Hey meiden, Ben weer 'back in town'.....! Onze vakantie was super....!Ik merk dat mijn misselijkheid gelukkig wat minder word, dus ik heb toch wel lekker kunnen genieten van al het lekkers dat de franse keuken te bieden heeft. We hebben een actieve vakantie gehad, en hebben veel gezien. Erg indrukwekkend, die Normandische kust.....daar waar D-Day heeft afgespeeld. helaas voor manlief, was is 'savonds niet meer zo gezellig, want tussen 22.00 en 23.00 gaat tegenwoordig mijn lampje al uit..! Pfff....wat was ik uitgeblust..! Heb even teruggelezen, en ik zie dat Channes met ons mee komt kletsen..! Pfff...meid!Als ik je verhaal weer lees, krijg ik weer kippenvel. Wat doet zo'n BBZ toch pijn he, en dat ze je ook naar huis hebben gestuurd bij de eerste aanwijzingen..?ONBEGRIJPELIJK!Mij hebben ze ook naar huis gestuurd toen ik 8wkn, zwanger was, en pas bij 13weken ben ik geopereerd! Die prop waar jij het over hebt,die je eerder bent verloren, heb ik ook gehad..! Waarschijnlijk is het geen 2-ling geweest, maar ben je het vruchtzakje verloren. Nou meid, een knuffel vasn mij en schrijf maar lekker van je af!Zoals je ziet, kun je gewoon zwanger worden met 1 eileider! Wendy, wat een geweldig nieuws....wanneer is jouw uitgerekenede datum?Het scheelt nu niet meer zoveel met mij...Wat leuk! Geniet er maar lekker van, want nu is de kand erg klein, dat het nog mis gaat. Het is zonde om die korte tijd dat je zwanger bent, in angst te zitten! Ik herken je gevoel, dat je niet blij bent dat je zwanger bent. Ook ik voelde me zoooo belabberd, dat ik echt niet blij was. Nu het beter gaat, geniet ik meer, maar komt de onzekerheid om de hoek kijken...... Oei...nu is het echt, kan ik wel een kindje opvoeden?Hoe gaat mijn leven eruit zien?Wat moet ik nu allemaal regelen?enz enz...!haha! Ach, het 1 volgt het ander weer op. Moray, ik had het zoooo gehoopt, en eigenlijk ook een beetje verwacht..!Je had ook zo je best gedaan! Nou meid, lekker op vakantie zometteen, en je zult zien...dat doet wonderen! Het komt echt wel goed, meid!je kunt gewoon zwanger worden, want dat heb je al bewezen! Mamariekje..SPANNEND....Ik BEN ERRUG BENIEUWD! Wishgirl, kunnen ze al zo vroeg het geslacht zien? Ik heb ook met 13wkeen weer een echo, maar helaas wil manlief niet weten wat het word. Hij zou waarschijnlijk wel dolblij zijn met een jongetje, wat die kan íe mooi leren voetballen e.d(zoals íe dat zelf al bedacht heeft). Voor mijn gevoel krijgen we een meisje, maar helaas moeten we nog een tijdje wachten voordat we zekerheid hebben. Leuk geboortekaartje zeg...heel schattig! Sbabe, wat zul jij door een rotperiode gaan....!Ik heb echt af en toe aan je moeten denken..!Ik hoop voor je dat het toch nog vanzelf af gaat komen, zodat je die ellende van de curretasge niet meer hebt. Maarja..als de curretage toch moet, ben je ook snel van alle ellende af, en kun je weer verder! Nou meid, ook voor jou een hele dikke knuffel! Liefs
Hoi hoi Ze hebben je 13 bij 13week pas geholpen jeetje zeg dat vind ik normaal ik vond dat van mij al erg laat. Het is inderdaad onbegrijpelijk dat ze je zo lang door laten lopen. En het geeft idd weer hoop dat je met 1 eileider zwanger kan worden ik hoop dat ik je snel kan volgen en de andere dames net zo. Fijne avond nog iedereen Groetjes Chantal
