Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by xxKimm, Dec 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik heb mijn laatste zwangerschap (en mijn vorige) ook erg vroeg al echo's gehad. Bij deze zwangerschap was er tot 6,5 weken niets te zien in de baarmoeder. Uiteindelijk werd er met ruim 6/7 weken een lege (te grote) vruchtzak gezien maar daarnaast ook een bloeding en een rommelig baarmoederslijmvlies. Tevens vocht rondom mijn eierstok (achteraf omdat daar de eisprong was geweest en het gele lichaam er nog zat)
    Er werden zelfs al pillen geadviseerd om het op te wekken. Bij een second opinion bleek er wel degelijk een intacte zwangerschap te zien te zijn nadat ik mijn bekken volledig kantelde en ze alle hoeken had bekeken. Overigens heb ik hier ook tot 11 weken bloedverlies gehad variërend van de ene dag een beetje tot vrij veel de volgende dag. Er is nooit een oorzaak voor gevonden.

Met een hcg waarde rond de 700 hoeft er echt nog geen vruchtzak te zien te zijn in de baarmoeder, pas vanaf 2000 verwacht je echt wel een vruchtzak te zien. Ik denk dat je gewoon even rustig moet afwachten. Je kunt nu niet veel meer doen dan zien of je HCG oploopt en aan de bel trekken bij pijnklachten.

Misschien is het ook handiger om het bij 1 topic te laten. Dit is best lastig te volgen zo met al die losse topics

xxKimm likes this.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,647
    27,300
    113
    Female
    Ja helaas wel. Omdat er zelfs in een eileider een vruchtje kan ontstaan met hartslag.

Vanaf hcg 1500 moet je wel wat zien in de baarmoeder. Maar aangezien ze wel 'iets' hebben gezien bij je eileider (bij mij was dat eierstok, 1 van de 3 gyns die meekeek zag uiteindelijk iets miniscuuls bij de eierstok) is het wel goed dat ze je in ee gaten houden

Ik had wel weinig bloedverlies. 2 dagen ongeveer en verder bruinverlies elke dag.

xxKimm likes this.
  3. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female
    Ik laat hem nu hier staan, vanaf hier ga ik ook verder. Een miskraam kan nu niet meer lijkt mij. Dus ik zal voortaan alle updates hier posten anders wordt het inderdaad lastig te volgen.

Ik ben wel heel blij jouw verhaal te lezen mijn hemel…ondanks dat het nog onzeker is vind ik het wel fijn om eens iets positiefs te lezen.

Waarom heb je voor een second opinion gekozen? Voelde je zelf dat het wel goed zat?

4. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female
    Tot hoe lang heeft dat aangehouden? Sinds vandaag heb ik bruin verlies. Ik voel soms links wat trekken maar ze denken juist rechts iets gezien te hebben.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,647
    27,300
    113
    Female
    Tot aan het daadwerkelijk knappen.

xxKimm likes this.
  6. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ondanks dat ik heen en weer geslingerd werd door emoties en best even bij de pakken neer zat toen de eerste gynaecoloog glashard zei dat dit nooit een goede uitkomst zou krijgen, bleef ik diep vanbinnen voelen dat het goed zou komen. Iets dat ik bij de zwangerschap daarvoor niet had, dat bleek te kloppen want onze zoon is toen overleden in de zwangerschap. Dus ik geloof dat als we goed naar onszelf luisteren je diep vanbinnen vaak wel weet of iets goed zit of niet.

Ik blijf je topic volgen en zal voor je duimen dat je over 8 maanden een prachtige baby in je armen mag hebben

xxKimm likes this.
  7. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female
    Jeetje het klinkt gewoon net als mijn verhaal maar ik durf niet te veel te hopen. Ik heb nu al drie x in rouwproces gezeten en huilen om de kleinste dingen omdat ik dacht dat het klaar was en dan is er weer een keerzijde. Emotioneel ben ik helemaal uitgeput.

