Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxKimm, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Vandaag heb je je echo, toch? Heel veel succes! Hopelijk kunnen ze je meer vertellen!

Knuffel

xxKimm vindt dit leuk.
  2. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Aha nu snap ik je verhaal. Jeetje…ik had gisteren alleen hele kleine naaldensteekjes ofzo boven mn venusheuvel, best een pijnlijk gevoel was dat maar verder kan ik niet van krampen of pijn spreken.

Bij mij spreken ze nu ook van een ZOL. Hopelijk weten we vanmiddag meer!

Malbec vindt dit leuk.
  3. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Aw zo lief dat je dat onthoud zeg. Ja om half drie! Ik werd net gebeld en vanochtend al gauw bloed geprikt. Hou je op de hoogte!

4. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Hoi meisjes,

Na gisteren een dag niks verloren te hebben, vanochtend weer oud bloed gespot. Ga ik net naar de wc verlies ik ineens weer helder rood bloed. Helemaal gestoord word ik ervan.

Dit kan toch geen positief einde hebben? Ik geloof er gewoon niet meer ik en ik wil er vanaf. Ben zo klaar met deze achtbaan.

Bijgevoegde bestanden:

5. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Dat donkere drabberige wat je ziet is trouwens waterig. Heb het toch even ingedrukt voor de zekerheid maar het was heel vloeibaar.

6. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Oh meis toch... laat je met dit bloedverlies nu al dagenlang.. wel ook in elk geval je ijzer mee in de gaten houden..? Pfff.. ik weet amper nog wat zeggen.. blijf echt met je meeleven..

xxKimm vindt dit leuk.
  7. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    ja zou dat moeten denk je?

8. AliceinW

Je bent erg lang aan het bloeden nu.. ik zou het voor de zekerheid wel even navragen. Niet dat je je straks ook nog ellendig gaat voelen daardoor.. de een heeft er sneller last van dan de ander.. maar je kunt nu wel extra ellende bespaard hebben... *virtual hug*

xxKimm vindt dit leuk.
  9. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Dat is waar, ik ga het even navragen, thanks girl!

AliceinW vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Succes straks hopelijk weetje dan wat meer

xxKimm vindt dit leuk.
  11. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Had je verhaal gevolgd in je vorige gestarte forum en ben heel benieuwd hoe je echo vanmiddag is gegaan! Hopelijk nu wel duidelijkheid..

xxKimm vindt dit leuk.
  12. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Benieuwd naar je echo meid. Hopelijk alles goed daar!

xxKimm vindt dit leuk.
  13. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Super lief dat jullie aan me dachten!

Voor nu is het WEER 50/50. Zij kunnen mij echt gewoon geen enkele antwoorden geven. Het zit namelijk zo;

HCG; 1380 (mooi verdubbeld, als het in het slijmvlies zit)
    Echo; Zagen een zwartig gedeelte in het verdikte slijmvlies maar kunnen ook stolses zijn (verklaart misschien het bloed). Nog geen duidelijk beeld van een vruchtzakje. Slijmvlies is intact, baarmoeder ziet er rustig uit, geen bloed te zien. Naast de eierstok gekeken en weer datzelfde rondje maar niet gegroeid. Schept onduidelijkheid want ze kunnen er nog steeds niet uit halen wat het is maaaaaaar het heeft de vormen van een vruchtzakje. Of er iets in zit is haast niet te zien dus nog steeds geen zekerheid.

HCG hormoon dus gestegen, van binnen alles onduidelijk leidt tot…… geen antwoord.

Vandaag zei een gyn tegen mij, je moet gaan nadenken over wat je wil. Eenmaal een knipperend lichtje en hcg waardes boven de 5000 is operatie. Onder de 5000 en nog geen knipperend lichtje, kunnen we het chemokuurtje nog doen. Daarnaast zegt ze, aan de andere kant, opnieuw een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is wel vaak uitgesloten als de eileider is verwijderd. De andere eileider neemt alle functies over. De gyn van zaterdag (bizar lieve vrouw, met 30 jaar ervaring) zegt nee pas op de plaats en afwachten totdat ze duidelijker beeld hebben en zekerheid maar dan nemen we een risico, of kan ik dan hoe dan ook maar beter die eileider kwijt zijn?

Eindstand; woensdag opnieuw monitoren, sochtends bloed prikken, morgenmiddag bellen ze mij voor de afspraken voor die woensdag nog, echo en gesprek. Ik moet nuchter komen voor het geval dat..

Mijn hoofd… ik heb gewoon hoofdpijn van alle ellende en kan niet geloven dat dit me overkomt. Ik ben nu helemaal leeggezogen maar ik ben er wel van overtuigd dat dit geen goede zws is..

14. AliceinW

We hebben echt keihard aan je gedacht vandaag.. check het bevallijst topic maar eens...
    Pff een achtbaan is langzaam een understatement hè? Ergens blijf ik hopen op een wonder... en ergens is het zo logisch dat je zelf geen hoop meer hebt... gevalletje.. ik wou dat ik kon toveren.. en al je zorgen weg kon nemen.. echt..

15. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Succes vandaag!
    Ach lieverd wat een enorme rollercoaster is dit voor jou!
    Ik snap dat je je compleet leeggezogen voelt, en dat je je niet kan voorstellen dat het een goede zwangerschap is.
    Ik heb echt met je te doen ♡♡

xxKimm vindt dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Eerlijk? Ik lees opnieuw echt niets raars. Ze zeggen 50/50 en dat is logisch. Je bent pas 5 weken, heel normaal dat ze nog niets kunnen zien, en niets kunnen zeggen.
    Je baarmoeder ziet er goed uit, je hcg verdubbelt goed. Ja, gek plekje bij je eierstok maar ze weten niet wat dat is, het zou ook niets kunnen zijn? Bloedverlies lijkt verklaard.

Ik snap dat je geen hoop kan opbrengen op dit moment. Maar ik zeg (als nuchtere buitenstaander), ik zou niet weten waarom het perse fout zou moeten gaan als het net zo goed ook goed kan gaan :) 50/50 zoals de gyn zegt.

knuffel meis!

hopelijk weten jullie woensdag meer!

bozoe en xxKimm vinden dit leuk.
  17. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Jeetje wat een rollercoaster! Veel sterkte met de uren aftellen tot woensdag.. :(

18. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Hmm ik weet het niet. Zou vandaag 5+3 moeten zijn. Moet je dan niet wat zien ipv een zwart gat?

Ik ben benieuwd of woensdag dat andere rondje verder gegroeid is…

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Hele hele hele dikke knuffel!.

Als je hcg boven zo rond 1500-2000 is zullen ze wel iets moeten zien in de baarmoeder: is het dan nog leeg dan zou ik toch uitgaan dat de iets op de eileider wel een zwangerschap is,

Dat miniscuul iets dat ze op mijn eierstok zag was geen cyste maar zwangerschap: mijn hcg was 6500 dus was geen twijfel meer. En ik was opgelucht dat ik weerd geopereerd: einde aan dat onderbuikgevoel, einde aan de stress en zorgen. Niet weten waar je aan toe bent is zo loodzwaar.

Met jouw hcg waarde kun je nog even afwachten gelukkig.

xxKimm vindt dit leuk.
  20. xxKimm

xxKimm Fanatiek lid

1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Hoeveel weken was je toen? En hoe snel erna werd je weer zwanger? En viel de pijn mee?

Deel Deze Pagina