Hey marjo..fijn meid dat je misselijkheid al ietsje minder is geworden! Goed om te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad! Ja ik baalde ook echt weer flink toen ik ongi was geworden..ik moet eerlijk bekennen dat ik me dan toch weer zorgen ga maken en me weer allerlei dingen in mijn hoofd ga halen. Soms ben ik echt als de dood dat ik niet meer zwanger kan raken, stel dat ik nou steeds mijn eisprong aan de verkeerde kant krijg?dan kunnen we 'oefenen'wat we willen maar dan gebeurd er sowiezo niets. Soms word ik er echt helemaak gek van voorlopig zijn we bijna alweer een jaar aan het proberen waarvan natuurlijk 1x de bbz. Ik wil ook echt voorkomen dat het een obsessie gaat worden dat werkt alleen maar de verkeerde kant op, en dat wil ik mezelf en mijn vriend niet aan doen. Maar soms is het zo lastig het van me af te zetten..ik wil natuurlijk zelf ook wel eens een x een leuke mededeling hier plaatsen.. pffffffffffttt sorry maar moest het ff kwijt.. We gaan maar gewoon weer verder deze ronde. Ik heb over twee weken vakantie twee weekjes, we gaan niet weg maar gewoon een paar leuke daagjes op pad. We gaan wel trouwens 17 december 4 dagen naar disneyland parijs..ook leuk zeker vanwege de kerstsfeer daar dus daar kijk ik wel naar uit! Marieke...ben wel nieuwschierig naar jou!.........Al nieuws? Zo heb weer even mijn verhaal gedaan ga nu maar weer even aan het eten beginnen. Fijne avond meiden! Groetjes, monique
Wat leuk dat jullie allemaal met me meeleven! Ik heb nog geen goed of slecht nieuws. Ik ga voorlopig nog niet testen, mijn vriend wil dat ook nog niet. Vorige keer heb ik wel 4 keer een test gedaan (en ging het twee keer niet goed, lekker handig!). Nog even afwachten dus, ik ga me ook n iet gek maken met eventuele aanwijzingen. Moray, jouw tijd komt ook vast en zeker wel! Groetjes, Marieke
Hoi meiden Vanmiddag dus weer bij gyn geweest en in princiepe is alles eruit op een paar kleine stolseltjes die in princiepe er nog vanzelf uit kunnen komen maar goed ik krijg nu tabletjes om de restjes uit mijn lichaam te krijgen. Moet ze dus 2x per dag vaginaal inbrengen en als het goed is komt de rest er ook uit. Volgende week weer een echo maken om te kijken of het dan helemaal weg is. Maar voor de rest ziet het er goed uit. Kom later even nog terug om verder te reageren. Moet nu eten. Liefs Sbabe
Op zich goed nieuws dus Sbabe... Gelukkig meid... een curretage zit je immers ook niet op te wachten.. toch? Heel veel succes en ik hoop voor je dat je snel weer verder kunt..
Hoi, Ik ben terug, heerlijk weekend gehad. Lekker kunnen ontspannen. Voel me nu ook stuk minder gestresst. Ga alleen nog maar genieten van deze zwangerschap. Wishgirl, vraagje. Weet jij hoever een embryo is bij 15 mm? Ik dacht nl dat dat vast stond. En de gyn zei 8 wk. Maar overal op internet lees ik 2 cm bij 8 wk staan. Weet jij hoe dat zit? Dan zal ik nu maar naar bed gaan, is al veel te laat voor mij. Morgen weer werken.
Het zijn gemiddelden wen... Het is om en nabij... en de arts kijkt ook niet alleen naar de lengte van het kindje hoever je bent... ook naar de hoeveelheid vruchtwater... vruchtzak... etc.
