lieve dames, graag zou ik jullie advies willen en hopelijk geruststelling... mijn miskraam is op 4 febr. van start gegaan met licht bloedverlies, op 5 feb buikpijn en iets meer bloed, veel stolsels en buikklachten maar geen maandverbanden vol. din. 12 feb. vond ik een vruchtje in mijn maandverband en volgens de vk zou het dan nu echt klaar zijn met buik klachten en bloed. voor de zekerheid was er toch een controle afspraak gemaakt voor echo afgelopen vrijdag. Daar was iets te zien wat ze niet konden plaatsen en wat vrij vocht. moest HCG prikken en afwachten. ik heb sterk t gevoel dat hcg weg is symptomen zijn allemaal echt weg boobies kleiner enz. maarrrrrr HCG was 500 dus te hoog. nu moet ik maandag weer terug omdat ze toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap willen uitsluiten. ik heb nog steeds rood bloedverlies ook soms veel tijdens plassen en lijkt zeer te doen als ik ga zitten. verder geeeeen klachten, buik ok, conditie weer top enz. zou dit dan toch nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn? en waarom zien ze dat niet goed op echo? heel verhaal maar ben benieuwd naar jullie mening! liefs
Jeetje meid in eerste instantie wil ik je even sterkte wensen met dit vervelende gebeuren. Ik persoonlijk denk niet dat het buitenbaarmoederlijke zwangerschap aangezien je zelf het vruchtje hebt gevonden in je maandverband. Wat betreft het HCG dat moeten ze gewoon in de gaten houden dat is een protocol. Je moet net zo lang bloedprikken voor HCG tot dat die onder de 20 is geloof ik. Ik ben 2 keer zwanger geweest en bij 6 wkn kreeg ik echo. In de baarmoeder was niets te zien maar had wel HCG van 1200 en 2 dgn daarna 1700. Gelukkig is het daarna vanzelf weer gezakt. De artsen hebben mij nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen of het nu buitenbaarmoederlijke zwangerschap was of dat het gewoon in een heel vroeg stadium al fout is gegaan. Ik hoop dat je dit allemaal een plekje kunt geven. Ik kan me al te goed in denken hoe je je nu voelt. Laat je het even weten of het afloopt? veel liefs vruchtje
Jeetje..ik hoop het niet voor je.. Ik ben vorige week plotseling met spoed geopereerd, nadat ik eerst ook dacht dat ik een miskraam had gehad (heeeel verhaal). Waar heb je precies pijn? Ongelofelijk dat ze je tot maandag laten wachten, terwijl je eigenlijk een soort wandelende tijdbom bent als het écht zo is.
ik heb met name raar gevoel als ik ga zitten heel gek beetje rare pijn links in buik soms heb jij ook lang na gebloed? ik inmiddels namelijk al bijna 2 wkn! voelde jij je goed? ik moet ma bloedprikken voor hcg en din weer echo. vind het ook raar maak voel me zo goed dat ik denk dat het niet zo is
Ik bloedde aldoor.. aan 1 stuk door. Af en toe stopte het 1 a 2 dagen, maar dan ging het gewoon weer door (bij afvegen altijd bloed) en op het gegeven moment kreeg ik echt een specifiek soort buikpijn. Pijn zat linksonderin die uitstraalde naar mijn been, anus en het was wel duidelijk dat het niet echt normaal was. Dat werd steeds erger tot ondragelijk en achteraf bleek dat de pijn te zijn van het bloed dat zich ophoopte in de buikholte. Had ook klachten van vermoeidheid, misselijkheid etc.. Dus zodra je ondragelijke buikpijn krijgt, ga naar het ziekenhuis. Als je je goed voelt verder denk ik niet dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, maar je weet het natuurlijk nooit. Blijf alert en luister naar je lichaam.