Maar ik wil je even een dikke knuffel geven. Het is niet niets om je kindje te moeten verliezen. Krijg er een brok in mn keel van.

8. Emmetjeboogschutter

Emmetjeboogschutter Actief lid

Sep 26, 2020
    284
    192
    43
    Female
    Mijn hcg steeg dus ook zoals het zou moeten. Maar helaas dus toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Geloof wel dat dat minder vaak voorkomt hoor, dat het telkens volgens het boekje stijgt en toch niet goed is. Met jou stijging zou het dus ook toch nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn.

Maar gelukkig krijg je echo’s en wordt er bloed geprikt. Hopelijk maandag weer een goeie stijging en later toch een goeie echo. Ik ga voor je duimen!

xxKimm likes this.
  9. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Wat zit je in een onzekere en nare periode! Hier helaas ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap zonder bloedverlies en met hoge hcg waarden voor de termijn. Bij een echo met 5 + 5 weken was er enkel verdikt slijmvlies en een bloed in de baarmoeder te zien. Hcg was aanleiding om direct te opereren. (En mijn lichamelijke klachten pasten volledig bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap).

Bij huidige zwangerschap liet echo bij 5+3 dik slijmvlies en een lege vruchtzak zien. Precies 2 weken later zagen we pas het dooierzakje, embryo en kloppend hartje.

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en wens je veel sterkte!

xxKimm likes this.
  10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

May 26, 2021
    5,069
    4,576
    113
    Female
    Ja de eerste weken had ik echt knaltesten.
    Sinds een ruime week zijn mijn testen wit. Ze gingen ongeveer 1,5 week na de eerste dosis medicatie aflopen

xxKimm likes this.
  11. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female
    Jeetje dat moet ook een rollercoaster geweest zijn voor je, zeker bij je huidige zws. Hoe hoog was je hcg bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

op dit moment heb ik echt nog heel weinig verlies.. het lijkt te gaan stoppen maar ik durf het niet hardop te zeggen. Het is bruinig nu

Attached Files:

12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Klopt onze reis tot nu toe is een grote rollercoaster inderdaad. Toen ik in het ziekenhuis belandde was ik dus om en nabij 5 weken een beetje en ik weet nog dat de arts zei: als je HCG 2000 of lager is, kijken we het aan, maar het was toen het dubbele en dat was aanleiding (omdat er dus niks te zien was) om mij te opereren.

Mijn miskraam met 5+3 kwam in alle hevigheid (krampen en veel bloed) vanaf een uurtje van 18.30 uur donderdagavond (brak ook in een keer door), pijnlijke nacht en vanaf vrijdag namiddag had ik het ergste al gehad. Ik heb geen stolsels verloren, geen vruchtzak gezien, alleen slijmvlies. Het viel mij alles mee, dus was heel bang dat er iets was achter gebleven, maar mijn testen werden elke dag lichter en waren op uit mijn hoofd maandag of dinsdag al wit. Ik was toen heel opgelucht (dat is het beste scenario als je dan toch een miskraam moet krijgen). Ik wil alleen maar aangeven, de ene miskraam hoeft de andere niet te zijn. En...misschien heb je inderdaad geen miskraam...bruin = oud. Hoop nogmaals dat je snel duidelijkheid krijgt!

xxKimm likes this.
  13. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female

Aw jeetje wat heftig allemaal zeg. Maar je kreeg dat enorme bloedverlies na de operatie of dus al voor de operatie?

Een miskraam is nu sowieso uitgesloten want iets geeft nog het dubbele hcg af en dat kan onmogelijk van restweefsel komen zeggen ze. Dus het zit nog ergens maar waar… en dat vind ik eng, zeker naast toch het bloedverlies wat ik heb gehad.

14. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female

De onzekerheid is killing, kan me er alles bij voorstellen. Sorry: bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik geen bloedverlies voor de operatie, enkel vijf dagen na de operatie (heel heftig verlies van alle het opgebouwde slijmvlies. Waren ze in het ziekenhuis vergeten te vertellen. Een zogenaamde Aria-Stella-reactie, kan na de operatie optreden. Dit is weefselverlies in de vorm van stukjes baarmoederslijmvlies (decidual cast). Dit weefsel wordt vanuit de baarmoeder door het lichaam uitgestoten, daar waar het vruchtje zich had moeten innestelen. Je verliest ook bloed uit de vagina. Bron: Freya.

Wat ik in mijn eerder post beschreef over bloedverlies ging uitsluitend over mijn miskraam in augustus dit jaar met 5+3 weken.

15. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female
    Holy moly dus je had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een miskraam? Wauw… ik zat nu al te denken van hoe kunnen we hierna ooit nog “gezellig” de liefde bedrijven in de hoop dat we weer zwanger raken maar dan eigenlijk alleen maar constant bang zijn.. hoe?

16. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Klopt. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in 2016 en een miskraam in 2021. De onbevangenheid is er inderdaad helemaal vanaf. Heb de eerste 11 weken van mijn huidige zwangerschap ook struisvogelpolitiek toegepast en er totaal niet mee bezig geweest...(wat je niet ziet, is er niet...dat zeg maar).

17. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Helaas ook ervaring met een missed abortion en een ZOL ( een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar niet in de eileider ) nu weer zwanger met een heleboel zorgen ( cyste, bloeding in buikholte, konden vrucht niet vinden, operatie, verdikte nekplooi, vruchtwaterpunctie en nu wachten op de uitslag )
    Het is inderdaad lastig. Een onbezorgde zwangerschap zit er niet bij en inderdaad ik herken wat hier genoemd wordt, struisvogelpolitiek. Toch probeer ik positief te blijven maar ik zal blij zijn dat we hopelijk over een goede week de uitslag krijgen dat alles goed is met ons kindje en ik dan eindelijk kan gaan genieten. Maar ook dat genieten zal anders zijn door het verleden en dat geeft niks, dat is wat het is en dat kun je beter accepteren dan je er tegen verzetten.
    Ik duim en hoop voor je, een kleine kans is ook nog een kans.

xxKimm likes this.
  18. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Heel veel succes alvast voor de volgende onderzoeken. Ook ik blijf aan je denken en voor je hopen.. <3

xxKimm likes this.
  19. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

Nov 1, 2018
    1,172
    939
    113
    Female

oh mijn hemel wat heftig! wat loop ik dan te zeuren he… pfff. Vind het vreselijk voor je! Wat is een ZOL? Bij mij zagen ze het ook niet in de eileider maar ernaast zitten. Hoe is dit hele proces van A tot Z bij jou ontstaan?

Ik hoop dat deze zwangerschap eindelijk een goede is voor jou lieverd, ondanks de vervelende tegenslagen tot nu toe.

Ik was vandaag bloed vrij maar vanavond begon het weer met donkerbruin.. pfff ik word er gek van.

Attached Files:

20. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Je loopt niet te zeuren hoor, absoluut niet!! Ik snap de onzekerheid waarin je zit. Bij een ZOL zit de zwangerschap wel in de buik maar niet in de baarmoeder en ook niet in de eileider. Een zwangerschap onbekende locatie. Het zit dus elders in de buik maar waar, dat is de vraag.

Ik kreeg buikpijn, naar het zh. Zagen ze weer een cyste en ook geen zwangerschap in de baarmoeder. Onder het mes geweest voor de cyste en om te kijken of het in de eileider zat. Zat het niet. Dus opgevolgd dmv bloedprikken. Gelukkig loste mijn lichaam het zelf op en liep mijn hcg mooi af maar het is een boel onzekerheid.

Ik hoop ook dat het ons gegeven is dit keer. Zit al bijna op de helft inmiddels. Volgende week hopelijk de uitslag van de vruchtwaterpunctie en dan weten we of er iets is met ons kindje. Hopelijk daarna eindelijk genieten.

Heel veel sterkte! Ik hoop op snel duidelijkheid voor jou.

xxKimm likes this.

Share This Page