Pffffff....ik heb vandaag weer een belabberd dagje.....!Ben weer zooooooo misselijk! Zit nu zelfs nog in mijn badjas...ach ja...we hebben nog steeds vakantie! Zometteen maar eens lekker in bad...misschien ga ik me daar weer wat beter door voelen! Sbabe, fijn dat alles nu bijna weg is!Nu kun je dadelijk weer verder, zonder nog meer ellende! Hopelijk ook voor jou dan snel weer een zonnetje na jullie grote regenwolk! Moray, toen ik je verhaal zat te lezen, kreeg ik even kippenvel! Ik begrijp jou onzekerheden, maar toch blijf ik zehggen dat je de moed erin moet houden en positief moet blijven..! Tja...ik weet dat het makkelijk gezegd is, omdat ik al zwanger ben, maar ik weet wel, dat het geen zin heeft om jezelf op een hoopje te werken! Ook voor jullie gaat de zon schijnen, en het komt wanneer het komt....helaas is dat de natuur! Maak je niet teveel zorgen, want je kunt gewoon zwanger worden! Waarom zou jij trouwens aan'de verkeerde kant' eisprong hebben? Jij bent toch ook helemaal onderzocht, en jouw eileider was toch ook pico-bello in orde..? Dan maakt het toch niet uit aan welke kant je een eisprong hebt? Je moet er vertrouwen in hebben dat je eileider gewoon zijn werk doet, en alle eitjes opppakt, die in je buikholte terecht komen! Kop op,meid!Het komt allemaal goed! Nogmaals een hele dikke, vette knuffel voor jou! mamariekje...je houdt ons wel lang in spanning zeg.....!ben echt heel erg benieuwd! Wendy, fijn dat je je zo goed voelt, en nu lekker genieten! Ik had trouwens een echo met 9wkn en 1 dag, en mijn beebje was toen 29mm!Dat is de grote van een vruchtje van 9 wkn. en 5 dgn.! Toch blijft alles gewoon hetzelfde(uitgerekende dtum ed), omdat het inderdaad om een gemiddelde gaat, en het ene vruchtje groter is dan een ander! Chantal, hoe is het met jou?Hoe voel je je? Wishgirl, hoe is het verder met jou?Begin je al een dikke buik te krijgen? Nou, ik ga maar eens wat doen...! Liefs
hallo ik kom even mijn hart luchten hoop niet dat ik mensen voor het hoofd ga stoten.. nu ben ik eindelijk zwanger na alle ellende en voel ik me zo rot.. het is zo erg dat ik vorige week zelfs naar de dokter ervoor ben geweest.. die me pillen heeft voorgeschreven rustgevende pillen heb ze nog niet genomen omdat ik weet dat het niet goed is.. maar de dokter zegt dat het zo ook niet kan. mijn angst overheerst de hele dag.. ik sta er mee op en ga ermee naar bed.. ik denk elke keer wanneer gaat het mis deze week volgende week? en ik heb vreselijke huilbuien ik had me het iets anders voorgestelt. ik weet niet of dit komt door mijn eerdere miskramen... maar ik zei ook tegen de dokter ik denk dat ik pas rust heb als ik over de 12 weken heen ben.. herkent iemand dit rot gevoel.....? ik schaam me er zo erg voor dan word er heel makkelijk gezegt ga toch genieten van je zwangerschap..tja was het maar zo makkelijk. x evi
hey meiden, Marjo..ik weet wat je zegt je hebt ook helemaal gelijk! alleen is het soms zo moeilijk positief te blijven. Mijn andere eileider is volgens de arts idd helemaal in orde dat weet ik ook wel alleen het vertrouwen in mijn lichaam is gewoon weg. het verlangen naar een kindje is bij mij (ons) erg groot dus iedere maand die teleurstelling blijft moeilijk en ook dat moet je ook weer verwerken. Ik kijk zo uit naar de tijd dat het eindelijk zo ver is dat ik een mooi en gezond kindje op de wereld mag zetten! want eigenlijk is de lol van de voorbereiding eraf door wat we hebben meegemaakt en de angst en onzekerheden wat het met zich mee brengt. Maar hoe dan ook dwing ik mezelf om positief te blijven, en gelukkig heb ik een super lieve vriend die positief is en er alle vertrouwen in heeft dat het goed komt allemaal! Maar jij ook bedankt voor je lieve woorden! ik hoop je echt gauw te volgen je bent toch best wel een beetje mijn voorbeeld hoor Evi..Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent meid, maar eigenlijk maak je jezelf er helemaal gek mee. Het is ook aan de ene kant logisch door alle narigheid wat je hebt meegemaakt. Misschien ben je zo dolgelukkig dat je nu weer zwanger bent dat je dit niet goed een plekje kan geven en dat je daarom de angst de boventoon laat geven. Hoe staat je partner hier tegenover? kan je wel goed met hem praten? Ik weet het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar alleen jin kan die knop bij jezelf omzetten. Kop op meid...een hele dikke knuffel voor jou! Sbabe, gelukkig dat je controle in orde was en dat je nu weer langzaam verder kan gaan. Ook een knuffel voor jou. zo ga nu even mijn kopje koffie opdrinken. Fijne avond!
