Hoi meiden, Mijn dochter is vorige week 1 geworden en sinds afgelopen week krijgt ze ook geen opvolgmelk meer. De avondfles was al een tijdje vervangen voor een bordje pap, omdat ze die sowieso al niet meer dronk, maar ook haar ochtendfles hoefde ze niet meer, dus gelijk maar met beiden gestopt. De ochtendfles is vervangen door een boterham met een bekertje halfvolle melk, maar ik zit vraag me af of ik ook haar avondfles/ pap moet vervangen of niet. Als ik na het avondeten niets meer geef, dan vind ik het zo'n lange ruk tot aan het ontbijt (avondeten ergens tussen 17 en 18, naar bed rond 20 uur, en ontbijt zo rond 8.30 uur de volgende dag). Wat gaven jullie je kinderen voor het slapen gaan als de fles verviel? Of zou ze het moeten redden met alleen avondeten en haar toetje (yoghurt) rond 18 uur om vervolgens pas bij het ontbijt weer wat te eten?
Volwassenen hebben dat toch ook Wij doen vanaf 14 maanden: Ontbijt boterhammen met een beker melk Lunch boterhammen met een beker melk En yoghurt als toetje ( Griekse yoghurt) na het avondeten.
Hier krijgt hij nog wel een fles voor het slapen gaan, anders is gaan slapen helemaal een drama en hij wil overdag geen melk drinken, melk hoort in een fles en niet in een rietjesbeker Maar overdag een fles wil hij niet meer, lekker ingewikkeld. Maar zou je niet haar toetje wat later kunnen geven? Of bv. nog een beker/fles thee of iets voor het slapen gaan, zodat ze nog wel goed heeft gedronken? Je kan het bordje pap gewoon eens overslaan om te zien wat ze doet, in mijn ogen is een bordje pap met 1 jaar niet echt meer nodig (dat wordt gezien als een hele maaltijd, terwijl je kindje al 3 maaltijden krijgt op de dag). Hier drinkt hij nog 150cc halfvolle melk voor het slapen gaan, soms gaat het op en soms ook niet.
Ja hoor,hier doen we dat zo,ze eet gewoon met de pot mee om half 6,toetje krijgt ze ook erna en voordat ze naar bed gaat nog wat te drinken en half 8 ligt ze tot de volgende morgen half 8 en ze is nu ruim 14 mnd en doen dit al vanaf haar eerste verjaardag. Ik zou zeggen probeer het eens uit dan weet je hoe ze erop reageerd,succes
Bedankt voor de reacties! De laatste paar dagen kreeg ze haar bordje pap al niet meer, maar de ene keer verlaat haar toetje en de andere keer nog fruit wat over was of een koekje. Maar dan ga ik daar gewoon mee stoppen en voor het slapen gaan nog een beetje (warme) melk uit een bekertje laten drinken en dan inderdaad kijken hoe ze daar de nacht mee door komt. Als ik de reacties lees moet dat gewoon gaan lukken