Buitengesloten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cato1981, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    #1 Cato1981, 20 jun 2017
    Laatst bewerkt: 20 jun 2017
    Mijn dochter gaat twee dagen naar de opvang, eind zomer naar school. Op de opvang zitten twee meisjes die de dikste vriendinnen zijn, niets mis mee erg aandoenlijk uiteraard. De twee meiden zitten drie dagen per week samen op de opvang dus dat de band sterk is, is indien het klikt ook begrijpelijk.
    Nu is het al zeker 9 maanden zo dat elke keer als ik haar ophaal op de dag dat ze bij een van de twee meiden of alleen maar een meid heeft gezeten ze aangeeft dat ze niet met X gespeeld heeft, dat X niet met haar wilde spelen en meer van dit soort dingen. Heb niet het gevoel dat ze gepest wordt, daarnaast zijn meiden en kinderen onder elkaar ook hard en kattig maar toch. Hierbij is de intonatie in haar stem ook wel een beetje verdrietig. Het is natuurlijk snel weer over, maar het komt toch telkens weer terug. Het geeft mij als moeder toch een naar gevoel.
    Verder heeft ze voldoende andere vriendjes en vriendinnetjes op de opvang en kun je kinderen niet dwingen met elkaar te spelen uiteraard.

Omdat het mij iets te vaak door mijn dochter van drie wordt gezegd, gemeld op welke manier dan ook dacht ik vanmorgen kaart het eens aan bij de leidster. Zij reageerde "ja X en Y hebben een sterke band, kan ze niet verplichten met elkaar te spelen", en DL speelt met Z en daarmee was de kous eigenlijk af.

Ik weet dat ik misschien van een mug een olifant maak, maar ik zit nu op mijn werk met toch een onbestemd gevoel. Dacht eens vragen hoe andere moeders in deze situatie staan.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik denk dat het geen vreemde situatie is, ze spelen fijn met elkaar en ik denk dat het op deze leeftijd echt moeilijk is om met zijn 3en te spelen. Heel veel rekening houden met elkaar en wie wat vind en denkt.

Het is vervelend voor je dochter maar ik krijg het gevoel dat jou moeder gevoel er nog meer waarde aan hecht. Het gevoel van ,mijn dochter is toch ook leuk. (Zou ik wel hebben)

Als je er zelf niet over hebt komt ze er dan ook vaak mee?

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat kan je echt niet sturen. Zo'n band kan op deze leeftijd ook opeens over zijn , als eentje naar de basischool gaat b.v. (paar keer gehoord van andere ouders). Dl heeft ook eens lopen mopperen, een veel ouder meisje dat haar onder de hoede had genomen vond een ander vriendinnetje van haar eigen leeftijd/type, en speelde niet meer met dl. Toen heb ik wel even uitgelegd dat sommige kinderen maar 1 vriendinnetje hebben waar ze alles mee willen doen, en dat anderen met verschillende kinderen kunnen spelen. En dat ze maar even moest bedenken wat zij zelf leuk vond, en met wie. (En zij bleek iedereen wel aardig te vinden, dus dat was makkelijk opgelost).

4. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    [QUOTE="owly, post: 20748439, member: 78348"

Het is vervelend voor je dochter maar ik krijg het gevoel dat jou moeder gevoel er nog meer waarde aan hecht. Het gevoel van ,mijn dochter is toch ook leuk. (Zou ik wel hebben)

Als je er zelf niet over hebt komt ze er dan ook vaak mee?[/QUOTE]

Ik heb wel een beetje zoiets van mijn dochter is toch ook leuk :p maar dat is denk moeder eigen.

Begrijp mij niet verkeerd ik snap redelijk dat het zo werkt mijn dochter zal ook niet met iedereen even graag en lief spelen. Het is alleen nieuw voor mij en ik vind dat ze het uit zichzelf best regelmatig aanhaalt. Vroeg mij daarom af moet ik hier iets mee of niet

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik heb wel een beetje zoiets van mijn dochter is toch ook leuk :p maar dat is denk moeder eigen.

Begrijp mij niet verkeerd ik snap redelijk dat het zo werkt mijn dochter zal ook niet met iedereen even graag en lief spelen. Het is alleen nieuw voor mij en ik vind dat ze het uit zichzelf best regelmatig aanhaalt. Vroeg mij daarom af moet ik hier iets mee of niet[/QUOTE]

Dat is erg jammer. Ik snap niet goed waarom de juf niet af en toe kan helpen. Als ze bijvoorbeeld in de huishoek spelen mag ze daar neem ik aan ook zijn. De juf zou kunnen helpen met rolverdeling, of samen een spelletje.

Ik snap dat juf zegt ik kan ze slechts verbieden maar ze kan je dochter wel ondersteunen. In welke situatie wil ze meedoen, als ze samen op een fietsje zitten snap ik dat,spelen ze in de zandbak dan kan dat wel.
    Echt tijd voor je dochter dat ze naar school gaat, meer uitdaging nieuwe dingen

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Sjah je kan het niet afdwingen, dat kan de juf ook niet. Maar ik snap wel dat je er een beetje naar gevoel van krijgt.

Je dochter klinkt alsof ze verbaal gezien wel goed aan kan geven wat ze wil en meemaakt, dat komt straks op school vast goed!

Mijn dochter van 2,5 moest even schakelen toen ze overging naar de peutergroep en in plaats van meespelen met andere kindjes liep ze een beetje alleen en verlegen door de gewoon kindjes heen. Nu is dat bijgetrokken en heeft ze de grootste lol met verschillende kindjes.

Het komt vast goed!

7. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Bedankt voor je lieve woorden, doet echt even goed.

Ja ze kan heel goed aangeven wat ze wil en wat ze heeft meegemaakt verteld ze ook (de dingen die indruk maken dan hè :)) Bijvoorbeeld dat Opa vergeten was haar gordel om te doen, betrapt :) Ze verteld eigenlijk redelijk veel, zoveel dat de leiding van de crèche al aan komt met "als ze het straks verteld, ze is gevallen hoor, niets ergs gebeurd :)"

Vandaag gaf ze aan dat zij en een ander meisje om de beurt met X mochten spelen, klinkt ook niet echt goed in mijn oren. Maar oké van mijn af laten glijden moet gewoon even wennen aan het feit dat dit soort dingen er ook bij horen en je
    als moeder niet alles kan en moet willen sturen/' beïnvloeden.

Geeft inderdaad een naar gevoel maar ze is ook echt toe inderdaad aan een nieuwe uitdaging en school, grappig hoe dat hier zo goed wordt opgemerkt.

Ik laat het gewoon hierbij ze heeft genoeg andere vriendinnentjes en vriendjes en het is nog maar een paar maandjes.

Deel Deze Pagina