Moray, Jij bent/was ook altijd wel een beetje mijn voorbeeld...! Ik vind jou ook altijd heel sterk en positief overkomen, en daarom krijg ik kippenvel, als ik lees dat je de moed een beetje laat zakken. Jij hebt mij ook altijd opgepept, als ik weer eens mijn onzekerheden kwam uiten hier, en dat wil ik nu ook graag voor jou doen. Ik begrijp je gevoel heel erg goed, en daarom hoop ik dat ook jij heel snel mag genieten, van een klein wondertje in je buik. Keep the Faith! Evi, ik sluit me helamaal bij de woorden van Moray aan. Ik wil alleen nog 1 klein dingetje toevoegen...! De korte periodes in je leven, dat je een zwangerschap mee mag maken, moet je niet invullen met leven in angst, maar je moet er van gaan genieten. Lieve meid, je hebt de meest kritieke periode gehad, en je hebt een mooi hartje gezien...! Je moet er nu toch echt wel een beetje vertrouwen in hebben....!De kans dat het mis gaat is nu nog maar heel klein! Liefs
Hoi, Evi, ik snap je helemaal. Mijn combinatie van hormonen, onzekerheid, me beroerd voelen en wat ik heb meegemaakt, maakten de het voor mij ook zowat onmogelijk om te genieten. Net als jij leek het wel of ik me erop aan het voorbereiden was niet OF het mis zou gaan, maar WANNEER. Gelukkig heb ik dit na de laatste echo (8wk) en een weekendje ontspannen van me af kunnen zetten. Ik snap dat jij voor de 12 weken niet zult rusten. Maar neem dan event die pillen in, want als jij je druk maakt is dat ook niet zo goed voor je beeb. Stomme vraag misschien, maar houd je een dagboek bij? Zodat je de negatieve gevoelens wat van je af kunt schrijven? Misschien dat dat wat helpt. Het is trouwens wel zo dat de kans dat het nu het hartje klopt en dat goed zit, fout gaat, heel erg klein is! Verder kan ik je alleen een dikke knuffel geven ! Moray, ik had hetzelfde als jij, ik vond het zo lang duren omdat ik in dec mijn bbz al had en nog steeds niet zwanger was. En net de maand dat ik er minder mee bezig was en dacht dat ik geen kans had.... ben ik zwanger! Probeer het dus toch een beetje van je af te zetten. Ik weet hoe moeilijk dat dat is, maar probeer het toch. En jij zal vast ook wel weer beloond worden met een goede zwangerschap...
