Na een heftig jaar dachten we dat het jaar niet mooier afgesloten kon worden dan met een tweede kindje op komst. Helaas neemt dit nu weer een hele vervelende wending aan en is de situatie als volgt. 12 nov was de eerste dag van m’n laatste menstruatie. Door mijn asherman heb ik geen stabiele cyclus meer. 23 nov positieve ovulatietest en 10 dec een duidelijk positieve zwangerschapstest. Helaas afgelopen vrijdag verloor ik was bruin oud bloed. Telkens alleen met afvegen. Zaterdag was dit rood/roze en ook enkel alleen met afvegen. Dit wisselde steeds af met oud bloed en roze/rood maar ook dit bleef alleen bij afvegen. Hele heftige buikkrampen had ik steeds dus elke keer dacht ik het zal zo wel los barsten maar dat gebeurde niet. gisteren echo bij de gynaecoloog, geen zwangerschap zichtbaar in de baarmoeder en ook geen tekenen van recente miskraam…. Er word nu gedacht aan een mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap of het moet heel vroeg mis gegaan zijn maar dan nog was het vreemd dat dit aan m’n baarmoeder niet te zien was. Bloedverlies is op moment weer oud bloed en alleen met afvegen een klein beetje. Hcg is 311….. en m’n zwagerschapstesten lopen ineens ook weer op???? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet morgen terug komen voor opnieuw een echo en bloedonderzoek. Eerste foto zijn m’n eerste testen, 2e foto testen tijdens het bloedverlies en de meest onderste is van vanmorgen.
Oei, dit klinkt helemaal niet goed. @Krv, @GroeneBomen en @Roos02 hebben ervaring met dit soort narigheid. Sterkte! ♡
Wat een verdrietig verhaal ik herken je klachten en het echobeeld inderdaad van mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, je zou ongeveer 6,5 week moeten zijn dan? Gelukkig volgen ze je goed op en kan je morgen weer terecht. Is het beleid al aan je uitgelegd? Heb je specifieke vragen? Heel veel sterkte, zeker zo met de feestdagen waar je hoofd nu helemaal niet naar staat.. ❤️
neee eigenlijk nog helemaal niks…. Ze zei mogelijk is het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar die kans is meestal wel klein. Maar dit zeiden ze ook over het krijgen van asherman bij een curettage en dit heb ik helaas ook gekregen….. ik heb geen idee hoe dit verder gaat? En hoe kan het dan dat je wel bloed verliest??
Hcg is gelukkig laag. Dus je hebt wel ruimte om af te wachten. 1 op de 100 zwangerschappen is een bbz dus de kans is niet super laag ofzo. Op dit moment zou ik eerder zeggen een ZOL. Je verliest bloed omdat je baarmoederslijmvlies wel opbouwd en wel af kan breken: ook al zit de zwangerschap er niet. Wat een ellende zo. Ik hoop dat je een gewone miskraam hebt en je hcg al daalt. Als je hcg blijft stijgen maar ze zien de locatie niet, dan kunnen ze mtx voorstellen.
Ik zie dat @GroeneBomen al wat antwoorden heeft gegeven, in principe zullen ze je eerst opvolgen met echo’s en bloedprikken. Afhankelijk van de hoogte van je hcg kan je afwachten (tot je lichaam het vanzelf oplost) of ingrijpen, eventueel met mtx of als je hcg erg hoog is en je pijnklachten krijgt met een kijkoperatie. Maar, niet te ver vooruit denken nu en even afwachten wat er morgen uit de afspraak komt. Je hcg is gelukkig niet heel hoog inderdaad dus direct ingrijpen is niet nodig. (Als het wel hoog is en geen zwangerschap zichtbaar is, dan is er een risico dat het in je eileider zit en je eileider scheurt. Vanaf een hcg van 1000 zou je een zwangerschap moeten kunnen zien in de baarmoeder. Bij 300 zie je niks, ook niet als het op de goede plek zit. Maar helaas is je hcg in combinatie met je termijn wel echt te laag om nog goed af te lopen). Ik hoop dat verder ingrijpen je bespaard blijft en je morgen wat meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, schrijf ze dan op want op het moment zelf ontschiet je nog wel eens wat, zo met alle emoties en spanning erbij. En heel herkenbaar, hier ook regelmatig te horen gekregen dat iets zeldzaam is. Maar dat betekent niet onmogelijk. En 1 op 100 is ook niet mega zeldzaam natuurlijk. Hoe laat mag je morgen?
ja ik hoop ook zo dat het als nog een standaard miskraam is inderdaad…. Las jou verhaal van je bbz ook ergens, wat ontzettend heftig zeg. Ben wel blij dat ze mij hier meteen goed opvolgen ook. Lost een ZOL zich vaak vanzelf op?
dankjewel voor je uitleg! Wat meer informatie is soms zo fijn om wel gewoon te hebben! Ja dat het goed komt verwacht ik ook niet meer inderdaad maar hoop zo dat mb lichaam dit zelf kan oplossen. Ik mag morgen om 9 uur al melden gelukkig haha! Mooi op tijd
helaas zijn m’n waardes gestegen naar 552. Ze denken iets bij mn linker eierstok te zien maar nog te onduidelijk om hier definitief uitspraak over te doen. Vrijdag weer terug voor het zelfde riedeltje
Oh nee, wat schrikken en nog geen uitsluitsel. Hopelijk is je hcg vrijdag gedaald. Heel erg rot en verdrietig voor jullie. Sterkte en als je van je af wil kletsen, dan mag dat altijd! ❤️
Sterkte hier een zol gehad, die gelukkig zelf oploste maar waren wel lange weken. Waar ook eerst de waardes stegen. Ik wou toen ivm borstvoeding niet gelijk een mtx injectie. Ze hebben mij opgevolgd met bloedprikken tot negatieve bloedwaarden
Ja en ze hebben ook wel eens gedacht wat te zien. Toen ik echt goed begon te bloeden daalde het ook, anders moest ik wel een kijkoperatie hebben.
Sterkte Nino! Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar weet dat @Fruity90 een ZOL had. Mogelijk heeft zij nog tips of ervaring/info die je kan helpen.
Ja klopt. Bij mij steeg het eerst ook ik geloof tot ergens in de de 600, bleef toen even gelijk en daalde daarna. Ze hebben mij toen een flowchart laten zien wanneer ze welke beslissing zouden nemen afhankelijk van stijgingspercentage en waarde. Moest elke week bloed laten prikken. Ik bleef af en aan bloeden, op een gegeven moment zette dat eindelijk goed door en toen daalde het ook hard. Heeft alles bij elkaar een week of 6-8 geduurd. Ze hebben bij mij ook nog geschraapt in de baarmoeder om te zien of ze daar iets van een stofje konden terugvinden wat zou duiden op zwangerschap in de baarmoeder (zonder resultaat).