Hallo, De 29e december deed ik een ovulatietest en deze was positief. Enkele dagen later had ik een kleine bloeding tijdens het vrijen. Dit duurde niet lang. Ik had wel nog gedurende een week licht bruin bloedverlies. Maar nadien heb ik geen last meer gehad van bloedingen. Ik heb wat dingen opgezocht. En heb verschillende mogelijke oorzaken gelezen. Ten eerste. Dat je baarmoeder meer doorbloed is bij een zwangerschap en er haarvaatjes kunnen springen tijdens het vrijen. Zou dit ook al na twee dagen kunnen? Zou het kunnen dat ik zwanger ben? Ten tweede. Dat er wat bloedverlies kan zijn als er een eitje afgestoten wordt? Zou dit kunnen? Ten derde. Een mogelijk voorteken van baarmoederhalskanker. Maar vorige zomer heb ik een uitstrijkje laten nemen en alles was positief. Maar zou dit ook een mogelijkheid kunnen zijn? Is het belangrijk om mijn gynaecoloog raad te plegen? Of zijn er geen redenen om mij ongerust te maken? Vriendelijk groeten, alvast bedankt voor het antwoord. Jenne
hoi Jenne, de laatste mogelijkheid lijkt me vrij onwaarschijnlijk, omdat je ook een goed uitsrijkje hebt gehad. Optie 1 en 2 kunnen, ik denk dat optie 2 het meest waarschijnlijk is. Afwachten maar! mirjam
Dag Mirjam, Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad nog even afwachten! Vriendelijke groeten! Jenne