Hoi meiden Moray ik sluit me aan wat de andere meiden ook schrijven. Probeer het een beetje van je af te zetten hoe meer je er mee bezig bent hoe langer het kan gaan duren. Maar het is misschien makkelijk gezegd dan gedaan Evi ooooww ik snap volkomen wat je bedoeld meis. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik snap je angst maar hoe meer jij er zo mee bezig bent is ook niet goed voor je zwangerschap. Probeer te genieten je bent bijna over je kritieke maanden heen en net wat ze zeggen je hebt een mooi kloppend hartje gezien. Maar meis we zijn er voor je en lucht je hart hoe je je voelt maar nogmaals meis ga genieten. Marjo het blijft vervelend he die misselijkheid maar het kan ook zo zijn dat je van de 1 op de andere dag helemaal misselijkvrij bent. Nou heb vanmorgen de 1e tabletje ingebracht en kan nu iets merken dat ik wat lichte krampen krijgt. Dus hopelijk ben ik maandag weer helemaal schoon want ik wil weer gaan klussen hihi. Liefs Sbabe
Hoi meiden.... Alles gaat goed hier me litteken begint nu erg te jeuken denk dat het nu aan het helen is. Onze laptop is kapot net een maand oud maar even naar de maker brengen. Ben nu weer volledig aan het werk maar het valt wel tegen. Vanavond lees ik alles ff door moet nu op internet via mijn mobiel schiet niet echt op.. Groetjes chantal
hallo lieve meiden bedankt voor alle lieve berichtjes... het is moeilijk maar ik tel af nog 3 weken dan kan ik voorzichtig genieten. en marjo ja je hebt wel een punt dat je moet genieten van iedere zwangerschap hoe kort of lang die mag zijn...het is idd iets heel moois. ik ga mijn best doen.... verder moray ik wilde zeggen dat ik oktober een bbz heb gehad eileider en gedeelte eierstok zijn verwijderd.. en ik dacht ook dat het niet zou lukken.. maar nu 9 maanden later ben ik toch weer zwanger.. en idd het is ooo zo moeilijk om het van je af te zetten.. maar echt hoor afgelopen juli was de eerste maand dat ik het iets los liet heb een hondje genomen ben gestopt met ovulatie testen maar wel in de vruchtbare periode om de dag het doen... zodat ik ook meer rust had en niet zo iets had van oke nu MOET het weer. ik hoop echt dat je snel zwanger bent meis.. x evi
Ja ja marieke heb je getest meid. Nou hier heb ik behoorlijk gereageerd op de tabletten was er zelfs ziek van. Dus die dingen neem ik niet. En ik word het nu wel een beetje zat hoor. Elke keer denk ik dat het over is en dan zo ineens weer heel veel slijm met wat licht bloedverlies. Het moet nu toch langzamerhand wel een keertje over zijn. Ik loop al sinds mijn bruinverlies 3 weken met maandverband voor grrrr. Ik wil weer verder! Sorry voor mijn geklaag maar moest het even kwijt. Liefs Sbabe
Wat lief dat jullie allemaal met meeleven! Ik ben nog niet ongesteld en heb nog geen test gedaan... had de vorige keer een cyclus van ca. 38 dagen en ik zit nu op dag 36.. ook heb ik nog geen verschijnselen en we hebben volgens mij niet in de goede periode geklust. Ik hield aan twee weken na de eerste dag van je menstruatie, maar dat is juist 2 weken ervoor he? Ingewikkeld al die gekke eisprongen, ha ha. Maar ik ga dit weekend maar eens testen. Jullie horen het! Hoe gaat het met de beginnende zwangeren? Zo leuk is zwanger zijn dus nog niet... nou ik laat me niet afschrikken hoor. ha ha. Wen en Marjo, gaat ie een beetje? Sbabe, ik hoop voor je dat het er snel allemaal uit is en dat je weer schoon kan beginnen. Moray, kop op meid, ik snap dat je het soms niet meer ziet zitten maar laat het even een tijdje met rust en dan zul je zien dat er wonderen gebeuren! Evi, ook jij zat er even doorheen.. gaat het alweer beter? Maak je nou maar niet te veel zorgen, het zit allemaal goed! Channes, nog veel last van je littekens? De mijne zijn nog steeds niet weg... pffff xx Marieke
Hoi hoi. Hoe is het met iedereen? Mamariekje ik heb er nog last van vooral s'avonds na het werken dan verneem ik ze nog erg goed. Sbabe je bent nu gestopt met die pillen ben je er vanaf of vielen zee erg slecht zo ja wat nu dan? Moray ik begrijp je angst enzo helemaal ik heb het ook terwijl we nog maar net weer bezig zijn en ik hoop dat je rest echt heel snel gaat volgen ik hoop met je mee. Hoe is het met de zwangere meiden? Groetjes chantal