hey ik heb 29 jan een inwendige echo gehad en daaruit bleek dat ik ook een miskraam had gehad, en ik had zelf de week ervoor al het vruchtje gezien 21 jan. nu bijna 4 weken later is mijn hgc waarde 6 dus het duurt wel even voor dat het gezakt is. ik heb 3 weken gebloed, het was steeds maar een beetje, ik heb geen krampen gehad, ik was nog steeds misselijk terwijl ik een miskraam had gehad, ik denk dat het echt per persoon wisselt hoe het gaat veel sterkte.
wat ik er mee wou zeggen: ze dachten bij mij dat het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was omdat ze tijdens de inwendige echo iets bij de eierstokken zag zitten, dus ik moest steeds om de dag bloedprikken en inwendige echo`s hebben. ik begon met een hcg waarde van 500 en afgelopen donderdag was dat nog 6 maar mij werd verteld als het minder dan 1000 hgc is dan hoef je je erniet zoveel zorgen over te maken dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. maar als ik nu weer positief test dan moet ik de gynaecoloog gelijk bellen en dan gaan ze kijken als het vruchtje wel in de baarmoeder zit. gewoon voor de zekerheid
Okee sorry, ik dacht dat je misschien op het verkeerde topic reageerde omdat je niets over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zei haha!
das idd wel precies hetzelfde als bij mij! ga zo weer bloedprikken en hoop op een lage HCG waarde (hoe gek dat ook klinkt..) bij mij was waarde ook 500! stelt me wel gerust jullie horen het vanavond!
yes yes HCG nog maar 200! morgen wel nog voor de zekerheid een echo maar hier ben ik heel blij mee! ik heb ergens gelezen dat je geen eisprong krijgt als er nog hcg in je lichaam zit? dus hoef ik geen ovu testen te doen nu? liefs
hey geweldig hoor, dat is goed nieuws! toen ik 2 weken terug een inwendige echo kreeg toen zag ze dat ik een dubbele eisprong had, en toen was mijn hgc waarde ook nog 200, dus ik denk wel dat je een eisprong kan krijgen, maar miss alleen als je hgc waarde laag is, ja ik weet het niet zeker hoor, ik gok maar wat,haha
vandaag echo gehad en weer vaag verhaal grrrr weer-nog iets te zien wat ze niet kunnen plaatsen... dus of toch nog heel heel misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een cyste iemand ervaring met cyste's? moeten die verwijderd worden? ze kunnen dus niet zien waar die precies zit. stappenplan nu is elke week bloed prikken om hcg daling te checken vanaf daar dan verder kijken. ik maak me geen zorgen maar word gek van elke keer die onzekerheid
Lieve meid...wat een onzekerheden...heel veel sterkte deze tijd, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Knuffel
Ojeetje...jij wordt ook weer door de hele molen geslingerd merk ik alweer. Jawel, ik heb wel ervaring met cystes, die van mij waren soms zo groot als een tennisbal! Maar ze gingen altijd vanzelf weer weg gelukkig. Geen zorgen over maken, mochten het cystes zijn! Maar nu zit je je logischerwijs natuurlijk wél zorgen te maken... Zucht... Arme jij. Heel veel sterkte nu en als je ook maar een beetje pijn hebt, ga aub naar het ziekenhuis!
hey wat vervelend allemaal, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. hou je ons nog op de hoogte, vind het zo erg allemaal, daar zit je echt niet op te wachten, wel dan? sterkte wilma
dank voor jullie lieve berichtjes! ik heb gister nog even met de vk gesproken en die vertelde mij ook dat als het een cyste is dat dat vanzelf weer minder zal worden en in geen geval een operatie. als ik naar mijn lijf luister is alles "gewoon" weer ok geen pijn, bloed is minimaal. daarom ga ik vanavond weer beginnen met ovu testen! heb een mega voorraad want weet natuurlijk heel niet hoe cyclus is. de gyn zei dat na 14 dagen verlies van een vruchtje dat je weer een eisprong kan hebben?! daarom testenn ennnn klussen eindelijk weer zin in zal mn man ook leuk vinden liefs