Zijn er dames hier die een menstruatiecup gebruiken? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen. Wat is er fijn aan en wat zijn de minpunten? En welk merk heb je?
Ik heb een Meluna en gebruik hem sinds 2 jaar. Ideaal! Ik kon geen maandverband meer verdragen en tampons vind ik niet prettig. Ik voel niet dat ik m in heb. Discreet. Alleen het inbrengen en wisselen/verschonen moet je even leren. Ik heb overigens twee maten geprobeerd, voordat ik de cup heb gevonden die prima zit. Ik wil niet meer zonder!
Ik heb een aantal jaar geleden softcub gebruikt alleen ik merkte dat de ring soms bij mij verschoof en vooral als ik intiem was met vl was dit genant. Uiteindelijk ben ik toch terug gegaan naar tampons.
Ja. Ben even kwijt van welk merk want al een paar maanden niet meer gebruikt. Maar bevalt uitstekend. Veel beter dan tampons en maandverband.
Ik heb ook de meluna sinds ruim een half jaar. Vind het een uitkomst! Alleen 's ochtends en 's avonds verschonen en geen irritaties meer.
Ik heb ook een Meluna en vindt het de beste uitvinding ook. Op termijn ook voordelig maar vooral gemakkelijk. Online gekocht bij bumaround.nl
Welke maat moet je bestellen als je het voor het eerst wil doen? Ik heb geen idee of het bij mij onder s m of l is haha Volgens mijn man uiteraard s maar die wil gewoon lief zijn denk ik
De softcup is heel wat anders, dat is een cup voor eenmalig gebruik en echt een onding. Hier ook de meluna, echt perfect ding
Daar had ik laatst al wat over gehoord! Kun je nou ook seks hebben met zo'n ding in? Dan heeft hij voordelen ten opzichte van de veel goedkopere tampons
Ja, ik heb een Mooncup en vind hem echt ideaal. Vond het wel een heel werk om hem erin en eruit te krijgen maar oefening baart kunst
Op de website van de leverancier staat een calculator en dan kun je exact berekenen welke cup je nodig hebt.
Nee. Maar er zitten geen chemicaliën in welke wel in tampons zitten. Iets met baarmoederhalskanker en zo Ik heb een mooncup maar ik vind het niet fijn. Doet me zeer, krijg hem niet goed. Misschien heb ik een te grote maat, maar ik kan er helaas geen vriendjes mee worden
BEdankt voor de reacties! Ze zouden die dingen gewoon in de winkel moeten verkopen. Ga het toch maar eens proberen.