die zei tja ik heb nog volop gefeest en gezopen....dat zei een collega.
    dan denk ik echt ja en daar gebeuren die wonderen wel.en was al zo erg dat we eind dit aan ivf wilde beginnen was wel al naar de dokter geweest.
    totdat ik vorige maand zoiets had ik ben het zat zie volgend jaar wel..
    dus elke maand met die ovulatie testen in de weer..
    tot......afgelopen maand ik dacht ben het zat zet het uit mijn hoofd als het komt dan komt het wel..we doen het gewoon 3x in de week dan moet er altijd wel een kans zijn....dus vanaf juli gestopt om er intensief mee bezig te zijn.een pupje in huis genomen waar we heel blij mee zijn.
    en waar we druk mee zijn.
    en ineens een maand later zwanger....ik kon het niet bevatten bijna een jaar geleden.ik denk echt dat het raak is omdat ik er niet meer mee bezig ben geweest in mijn koppie.
    heeel verhaal ik probeer alleen maar een hart onder de riem te steken....
    en ik hoop dat jullie tijd ook heeeel snel ma komen.
    liefs evi

20. Mamariekje

Mamariekje Actief lid

11 mei 2008
    209
    0
    0
    Amersfoort
    Evi, bedankt voor je lieve woorden en je verhaal! Bij mij is BBZ nog niet zo lang geleden (mei 08) en ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk helpt als je er niet echt mee bezig bent. Maar ik vind het ook wel leuk en spannend om ermee bezig te zijn, als het maar geen obsessie wordt he. Echt heel fijn voor je dat het nu gelukt is bij je, gaat alles goed nu? Heb je al een hartje gehoord? Veel misselijk en andere kwaaltjes? Leuk zeg een puppy! Geniet ervan!

Liefs, Marieke

Deel Deze Pagina